Touchjet Pond - מקרן זעיר אלחוטי במבחן

נמר לוי
08-02-2017 18:00

ביקורת מקרן Touchjet Pond: לא ניתן לתאר אותי כאיש של גאדג׳טים. אמנם אני רחוק מלהיות טכנופוב, להיפך, אבל אני לא ממש מתפעל ממוצרים קטנים משוכללים ככל שיהיו. אבל כאן, לראשונה בחיי, רציתי לכתוב על המוצר הזה.

מי אתם touchjet?

Touchjet היא יצרנית מיוחדת במינה שהתרכזה בתחום הגאדג׳טים הויזואלים. מלבד המוצר הנבחן יש להם מקרן עילי שהופך כל מסך לחכם. אפילו את המסך הכי דביל שיש. הוא גם יודע להציג לכם את מה שעל המסך על כל טאבלט שתחזיקו ביד וכל פעולה שתעשו, תתבצע בכל המכשירים המחוברים אליו. היצרנית הזו בהחלט מייצרת את מה שיש אבל בגדול.

איך נראה?

כמה מקרנים קטנים יש? הרבה. כמה כאלה שעושים את כל מה שזה עושה ובגודל כל כך קומפקטי? אחד. לפחות ממה שאני ראיתי.

המקרן הזעיר הזה יודע להציג תמונה בגודל של מ-12 אינץ' ועד ללא פחות מ-80 אינץ' וכל זה מקופסה בגודל כף יד של אדם בוגר ובמשקל פיזי של 268 גרם בלבד. דהיינו קטן שמסדר מסך גדול. המכשיר מגיע עם תוכנת אנדרואיד 4.4.2 שבמקור אינה תומכת בעברית, אבל אל דאגה, כי בתוך המכשיר הוראות שהופכות אותו לדובר עברית מושלמת - יהודי אמיתי (בעזרת אפליקציית More Locale 2). מדובר בעצם בטאבלט ענק שמתממשק עם הסטיילוס (עט מצורף) שהופך להיות האצבע שלכם. לכל החבילה הזו נוסיף שלט רחוק, כניסת HDMI וזה למרות שלא מדובר במקרן HD. איכות התמונה שלו, לפחות ממה שאני ראיתי, יכולה להטעות בקלות ולחשוב שכן מדובר ב-HD (הוא מקבל אות באיכות עד 1080i). למקרן רמקול עם ביצועים לא רעים כלל אך אל תתבלבלו, הוא רחוק שנות אור מלהחליף את מערכת הקולנוע שלכם. ממליץ בחום לחבר לו רמקול מוגבר או לחלופין, לחבר אותו לרסיבר.

ביקורת מקרן Touchjet Pond

המקרן הזה יודע לעבוד שעתיים שלמות על סוללה או לעבוד רצוף בחיבור למקור חשמל. לכן ניתן להתנועע איתו ממקום למקום, לצפות בסרטים בבית ולהעביר מצגות ללקוחות.

כשהבאתי אותו הביתה שאלתי את אישתי מה זה לדעתה. היא ענתה תשובות רבות מלבד מקרן. כשהדלקתי אותו והראתי לה מה אפשר לעשות איתו, היא קראה לביתנו הקטנה (3.5) ומכאן מבחינתי התחלתי לכתוב את המבחן.

ביקורת מקרן Touchjet Pond

המקרן הזה הופך את הסלון לשדה משחק חברתי מאוד מענין. נתחיל מהתכנים באנדרואיד. ככל הידוע לכם הם בלתי מוגבלים. מתוכנות עריכת תמונות ועד למשחקים לילדים. אוכל לספר לכם שבשבועיים בהם המקרן בילה אצלי, הבת שלי השתפרה משמעותית בקוארדינציה. היא פשוט שיחקה איתו כל הזמן. ממש התמכרה אליו. היתרון הוא שבמקום לשקוע בטלפון החכם, הפעלתי עבורה תוכנות חינוכיות כמו ציור וצביעה עם עט המגע, משחקי אסטרטגיה לילדים וגם, אי אפשר בלי סרטים שהיא אוהבת.

 


ביקורת מקרן Touchjet Pond

גם אני השתמשתי בו לא מעט. הנחתי אותו בלילה על יד המיטה שלי וגלשתי ברשת, צפיתי בתכנים מיוטיוב. כשהתעייפתי כיוונתי אותו לתקרה והמשכתי להשתמש בו. הניידות שלו וקלות התפעול הן אולי הדבר הכי ממכר שנתקלתי בו.

חסרונות

הוא לא חזק מספיק בשביל לצפות בסרט קולנוע באיכות מספקת. חסרה לי הבהירות, חסרו לי פרטים בתמונה (רזולוציה טבעית של 854x480 פיקסלים) והוא רחוק מלהתחרות ב-sim2 שלי. אבל זו גם לא ממש המטרה שעומדת מאחוריו. בחדר הילדים למשל, עוצמת ההארה שלו מספקת בהחלט. אני גם לא דואג מודאג משעות המנורה משום שמדובר במנורה שאמורה לעבוד 2000 שעות ויותר.

אבל גם אם שמתם אותו בחדר הילדים, הוא לא יודע להשמיע עוצמת קול מספקת. על מנת להינות גם מסאונד סביר יש לחבר לו רמקול ולא ממש חסרים כאלה קטנים וממזרים.

ביקורת מקרן Touchjet Pond

יציבות תוכנה וחומרה

בכל הפעמים שהשתמשתי בו (והשתמשתי) היתה רק בעיה אחת - שעתיים סוללה ללא חיבור לחשמל. והן עוברות מהר כשנהנים ברגוע בסלון בזמן שהקטנה שלי מרוכזת בו. מלבד עניין הסוללה, (אל תבינו לא נכון, שעתיים זה נתון מרשים) המוצר הזה אינו נתקע, מהיר, יציב בטירוף ברמה שאין סיכוי שסבתא תתקשר ותשאל למה ככה ולמה זה ככה. חיברתם - זה עובד. 

ביקורת מקרן Touchjet Pond
סיכום
אז כן. זהו מקרן קטן, ממזר, מדליק וממכר בטירוף. הוא כזה שיכול לאחר את המשפחה תוך משחק משותף בטאבלט ענקי, לפתור סחבת עם מקרן גדול ומגושם למצגות לבעלי העסקים שבנינו, ואחד הדברים היפים שבו, אפשר לכוון אותו לתקרה, לשכב על הגב ולצפות בתכנים שמעניינים אותנו. םשוט שיגעון של מוצר. אני התאהבתי בהחלט!

מחיר: 4,990 ש״ח

אחריות ושירות: mdj שיווק והפצה

מעבר לתגובות בפורום