המגבר המשולב ששובר סטיגמות Bel Canto c5i

נמר לוי
28-02-2017 20:25

מעט פעמים אני נפגש עם מוצרים מיוחדים באמת. כאלה שאין הרבה קשר בין הלוק, הנתונים ובין מה שהם בפועל. הפעם נמר לוי פגש את זה ששבר את המיתוס.

לא מעט ״טענות״ נגד הגברה דיגיטלית נשמעות ברחבי הרשת האודיופילית הישראלי. מכך שנותנים ציון ל״נשמה״ של הצליל שהוא מפיק ועד חוסר טבעיות ובאמצע לא מעט תיאורים לא מחמיאים. האמת שרוב הטענות נכונות, עד ששומעים את המגבר הנכון ששובר את כל הסטיגמות.

״בעולם של פעם״ היו שתי טופולוגיות עקריות לשיחזור מוסיקה. מנורות וטרנזיסטור. בתוכן שלל תתי טופולוגיות. סינגל אנדד או פוש פול במנורות. בי פולאר או מוספט בטרנזיסטור. הדיגיטלי שהצטרף אלינו לפני כמה לא ממש עשה חסד עם הצליל. אני הייתי עד לכמה כאלה. אבל הדבר השתנה לאחרונה. הטכנולוגיה הזו, הדיגיטלית, עברה שינויים ושיפורים שהפכו אותה לכזו שעוד כמה שנים כמעט ולא יהיה ניתן להתחרות בה. אחד היתרונות של מגבר דיגיטלי הוא לטפל בתחום הנמוך של המוסיקה. אבל זה היה די מהתחלה. היום מגברים דיגיטלים מצליחים לעשות עוד כמה דברים מאוד מרשימים מלבד הדבר הזה שכולם כמעט משבחים - שליטה.

עם זאת. הטופולוגיה הדיגיטלית הביאה עימה בשורות מרעישות בתחום שלנו. מהיכולת לחלץ עוצמה גבוהה מבלי להתחמם כלל, אפשרה לנו להקטין את המוצרים עד כדי דקיקות של ס״מ בודדים. והכי חשוב, פתחה לנו עולם שלם של מוצרי אודיו לייף סטייל מאוד מעניינים. כלומר: ההגברה הדיגיטלית שינתה לא מעט מהתפיסה שלנו לאיך מוצר צריך להראות. מאידך, היום נעסוק יותר ב״נשמע״ מאשר ב״נראה״.

Bel Canto c5i

בביקורת הזו נדליק אור על מגבר משולב, שנסקר לראשונה באופן רשמי בישראל - Bel Canto c5i

מדובר במגבר משולב צנוע במימדיו, חצי מרוחב מכשיר סטנדרטי ודקיק למדי. בחלקו הקדמי תמצאו את בורר העוצמה בצידו הימני ויציאת הגברת אוזניות משמאל. בחלקו האחורי תמצאו כניסות דיגיטליות מסוג USB 24/96, אופטי ו-קואקס. למכשיר מעבד HDR ומגבר פונו MM. יחידת הכוח מספקת 50 וואט לערוץ. בשורה התחתונה, אין כאן נתונים פורצי דרך ולכן, אין לנו ברירה ואנו מוכרחים לשמוע אותו.

Bel Canto c5i
מבחן האזנה

Britten - Young Persons Guide to the Orchestra

50 וואט על רמקול כמו שלי ועוד לפתוח עם תזמורת סימפונית? קצת מלחיץ האמת. החשש שלי בבדרך כלל מוצדק. אני יכול כמעט לנבא איך יתנהג מגבר צנוע וואטים על הרמקולים שלי. במקרה הזה, מה לעשות, עשיתי פדיחה. המגבר הזה מצליח להציג יכולות דינמיות של כאלה גיבורים וגדולים. נכון, זה עדיין 50 וואטים ולא 350. אך הנקיון, רצפת הרעש הנמוכה והמיקרו דינמיקה מאפשרת לנו לחשוב שהוא הרבה יותר חזק ממה שהוא. הוא נקי, הוא מדויק מאוד ושקוף. זו אחת הסיבות שהוא הצליח להעביר לי חליל פיקולו קסום ומוחשי, כינורות בפרופורציה משכנעת בינם לבין הויולות וכלי נשיפה מפורטים להפליא. התוצאה בשיחזור תזמורת סימפונית היא מהמרשימות שנתקלתי בהן בטווח המחיר הזה.


Bel Canto c5i
eddie lockjaw davis love calls

כשהאווירה טובה, ובחוץ גשום וקר, זוהי אולי היצירה הכי מחממת שיש. לא צריך תנור, לא צריך מעיל - רק מוסיקה כזו. אבל כל אלה יכולים להתרחש בתנאי שהמוסיקה הזו מוגשת נכון. אז המשקל בתחום הנמוך מעולה. הקונטרבס משוחזר כראוי, בגודלו הטבעי ובמרקם הטונאלי הנכון. על הסקסופון אין מה לדבר. יש למגבר הזה מיד של מנורה בלי הליכלוך שיש בחלקן. אני לא נוהג לתאר צליל באופן הבא, אבל כאן אני חורג ממנהגי ומצהיר שהצליל של המגבר הזה, ביצירה הספציפית הזו, על המערכת הספציפית שלי הוא צליל ״רומנטי״. הכוונה היא לחמימות מיוחדת כזו, נעימה להפליא, מאוזנת ומלאה כמו עוגת שוקולד כבדה כזו אך לא מתוקה עד בחילה. ולמה אני מספר לכם את זה? משום שאת התחושה הזו ההקלטה מעבירה, ומעט המגברים במחיר הזה מצליחים לשקף הקלטות כפי שזה משקף.

music for bang baaroom and harpmusic for bang baaroom and harp

זהו אחד התקליטים הטובים ביותר בשוק המאפשרים לבחון תלת מימדיות ובמה בכלל. וה-C5i יודע איך לשחזר במה. העומק, המיקומים והיכולת שלו לסדר צליל גם מחוץ לגבולות הרמקולים מתאימה לרוב למוצרים בגזרת מחיר אחרת לחלוטין ממה שזה עולה. לזה נוסיף פירוט מרשים, מיידיות ואיזון טונאלי מעולה, יכולת להעביר טרנזיינטים כפי שאני מצפה ממגבר היי אנד שיציג וקיבלנו חבילה שמצליחה כמעט בקלות לסדר לך להקה מול העיניים. התחום הגבוה, שהוא לרוב החולשה של מגברים דיגיטלים, מציג יכולות מרשימות מאוד. הוא מלא, מדויק, אינו נגוע בחריפות או בהירות יתר. בדיוק הפוך, אפשר אפילו להגדיר אותו יותר בכיוון החמים/ניטרלי בספקטרום שבין חם לאנליטי.

dac

אני לא זוכר כמה שירים וסגנונות העברנו דרך ה-dac המעולה שלו. אך זו עוד פעם שחשתי שמחשב זה הדבר הבא ואין ממש הצדקה לרכוש נגני תקליטורים. זה כמובן במידה ואין לכם אוסף תקליטורים מכובד והאהבה למדיה היא חלק מכם. היכולות של הממיר הפנימי מרשימות מאוד. הוא מדויק, שקט בטירוף, דינמי במיוחד וטבעי. מצאתי אילו דימיון לפטיפון טוב. אומנם זה לא בדיוק אבל בערך (בים בם בום) אבל זה היה מספיק מרשים בשביל שאזכיר את זה.

Bel Canto c5i
מה שבלט מאוד זו דווקה הקלטה בהופעה חיה, לא מהמשובחות ששמעתי של הדלתות בשיר The end. הפרזנטציה היתה כל כך ראליסטית כל כך משכנעת שזה היה פשוט מקסים. היכולת של המגבר לנגן מהר, חזק ולהתאושש בהתאם הביאה אותי למצב בו אני פשוט מגביר לעוצמות כמעט בלתי שפויות ומצליח לחייך כמו ילד. הקטנצ׳יק הזה פשוט יודע לעשות את זה - מוסיקה!

נקודות ציון

העמדה
תמיד אמליץ להשתמש במעמד איכותי המיועד לאודיו. במידה ואין, פלטה כזו תעשה עבודה טובה. התחושה שלי שהוא לא ממש יתרגש ממש מהעמדה על מזנון מעאפן כמו אחרים שבחנתי, אבל זו תחושה לא מבוססת. לכן, הניחו אותו על מדף יעודי, זה תמיד יהיה עדיף.

התאמה לרמקולים
מכיוון שלא חשתי לרגע שהרמקול שלי מאתגר אותו במידה כזו שחששתי לגורלו, והרמקול שלי אומנם לא קשה להנעה באופן קיצוני אך הוא עדיין רמקול גדול, מרובה יחידות עם קרוס מורכב למדי. אם הוא מסתדר עם זה, אני בספק אם יש רמקול בגזרת מחיר שפויה שיבהיל אותו. אופי המגבר הוא נטרלי נוטה לחמימות. רמקולים ממשפחת הצליל החמה לא ממש יתאימו לו. הוא עשוי לשקף את האופי הבסיסי של הרמקול ולהשמע לא מספיק אוורירי. לכן, רמקולים איכותיים ונטרלים הם הדבר הנכון עבורו.

Bel Canto c5i
סיכום

כל דבר שלילי שתאמרו על מגברים דיגיטלים עשוי להשתנות ברגע שתקשיבו למגבר הזה. זה ידרוש מכם לבצע משימה אחת - כנות והסקת מסקנות על פי הנשמע. על הכנות אני משתדל תמיד לעבוד. לא קל, אני ממש לא חסיד של הגברה דיגיטלית בדיוק מהסיבות שציינתי למעלה. אבל לאחרונה כמה מהם הפכו אותי לפחות נחרץ בעניין הזה. מאידך, המגבר הזה סגר לי את הפינה שמגבר דיגיטלי יכול לנגן כל כך טוב, כל כך נכון, כל כך טבעי שפשוט נפלתי ממנו.

היכולת של ה-50 וואט המצחיקים הללו להניע את הרמקולים שלי היא פשוט בלתי נתפסת. נכון, זה לא בהמה ענקית שנותנת פקודה והיא מתבצעת באופן מוחלט. יש לו כמה פינות קטנות שהוא מעגל אותן. אבל אלה אותן פינות שמגברים שעולים כפול מעגלים. נסיוני עם מגברים יקרים להחריד הוא רב. המגבר הזה, בלי צל של ספק, מצליח להציע בדיוק את זה - צליל יקר.

היכולת שלו להציג במה מפוקסת ותלת מימדית היא פנומינלית. הקטע הוא שזה מתרחש גם כשמאזינים למוסיקה דרך ה-dac הפנימי שלו. פשוט אי אפשר לפספס זה. הוא מפורט להפליא, מאוזן כמו ארוחה במסעדת שף טובה. הוא מציג יכולות שליטה בתחום התחתון כאילו מתחת למכסה היתה יחידת כוח גדולה משמעותית מהמספר בספספיקציות.

זהו מגבר משולב מהמשתלמים ביותר ששמעתי לאחרונה. עיסקה שמשלבת יכולות סוניות מרשימות ביותר, dac איכותי במיוחד שיחסוך לכם קופסאות מיותרות על השידה, לוק אלגנטי ושמרן שכל עין יכולה לעכל והכי חשוב, מבית טוב.

אבל ישנה בעיה שאני צופה אותה מראש. האודיופילי המצוי יעדיף לראות מגבר גדול, מרשים וכבד. המגבר הזה לא גדול, לא מרשים בעיצוב וממש לא כבד. אבל זה בדיוק הקטע כאן. אולי חלק מהסיבות שאני כל כך מתפעל ממנו הוא גורם ההפתעה הזה שהקטן הזה מוציא את מה שהוא מוציא ועוד ביתר קלות. אני מציע לשים את הלוק בצד, הצליל חשוב יותר. הקטע הוא שלמרות שאני ״מחנך״ אתכם להתעלם מהמימדים, אני בעצמי עובד על הגזרה הזו ולא תמיד מצליח לי.

שורה תחתונה
במידה ואתם מחפשים מגבר משולב, לפספס אותו במהלך החיפוש זה פשוט פשע.

מחיר: 9900 ש״ח
אחריות ושירות: יגאל סבו

מעבר לתגובות בפורום