גלקסי A7 במבחן - הסמארטפון שרואה 16:16

יעקב חבושה
22-02-2017 07:00

ביקורת סמארטפון: גלקסי A7 גרסת 2017 של סמסונג מציג עיצוב מתכתי מעודכן ומעודן, שתי מצלמות 16 מגה פיקסל וסוללה גדולה שמספיקה ליומיים של שימוש ממוצע. ואיך הביצועים? בדקנו.

מכשיר הגלקסי A7 הוא דגם הביניים של סדרת הגלקסי. המכשיר מגיע עם גודל מסך 5.7 אינץ' מסוג SUPER AMOLED שגדל ב- 0.2 אינץ מהדגם הקודם. למכשיר מעטפת מעוגלת שעשויה ממתכת בצבע המכשיר עם מסך מעוגל קלות בפינות. כמו כל מכשירי סמסונג גם כאן ישנו כפתור פיזי שמשמש כלחצן הבית וקורא טביעת אצבע. שני לחצנים וירטואליים מוארים משני צידי כפתור הבית - לחצן חזור ויישומים אחרונים. בחלק העליון יש מגירה נשלפת להכנסת ננו סים. בצד ימין כפתור הכיבוי שנשאר במקומו וקצת מעליו הרמקול שנדד ממקומו הקודם בתחתית המכשיר. בצד שמאל שני לחצני הווליום ומעט נמוך יותר מגירה נשלפת להכנסת כרטיס זכרון מסוג מיקרו SD. בתחתית המכשיר שקע טעינה מסוג מיקרו USB-C ו...שקע 3.5 מ''מ מוכר לאוזניות. סמסונג הפעם לא הולכת בעקבות אפל ומשאירה את שקע האוזניות הרגיל לרווחת המשתמשים. גב המכשיר עשוי מזכוכית שקופה ועדשת המצלמה להבדיל מהדגמים האחרונים של סמסונג, שטוחה לחלוטין, מה שמקנה למכשיר יציבות ואין "נדנוד" של המכשיר על שולחן בגלל עדשה בולטת. למצלמה פלאש בודד לצד העדשה.

סמסונג גלקסי A 2017
מפרט טכני

מעבד האקסינוס ב-A7 הוא מתוצרת סמסונג, עם שמונה ליבות בתדר עבודה 1.9GHz, סוללה ענקית עם קיבולת של 3600mAh, מצלמה אחורית וקדמית ברזולוציה של 16 מ''פ עם פלאש לד בודד. יש זכרון ראם של 3GB, נפח איחסון פנימי 32GB, תמיכה בכרטיס זכרון עד לגודל 256GB והמסך מציע רזולוציית Full HD וציפוי מסך עם זכוכית גורילה למניעת שריטות. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד עם מרשמלו גירסה 6.0.1. יש תאימות לכל הרשתות בישראל כולל תמיכה בדור 4 (LTE). רמקול בודד בצד המכשיר, משקל 157 גרם. חובבי הטיולים ישמחו לגלות עמידות לאבק ומים עד לעומד של מטר וחצי למשך 30 דקות לפי תקן IP68. לקופסה מצורף מתאם משקע Micro USB-C לשקע Micro USB רגיל לטעינה ממטען רגיל כשהמטען המיוחד לא בנמצא.

גלקסי A7 - ביקורת סמארטפון
ממשק קליל מבעבר

הגלקסי A7 מגיע משום מה עם מע' הפעלה מרשמלו (בגרסתה הקודמת 6) אף על פי שגירסת נוגט (גירסה 7) יצאה מזה מספר חודשים. מה ההגיון להוציא מכשיר חדש עם מע' הפעלה לא עדכנית ואז לחכות חודשים ארוכים לגירסה מתקדמת יותר אם בכלל?

שנים רבות האשימו את סמסונג בממשק כבד מדי ועמוס שלא לצורך ביישומים רבים ומיותרים. בכדי להקל ולא להכביד על מע' ההפעלה ועל חווית השימוש במכשיריה, סמסונג החלה לאחרונה לקצץ במספר האפליקציות במכשיריה שסבלו מכבדות יתר וקירטועים לעיתים. נראה שאפילו קצת יותר מדי כי נגן המוסיקה ונגן הוידאו המוכרים שלה חסרים. למי שרגיל לנגנים אלו, הם ניתנים להורדה כמובן מגוגל פליי. כמו כן הורדו יישומים שונים שהיו בעבר חלק אינטגרלי, וכעת ניתנים להורדה למכשיר על ידי קישור ישיר להורדה למכשיר למי שחפץ בכך. ניתן לומר שיש שיפור מה בשימוש היום יומי לעומת העבר או לדגם הקודם (A6 2016) אבל ניתן להרגיש לעיתים לאג קטן או היסוס קליל בתפעול המכשיר. זה לא משהו שפוגע בחווית השימוש הכללית.

גלקסי A7 - ביקורת סמארטפון
למי שרגיל לתפריט ההגדרות העמוס מדי של סמסונג, יופתע לגלות שהתפריט השתנה בצורה דרמטית וכעת ההתמצאות קלה הרבה יותר. סמסונג צמצמה בצורה דרסטית את מספר התפריטים וריכזה אותם לפי נושאים. ההתמצאות כעת הרבה יותר נוחה. בתפריטי המשנה ניתן למצוא דברים חדשים כמו למשל - התאמה של סגנון שמיעה פרטני, תפריט איקולייזר, תחזוקת מכשיר, אפשרות לחיסכון בסוללה כשעכשיו נוסף מצב ביניים למצב חיסכון ועוד. דבר נחמד נוסף שסמסונג הוסיפה הוא בסוף כל תפריט משנה ישנה תיבת עזרה עם אפשרויות נוספות לעזרה בנושאים דומים. למי שרוצה לפצל את המסך ולעבוד בו זמנית על שני מסכים יש את האפשרות הזאת כמובן, וגם למתקשים לעיתים לתפעל את המכשיר ביד אחת, יש אופציה להקטנת מהירה של גודל המסך לתפעול נוח יותר על ידי 3 לחיצות מהירות על לחצן הבית וחזרה מהירה למסך בגודל רגיל. סמסונג הוסיפה לממשק דבר חדש והוא לחיצה על יישום, ואז נפתח תפריט קטן עם אפשרות להסרת היישום או העברה למצב שינה ופרטי היישום.

בדומה למכשיר הדגל גלקסי S7, סמסונג לקחו פיצ'ר חביב ושימושי מדגם הבכיר והטמיעו במכשיר את האפשרות ALWAYS ON במסך לתצוגת תאריך ושעה \ לוח שנה \ הודעות כל זמן שהמסך כבוי. מכיוון שאין נורית לד להתראות במכשיר זה וחבל שכך, לא ניתן לדעת אם יש הודעה או שיחה שלא נענתה בזמן שהמסך כבוי אלא אם כן ALWAYS ON מופעל.

מצלמה = 16:16

המצלמה שמשודכת לגלקסי A7 מספקת ממשק די סטנדרטי עם כמה אופציות לשימוש כמו: מצב אוטו', מקצועי, פנורמה, לילה, מזון ו- HDR . הרזולוציה כאמור היא 16 מ''פ למצלמה האחורית וגם לקדמית. ברזולוציה המקסימלית של 16 מ''פ ניתן לצלם בפורמט של 1:1, אחריו 4:3 ברזולוציה של 8 מ''פ, ומצב של 16:9 בגודל 12 מ''פ. בפורמט 16:9 התמונות יוצאות לדעתי פחות מפורטות מאשר מצב 1:1 לכן כדאי לשים לב באיזה רזולוציה משתמשים למי שרוצה תוצאה מפורטת יותר. למצלמה אין מייצב תמונה שבמקרה זה מהווה חסרון גדול, ולכן קורה שתמונות בתנאי צילום ירודים יוצאות לעיתים מטושטשות עם רעש דיגיטלי. צריך יד יציבה למדי כדי לצלם תמונות חדות וברורות. בתנאי תאורה טובים וצילום מחוץ לבית הצילום והפיקוס הוא די מהיר עם תוצאות טובות למדי. עם זאת קורה שהתמונות יוצאות עם צבעים מעט רווים ולא תמיד מדויקים למקור.

גלקסי A7 - ביקורת סמארטפון
בנוסף, התחום הדינמי של המצלמה הוא די צר וקורה שבמקרים של צל ושטח מואר מאוד ישנם חלקים מעט "שרופים" כתוצאה של חשיפת יתר בקטעים המוארים.
סמסונג לקחו מהגלקסי S7 פיצ'ר נוסף והטמיעו פה כאן את האפשרות להבהיר את התמונה בעזרת סרגל תאורה שנמצא בצד. כך ניתן לשלוט על החשיפה לפי רצונכם ולקבל תמונה מוארת יותר בתנאי תאורה ירודים.

מצלמה גלקסי A7 - ביקורת סמארטפון

במצלמה הקדמית האכזבה הייתה גדולה יחסית. לפי הפרסומים סמסונג מבטיחים תמונות חדות ומפורטות לצילומי סלפי. בחיים האמיתיים לא הצלחתי לצערי להגיע לתוצאות טובות למרות שממש השתדלתי וצילמתי תמונות כאלו בהזדמנויות שונות, ביד יציבה מספיק, אולם התוצאה שהתקבלה הייתה לא חדה במקרה הטוב, ומטושטשות במקרה הרע. רוב התמונות יוצאות לא ברורות כאילו עברו ריטוש.

צילום הוידאו במכשיר הינו FHD ברזולוציה 1920x1080, צילום 1:1 ברזולוציה 1072X1072, רזולוצית HD עם 1280x720 וכן VGA. בצילומי חוץ צילום הוידאו היה עם מיקוד מהיר וצבעים יפים עם שמע טוב, אבל מעט קופצני בגלל חוסר מייצב בצילום. צילום בתוך הבית הניב תוצאה בינונית ודי חשוכה במקומות לא מוארים אלא אם כן הודלק המבזק לסייע לצילום. כמובן שגם פה התוצאה היתה די קופצנית ותזזיתית.

גלקסי A7 - ביקורת סמארטפון
ניווט וגלישה

ניווט עם WAZE היה מהיר ומדויק עם שמע סביר בשל הספיקר הבינוני של המכשיר, שלעיתים נשמע סביר ולעיתים חלש. משהו באחידות העוצמה לא תמיד שווה. בגדול, הספיקר במכשיר זה נשמע בינוני ולא מספיק חזק שישמע טוב בסביבה רועשת יחסית. המיקום של הרמקול בדופן המכשיר לא תמיד נוח מכיוון שבלי לשים לב קורה שהאצבעות חוסמות את הרמקול בגלל האחיזה.

הגלקסי A7 מגיע עם הדפדפן של סמסונג וגוגל כרום. מבחינת טעם אישי הדפדפן של סמסונג עדיף לטעמי, ואני מעדיף אותו על פני הכרום. הגלישה איתו מצוינת ומהירה, והוא נוח יותר לשימוש. גם עם הכרום הגלישה הייתה טובה, וסה''כ שניהם עושים את העבודה בצורה טובה.

שימוש ביום יום

בהתנהלות יום יומית המכשיר מרגיש מאוד חלקלק, מכיוון שהגב והמסך מזכוכית חלקלקה אין למכשיר חלקים מחוספסים שיכולים להקל על אחיזה איתנה של המכשיר. באם אין כיסוי הוא עלול להחליק בקלות מהיד. בשל גודלו הוא לא תמיד הכי נוח ביד, גם להסתדר עם יד אחת היה קשה. הגודל שלו מצריך שתי ידיים, אחרת קצת קשה להגיע עם אצבע אחת מהחלק העליון של המסך לחלק התחתון.

במבחן אנטוטו קיבל הגלקסי תוצאה של 59533, למרות שזאת תוצאה לא הכי מרשימה בשימוש בחיי היום יום המכשיר מהיר דיו, בהפעלת משחקים ושאר דברים. הנראות של המסך במכשיר בצפייה בשמש ישירה הייתה מצוינת. ברגע שיוצאים החוצה לשמש, המסך מגביר את הבהירות למקסימום והמסך מואר בעוצמה. לא נתקלתי בקושי לקרוא ולתפעל את המכשיר והמצלמה בשמש חזקה וישירה. מסך המכשיר נראה חד וברור עם צבעים יפים למרות שהרזולוציה שלו "רק" 1080X 1920. זויות הצפייה מצוינות כיאה למסך אמולד.

ANTUTU גלקסי A7 - ביקורת סמארטפון
כמו רוב מכשירי החברה, גם ל-A7 קורא טביעת אצבעות. למרות שהגדרתי לו 2 טביעות אצבעות, היכולת לקרוא נכון את הטביעה הייתה לעיתים קצת בעייתית. לא תמיד המכשיר מצליח לקרוא נכון ולשחרר את הנעילה. אחרי מספר רב של ניסיונות, מצאתי שצריך להניח את האצבע מאוד בעדינות ובמיקום מאוד מדויק על כפתור הבית לזיהוי האצבע, ואז בדרך כלל זה עובד, אבל קרה לעיתים שזה לא הצליח לקרוא בפעם הראשונה. צריך סבלנות לזה או לוותר על זה.

חיבור למערכת השמע של הרכב היה מהיר והשמע בזמן השיחה היה צלול וברור. רק שכמו שאר מכשירי סמסונג, חיבור ADP2 לא נתמך ברכב יונדאי (במקרה שלי) ולא ניתן לשמוע מהמכשיר קבצי קול במע' השמע. במכשירים אחרים, לא מתוצרת סמסונג, לא הייתה בעיה כזאת. בשיחות עוצמת השמע באפרכסת תמיד הייתה מצוינת וחזקה דיה, עם אפשרות להגברה נוספת של עוצמת השמע. כשחיברתי את האוזניות המצורפות נהניתי משמע טוב עם עוצמה חזקה. אציין שגם עם אוזניות אחרות השמע היה משובח, עם עוצמה גבוהה למי שצריך.

התקנות של משחקים התנהלו באופן חלק ומהר ובשימוש עם מספר משחקים, הללו נטענו מהר, ללא קירטועים כלשהם והציגו תמונה עשירה ויפה. דבר מעניין שמצאתי במכשיר הזה הוא שבניגוד למכשירים שסקרתי כאן בעבר ובכלל, הגלקסי A7 כמעט ולא מתחמם. הוא נשאר קריר ולא נצפתה התחממות בכל זמן המשחקים וגם בזמן שיחה. למרות התצורה של זכוכית שמשולבת עם מתכת תמיד המכשיר היה נעים למגע ולא חם.

חיי סוללה מרשימים

הסוללה של המכשיר הנוכחי גדלה ביחס למכשיר הקודם, בעקבות המסך שגדל גם הוא. סוללה גדולה "על הנייר" לא תמיד מבטיחה זמן שימוש ליום מלא או קרוב לכך. במקרה הזה ההפתעה הייתה מאוד נעימה. עוד לא נתקלתי בסוללה עם זמן עבודה כמו במכשיר הזה. הסוללה בגלקסי A7 פשוט לא רצתה להיגמר. בבדיקה ממצב מלא עד לריקון סוללה לקח יומיים ללא הטענה כשמצב ALWAYS ON היה כבוי, כשביום השני לקראת חצות הסוללה הראתה 19 אחוז. כשהסוללה התרוקנה ונזקקה לטעינה, בבדיקה של נתון זמן פעולת המסך הנתון שנרשם היה 6 שעות. זמן מסך עם נתונים כאלו קשה מאוד לראות במכשירים אחרים.

גלקסי A7 - ביקורת סמארטפון
ביומיים שאחרי, ALWAYS ON היה פעיל, אולם הסוללה החזיקה מעמד ולא ניכר שזה השפיע בצורה ניכרת לעין על צריכת הסוללה. גם במקרה זה לקח יומיים לערך עד שהסוללה נגמרה. במצב זה, כשמסך ההתראות מופעל הנתון הראה משהו שנראה דמיוני עם 7.5 שעות מסך. לא הצלחתי לכמת כמה זמן ALWAYS ON מבזבז מהסוללה מכיוון שבשני המקרים הסוללה החזיקה יפה מאוד קרוב ליומיים.

המטען שמצורף למכשיר אמור להיות מהיר ולהטעין את הסוללה מהר. ממצב של 20-30 אחוז עד לסוללה מלאה הטעינה ארכה כשעה עד שעה ורבע.

גלקסי A7 - ביקורת סמארטפון
סיכום

הסמסונג A7 הוא מכשיר עם מסך גדול יחסית לנהוג היום, שנוח לקריאה גלישה ולמשחקים. הקריאה בו חדה וברורה.. הדבר הכי משמעותי כאן הוא הסוללה. בשימוש סביר הסוללה מחזיקה מעמד יום שלם, עם רזרבות שמספיקות עד לאמצע היום הבא. המצלמה יכולה הייתה להיות טובה יותר אילו סמסונג היום משקיעים בה מעט יותר לדעתי. המכשיר מוצק ולא כבד מדי עם מראה יוקרתי, אולם לא תמיד הוא הכי נוח לתפעול ביד אחת בגלל גודלו. מחירו של הגלקסי A7 נכון לכתיבת שורות אלו הוא כ- 2,299 ש''ח עם אחריות לשנה של היבואן הרשמי.

תמונות דוגמה נספות מהמצלמה:

גלקסי A7 - ביקורת סמארטפון
גלקסי A7 - ביקורת סמארטפון

מעבר לתגובות בפורום