קטן שעושה את זה בגדול - Audioengine HD3

נמר לוי
07-03-2017 16:04

כשהגיעו הרמקולים הקטנים הללו לביתו של נמר לוי, שרגיל לבחון מוצרי אודיו היי אנד למערכות אודיו ביתיות שלרוב יקרות וגדולות, עלה בליבו חשש כבד כי לא יצליח לאהוב אותם. אבל מהר מאוד מצא שגם במימדים הללו ובמחירים הללו יש למה לצפות.

זו אחת הקופסאות הקטנות ביותר שעברו אצלי בבית. כבר בחנתי מוצרים לא גדולים, אבל תמיד תג המחיר שלהם היה מעל משכורת מינימום. עם זאת, רוב המוצרים שאני בוחן מוערכים באלפי דולרים ולעיתים גם עשרות אלפי דולרים. אבל במקרה הזה גיליתי שהקופסא הקטנה הזו מכילה בפנים את שיא הטכנולוגיה והנדסה, שאין מה לעשות, חייב לשמוע את זה.

מי שמשתמש במחשב נייח בבית יודע היטב שזה ״מרכז העצבים״. זה המקום שבעזרתו נרגעים, מחפשים מידע, צופים בקטעי וידאו או סרטים. זה המקום בו עובדים, כותבים, שולחים דואר ורוכשים מוצרים. זה המקום בו הישראלי הממוצע עשוי לשרוף לפחות שעתיים ביום. ואם הוא עובד בעבודה משרדית, הוא מבלה מול מסך המחשב שעות רבות ביום. אז אם אתם גם ככה צמודים למסך, עשו טובה, תקראו היטב את הביקורות הזו. היא עשויה לשנות לכם את חווית המשתמש במחשב.

 

Audioengine HD3 

Audioengine HD3 במבחן!

מדובר ברמקול קטן, ממש קטן, בעל יחידת מידבס מינאטורית בקוטר 2.75 אינטש וטויטר בקוטר 0.75 אינטש. למרות שמדובר בזוג רמקולים, רק רמקול אחד אחראי על ההגברה והפיצ׳רים כאשר הוא משורשר לרמקול נוסף, פסיבי, בעזרת כבל רמקול רגיל. בחלקו התחתון הקדמי של הרמקול הראשי תמצאו פנאל כסוף ועליו בורר העוצמה שאחראי גם על כיבוי והדלקת הרמקול, יציאת הגברה לאוזניות וכפתור צימוד האחראי לעבוד עם המחשב (או כל מקור) באופן אלחוטי. בחלקו התחתון של כל רמקול תמצאו את הפורט האחראי על ריסון תחום התדרים הנמוך.

בחלקו האחורי תמצאו אנטנה, כניסה ויציאה אנלוגית מסוג RCA, כניסה אנלוגית נוספת 3.5 מילימטר למחשב או סלולרי, כניסת USB, כניסת מתח וכפתור להנחתה של התחום הנמוך במידה ותחליטו לשדך לו יחידת סאב נוספת.

כל מה שציינתי מורכב בתוך רמקול בגודל 14 / 10.8 / 17.8 ס״מ. בקיצור קטנצ׳יק. המשקל גם כן צנוע. זה אומר 1.8 קילו לרמקול הראשי (מוגבר + DAC + מערכת אלחוטית) ו-1.5 קילו לרמקול הפסיבי. פער של 300 גרם כבר כנראה מסביר לכם שהמגבר שבתוכו הוא דיגיטלי.

 חיבור למחשב אורך בדיוק כמה שניות. חיבור הכבל למחשב ולרמקול, ניתוב המחשב שיציאת סאונד דרך ה-USB (אני משתמש imac) והצלילים כבר אצלכם באוזן.

Audioengine HD3
חייתי עם המוצר הזה שבועיים ברצף. ואני, גם מתוקף תפקידי ככתב אודיו ומנהל פורום, מוצא את עצמי שעות ארוכות מול המסך. מערכת הסאונד למחשב שלי מורכבת מזוג רמקולים פסיבים דיינאודיו מחוברים למגבר הספק של NAD גיבור ויחידת סאב עוצמתית של JBL שחילצתי ממערכת סטליטים. בקיצור מערכת די לא אופיינית למחשב. אבל נשמעת מאוד לטעמי. אני יכול לדווח לכם שהרמקול הקטן הזה עשה לי ריסטרט במוח של מה אני באמת צריך. ואני באמת לא צריך את כל הברדק הזה בשביל להינות מסאונד. הקטנים הללו צפו איתי במהלך השבועיים הללו בסרטים, שמעו איתי מוסיקה וקטעי יוטיוב רבים. חשתי כאילו הם יועדו לעבודה קשה ומאתגרת למרות המימדים הצנועים. היכולת של היחידה הפיצית הזו לספק בס ראוי גרמה לי ממש לחשוב שיש שם עוד משהו שאני לא רואה. כאילו שתלו בפנים יחידה נוספת. היכולת הדינמית מהממת גם היא. שוב, הכל ביחס לגודל. גורם ההפתעה הזה מגביר את התדהמה מהצליל.

מבחן האזנה

ממוסיקה קלאסית ועד האוס ומוסיקה שחורה. מסרטי פעולה ועד להופעות חיות. בקיצור, לקחתי אותו לכל המקומות שהצרכן הממוצע יזדקק לשירות שלהם. הקטנים הללו הם רמקולים אודיופילים לכל דבר ועניין. זה מתחיל בשאיפה להציג צליל מפורט ואוורירי ועד ליכולת הדינמית והנקיון המרשים שבצליל. בחנתי אותו אפילו על קטעי מוסיקה שאני משתמש בהם לבחינת מוצרי היי אנד בעשרות אלפי דולרים. הרמקול הזה אמנם אינו ממש מסוגל להציג תזמורת סימפונית שמנגנת במלואה באופן כזה שאני ממש יכול לחיות איתו, בשביל זה יש לי מערכת שלמה ומדופלמת בסלון, אבל אני מכיר מעט מאוד רמקולים במימדים האלה, או אפילו קצת גדולים ממנו שמסוגלים להציג מחצית מהביצועים שזה מצליח להציג.

Audioengine HD3
במוסיקת דאנס או האוס היה עדיף להוסיף יחידת בס. לפחות עבורי, העוד נפח הזה למטה סידר לי חוויה שלמה יותר. גם בסרטים, מן הסתם, לסאב ישנה משמעות מכרעת על התוצאה. אבל אם ג׳אז קלאסי זה הקטע שלכם, אם מוסיקה קלאסית קאמרית זה מה שאתם שומעים, סאב הוא אינו הכרח אם כי יותר משלים אווירה שגם בלעדיו היא מרשימה במיוחד.

גולת הכותרת של הרמקול הזה הוא לשחזר קולות אדם כפי שאני מצפה רק מרמקול היי אנד מהיר ושקוף. היחידה הקטנה והקלה הזו זזה כל כך מהר שממש אפשר לשמוע כל ניואנס ולו הקטן ביותר שבקולו של הזמר/ת. היכולת שלו להציג פרופורציות נכונות בין כלי הנגינה השונים הופכים אותו לרמקול אודיופילי בסטנדרט, תאמינו או לא, גבוה במיוחד.

חיבור אלחוטי למחשב

הרמקול הזה יודע לעבוד באופן אלחוטי לחלוטין. ללא שום כבל המחבר בינו לבין המחשב. זה אומר שמלבד כניסת המתח ושירשור הרמקולים בניהם לא תצטרכו לחבר שום כבל. אבל יש לזה מחיר. בחיבור אלחוטי הרמקול נשמע בינוני מינוס. הוא פחות מפורט, פחות מוגדר, פחות דינמי והבס, איך נגיד - לא קיים כמעט. מי שממש חשוב לו לחבר את הרמקול הזה אלחוטי לחלוטין שיבושם לו. רק שלא יזמין אותי אליו לשמוע.

עניין החיבור האלחוטי שמדווח על תוצאה נוראית אינו קטע בלעדי של הרמקול הזה. עד היום, כל רמקול שיש לו את האופציה הזו והשתמשתי בה, היה אפילו פחות טוב מזה. בקיצור, שחררו את האוזניים שלכם מהאזנה אלחוטית לחלוטין - זה עדיין לא שם.

שידוך יחידת בס

כעיקרון לצפיה בסרטים והאזנה למוסיקה כאשר רוצים לקבל עוד מימד ואנרגיה בתחום הנמוך רצוי לשלב יחידת בס חיצונית. עצם הפחדת הבס מהרמקולים עצמם מסדרת להם זמן התאוששות מהיר משמעותית בקטעים דינמים בסרטים או בהאזנה למוסיקה מאתגרת. לעומת זאת, אם אתם שומעים מוסיקה במשרד או בחדר עבודה קטן, הוא עשוי להספיק לכם. אפילו בתחום הנמוך.

Audioengine DS1

זהו בעצם אחד מהמוצרים שהופכים את הרמקול הזה למה שהוא - המעמד שעליו הוא יושב. הזיות הזו, 15 מעלות, מביאה אותו בדוק לנקודה המושלמת שבין האוזן שלנו למיקום שלו. עם זאת, יכולת השיכוך של המעמד הזה היא פנומנילית. התקשתי להאמין שההבדלים יהיו כל כך משמעותיים איתו ובלעדיו. למרות שמדובר במוצר פשוט יחסית, מה שהוא עושה לצליל הוא השידרוג המשמעותי ביותר. היתרון הוא, שהוא יכול ללוות גם רמקולים אחרים. המעמד הזה, לפחות מבחינתי, הוא מוצר נפלא.

Audioengine HD3

בנימה אישית

לא ממש האמנתי שאוכל ממש להחמיא לרמקול במימדים הללו. אבל יש לזכור שמודובר ברמקולים למחשב כאשר מרחק ההאזנה הוא מטר מהם. זה כבר מסדר תחושת ״אוזניות״ מאוד משמעותית. אך עם זאת, האזנה מקרוב גם חושפת הרבה בעיות ברמקולים. הרמקולים הללו, בהתחשב במחירם והמימדים שלהם, הם המוצר היחיד ששמעתי שבמכלול, מהווה מוצר מושלם!

סיכום

זהו רמקול קטן שמתנהג כמו גדולים ממנו. נכון, הוא לא יפציץ אתכם בבסים כאלה שירסקו לכם את האבנים בכליות, הוא לא ממש יודע להציג לכם תחושה כאילו אתם בהופעה בפארק. אגב, הוא גם לא מתיימר לעשות את זה. אבל מה שהוא כן עושה הוא עושה מעולה. הוא מפורט ומהיר ברמה שלא מביישת מערכות היי אנד יוקרתיות. הוא מאוזן להפליא והבס שלו, למרות שאינו חזק, מצליח להציג צליל מלא ומדויק. לכל הטוב הזה תוסיפו מגבר אוזניות פנימי מעולה, עם יכולת דינמית של מגבר חיצוני. לא יאומן בכלל שהוא נמצא כחלק אינטגרלי בתוך רמקול כזה צנוע בגודלו. ואם כבר אנחנו בביפנוכו, אז גם היכולות של ה-DAC הן פנומינליות. הפער בין חיבור 3.5 מילימטר אנלוגי למחשב לעומת ה-DAC הפנימי זה כמו ההבדל בין סרט ב-HD לעומת .4K

את כל היכולות הללו דחפו לתוך תיבה קטנה שבחיבור סאב הופכת להיות מערכת 2.1 שיכולה להתאים אפילו לחלל מגורים צנוע במינימליזם מוחלט והביצועים, תענוג לאוזן.

מחיר: 2300 ש״ח
אחריות ושירות: צור סחר

מעבר לתגובות בפורום