שלט רחוק NEVO Q50 - חכם על הבית

אלי כרמי
20-05-2008 07:00

השלט של Nevo מדגם Q50 מציע פתרון שתפור לפי מידות הבית שלנו, בדקנו כיצד ההבטחה ממומשת במציאות.

מכשיר אחד לשלוט בהם

כאשר רוצים לשלוט על מוצרי חשמל בבית בשלט אחד, אפשרות אחת הינה לרכוש שלט חכם או אוניברסאלי מדגם זה או אחר.
שלט כזה מחייב אותנו לשבת ולתכנת לתוכו את המכשירים שברשותנו.
מומלץ לעשות זאת בישיבה, משום שהליך זה לוקח זמן רב והינו כרוך בהכרה ולימוד של כל המכשירים בעלי שלט רחוק בבית.
לא לכולנו יש את הזמן, הסבלנות או הידע לעשות זאת. לא תמיד החבר המוכשר (שתמיד עוזר לנו) פנוי או שלא נעים לפנות שוב לבן של השכנים, כי רק אתמול ביקשנו ממנו לחבר את ה DVD החדש.

בעת רכישת מערכת שלמה של בידור לסלון אצל עוסק בתחום (חנות או מתקין), שלט ה- NEVO יכול להיות חלק מעסקת החבילה הכוללת. ניתן גם לרכוש פתרון תפור לצרכי הבית שלנו, עבור מערכת קיימת, אצל בעלי מקצוע (מתקינים), כאשר ה- NEVO משמש אותם ככלי למימוש פתרון זה.



שלושה הורים למוצר

יצרנית מכשיר ה- NEVO הינה חברת UEI (Universal Electronics Inc), המתמחה בנושא השליטה בבית עם מגוון מוצרים ושירותים בנושא זה. החברה מייצרת גם שלטים עבור חברות אחרת (OEM), כך שאינכם צריכים להיות מופתעים אם תגלו באחד השלטים שלכם את לוגו החברה מאחור.
UEI הינה בעלת מאגר ענק של קודי IR עבור מוצרים שונים, היא הספקית הגדולה בעולם של קודים אלו עבור חברות אחרות (בין הלקוחות שלה ניתן למצוא חברות ידועות כמו פיליפס ואחרות).

ההורה השני הינה היבואן שמביא את המוצר לארץ, אך בסופו של דבר, ההורה בו יפגוש הצרכן הסופי הינו המתקין אשר מספק את השירות הכולל התקנה ושירות.

שליטה

שליטה הינה שם המשחק כאן, המטרה היא להגיע לשליטה קלה ונוחה. אחרי הכול תמיד אפשר ללכת ולהדליק את הטלוויזיה בלחצן שנמצא עליה, או לבחור בשלט המתאים שנמצא יחד עם האחרים על השולחן. כדי שיהיה נוח לשלוט על הציוד יש צורך בשלט אחד שיאפשר להפעיל איתו בצורה נוחה את כלל הציוד האלקטרוני בבית.

היות והשלט מהווה למעשה את הזרוע שלנו להפעלת כלל הציוד, חשוב שהוא יהיה קל לשימוש. כמו כן השלט אוגר בתוכו את כל הידע על מכשירי הבית וכיצד להפעיל אותם בהתאם לצרכים. חברת NEVO מספקת שלט רחוק מדגם Q50. שלט זה בנוסף ליכולתו לשלוח אותות IR אל מכשירים שלנו, מסוגל גם לתקשר בגלי רדיו מסוג Z-wave עם ציוד נוסף של NEVO.

ציוד נוסף כדוגמת NC 50 מסוגל להפעיל מכשור מרוחק בחדרים אחרים, להפעיל מכשור שלא בעזרת פקודות IR כמו מחשב שמשמש כ- Media Center. בנוסף, בעזרת סנסורים שמחוברים למכשירים הוא מסוגל לזהות אם מכשיר מסוים דולק או לא. הוא מסוגל לשלוח אותות IR בצורה ישירה וגם בצורה עקיפה בעזרת תוספים כמו ה- NevoConnect עבור ציוד שאין לו קו גישה ישיר, למשל כזה שנמצא בתוך מזנון.



את הגדרת השלט והתאמתו לציוד שנמצא בבית הלקוח, עושה המתקין בעזרת תוכנה מיוחדת לכך. התוכנה מאפשרת הגדרות רבות ומורכבות, למשל - כמה זמן ישודר כל אות IR וזמן ההשהיה בין פקודה לפקודה בתרחיש מסוים.
היות ואנחנו מקבלים את השלט כשהוא מוגדר חשוב לדרוש מהתקין כי יגדיר את המכשיר בהתאם לצורת השימוש הנוחה לנו. אחרי הכול, נרצה לנצל את מירב התסריטים להם מסוגלת התוכנה - ואם יש לנו מכונת הקפה אוטומטית שניתנת לשליטה, אז נוכל גם להגדיר לשלט שיכין לנו קפה.


יד על השלט

לאחר שכל הגדרות הסתיימו והציוד מותקן בביתנו, זה הזמן שלנו להיכנס לעמדת השליטה על הכורסה או בכל מקום שנבחר והתחיל ליהנות. כלי השליטה שלנו בכל המערכות בבית הינו השלט והשלט המדובר הינו מדגם Q50 שכאמור תומך ב IR וגם ב Z-wave. יש דגם שתמך ב IR וגם ב WiFi וצפוי בעתיד אחד חדש שיתמוך גם ב WiFi וגם ב Z-wave בנוסף ל- IR.

ה- Q50, הינו שלט רחוק אשר משדר איכות הרכבה מעולה ונראה שהוא בנוי מחומרים בעלי אורך חיים גדול יותר מהמכשור אותו הוא מפעיל.
השלט אינו ארוך במיוחד (20 ס"מ), אבל רוחב של 7.4 ס"מ גורם לו להרגיש קצת גדול ביד. עם 204 גרם, הוא מעט כבד אך לא יותר מידי.
ניתן להפעילו כשהוא נח בתחנת העגינה, שגם טוענת אותו. גודלו של השלט מאפשר לו להיות מצויד במסך מגע LCD צבעוני בגודל 2.5''. מסך זה אומנם גדול, אבל האיכות שלו בינונית הן כמסך מגע והן באיכות התצוגה עם זווית ראיה די צרה.

31 מקשי פונקציות של השלט מסודרים בצורה הגיונית ולקל להבין ולמצוא כל מקש שרוצים. כמו כן הריווח והרגשת הקליק שלהם בלחיצה עוזרת לשימוש קל ונוח.
תאורה אחורית כחולה וברורה מאפשרת לראות אותם גם בחדר חשוך. לחצן הגלילה בצד ימין של המכשיר קל למציאה ונוח לשימוש. בעוד מקש החזרה לתפריט הראשי שלידו, שאומנם משתלב עם קימורי המכשיר, אבל קשה למציאה עם האצבעות וחבל.



תמיכה בעברית
עוצמת IR של השלט טובה ותספק גם סלון גדול ממדים. בניגוד לשלטים אחרים בשוק בשלט זה ישנה תמיכה בעברית בתצוגת ה LCD. למרות שהשלט הזה אינו מושלם ומפתרון ברמה הזו אנחנו מצפים למסך קצת יותר איכותי, עדיין עם תכנון נכון השלט יכול להיות כלי שליטה קל נוח שכל אחד מבני המשפחה יוכל השתמש בו.

סיכום

יתרונות


קבלת פתרון כולל תפור לציוד ולדרישות המשתמש
יכולת להרחבה לציוד נוסף בבית בעתיד
קל לשימוש
איכות גימור והרכבה מעולה

חסרונות

עלות יקרה בהשוואה לשלט אוניברסלי ממוצע
מעט גדול ביד
מסך LCD בעל איכות בינונית בלבד

אכן, זה אינו פתרון זול בדומה ל- שלטים חכמים רבים קיימים, אבל לא מדובר כאן על בשלט בלבד אלא על רמה אחרת לגמרי של פתרון שליטה.

מי שמעוניין להכניס לביתו יכולות שליטה ברמה שבעבר היתה רק נחלתם של עשירי הדור, הפתרון של NEVO צריך להיות אופציה שצריך לשקול. היכולות שפתרון זה מספק מוצלחות מאוד וברור שנוח וכיף להשתמש במכשיר.
האם זה שווה עבורכם את המחיר? כרגיל, זו בסופו של דבר החלטה שלכם.

עלות

מחיר מומלץ לשלט Q50 הוא כ- 3500 ₪, לזה צריך להוסיף את עלות הגדרת המכשיר עבור שליטה על מכשירים בבית.
באם יש צורך בציוד נוסף (לשליטה על מכשור נוסף) ישנה עלות בהתאם.

קישורים

מפרט טכני: שלט רחוק NEVO Q50


היצרן:UEI - Universal Electronics Inc

היבואן: דראקו

צילומים: ליאור קורן
מעבר לתגובות בפורום