אמונת המתנקש – ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
06-01-2017 14:19

סרט הפעולה מתבסס על סדרת משחקי מחשב, האם סיפורו של אדם פשוט (מייקל פסבנדר) המגלה כי אביו הקדמון היה מתנקש מתרגם לחווית צפיה מהנה? צפינו.

אמונת המתנקש, הוא סרטו החדש של ג'סטין קורזל, אם לא שמעתם עליו אנא אל תלחצו, איש לא שמע עליו, זהו עוד במאי מהגל החדש שרק מתחיל לייצר תיק עבודות. בשנת 2015 מייקל פסבנדר, אחד השחקנים העסוקים בשנים האחרונות בהוליווד, שיחק עבור ג'סטין ב"מקבת" - עוד רפרודוקציה לסיפור של ויליאם שייקספיר. ביחד עם מייקל, שיחקה לצידו מריון קוטיאר שגם היא עסוקה לא פחות ונראה כי ג'סטין אוסף שוב את צוות השחקנים המוכר לו ומייצר פנטזיה על גבול דמיון שאינה רחוקה מאוד מהמציאות הטכנולוגית.

גיבור הסרט קאל, נחשף בילדותו לרצח אימו ע"י אביו. אלימות זורמת אצלו כהראה בדם - גם הוא הופך להיות לאחד כזה ואף מוצא להורג על כך, אבל ארגון ספרדי שמחפש למצוא תרופה לאפידמיה האנושית - אלימות, מבקש לתת לו הזדמנות לחיות ואף להכיר את המורשת של המשפחה הקדומה ממנה הגיע, ארגון מתנקשים מקצועי מהמאה ה- 15 בספרד. אז, השלטון של הכנסיה נשלט ע"י הטמפלרים, הרודפים את ה"רוצחים" ומחפשים למצוא את אבן הרצון אשר בה גלום הסוד לכניעה ורצון האנושי. הכוונה היא לחבר את קאל למכונה שתסנכרן את גופו לזכרונו הקדום של בן משפחתו ובכך לגלות היכן מסתתרת האבן המבוקשת.

אמונת המתנקש
על אף הרצון הטוב של הארגון למצוא תרופה לאלימות, קאל מתחיל לשים לב כי הוא לא יחיד שנמצא במתחם, ויש עוד סיפורים מתחת לפני שטח שאיש לא רוצה לדבר עליהם. עליו להחליט האם הוא רוצה לשתף פעולה או לא, האם הוא באמת מכונת הרג או שהוא מקבל את מי שהוא ומה שההיסטוריה הביאה לו עם הדם הזורם בגופו? האם מלחמות עבר נשארו בעבר או לא? (הרי ברור שכן, אבל איך זה נראה כיום?)

המכשיר שבאמצעותו מחברים את קאל ל-DNA של אגוילאר, מאוד מזכיר את החיבור ב"מטריקס", המאפשר לגוף של המאה ה-21 לחוות את ההיסטוריה של המאה ה-15 - מה שנראה מאוד מגניב בתרגום כל הפעילות שהגוף מבצע, כולל מרדפים קפיצות. אגב, שמתי לב כי חווית הצפייה עם המסך הגדול שונה ממה שאנחנו נראה לאחר מכן על המסך הקטן, לפעמים זה אף סצנות שלמות, אבל גם אם לא, איכות התמונה במסך הגדול לא משתווה והחוויה היא שונה לחלוטין.


אם כבר הזכרתי את "מטריקס", אני לא יכול שלא לחשוב על אלמנטים שונים אותם הסרט הזה מזכיר ולאורך כל הסרט רצו לי בראש סרטים כמו "צופן דה וינצ'י" - מלחמת דת שנמשכת עד היום, "הקומה ה-13" - הדימיון ליצירת מציאות מדומה או להסתכל בהיסטוריה של מה היה, שזה לחלוטין מחזיר אותי ל"דז'ה וו" בו מייצרים מכונה אשר מאפשרת לראות כמה ימים אחורה בזמן, לבצע התערבות במה שהיה ואף לשנות את העתיד. כמו כל סרט "ג'יימס בונד" טוב, מאחורי המזימה כאן, עומד ארגון עולמי גדול שכל מה שהוא רוצה זה שליטה על אנושית לצורך קידום מטרותיו הזדוניות.
בסה"כ, זהו סרט טוב, בקופות אחרי שיצא למסכים לפני כמעט חודש בארה"ב, לא הצליח לגרוף הכנסות גדולות (אולי יש לו תחרות קשה מדי: "רוג 1", "לשיר", "מואנה"). הסיפור דומה למדי לדברים שכבר ראינו. הטריילר מבטיח חוויה ואכן הסרט מספק אותה, אבל לא יצאתי מהסרט בתחושה של "מדהים" וגם לא בתחושה של "איך לא חשבו על זה קודם"? זהו עוד סרט שבעוד כמה חודשים ישודר בטלוויזיה ואנחנו נחרוש עליו כי זה מה שיהיה לראות...

ציון 6.5

Assassin's Creed

אורך: 115 דקות
ארה"ב 2016

מעבר לתגובות בפורום