רסיבר Marantz SR7011 במבחן

איציק ירקוני
26-02-2017 07:00

רסיבר הדגל החדש מציג שינויים במבנה ועוד כמה יכולות שלקודם לא היו. עכשיו הוא יושב על שולחן הבדיקות של האתר. האם השינוים הללו הופכים אותו לטוב מקודמו?

תחום הקולנוע הביתי מדווח על התחדשות בתחומי האודיו והוידיאו מידי שנה, די דומה לתחום המחשבים. השנה חלק מרסיברי הדגל הביאו עימם בשורות חדשות, תמיכה ב-11 ערוצי הגברה עצמאים, תמיכה במעבד ווידיאו התומכים במסכי אולטרה ULTRA HD 4K בתקן 4K 60Hz 4:4:4 resolution/HDCP 2.2/HDR/BT.2020. ה-7011 הוא רסיבר מתקדם ביותר והוא בעצם ממשיך דרכו של ה-7010 שזכה לשבחים רבים בעולם ואף נבחר באתר dtown למוצר השנה. שקיבלתי לביתי את ה-7011 חשבתי לעצמי מהם השינויים שמביא עימו ה-7011. ציפיתי שהוא יכלול תוספת של שני ערוצי הגברה נוספים, משמע 11 ערוצי הגברה עצמאיים. זו בהחלט תוספת מתבקשת בעידן פורמטי האודיו החדשים במיוחד שמדובר ברסיבר דגל.  ה-7011 מביא עימו שלל תוספות ושדרוגים משמעותים אשר מקפיצים אותו כיתה, ומאפשרים לו לעמוד בגאון מול שאר רסיברי הדגל החדישים. שינויים אלה הביאו לתמחור גבוהה יותר של הרסיבר בחו"ל. לאור כל השינויים והשדרוגים שבוצעו ברסיבר החלטתי לבצע לו מבחן כפול ודי מאתגר, המבחן הראשון התבצע עם סט רמקולים סטליטים איכותיים בשילוב עם זוג סאבים של 15 אינץ כול אחד, בתצורה של 7.2.2 הסבב השני יערך עם סט מבוסס רמקולי רצפה גדולים ושקופים ביותר.

Marantz SR7011 במבחן

מדובר ברסיבר קולנוע ביתי חדיש, גדול מימדים התומך ב-9.2 ערוצים מלאים ושלושה אזורי הגברה עצמאיים. ה-7011 כאמור, הינו ממשיך דרכו של ה-7010 המצוין.
הדור החדש, ה-7011, מדווח על לא מעט שיפורים שינויים, ותוספות די משמעותיות לעומת הדור הקודם, מה שמקרב אותו לשלמות. מעצם העובדה שהוא ממוקם בקצה העליון של החברה באסופת הרסיברים, הוא בנוי באופן איכותי תומך בכל הפורמטים החדישים ובמערכת שליטה חדישה מבית HEOS.

Marantz SR7011

מראה ואיכות בניה


מדובר ברסיבר זהה לקודמו במראה החיצוני, לא ניתן להתעלם מחזית המכשיר של הרסיבר הזה, הוא שונה מכול רסיבר או פרוססור של מותג אחר בשוק. יש בו גם ייחודיות המאפשרת לזהות מיד כי מדובר ברסיבר של מרנץ. הייחודיות הזו ממוקמת בחזית המכשיר - חלון עגול ובתוכו צג, המציג איזו כניסה פעילה וגם את עוצמת הקול. בצידי המכשיר יש 2 חוגות זהות בגודלן - השמאלית משמשת כבורר כניסות והימנית כבורר עוצמת השמע.

על מנת לצפות בשאר הפרמטרים יש לפתוח את דלת החזית. שם נמצאת תצוגה גדולה וברורה, כניסות לחיבור מהיר, כניסת מיקרופון עבור כיול (RC) ועוד כפתורי שליטה. פחות אהבתי את העובדה שהתצוגה המרכזית מוסתרת מאחורי הדלת. הייתי מעדיף שתהיה גלויה לעין מבלי הצורך להשאיר את דלת החזית פתוחה. אכן, עדיין ניתן לראות את כל הפרמטרים על גבי המסך, אבל זה פחות לטעמי. 
חלקו האחורי של הרסיבר מגיע ברמת גימור משובחת וכמובן, עם מחברים מוזהבים. הרסיבר מגיע עם מבחר עשיר של כניסות ויציאות, מחברי הרמקולים מסודרים בצורה שונה מה 7010 הם פרוסים לכול אורכו של הרסיבר מה שמקנה נוחות יתר בחיבור הכבילה.

בסקירה הקודמת שערכתי ל-7010 שמתי דגש לגבי העדר כמה ברגיי חיזוק במכסה העליון על מנת לצמצם ויברציות. הקשה עם האצבע על ה -7011 מגלה שוב שיש בו אזורים רופפים. מבחינתי זה כרטיס צהוב למרנץ במיוחד לאור העובדה שמדובר ברסיבר דגל שעבר שדרוג רציני ברכיביו והתייקר משמעותית מהמודל היוצא. אז אם מישהו שם שומע אותי -  מקווה תעשו עם  זה משהו!

מפרט טכני

מדובר ברסיבר בתצורת 9.2 ערוצים מלאים עם תמיכה בכל מעבדי האודיו הישנים והחדשים. בתוספת ל- DOLBY ATMOS ו DTS-X, עם הכנה לפורמט ה- AURO 3D. ו Multichannel Stereo על פי נתוני היצרן, יחידת ההגברה החדישה מספקת 200 וואט לכל ערוץ, ה-7011 עבר שינוי מהותי בהחלפת רכיביו הפנימיים. צלעות הקירור המיושנות העשויות מאלומיניום גלי ודקיק הוחלפו בצלעות קירור מאלומיניום יצוק, כאשר על צלע אחת מותקנים 5 ערוצי הגברה, ועל השנייה 4 ערוצי הגברה. מתחת לצלעות הקירור הוטמנו זוג מאווררים אקטיביים, שינוי זה הביא למרחב טוב יותר בין הרכיבים הפנמיים  של הרסיבר, ספק הכוח ממוקם בחלקו הקדמי של הרסיבר עם סביבה סטרילית ואוורור נאות, שינוי זה מייצר סביבת עבודה נוחה יותר לכל מעגלי האלקטרוניקה של הרסיבר, מה שמטבע מאפשר לרסיבר לעבוד בטמפרטורת עבודה נוחה יותר מה-7010. זהו שיפור משמעותי מהמודל היוצא. נתון מרשים נוסף הוא יחס אות לרעש העומד על 100 דציבל בחיבור אנלוגי לעומת חיבור דיגיטלי העומד על 102 דציבל. תחום טווח היענות התדרים של ה 7011 עומד על 10 הרץ ועד 100 קילוהרץ. הרסיבר כולל יחידת DAC (ממיר) פנימית באיכות 192kHz/32-bit ותומך תומך באות 16-20-24-32 ביט.

במידה ותרצו מסיבה כל שהיא לוותר על יחידת ההגברה הפנימית. תגלו שהרסיבר יודע לעבוד כפרוססור בלבד עם יציאות אל מגבר הספק חיצוני עבור 11.2 ערוצים. (השניים הם יציאות לסאבוופר)

מתחת ל״עור״ הרסיבר, ספק כוח גדול שמוצב בחלקו הקדמי, קבלים גדולים של 15,000 μF אשר שומרים על עתודות זרם גבוהות. ממירים איכותיים חדישים AKM 4458VN. ו-4 מעבדים חזקים חדישים CS49844A - a quad core DSP ומודולים - HDAM-SA2 השוכנים במוצרי היי אנד של החברה. ה-7011 הוא רסיבר שעל פי כל השינוים והנתונים, ערוך מוכן לקרב!

Marantz SR7011

חיבורי וידאו

לרסיבר 8 כניסות HDMI בתקן a2.0, כאשר אחת מהן נמצאת בקדמת הרסיבר. את תמונת הוידיאו ניתן להוציא דרך שלושת היציאות, מה שאומר, כי ה-7011 תומך בהעברת וידאו תלת מימד ותומך ב-4k בקצב פריימים של 24/25/30/50/60p ובתקנים החדישים ביותר.  ב- (HDR)  BT-2020 וכולל תמיכה ב- HDCP 2.2 אשר ישאיר אתכם מעודכנים לשנים הקרובות. בנוסף ישנן 3 כניסות קומפוננט ו- 4 כניסות קומפוזיט שאחת מהן בחזית המכשיר.

חיבורי אודיו

מלבד חיבורי ה- HDMI בתקן a2.0 שמעבירים גם אודיו, ישנן 2 כניסות אופטיות, 2 כניסות קואקסיאליות כניסות מולטיצ'אנל  7.1 וכמובן חיבורי רמקולים –11 במספר.
חיבורי רמקולים: אלו מגיעים עם מנגנון נעילה סיבובי (הברגה). אינני נמנה עם אוהביו ומבחינתי הכי נוח חיבור החוטים עם בננות - פשוט יותר ונוח לשימוש.

סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ושירותי מוסיקה

כיום חלק גדול של האזנה למוסיקה שלנו מתרחש בתחום הדיגיטלי. ולכן, תוכלו להתרשם בתכונות מוסיקה דיגיטליות רבות של ה-sr-7011.
יש חיבור רשת אלחוטי – WiFi, קישוריות Bluetooth - (dual antenna / 2.4/5 GHz) וסטרימר אודיו פנימי הכולל תמיכה עד- DSD 5.6 MHz. ואפשרות ניגון מוסיקה מהמחשב או כונני רשת ומכשיר מובייל כמו טאבלטים / סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או גם אפל (כולל תמיכה ב- Air Play). אפשר להאזין גם למבחר תחנות רדיו אינטרנטיות ושירותי מוסיקה כמו Spotify באזורים נתמכים. אפליקציית המכשיר די קלה ונוחה לתפעול להזרמת מוזיקה מהסמרטפון ועוד. אישית אני לא מחבר לזה ולטעמי אין תחליף לשלט הייעודי.

ל-7011 הוכנסה מערכת שליטה חדישה,מבית HEOS מערכת שליטה זו כוללת אפליקציה חדישה ואיכותית. היא מיועדת להזרים מוסיקה ברזולוציות שונות ברמה מיטבית, בשאר אזורי הבית, מבלי לפגוע בערוצי ההגברה, אם כי, יש צורך להשתמש ברכיבים חיצוניים של החברה התומכים בשיטה זו. ולכן, בכדי ליהנות מאפליקציית HEOS יש לרכוש את ליין המוצרים המתאימים של החברה.

עדכוני קושחה

ה-7011 דורש עדכון קושחה, אופן התהליך די פשוט וקל, הוא ארך כ-13 דקות במהלכן הרסיבר כיבה את עצמו. ניתן לראות את אופן התהליך על החלון העגול בחזית המכשיר בסיום התהליך הרסיבר ידלוק מחדש. יתכן ועדכונים נוספים יגיעו בהמשך.
 
מערכת כיול - RC 

ה-SR 7011 מגיע עם מערכת כיול Audyssey MultEQ XT 32. זוהי מערכת כיול די קלה ונוחה לתפעול. ההליך הוא פשוט מאוד ואורך מספר דקות בתצורה של 5.1. במקרה שלי זה ארך פרק זמן ארוך יותר משום שהמערכת שלי בנויה בתצורה של 7.2.2. בסיום התהליך קיבלתי תוצאה מצוינת שתתאים למרבית המשתמשים. אינני נמנה עם מעריצי מערכות הכיול. מהתנסות רבת שנים הגעתי למסקנה ששום מערכת כיול לא מניבה תוצאה מושלמת. תמיד חסר לי משהו למרות שיש חובבים רבים הסומכים על מערכת זו ב״אוזניים עצומות״. עם זאת, כנקודת פתיחה, מערכת הכיול ב-7011 עושה עבודה מצוינת.

הערה: חובה להשתמש במערכת הכיול בחיבור הראשוני. וכמו בכול מערכת כיול יש לשמור על שקט מוחלט בבית בעת ביצוע התהליך עד לסיומו.

תאימות HDMI 2.0a

כפי שראיתם ה 7011 מגיע בתקן HDMI 2.0a. תמיד ישנן ספקות לגבי תאימות בכול הקשור לתקני HDMI חדשים לתאום לשאר המכשירים. בעת הפעלת קובץ יכולת הסנכרון של ה-7011 אינה מהמדויקים בנמצא. במעברים בין הכניסות הוא המשיך להניב תוצאות מצוינות זהות לקודמו. ה-7011 עבר את המבחן בהצלחה. תאימות מושלמת עם כול המקורות שברשותי, סנכרון טוב בהפעלת קבצים, מעבר מהיר בין הכניסות. ל-7011 שודכו כל המקורות שיש ברשותי שכוללים מחברי HDMI  בתקן 1.3 ו- 1.4

PIONEER KURO 6090H, OPPO BDP-105D, TVIX 6600+, SONY PS-4, PIONEER BDP-LX52, YES MAX HD

Marantz SR7011

מבחן האזנה - קולנוע רב ערוצי

רשימת ציוד
9 יחידות של רמקולי מוראל SP3
2 יחידות סאבוופר Klipsch R-115sw
נגן בלוריי הכולל סטרימר OPPO BDP-105D
אמצעי תצוגה מסך פיוניר קורו 6090H
רמקולים קדמיים Tannoy DC10TI + רמקול סנטר Klipsch KL650 יבחנו בנפרד בשמע רב ערוצי.
במצב סטריאו יבחן הרסיבר בשידוך לרמקולי טאנוי Tannoy DC-10TI

את המבחן הזה פתחתי כהרגלי עם הסרט James Bond - Quantum of Solace. את הסרט הזה אני מכיר על כל היבטיו. קטע הפתיחה של הסרט מורכב מאלמנטים סונים מאוד מאתגרים בניהם מנועים של רכבים עצבניים, יריות, התנגשויות, חריקות צמיגים וכל מה שגברים אוהבים כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה שתפקידה הוא להכניס אותך לאווירה הקשוחה. זה קטע כל כך דינאמי וקשה שלוקח מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. ה-7011. מתנהג שונה מקודמו, הוא יותר אנרגטי מהיר מדויק מפורט ועוטף. נהמת המנוע המטורף של ה- "Aston Martin" של בונד נשמעת מעולה בכל חלל האזנה הרגשתי שהוא חוצה את הסלון ועובר לצידו האחר פשוט מדהים!

ספר הג'ונגל החדש The Jungle Book 2016:
בחרתי בקטע סראונד איכותי ומאתגר, אשר נלקח מהסרט ספר הג'ונגל (2016).
מוגלי הוא ילד קטן ונאיבי וגם תמים, מוצא עצמו לבד בלב היער, אט אט הוא שומע קול שמנסה לפתח עימו דיאלוג, הקול מתקרב אליו... מוגלי התמים מוצא עצמו קפוא ומפוחד מול הנחשה קא הערמומית, יחד עם זאת תמימותו משאירה אותו ערני. הוא נשאל ע"י הנחשה שאלות ועונה להן, קולה של הנחשה קא נשמע באיכות מדהימה בכל פעם דרך רמקול אחר בנפרד. הדיאלוג ביניהם ממשיך לכיוונם אחרים, קא מנסה לספר למוגלי על משפחתו ועברו, במהלכם מוגלי התמים מתחיל לקפוא על מקומו שהנחשה קא מספרת לו איך איבד את אביו ע"י הטיגריס הרשע שירקאן, זהו קטע המורכב מהרבה אלמנטים קשים ומאתגרים, מעין שרבוב של דיאלוג מתמשך עם שלל אירועים אנרגטיים המתרחשים מסביב, מה שדורש מהרסיבר יכולת פענוח די קשה. ה-7011 מצליח ליצור במה קרובה מדויקת ואנרגטית, עם יכולת הפרדה מצוינת.

Jason Bourne 2016 ב- DTS-X MASTER 
הסרט Jason Bourne הוא סרט אנרגטי ורב מעללים, בחרתי בקטע המרדף בסיום הסרט.Jason Bourne (מאט דימון  (נוהג בדודג' צ'ארג'ר העוצמתית, בעלת המנוע העצבני, הוא במרדף אחר הרוצח Asset (וינסנט קאסל ) הנוהג ברכב ה S.W.A.T הממוגן. קטע המרדף מתבצע ברחובות ווגאס המוארים והתוססים, הוא מורכב מאלמנטים סונים מאוד קשים ומאתגרים, התנגשויות, חריקות צמיגים, וכל מה שגברים אוהבים, כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה שתפקידה הוא להכניס אותך לאווירה הקשוחה. זה קטע כל כך דינמי וקשה שלוקח מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. ה-7011 מצליח ליצר אווירה קולנועית, די משובחת הוא מצליח להכניס את הצופה לאווירה הדרמטית המתרחשת בקטע. ה-7011 עבר את המבחן הזה בהצלחה בזכות העובדה שהוא מדויק, דינמי, מהיר ומפורט, עם נפח מרשים, יכולת יצירת צליל היקפי גדול ועוטף שנתן תחושה שה- SP3 של מוראל הפכו להיות מוניטורים. המעבר לרמקולי הרצפה הגדילו את חזית הבמה והעצימו את החוויה.

"MAX PAYNE"
מדובר בסרט מעולה! כאן, בסקירה, התרכזתי בקטע מהיר של יריות משני נשקים אוטומטים בעלי קצב אש מטורף, MAX PAINE (מרק וולברג) מגיע לסגור חשבון עם כול המעורבים ברצח אשתו. הוא עורב להם במרתף החניון עם שתי תתי מקלעים מסוג H.K MP-5 כדי לסגור את החשבון באופן סופי עם כול המעורבים. מקס מפתיע אותם ופותח בכוח אש מטורף, מהירות הקליעים שמתעופפים לכול עבר מדהימה, הם פוגעים ברכבים החונים ובכל מה שנמצא באזור, הרסיבר אמור להכניס אותך לסצנה בצורה הכי דרמטית שיש, ה-7011 מביא עימו קולנוע במיטבו, הוא מהיר דינאמי, ומשדר עוצמה וכוח. הוא שוב העצים והגדיל רמקולים סטאליטים.. במעבר לסט הרמקולים הגדול, הוא הציג במה רחבה עמוקה ומרשימה במיוחד.

Mad Max: Fury Road ב DOLBY ATMOS

מדובר בסרט רב מעללים. אך לא הייתי מכליל אותו ברשימת הסרטים המעולים, מה שכן, הוא נכנס לרשימת סרטי האקשן המובילים. איכות שמע לכול אורך הסרט מניבה סאונד מדהים, תלת מימדי. הוא מביא עימו במה רחבה עמוקה ומוגדרת. עם באס מרשים במיוחד. רמקולי הסראונד נשמעים היטב, המעברים לרמקולי התקרה העצימו את החוויה ונתנו תחושה של אווירה קולנועית משובחת ביותר, כן – ה7011 מביא עימו שינוי גדול, הוא מהיר דינאמי חד ומדויק, הוא הצליח להרשים אותי עם רמקולי המוראל .SP3  ועוד יותר עם רמקולי הרצפה.

 

Marantz SR7011

הופעות חיות


"Hit Man Returns: David Foster & Friends"
דויד פוסטר הוא מפיק מוזיקאי, מלחין, פזמונאי, ומעבד. הוא מארח בהפקותיו מבחר אומנים מהשורה הראשונה. זהו כותר בלו-ריי רפרנס ברמה מיטבית בכול היבטיו, מבחינתי, אחד הטובים ביותר שיש, ראיתי ושמעתי אותו מאות פעמים ובכל פעם מחדש הוא נשמע מדהים. התמקדתי בקטע המשולב בין הזמרת donna summer האגדית לבין הזמר y seal קולה של donna summer נשמע צלול ברור ומדויק, עם נפח מצוין. בהמשכו משתלב  y sealקולו נשמע ברור וצלול, הרסיבר מצליח ליצור הפרדה די טובה ביניהם, קולם נשמע צלול וברור ביחס לכלים המתנגנים סביבו. ה-7011 עבר את המבחן הזה בהצלחה בזכות העובדה שהוא מדויק, דינמי, מהיר ומפורט, עם נפח מרשים, יכולת יצירת צליל היקפי גדול ועוטף שנתן תחושה שה- SP3 של מוראל הפכו להיות מוניטורים. המעבר לרמקולי הרצפה הניבו תוצאה די מרשימה יותר רוחב, ועומק.

"UB40: Live At Montreux"
זו אחת מההופעות שניתן לצפות בה עשרות פעמים. ובכול פעם היא מרגשת אותי מחדש. על הבמה הלא גדולה ניצבת להקת UB40 האנגלית שחרטה על דגלה את מוסיקת הרגיי. מה שמצריך ממנה שילוב של כלי נגינה די מגוונים, הרסיבר מצליח ליצור הפרדה טובה בין הכלים, שבמהלכה ניתן לשמוע בבירור את קולו של הסולן Ali Campbell, וזאת למרות שהם די קרובים לקהל, היו רגעים שסולן הלהקה הפנה את המיקרופון לכיוונו של הקהל כדי לשתף אותו בחוויה, גם במצב קיצון זה ה-7011 הניב יכולות מעולות, יכולת הפרדה מעולה, הוא אנרגטי, מפורט, עם נפח מצוין.

Adele - live at the royal albert hall
אני יכול להעיד על עצמי שאני נמנה עם אוהבי הופעות בשמע רב ערוצי. (יותר נכון חולה על הופעות בשמע רב ערוצי) איכות הצליל במוסיקה רב ערוצית גורמת לי להתרגש בכל פעם מחדש. צפיתי במספר הופעות איכותיות בבלו-ריי. ההופעה הזו, של הזמרת "אדל", לקחה אותי למחוזות אחרים. ברגש, באיכות ההפקה בכלל ובאיכות הצליל בפרט.

קולה של "אדל" נשמע ברור קרוב ועוטף, עד שהיו רגעים שחשבתי שהיא יושבת מולי בסלון. התזמורת שמסביבה נשמעה מצוין. מחיאות הכף של הקהל נתנו לי להרגיש שהם יושבים מאחורי כאילו אני ממוקם באחד מהכיסאות באולם עצמו. ה-7011, הצליח להניב סאונד טבעי עם במה קרובה,מרשימה, ומדויקת.


DOLBY ATMOS & DTS-X MASTER

פורמטי האודיו החדשים האטמוס, וdts-x מלהיבים אותי כול פעם מחדש. צפיתי בפורמטים הללו במספר סרטים מלאים, וקיטעי דמו איכותיים. אילו הם פורמטי אודיו שכול חובבי האודיו הרב ערוצי חושקים בו. כן רבותי. הם מרשימים ביותר הם מביאים במה רחבה ומוגדרת ועמוקה עם דיוק מצוין, הם עושים לי חשק לצפות שוב ושוב בסרטים. הפורמטים הללו שונים מהותית ממה שהכרנו עד היום. תוספת הרמקולים בתקרה מעצימה את החוויה, היא משלימה בצורה מרהיבה מעברים בקטעי סראונד ומייצרת סאונד איכותי שעוטף אותך מכול הכיוונים. במילים אחרות אם התרגלנו לצליל שמגיח מקדימה, צדדים ומאחור. תתחילו להתרגל לקבל אותם גם מהתקרה. וכן - יותר מרשימה ממה שכרגע תמצאו ברוב בתי הקולנוע בישראל.

בכל הקטעים שבחנתי בדולבי אטמוס, ובDTS-X- בתצורה של 7.2.2 עם סט הסטליטים הרסיבר הצליח ליצר במה רחבה ואפשר להגיד, גם עמוקה. וסראונד תלת מימדי מכובד, גם בקבצי ההדגמה, וגם בסרטים מלאים. הסרטים .Terminator Genisys  Jason Bourne Mad Max: Fury Road ועוד רבים, מעצימים את חווית הפורמטים, בכך שהם שמים דגש ברור על רמקולי התקרה, במיוחד במעברים בין רמקולי הסראונד לבין רמקולי התקרה, אין ספק שהפורמטים החדישים נשמעים טוב יותר משמעותית מקודמיהם. הם מביאים במה רחבה ומוגדרת יותר, בס גדול עם עומק, רזולוציות ויכולות משמעותיות, רמת הפרדה מצוינת וסראונד רחב שעוטף אותך מכול זווית. לדעתי, כל חובב קולנוע חייב את האופציה הזו לעצמו.

אודיו דו ערוצי

רשימת ציוד
נגן OPPO BDP-105D
רמקולים TANNOY DC10TI

מרנץ מפתיעים אותי כול פעם מחדש עם יכולת אודיו מרשימות, והפעם זה קורה עם ה-7011 לאחר שהאזנתי לו במשך שעות מרובות, משודך לרמקולי טאנוי איכותיים. אפשר להגיד שבתחום הזה אני מעמיד אותו כיריב ראוי מול מגברי סטריאו יעודים. מכשירי הסטריאו של מרנץ ידועים ביכולות אודיו דו ערוציות מרשימות יותר מרוב המתחרים שלהם, ולשמחתי הרבה, היכולות הללו מוצגות גם ברסיברים הנפלאים שלהם. אני בהחלט זוכר לטובה את ה-7010 ואיכות הצליל שלו בסטריאו. הוא היה פשוט פנטסטי. עמד בגאון מול מגברי סטריאו יעודים. ה-7011 נשמע טוב ממנו הוא מדויק יותר טבעי יותר עם הפרדת כלים טובה יותר ועם יותר אנרגיות. פתחתי את הבחינה עם התקליטור שלErik Truffaz - Quartet Bending new  corners  הקטע החמישי בדיסק Siegfried זהו קטע מאוד מאתגר למגברים, ובמיוחד לרסיברים, הוא די מורכב ומאתגר, הוא משלב בתוכו מספר כלי נגינה. המגבר מציג יכולת הפרדה מצוינת בין הכלים המתנגנים. שילוב הבאס עם הפסנתר נשמע מעולה, שבהמשכו משתלבת חצוצרה. כמו כן צליל המצילות (שחלקן מגובה בניטים ו/או שרשרת שמונחת על גבי המצילה), בולט ומלטף את האוזן. כאשר מצטרף הזמר,  Nya, קולו נשמע מעולה. הרסיבר מצליח ליצור במה רחבה, דינמית וברורה, עם יכולת הפרדה מצוינת.

הזמר  John Lee Hooker גיטריסט בלוז די ייחודי בסגנונו. בשיר the healer  קולו של ו John Lee Hooker תופס כמעט את כול מרחב הבמה. הוא משולב עם קולות תופים וכלי הקשה, הנשמעים היטב, במהלכו משתלבת הגיטרה של  Hooker היא נשמעת די ברור, פריטת הגיטרה נשמעת היטב. המגבר מצליח ליצור במה רחבה דינמית וברורה, עם יכולת הפרדה פנטסטית. קולו של  Hooker נשמע צלול וברור עם עומק מרשים.

במהלך הבחינה שמעתי עוד עשרות קטעי מוסיקה משובחים בכול הסגנונות ה-7011 המשיך להרשים אותי ביכולותיו, רק מעצם העובדה שהוא בכלל מצליח לשחק במגרש הזה, ה-7011 מסב בי גאווה. מצב Pure Direct שמיועד לעקוף את את כל העיבודים של הרסיבר הופעל (קצת מצחיק שצריך להפעיל תכונה שתפקידה הוא לכבות משהו...), והוא עושה את העבודה מצוין. מביא איתו יותר טבעיות ודינמיות, גם יותר פרטים ואיזון מרשים. ישנם כאלה שלא מתחברים למצב  Pure Direct ברסיברים שונים מכיוון שהם נותנים תחושת של חוסר בתלת מימד. ה-7011 מציב רף חדש של יכולות בסטריאו שאי אפשר להתעלם מהן, למרות כל היכולות המעולות שמניב ה-7011אין לי שום כוונה להעמיד אותו מול מגברי היי אנד אמיתיים. אך הוא עומד בגאווה מול כל מגברי סטריאו יעודים כמו אלה בגזרת תקציב ה-10,000 ש"ח. אני מסיק את המסקנה הזו לאחר שעברו אצלי כמות נכבדה של מגברי סטריאו איכותיים. וזה רבותי, אומר כי ה-7011, בביצועי דו ערוצי מרשים אותי מאוד. אז כן, ה-7011 הוא הרסיבר היחידי(!) בקטגורית הרסיברים שממשיך להרשים אותי בסטריאו. אפשר לחיות עימו בקלות הוא חזק, מפורט, דינאמי, ומאוזן. נדיר לקבל תוצאות כאלו מרסיבר יעודי לקולנוע ביתי.

Marantz SR7011

נקודות ציון

העמדה
ה-7011 מתחמם כמעט כמו כל רסיבר, אך מתחמם פחות מקודמו, לאחר שעות עבודה די מאומצות הוא הגיע לטמפרטורת עבודה די סבירה. אין ספק שהשינוי המהותי ברכיביו הפנמיים הניבו תוצאות טובות יותר. למרות זאת מומלץ לתת לו מרווח סביר עבור אוורור מעליו ומצדדיו, במרווח של כמה ס"מ.

שלט רחוק
השלט ב-7011 מציג קליטה פנטסטית מכל מקום ובכל זווית. לחיצה קטנה בצד ימין מאירה את השלט, הוא נוח לתפעול ארגונומי וברור להבנה..כתחליף לשלט ניתן להשתמש באפליקציית המכשיר שהיא די נוחה ופשוטה לתפעול.

נוחות תפעול
לאחר שמתרגלים לרסיבר הזה זורמים איתו די בקלות. הרסיברים החדשים הם כבר הרבה מעבר לרסיבר רב ערוצי. הם עתירי טכנולוגיה, מה שמקשה מאוד על המשתמש החדש והטכנופובי. למרות זאת ה-7011 שומר על קלות תפעול לעומת מכשירים אחרים בשוק
 
סיכום

מרנץ SR-7011 הוא רסיבר הדגל של החברה, הוא ממשיך דרכו של ה7010 המצוין, עם עוד שלל תוספות שהופכות אותו לעדכני ביותר ולכמעט מושלם. ה-7011 עבר שדרוג משמעותי במבנה הפנימי וברכיביו הפנמיים, הוא בנוי נהדר, מתקדם ביותר, נראה טוב. ונשמע מעולה. הוא ממשיך להפתיע אותי ביכולותיו כאשר האזנתי למוסיקה בסטריאו, הייתי בטוח שיהיה לו קשה לעלות באיכויותיו על ה-7010 המצוין. הדגם החדש נשמע טוב יותר משמעותית. אך המדהים הוא שהוא אינו נופל ממגברי סטריאו יעודים ובחלק מהמקרים גם נשמע גם טוב יותר. כדי ליהנות מה-7011 בסטריאו מומלץ לעבור למצב פיור דיירקט. בקטגוריית הרב ערוצי הוא די הרשים אותי, הוא הניב תוצאות טובות יותר מקודמו בכול הפורמטים, כולל החדשים ביותר, הפתעה נוספת מבחינתי, היא מערכת השליטה החדישה המתקדמת HEOS. מערכת שליטה זו, כוללת אפליקציה נוחה ואיכותית המאפשרת שליטה על אזורים שונים בבית מבלי להגביל את יכולת הרסיבר. מערכת ה- RC שלו מצוינת. הוא קל ונוח לתפעול למרות כל הטכנולוגיה והפיצ׳רים הטמונים בו.

שורה תחתונה

מרנץ SR-7011 רסיבר מרשים במיוחד. במידה וטרם רכשתם רסיבר, ובכוונתכם לעשות זאת, קחו גם אותו בחשבון.

אחריות ושירות: מוראל

מחיר: 14,000

מעבר לתגובות בפורום