DENON PMA-2500NE במבחן

איציק ירקוני
05-03-2017 18:55

עם לוק מרשים, בצבע שמפניה יוקרתי וממיר חדש ומעודכן. denon במבחן אודיופילי

כשראיתי לראשונה את מגבר האינטגריטד של דנון דגם PMA-2000, עלתה בי התחושה שמדובר במגבר איכותי, וזה עוד לפני שהקשבתי לו. אני לא יודע איך לתאר את זה, אבל לפעמים לפי הלוק ואיכות הבניה, אפשר להבחין שמדובר במוצר טוב. במהלך השנים עקבתי אחר המותג ובמיוחד אחר סדרת המגברים המשולבים בקולקציאת החברה. במהלך השנים התנסיתי עם סדרת המגברים שהלכה והשתבחה עם השנים. דגם ה 2000 הוותיק הוחלף ל PMA-2010AE ששופר ובשנה ה 100 להיווסדות החברה, הושק דגם מיוחד - PMA-A100. שנה לאחר מכן הושק דגם PMA-2020AE שטמן בתוכו הגברה Advanced Ultra High Current (UHC)-MOS סופר עוצמתי. כיום כאשר אני מבצע ביקורת רשמית ראשונה למגבר הדגל של החברה, ואחרי כמה עשרות ביקורות לא רשמיות, אני שמח לקבל לידי את מגבר הדגל האיכותי, הכולל dac. וכזה שעשוי לספק אודיו דו ערוצי משובח.

DENON PMA-2500NE

DENON PMA-2500NE

מדובר במגבר סטריאו  מודרני, גדול מימדים בעל שני ערוצי הגברה.
הדור החדש, ה-2500, מדווח על לא מעט שיפורים באיכות ההגברה, בתוספת dac מודרני. מדובר בתוספות חשובה והכרחית לעומת הדור הקודם, מה ששם אותו באותו סטנדרט טכנולוגי בגזרת האודיו דו ערוצי המודרני המקובל. מעצם העובדה שהוא ממוקם בקצה העליון כספינת הדגל של החברה בקולקציאת המגברים, הוא מיוצר ביפן, איכות הבניה מעולה כך שהוא ממקם את עצמו מראש גבוה מאוד.

מראה ואיכות בניה

ה-2500 הוא מגבר גדול מימדים, בעל מראה אלגנטי, עם חזית מרשימה, כפתורי שליטה חיצוניים. הפאנל הקדמי עשוי אלומיניום שמרגיש משובח, בעל גוון צבע שמפניה מוברש ועדין. במרכז המכשיר ממוקם בורר עוצמת השמע בפרופורציה גדולה ומרשימה כזו שאין מה לעשות, סיבוב בורר העוצמה כלפי מעלה נותן תחושה שיש לך כוח ביד. בצידו הימני נמצא בורר הכניסות, וצמוד אליו תצוגת OLED שמציגה את הכניסה הפעילה. בתוספת לנתונים נוספים כמו למשל מצב דגימת הקובץ המתנגן ועוד כמה שניגע בהם בהמשך.

DENON PMA-2500NE

בצידו השמאלי של המגבר נמצאים שלושה בוררים השולטים על: BASS, TERB, BAL, ובנוסף יש גם כניסת אוזניות. כפתור שליטה  ANALOG MODE וכפתור SOURCE DIRECT ומתג ההפעלה. מעטפת המגבר בנויה משלושה חלקים נפרדים. חלקו העליון של המגבר מהודק היטב עם שמונה ברגיי נירוסטה משובחים, צידי המגבר מחופים אלומיניום אשר מהודקים היטב עם ברגיי נירוסטה. חלקו האחורי של המגבר מגיע עם מחברי רמקולים כפולים ומבחר עשיר של כניסות בגימור מוזהב. 

מפרט טכני

ה PMA-2500NE מגיע עם יחידת הגברה Advanced Ultra High Current (UHC)-MOS  שעובד בזרם גבוה 210AMPER.  יחידת ההגברה תומכת בשני הערוצים המספקים 80 וואט RMS לכול ערוץ ב-8 אוהם. ו-160 וואט לכול צד ב-4 אום. למגבר מחברי רמקולים כפולים המאפשרים חיבור זוג רמקולים לכניסה A בחיבור רגיל, התומך מ 4-16 אום, ובחיבור A-B בי אמפ התומך מ8-16 אום. טווח היענות התדרים של ה 2500 עומד על 5 הרץ ועד 100 קילוהרץ. המגבר כולל יחידת DAC (ממיר) מתקדמת   Burr Brown PCM1795 אשר תמוכת ב 384kHz/32bit and DSD up to 11.2MHz DAC Master Clock.

שלדת המגבר מחולקת לשישה אזורים עצמאיים נפרדים. שכול אחד מהם מותאם לרכיב אחר במגבר, שיטת הבניה הזאת באה כדי להגן על המגבר מפני ויברציות והשראות חשמל ולמניעת התערבות בין המעגלים. מארז המגבר בנוי כמו טנק עובי המתכת כ-1.6מ"מ.  מתחת למעטפת המגבר זוג ספקי כוח גדולים הממוקמים במרכז, אשר אינם מקבילים אחד לשני ולצידם ממוקמות יחידות ההגברה. למגבר קבלים גדולים  אשר שומרים על עתודת זרם גבוהה. יש לציין שהמגבר אינו כולל מאווררים אקטיביים, מה שמוסיף להראות לנו, שמדובר על מוצר ששהקופסא שלו אמורה לאוורר אותו בעצמה.

כניסות ויציאות

המגבר כולל כניסת פונו MM ו-MC אשר ניתנים לשליטה ע"י בורר הממוקם בגב המכשיר. 5 כניסות RCA ושתי כניסות OPTICAL.  בנוסף, שתי כניסות COAX וכניסת USB-B, כניסת External Pre-Amplifier שמיועד לחיבור H.T, יציאת Rec output ויציאות רמקוליםSpeaker out (Bi-wiring) A/B

DENON PMA-2500NE

DAC

את הממיר החדשני שטמנו בדנון 2500 בחנתי עם אותם קטעים יחד עם מחשב נייד בחיבור USB וגם דרך נגן דנון חדיש דגם 2500. ששימש כטרנספורט, בדיוק על אותם קטעי מוסיקה. ככול שהעמקתי ביכולותיו, מצאתי רק יתרונות לממיר שטמון ב-2500: הוא שקט, ומפורט יותר, ונקי יותר. עם זאת מצאתי יתרון נוסף. הוא גם טבעי ונכון יותר. את כל הביקורת הזו העברתי כאשר נגן הדנון-2500 מחובר כטרנספורט מה שבעצם שיפר מאוד את ביצועי המגבר.

רשימת ציוד

נגן DENON DCD-2500NE

נגן OPPO BDP-105D

רמקולים Definition DC10TI  TANNOY

מבחן האזנה

(SACD) Dire Straits - Brothers In Arms 

 הגיטרה בשיר So Far Away של דייר סטרייטס תופסת את רוב מרחב הבמה. היא מלאה ודינמית צליל המצילה נשמע היטב. התופים מצטרפים והם קצרים ודי מדויקים, עם במה רחבה. צלילי הסינטיסייזר צלולים. קולו של מארק קנופלר מוצג באופן נקי וברור. המגבר מציג יכולת הפרדה מצוינת ותוצאה מעולה בהעברת קולות אדם. בכלל ההצגה של השיר הזה כאן מאוד מדויקת עם במה רחבה ונקייה. בשיר נוסף – Walk Of Life, פריטת הגיטרה מוצגת בצורה מאוד דינמית, ניתן להרגיש ממש את עוצמת האצבעות על המיתרים. משום מה המגבר הזה נותן תחושה של מגבר עם יכולות מעולות, ככל שהאזנתי יותר ויותר, הוא נטע בי תחושת בטחון להמשיך ולהאזין לעוד סגנונות מוסיקה שונים ומאתגרים יותר.

Erik Truffaz -Bending new 

 

החלטתי לקחת את המגבר למבחן מאתגר יותר, עם הדיסק המצוין של  בקטע החמישי בדיסק Siegfried. זהו קטע מאוד מאתגר למגברים. הוא די מורכב ומאתגר, הוא משלב בתוכו מספר כלי נגינה. המגבר מציג יכולת הפרדה מצוינת בין הכלים המתנגנים. שילוב הבאס עם הפסנתר נשמע מעולה ונישאר כך גם כשמשתלבת החצוצרה. כמו כן, צליל המצילות בולט ומלטף את האוזן באופן מאוזן ו״נכון״. כאשר מצטרף הזמר,  Nya, קולו נשמע מעולה. המגבר מצליח להציג במה רחבה, מפוקסת ועמוקה. בנוסף לזה, יכולת ההפרדה פנטסטית.

Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Autumn (SACD) In New York

בחרתי בשיר Summertime על מנת להתמקד בקולות אדם. בכלל, זו יצירה קולית מרשימה בין שתי אגדות ג'אז. פתיח השיר מתחיל בקול מחצרץ של לואיס האגדי, החצוצרה  נשמעת מעולה, מפוקסת ומאוזנת. השילוב בין פיג׳רלד עם הקול הטהור, לבין  לואיס עם הקול העבה והצרוד מרשים ומיוחד ומוצג כך. כל פעם שאני מאזין להם הם ממלאים אותי בהתרגשות. לאורך כול השיר המגבר הציג שיחזור קולי מרשים ברור ומוחשי.

אני מסיים את המבחן עם הזמר John Lee Hooker גיטריסט בלוז די ייחודי בסגנונו.  בשיר the healer  קולו של ו John Lee Hooker תופס כמעט את כול מרחב הבמה. הוא משולב עם קולות תופים וכלי הקשה, הנשמעים היטב, במהלכו משתלבת הגיטרה של Hooker היא נשמעת די בורר, פריטת הגיטרה נשמעת היטב. המגבר מצליח ליצור במה רחבה דינמית וברורה, עם יכולת הפרדה פנטסטית. קולו של Hooker נשמע צלול וברור עם עומק מרשים.

 

DENON PMA-2500NE

נקודות ציון

התאמה לרמקולים

המגבר הזה חזק ועוצמתי. הוא שולט ברמקולים שלי בלי שום בעיה. ולכן אני סבור ובטוח שהוא ישלוט גם ברמקולים עם נתונים קיצוניים יותר. הטונאליות שלו נטרלית ונוטה לחמימות קלילה מבלי לעגל פינות. לכן, אני מסיק מסקנה שגם רמקולים בהירים וחריפים במידה יתאימו לו בהחלט ומצד שני, הניטרליות שלו מאפשרת לשדך לו רמקולים חמימים מבלי להפוך אותם ללוהטים וסתומים. במילים אחרות, רוב הרמקולים, באיזונים השונים (בהיר, נטרלי, חם) עשויים להתאים לו.

שלט רחוק

השלט נראה ומרגיש יוקרתי, מגיע עם רמת גימור גבוהה, עשוי אלומיניום בצבע שמפניה התואם לגוון צבע המגבר. כפתורי השלט נוחים קריאים וברורים. הוא מציג קליטה פנטסטית מכל מקום ובכל זווית. הוא ארגונומי וברור להבנה. חשוב שמוצר איכותי יגיע עם שלט בהתאם.

מיקום והעמדה

ה 2500 הגיע לטמפרטורת עבודה די סבירה גם לאחר שעות עבודה מאומצות. וזאת  למרות שמדובר במגבר טרנזיסטורי שעובד במתח גבוה מאוד. וכול זאת ללא מאווררים אקטיביים. למרות זאת מומלץ להעמידו במקום מאוורר. לא הייתי ממליץ להכניס אותו לנישה סגורה, או באחת ממגירות במזנון.

סיכום

מדובר במגבר אינטגריטד איכותי ומרשים, מבית יפני ותיק ואיכותי המשלב איכות ועוצמה. בנוסף תהנו גם מה- dac האיכותי הטמון בו. למרות שאין בידי פטיפון אך יש בי תחושה עזה שגם יחידת הפונו לא תאכזב. אך מכיוון שאין לי את היכולת לבחון את זה, אני לא ממש מוכן לחתום על הפונו. לגבי היתר, המסקנה שלי ברורה. זהו מגבר סטריאו משולב מדהים(!), לא רק למחירו אם כי מעבר למחירו. הוא מאוזן, מפורט ומהיר. הוא דינמי ורזולטיבי. יש בו  את כל מה שאודיופיל מחפש מבחינת ביצועים, הוא עשיר בכניסות (כולל כניסת H.T), הוא בנוי ומורכב מעולה. המראה היוקרתי שלו משדר איכות וכוח. דנון 2500 הוא מוצר יפני טהור, נהדר בכל רמ"ח מרכיביו.

שורה תחתונה

בעולם האודיופילי, שם המותג Denon אינו מעורר ציפיות. אך בזכות הביצועים המובהקים בכל הגזרות,  אני מכריז על ה-PMA-2500 כאחד מהמגברים המשולבים הטובים ביותר שנחתו כאן בטווח המחיר שלו.

מחיר:13,990

אחריות ושירות: ט.ר אלקטרוניקה

מעבר לתגובות בפורום