רסיברים לקולנוע ביתי - בחירת העורכים לשנת 2016

איציק ירקוני
02-01-2017 20:00

ארבעה רסיברים לקולנוע ביתי מתוצרת החברוות המובילות: אנחנו בוחרים ברסיבר הטוב יותר בכל סעיף - מרמת גימור ועד לאיכות צליל בסטריאו וגם בקולנוע ביתי רב ערוצי. איציק ירקוני מסכם.

השנה, בחנו שלל רסיברים לקולנוע ביתי, מודרנים ומעודכנים מדגמי הדגל של היצרניות המובילות.

אבל, קודם לכל נספר לכם כי כל הדגמים הללו מייצגים רסיברים שלא הייתם מתנגדים לשים בבית. וזה למה? משום שלמרות היתרונות של אחד לעומת השני בסעיפים מסויימים בסופו של דבר כולם מציעים ביצועים בשורה הראשונה. ויחד עם זאת, כל אחד מהם מציג כמובן סוג של פשרה מסויימת שעליכם לשקול.

הבה נצא לדרך. אז מי היה הטוב מכולם?

איכות גימור ובנייה

בגזרת איכות הבניה והמראה אני בוחר ב-פיוניר SC-LX89 שהציע גימור טנק מסיבי, איכותי, מוברג ומחובר היטב. אחריו בנקודות מגיע דנון AVR-X7200W שגם הוא, כמו הפיוניר, בנוי באופן מעולה אבל קצת פחות וגם, מה לעשות, לא נראה מרשים ממש כמו הפיוניר. נכון, זה עניין של טעם, אבל אם תעמידו אותם אחד על יד השני, תלטפו אותם קצת, תקישו עליהם – תבינו. הימאהה RX-A3050 לוקח את המקום השלישי ואחריו המרנץ SR7010.
בגזרת איכות הבניה והמראה אני יוצא מנקודת הנחה שלא מובטח כי רוב החובבים ישימו לב לכך אלא אם כן יחפשו את זה. אבל בסופו של דבר, למרות היתרונות הללו, רסיבר לא אמור לזוז יותר מידי ממקומו, אנחנו לא נשב ונקיש עליו. אז יש לציין בכל זאת, למרות הציון הגבוה לפיוניר, שאין זה אומר שהשאר אינם בנויים טוב. הפיוניר SC-LX89, פשוט בנוי טוב יותר.

פיוניר SC-LX89 - ביקורת רסיבר
מערכת כיול צליל

מערכת הכיול של הפיוניר היא הטובה ביותר אך בד בבד היא המורכבת ביותר. במילים אחרות, במערכת של הפיוניר SC-LX89 תוותרו על נוחות תפעול, אך תרוויחו יכולות עומק שאין לאחרות. לזה נוסיף יכולת שליטה על שני סאבים עם כיול אקולייזר אישי לכל סאב. וכתוספת יש לו מצב של שישה זכרונות – מה שמאפשר לעבור בין מצבי הכיול השונים.

לימאהה ישנה גם מערכת כיול משלה. היא מורכבת יותר מאשר האודיסי ולזו יש אפשרויות נוספות שגם הן, בדומה לפיוניר אך לא באותה מורכבות, מאפשרות כיול מוגדר יותר. לדנון AVR-X7200W ומרנץ SR7010 יש את מערכת הכיול המוכרת והפשוטה של אודיסי. היא כמובן תספק את רוב החובבים אך אני, מה פתאום שאסתפק בה?

חיבור לציוד קצה (סמרטפונים, מחשבים וגישה לרשת)

הימאהה RX-A3050 הוא הטוב ביותר בקטגוריה הזו. זה משום שהאפליקציה של ימאהה פשוטה לתפעול, מוצגת בעברית, יעילה, עובדת מעולה ומאוד ברורה. ולכן, בחיבור לאביזרים חיצוניים הימאהה הוא הטוב ביותר בין ארבעת הרסיברים.

אחריו מגיע הפיוניר שמציג אפליקציה מהממת ביופיה, נוחה יחסית, אך עדיין, לא נוחה ומתוחכמת כמו הימאהה שיש לה את המיוזיק קאסט.
הדנון והמרנץ מחזיקים באפליקציה בסיסית ביותר. נוחה ואיכותית, עובדת טוב אך רמת התיחכום שלה מקבילה בערך לרמת תחכום הבלנדר של סבתא. עושה את העבודה ולא מעבר לכך.

ימאהה RX-A3050 AVENTAGE - ביקורת רסיבר
תאימות ויציבות אות האודיו וידאו

המרנץ SR7010 הוא המנצח כאן. המעבר בין הכניסות השונות לרסיבר היה מיידי, מדויק, יכולת סינכרון פנומינלית. אחריו מגיע הדנון AVR-X7200W שגם לו יכולת סינכון טובה אך לא כמו המרנץ. הימאהה מאוד מתקרב לדנון בגזרה הזו אך לאחר שחיים עם שניהם מספר שבועות, מגיעים למסקנה שהדנון קצת יותר טוב. הפיוניר SC-LX89 לעומתם לא ממש שם. הוא איטי יותר, יציב פחות ולעיתים חוסר סינכון בין תמונה לסאונד עלול להתרחש אך ניתן לתיקון בקלות יחסית.

טמפרטורת עבודה

הפיוניר שהוצב בנישה צפופה למדי בריהוט הסלוני (כמו המתחרים) שמר על טמפרטורה קרירה (ממש כך - קרירה) וזאת בזכות העובדה שיש לו הגברה דיגיטלית שאינה מתחממת כמעט. הימאהה שהוא בעל יחידת הגבר טרנזיסטורית ושנאים גדולים הגיע לטמפרטורת עבודה סבירה, למרות שלא טמונים בו יחידות אוורור אקטיביות.
המרנץ הגיע לטמפרטורת עבודה סבירה, נסבלת, אך אם היה מגיע אליו קצת פחות אוויר נראה שזה היה עושה לו עוול. הדנון AVR-X7200W הוא התנור שבחבורה. לא, לא נאפה עליו פיצות, או תפוחי אדמה וכאלה, אבל פינג'ן הקפה ישאר עליו חם להרבה זמן.

נוחות תפעול

עצם הפשטות הופכת את שני המתמודדים הללו לנוחים ביותר לשימוש. זה כמובן במידה ולא משתמשים בטכניקות של בית חכם, או מעבר לאיזורים שונים באופן אלחוטי. אלו הם רסיבר המרנץ והדנון. הימאהה RX-A3050 לעומתם משוכלל יותר, חכם יותר ומורכב יותר. הוא נוח יחסית אך לא כמותם.
הפיוניר לעומת כולם הוא המורכב ביותר. לא למתחילים ולא לכאלה שמחפשים לחבר לחשמל, לרמקולים, למסך, להפעיל 5 דקות כיול ולשבת לצפות בסרט. עם הפיוניר תתבקשו להיות קצת פחות טכנופובים ואז תשיגו תוצאות קולנוע משגעות.

שלט רחוק

הדנון AVR-X7200W הוא בעל השלט האיכותי, הנוח והטוב יותר. הוא הציג יכולות שליטה מוחלטות, מכל זוית. לעומתו המרנץ קצת פחות אבל עדיין מרשים. הימאהה עוד פחות אבל הפיוניר לעומתם, כפי שהוא מורכב בטכניקה, הוא מורכב גם בשלט. אז אם אתם רוצים ללמוד שלט "תפעול על עיוור" – שכחו מהשלט של הפיוניר. זה משום שאתם ממש לא תצליחו להתרגל אליו. הפתרון? אפליקציה (שגם היא לא ממש נוחה) או שלט אוניברסלי.

דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי

צליל דו ערוצי - סטריאו


כאן בחרתי במרנץ SR7010 כמובן! הוא מתנהג בביצועיו כמו מגבר סטריאו עם אופציה לקולנוע רב ערוצי. יש לו יכולות דו ערוציות שמתאימות למגברים משולבים מהאיכותיים שבנמצא בטווח המחיר שלו. אחריו הדנון AVR-X7200W ומשם בסדר יורד ימאהה RX-A3050 ופיוניר SC-LX89.


אודיו רב ערוצי

כאן הפיוניר SC-LX89 הוא הטוב מכולם. הדינמיקה, יכולות הכיול, המהירות והאנרגיה הופכים אותו לאחד כזה שישכנע אתכם כי המסוק שאתם רואים בסרט עומד להתרסק על הבניין שממול, יפצע אתכם מהנתזים שעפים בחלל החדר. פורמט הדולבי אטמוס שלו הוא אחד המרשימים שנתקלתי בהם.
השאר ניצבים אחריו. לכל אחד מהרסיברים יתרונות קלים וכאן ולכאן בביצועי הקולנוע כפי שכתוב בסקירות המלאות, אך הם ניצבים כמעט על אותה שורה בסעיף זה.

אז מיהו המנצח הגדול?

זהו ה- מרנץ SR7010 כמובן: הוא הנוח ביותר לשימוש, עם יכולות מרשימות באודיו דו ערוצי, יכולות קולנוע ביתי שמעט מאוד יסרבו לחיות אתן בבית וכמובן, עיצוב מינימליסטי שקל מאוד להתחבר אליו. בסופו של דבר, המרנץ מצליח לשלב הרבה עולמות בקופסה אחת. ולכן, זו הבחירה הטבעית ביותר עבורנו.
מרנץ SR7010 - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי

מעבר לתגובות בפורום