סוני חושפת מסך OLED בו גוף המסך משמש כרמקול

ליאור קורן
06-01-2017 11:13

גם סוני מצטרפת רשמית לחגיגת ה-OLED ומציגה טלוויזיה XBR-A1E בגודל 77" עם דולבי ויז'ן HDR ופטנט בו גוף המסך עצמו משמש כרמקול לצלילים!

טלוויזית הדגל החדשה של סוני לשנת 2017 נחשפת בתערוכת CES והיא הראשונה מזה כמה וכמה שנים בקו הדגמים של החברה אשר מבוסס על OLED. (זוכרים את ה- XEL-1 של סוני שהציע גודל מסך 11" בשנת 2007?).

בזכות ה-OLED, צפוי להציג המסך שחור מוחלט בתמונה ויחס ניגודיות אסטרונומי, כמו גם זוויות צפיה רחבות. המסך תומך בפורמט HDR של Dolby Vision כמו גם HDR10 והוא מגיע עם מעבד תמונה חדש X1 Extreme שאמור לפי דברי החברה להציג שיפור של 40% במהירות העיבוד בזמן אמת. סביר להניח כי פאנל המסך מגיע מחברת LG (יצרנית הפאנלים היחידה כיום בגודל מסחרי של טלוויזיה) בחיבור ליכולות עיבוד התמונה והתוכנה של סוני. ה- XBR A1E תגיע בגדלים של 55", 65" וגם 77".

סוני XBR A1E
ומה לגבי הקול? כאן מציגה סוני פתרון יחודי בהחלט, בו גוף המסך הדק משמש כמשטח אקוסטי אשר מפיק את הצלילים מויברציות זעירות שאינן פוגעות בתמונה. זה מאפשר לייצר טלוויזיה דקיקה בה שטח הפנים משמש רובו ככולו לשם הצגת תמונה – מבלי הצורך להקדיש מקום יעודי לרמקולים רגילים.

כצפוי אצל סוני, מערכת ההפעלה החכמה במסך היא אנדרואיד TV, עם שלל אפליקציות להורדה מהחנות של גוגל, זאת לצד קישוריות טבעית עם סמארטפונים וטאבלטים לשם שיתוף תכנים או שליטה מרחוק ואפילו שימוש בטלפון כשלט למשחקים המוצגים על המסך הגדול.


בנוסף למסך ה- OLED, הציגה החברה דגמי LED LCD חדשים מדגמי X930E / X940E בגדלים 55"—65"-75" עם רזולוציית 4K, מצב HDR ואנדרואיד. החברה הציגה תצוגה מבוססת קריסטלים חדשים של LCD עם זוויות צפיה רחבות ביחס לעבר ועוצמת הארה חזקה במיוחד.

סוני XBR A1E

מעבר לכך, הושק בתערוכה גם מקרן 4K HDR המאפשר להקרין תמונה בגודל 100 אינץ' ממרחק הקרנה של 15 ס"מ בלבד מהקיר! דגם ה- Sony VPL-VZ1000ES עולה בארה"ב סכום "פעוט" של 25,000$.

מעבר לתגובות בפורום