ביקורת סרט: לוגאן וולברין

סרגיי ליטבק
03-03-2017 12:51

ג׳ין הקמן כבר אמר בעבר שזו הפעם האחרונה שישחק את וולברין. אבל כנראה התפקיד הזה חזק ממנו. וולברין חוזר שוב למרקע, עם ג׳ין הקמן כמובן.

 

אז זהו. הכריז שלא אבל יצא שכן. ג׳ין הקמן הוא זה ש ישחק את הדמות של "וולוורין" מסדרת "אקס מן" כחלק בלתי נפרד ממנה. וולברין 2017 מציג תסריט לא רע בכלל. אפילו טוב מאוד.

ההיסטוריה של ״אקס מן״

ב2009 גאווין הוד, מוציא את החלק הראשון של וולוורין לאויר, היה זה סרט רע מהרגע הראשון ועד כה זה לא באמת השתנה. ב2013 ג'יימס מנגולד לקח את הסדרה והרים אותה (לא יודע כמה זה קשה להרים משהו שאין לו דרגה נמוכה יותר), והיום מנגולד שוב חוזר לביים את הסדרה ואת הדמות, וולברין, שאותו שחקן בדיוק מגלם כבר 17 שנים. אך הפעם החלק השלישי מתעלה על שני הפרקים שלפניו. וכן, הוא ממש טוב!

אם עוד לא ראיתם, זהירות! - ספויילרים. זהו חלק קשה יותר, אפל יותר, אלים הרבה יותר ולמען האמת גם די לא מתאים לילדים רכים. אני יכול להגיד בלב שלם כי הפרק הזה אינו מביא עימו תקווה רבה מדי.

הסיפור מתמקד בעתיד ללא מוטנטים ובסיום חייו של וולוורין (אז כנראה שבאמת לא ישחק שוב את וולברין).

העלילה

העלילה מתרחשת בשנת 2029. כבר מזמן שאין ילודה של ילדים מוטנטים, וולוורין מתפרנס כנהג לימוזינה ואוגר כסף כדי לקנות חלום לא מציאותי (סירה עם שמש). וולברין שומר על חבר ותיק שעשה מעשים נוראים (פרופסור אקסוויאר), אך אחות מקסיקנית עם ילדה קטנה נכנסת לחייו ומבקשת את עזרתו. בקשתה היא לקחת אותם אל ארץ האגדות מתוך חוברת הקומיקס של "אקס מן". האחות נרצחת ואילו הילדה מתברר, היא מוטציה אשר פותחה במעבדה מתוך הDNA של לוגן ובדיעבד מסתבר כי זאת ביתו!!! או במילים אחרות, וולברין אבאל׳ה.

עכשיו עם כל הסלט הזה, הם עושים דרכם אל היעד. ספק יודעים היכן זה היעד או אם הם רוצים להגיע לשם או שפשוט תכלס, אין להם משהו יותר טוב לעשות. וולברין שידוע כמחלים מכל פציעה, מזדקן ונראה כאחד שהגיל לא באמת פסח עליו. פרופסור X, עם המוח הכי חד בעולם מוצא את עצמו עם מחלת אלצהיימר משל עצמו.

אז כן, זהו פרק הסיום של דמות של שחקן, שיש מצב שהוליווד עוד תחזיר אותו לחיים מדי פעם בחלומות או עבר הרחוק, אבל להבדיל מהסדרה שהיו הרבה דמויות, והמיקוד היה באקשן רך ובידורי, נתן הבמאי מקום רב יותר לאלימות מוגברת.

הרבה ניתן לאמר הן על הסרט הזה ועל הסדרה כולה. האם זה באמת סרטו האחרון של ג'ין הקמן בתור וולוורין? לא יודע, מהמר שכן. ובכל זאת, אני בהחלט שמח שבצורה כזאת זה מסתיים. זהו סרט הולם לסיום של הדמות הן של לוגאן, והן של פרופסור אקסוויאר.

ציון:8


מעבר לתגובות בפורום