ביקורת סרט: קונג - אי הגולגלות

סרגיי ליטבק
09-03-2017 21:00

קינג קונג חוזר לסיבוב נוסף. הפעם עם שידרוג לעלילה המקורית וצוות שחקנים מפתיע במיוחד. אז אם חשבתם שאתם מכירים את הסיפור של ״המלך קונג״ תחשבו שוב.

זהו הסיפור הקלאסי בסגנון היפה והחיה, אך הפעם זה קוף ענק, "המלך קונג" אשר סחף במשך דורות, מיליוני צופים לראות איך החיה מתאהבת בבחורה אנושית, עד כדי כך שהיתה מוכנה להקריב את עצמה למענה. איך הקוף הענקי שנעלם מעיני העולם צץ פתאום ומת מוות טראגי והירואי אל מול כולם. אכן אתוסים רבים נבנו סביב מסגרת הסיפור הזה וקולנוע שנראה כי משחזר את עצמו יותר ויותר בזמן האחרון. שוב פליטה של סיפור ישן, במסגרת חדשה יותר ונוצצת הרבה יותר. כבר לא עם מסכות קופים והטיות עיניים בזוויות צילום, אלה שהאשלייה ממוחשבת עם התערבבות של היסטוריה בידיונית.

1973, היום בו ארה"ב מחליטה לצאת מהמלחמה בוייטנאם, צוות חוקרים אמריקאים מנסים להגיע לפני כולם אל האי שהתגלה זה עתה, באמצעות מצלמות מהחלל, אשר מוגן באמצעות סופה מתמדת.

תחת מסווה של חקירה גיאולוגית ומציאת נסתרות ״לטובת האנושות״, משוכנע סנטור לתמוך במיזם ואף מגייס לטובת המשלחת פלוגת מסוקים צבאית. למשימה מגייסים גם גשש מהימן וצוות אנשים שיכולים להוביל את המשלחת לשם ובחזרה. אבל הסיפור לא יכול להיות מעניין אם לא מגייסים גם צלמת עיתונות יפה למסע לצורך תיעוד של מה שכולם מנסים להסתיר. מה שלא מסופר לאיש הוא העובדה כי החיפוש הוא אחר ייצורים חיים שהם כה מפחידים שהעולם לא מוכן להכיר בהם. 

לאחר המראת המשלחת עם לא פחות מ-12 מסוקים, חולפים בתוך הסופה שבקצה עולם קסום של טבע בתולי שיד אדם לא נגעה בו וכמובן שגם רגל לא דרכה על אדמתו. אבל הם נתקלים (כמובן) בבעיה לא קטנה, כמה לא קטנה? לא קטנה בכלל. קוף ענק מקבל את פניהם אך הוא כלל לא מרוצה. במיוחד כשהוא מבין שבטריטוריה שלו, ורק שלו, זורקים פצצות שמרעידות את כל האי.

למה זורקים פצצות? מה מתכוננים החוקרים לגלות והאם הם יצליחו? אתם יכולים לנחש לבד. וכמו כל הסיפורים האלה, מלך הטריטוריה הענקי מגן על הממלכה שלו והיא, כמו שנחשתם, ביתם של יצורים גדולים שבניהם תאו ענק מימדים, יטושים בגודל שקנאי, חרגול בגודל של פולסוואגן ועכביש בגודל של מחפרון קטן. כל היצורים הללו הם רק חלק ממה שמחכה לגיבורי הסרט. וזה רבותי, תאמינו לי, מזה מבאס.
אבל הסיפור ממש מסתבך כאשר קונג (הקוף), משמיד את כל המסוקים והורג לא מעט אנשים, קבוצות השורדים מנסים להתאגד ולמצוא דרך לברוח מהאי. אבל כמו בכל סרט אימה/מתח טוב, מישהו צריך לסבך את הסיפור עוד יותר. לכן, מפקד המשלחת שהוא איש צבא בעל אגו טורבו, התקשה לקבל את התבוסה לקוף, ויוצא למלחמה כנגד המלך המקומי. יחד איתו תמצאו גם שורד ממלחמת העולם השניה שכבר על האי, יחד עם שבט מקומי שמתקשר בשפה משלו.
 
נראה כי התחלה של הסרט (הקומפוזיציה, בנית המיזנסצנה - נראית קצת פחות אמינה וזה מרגיש לא אמין בעליל) אבל לאט לאט הסרט מתחיל לקבל תפנית ונראה כי הסרט מצליח לשאוב אותך פנימה לתוך העלילה. כן, העלילה ידועה אומנם, אך לא שמרו באופן מוחלט על הנרטיב של הסיפור המקורי. ולכן, תהנו מקטעים לא ממש צפויים. מה שכן נותר מהמקור הוא שליטת הקוף באי מבודד, שפוגש עלמה יפה, היא כמובן חודרת לליבו והוא רוצה לעזור לה בכל דרך אפשרית. אך הפעם הקוף לא יגיע אל העיר הגדולה, לא ממש יתכסח עם מטוסים, אבל עדיין תמצאו כאן לא מעט סגירת חשבונות.

כבר חוויתי לא מעט מקרים בהם יצא סרט חדש עם גרפיקה מדהימה ואילו ברבות הזמן נראה כי אותה הגרפיקה כאילו לא שווה. מדאיג אותי לחשוב כי כך יקרה גם לסרט הזה, כאשר הוא נראה בצורה נפלאה, נקיה ובאמת מהנה. כמו כן, לראות אותו על המסך הקטן לא ירגש כמו לצפות בקולנוע. לכן אני ממליץ בחום ללכת ולראות אותו על המסך הגדול בהקדם!

ציון: 8.5

מעבר לתגובות בפורום