פיוניר NC-50DAB במבחן - רסיבר סטריאו עם ";הכל כלול";

איציק ירקוני
14-01-2017 18:30

ביקורת: פיוניר NC-50DAB מציע הגברת סטריאו ביחד עם נגן תקליטורים, סטרימר אודיו פנימי וקישוריות אלחוטית לחיבור עם מגוון שירותי מוזיקה מהרשת. איציק בודק אותו בחיבור לשלל רמקולים ומגוון קטעי מוזיקה.

Pioneer NC-50DAB

בשנים האחרונות, נוטות יצרניות האודיו (מרביתן) לכיוון של יצור מכשירים בעלי חזות מינימליסטית ככל הניתן, עם תשומת לב רבה על נושא האסתטי. יחד עם זאת ישנו גם ניסיון לשלב במכשירים את כל הטכנולוגיות העדכניות. היום בסקירה, נאיר על מגבר דו ערוצי חדשני מבית פיוניר, דגם NC-50DAB המשלב בתוכו נגן CD, סטרימר אודיו חדשני, דאק איכותי ויכולות רשת מתקדמות. ישנה אף יציאה לסאבוופר. בהתאם לכך, הבחינה תעשה עם שלושה סטים שונים של רמקולים בשילוב סאבוופר. הסט הראשון יכלול זוג רמקולים סטליטים בשילוב עם סאב, הבחינה השנייה תעשה עם זוג רמקולים מדפים בשידוך לסאב, הסט השלישי שיבחן יכלול רמקולים ריצפתים איכותיים. שמחתי לקבל ליידי את המגבר החדשני מבית פיוניר ולערוך לו סקירת בכורה בישראל.


פיוניר NC-50DAB - ביקורת מגבר סטריאו

מראה ואיכות בניה

ה- NC-50DAB הוא מגבר סטריאו דק ("Slim"), בעל מראה אלגנטי. הוא מגיע עם חזית חלקה  עשויה מאלומיניום בגימור שחור מוברש עדין אשר משדר איכות ויוקרה. בצידו הימני ישנו בורר עוצמת השמע. בחלקו הימני ישנה תצוגה איכותית וברורה, בגודל של 3.5 אינצ'. במרכז ישנם כפתורי שליטה השולטים על נגן ה- CD, בחלקו השמאלי של המגבר ישנו נגן CD מובנה, כניסת USB, חיבור מיקרופון, ומתג הפעלה.

בחלקו האחורי של המגבר ישנם 2 חיבורי רמקולים, כניסת USB, חיבור רשת, חיבור אופטי וקואקס, יציאה לסאבוופר, כניסת אנאלוג, כניסת פונו mm. יש גם מחבר לאנטנה תומך FM-DAB וחיבור רשת אלחוטי – WiFi, שעובד בשני מצבים 2.4 ו- 5.ג'יגה הרץ. המגבר משדר רושם איכותי, בנוי היטב, מהודק עם שלל ברגי חיזוק, איכות ההרכבה מעולה כיאה לפיוניר.

פיוניר NC-50DAB - ביקורת מגבר סטריאו

מפרט טכני

מדובר במגבר בעל הגברת Class D - Direct Energy3 HD חדישה, תוצר פיתוח עצמי של פיוניר. יחידת ההגברה של המגבר מניבה 50 וואט לכל ערוץ ב 4 אום, יחידת ההגברה תומכת ברמקולים בין 4-16 אום. יחס אות לרעש בחיבור דיגיטלי 100db. תחום טווח היענות התדרים עומד מ- 10 הרץ עד 60 קילוהרץ, המגבר כולל יחידת DAC מתוצרת ES9016 ESS SABRE32.


חיבורי אודיו ורשת


ל NC-50 יש שלל מחברי אודיו. חיבורי רמקולים לשני זוגות, 2 כניסות USB אשר ניתן לחבר להן כונן קשיח נייד. מחברים אילו תומכים בשלל קבצי אודיו – כולל אף בקבצי DSD 2.8 5.6 11.2MHz. בנוסף לכך, ישנם מחברי אופטי וקואקסיאלי, חיבור אנאלוג RCA וחיבור לפטיפון בתקן MM. חיבור לכבל רשת, מחבר לאנטנת FM-DAB ויציאה לסאבוופר. בחזית המכשיר ישנן כניסת אוזניות וכניסת USB.

פיוניר NC-50DAB - ביקורת מגבר סטריאו

עדכון קושחה
ה NC-50 דרש עדכון קושחה ארוך, את מהלך ההתקנה ניתן לראות ע"ג צג המכשיר.

סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ושירותי מוסיקה מקוונים


התחום הדיגיטלי בעולם האודיו צובר תאוצה, חלק גדול מהאזנה למוסיקה שלנו מתרחש בעולם הדיגיטלי האינטרנטי. ל- NC-50 יש חיבור רשת אלחוטי – WiFi שעובד בשני מצבים 2.4 ו- 5 ג'יגה הרץ. יש כאן גם קישוריות Bluetooth שמותאמת למכשירי מובייל כמו טאבלטים / סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או גם אפל (כולל תמיכה ב- Air Play). אפשר להאזין גם לשלל תחנות רדיו אינטרנטיות איכותיות. אפליקציית השליטה של פיוניר מרהיבה ונוחה. כך האייפון / טאבלט שלכם יהפכו לשלט הכי נוח שניתן לבקש ויאפשרו לכם לשלוט באופן מוחלט על המגבר וכל מרכיביו.

ל-NC-50 הוכנסנו מערכות שליטה חדישות, ועימה גם אפליקציה חדישה ונוחה להפעלה. אחת ממערכות השליטה הוא FireConnect מבית Blackfire Research's מערכת זו בעלת יכולת שליטה על אזורים שונים בבית. היא מיועדת להזרים מוסיקה ברזולוציות שונות ברמה מיטבית, בחלל הבית, מבלי לפגוע ביכולת ההגברה. אם כי יש צורך להשתמש ברכיבים חיצוניים התומכים בשיטה זו. ולכן, בכדי ליהנות מאפליקציית FireConnect יש לרכוש את ליין המוצרים המתאימים. אפליקציה נוספת שהוכנסה ב NC-50 היא Google Cast.

פיוניר NC-50DAB - ביקורת מגבר סטריאו

רשימת ציוד לבדיקה
זוג רמקולים סטאליטים MOREL SP-3  + MOREL SUB-8
רמקולי מדף Klipsch RP-150M + MOREL SUB-8
רמקולי ריצפה TANNOY DC-10TI

מבחן האזנה
- אודיו דו ערוצי

את מבחן האודיו הדו ערוצי פתחתי דרך סטרימר האודיו המצוין הטמון ב-NC-50 בחנתי מספר קבצי FLAC HI-RES בשלל רזולוציות, וסגנונות שונים. חשוב היה לי לדעת מהם יכולותיו של המגבר והאם הוא מצליח לפענח גם קבצי DSD 2.8 5.6 11.2 MHz דרך כניסות ה-USB. את הבחינה הראשונה ביצעתי עם זוג רמקולים לוויניים - מוראל SP3 משולבים עם סאב מוראל דגם SUB-8. אפשר לומר שאיכות השמע אותה מניב ה-NC-50 די מרשימה. למרות שעל הנייר נתוני ההגברה לא מרשימים במיוחד, התוצאה בפועל די שונה. המגבר הזה משלב כוח, חוזק ורמת דיוק עד גבול מסוים. הסט השני שנבחן כלל רמקולי מדף תוצרת קליפש RP-150M וכאן ניתן לומר שהתוצאה שהתקבלה די משובחת, השילוב עם הסאב הניב תוצאות מרשימות במיוחד. חלל האזנה שלי התמלא בנפח מצוין, עם שמירה על הפרדה ראויה בין הכלים. האמת, ככול שהאזנתי למגבר הזה הוא הפתיע אותי לטובה ביכולותיו. כשחיברתי לו את רמקולי הטאנוי הריצפתים - DC-10TI אמרתי לעצמי, עד כאן זה כבר גדול עליו, ה NC-50 המשיך להפתיע אותי. אני ממשיך את הבחינה דרך נגן ה- CD הטמון במגבר, עם הדיסק האגדי Dire.Straits - Brothers In Arms הגיטרה בשיר So Far Away של דייר סטרייט תופסת את רוב מרחב הבמה, היא מלאה ודינמית צליל המצילה נשמע היטב, התופים מצטרפים והם קצרים ודי מדויקים. עם במה רחבה, צלילי הסינתיסייזר די צלולים. קולו של מארק קנופלר מוצג באופן נקי וברור, המגבר מציג יכולת הפרדה טובה, ותוצאה טובה גם בהעברת קולות אדם, ובכלל ההצגה של השיר הזה כאן מאוד מרשימה.

פיוניר NC-50DAB - ביקורת מגבר סטריאו

הקטע הבא, נלקח מהדיסק המצוין של Erik Truffaz -Bending new בקטע החמישי בדיסק Siegfried. זהו קטע מאוד מאתגר למגברים, הוא די מורכב ומאתגר, הוא משלב בתוכו מספר כלי נגינה. המגבר מציג יכולת הפרדה די מרשימה בין הכלים המתנגנים. שילוב הבאס עם הפסנתר נשמע טוב, שבהמשכו משתלבת חצוצרה. כמו כן צליל המצילה בולט ומלטף את האוזן. כאשר מצטרף הזמר, Nya, קולו נשמע היטב. המגבר מצליח ליצור במה רחבה, דינמית וברורה, עם יכולת הפרדה די טובה.

את הדיסק המופלא הזה שמעתי עשרות פעמים Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Autumn In New York. בחרתי בשיר Summertime ולקחתי את המגבר למבחן ווקאל, די משולב ומרשים, ומאתגר בין שני אגדות ג'אז. פתיח השיר מתחיל בקול מחצרץ של לואיס האגדי, החצוצרה נשמעת מצוין בחלל האזנה, עם שמירה על איזון. השילוב בין אלה עם הקול הטהור, לבין לואיס עם הקול העבה, הוא מרשים ומיוחד. בכל פעם שאני מאזין להם הם ממלאים אותי בהתרגשות, השילוב ביניהם מיוחד ולאורך כל השיר המגבר הציג יכולת ווקל מרשימה, הוא מצליח להעביר קולות אדם בצורה די ברורה.


נקודות ציון

הצבה

ה-NC-50 הוא מסוג המגברים הקרים באופי עבודתם וזה בזכות הגברת CLASS D וזאת למרות שהמגבר מגיע עם מארז אטום. ניתן לראות במד הלייזר שלאחר שעות עבודה די מאומצות הוא הגיע לטמפרטורת עבודה די קרירה. הוא מסוג המגברים שניתן להכניס אותם לכול תא, בלי חשש כלשהוא. המלצתי להשאיר אותו חשוף, הוא בעל מראה איכותי ומרשים.

פיוניר NC-50DAB - ביקורת מגבר סטריאו
שלט רחוק

השלט ב- NC-50 נוח לתפעול, ודי ברור להבנה. בנוסף אני ממליץ בחום, להשתמש גם באפליקציה האיכותית של המגבר המרהיבה והנוחה. האיפון או הטאבלט שלכם יהפכו לשלט הכי נעים ונוח שניתן לבקש.

נוחות תפעול

ה NC-50 קל לתפעול, למרות שהוא עתיר טכנולוגיה, הוא פשוט ונוח להפעלה, בכול הנגזרות שבחנתי.

פיוניר NC-50DAB - ביקורת מגבר סטריאו

סיכום

אז מה קיבלנו בסקירה? מגבר סטריאו חדשני וייחודי, מבית פיוניר, בנוי היטב, בעל מראה אלגנטי הכולל נגן CD איכותי, סטרימר אודיו מעולה התומך בכל סוגי הקבצים, גם בקבצי DSD 2.8 5.6.ו 11.2 דרך מחברי ה USB,.יציאה לסאבוופר, כניסת פונו MM, דאק איכותי, יכולות WiFi שליטה ורשת מרשימות. האפליקציה שלו מרהיבה ונוחה לתפעול.


אני יכול לספר לכם שככול שהתעמקתי ביכולותיו של המגבר כך הוא הרשים אותי יותר ויותר בכל המחלקות. זה לא רק ציון עובר, אם כי עובר פלוס - בזכות סטרימר האודיו המעולה והממיר האיכותי שמוצע בתוך ה-NC-50 המרשים. אהבתי את היכולת של המגבר הקטן הזה לשלוט ברמקולים גדולים, אמנם לא באופן מוחלט, אבל במידה כזו שמוכרת לי ממגברים חזקים ויקרים ממנו. במחיר שלו, מדובר ללא ספק באחד המגברים המשולבים המעניינים ביותר בקטגוריה כיום בישראל. הוא מדויק, מאוזן, מהיר ומפורט בטירוף. אבל הכל יחסי, את האיכויות הללו, מקבלים בתוך קופסה דקה וקלה יחסית, המכילה את מיטב הטכנולוגיה הדיגיטלית העכשווית.

מחיר: 5,590 ש"ח
אחריות ושירות: ט.ר. אלקטרו סטריאו

מעבר לתגובות בפורום