אוזניות – סיכום שנת 2016 ובחירת העורכים

מנחם לוריא וליאור קורן
30-12-2016 16:30

סיכום שנת 2016 בתחום האוזניות, אלו דגמים אהבנו במיוחד? אוזניות אלחוטיות, לרחוב או לבית, לחובב המתחיל וגם לאודיפויל ומה לגבי מגבר אוזניות ו-DAC? אלו הבחירות שלנו לשנת 2016.

הבחירות של מנחם לוריא
השנה נחשפנו לשלוש מגמות עיקריות בעולם האוזניות: אוזניות במרחב האורבני שמתחברות למכשירי הטלפון החכם, אוזניות מוניטור שמכוונות לעולם הצילום (וידיאו) והאודיו ואוזניות לדו ערוצי במתחם הביתי וכן גם השילוב בינן.


בתחילת 2016 היה נדמה שהמגמה המובילה בתחום האוזניות היא האורבניות, כלומר: אוזניות חוטיות ואל חוטיות אשר מתחברות לטלפון הנייד למטרת אחזור אודיו וגם לקיום שיחות טלפון – אלא שבאמצע 2016 באו אנשי אפל וטרפו את הקלפים כששיחררו את האייפון 7 שלו אין שקע אוזניות בכלל.
לפי השמועות,גם סמסונג מתכננים במהלך 2017 לשחרר טלפון דגל מדגם גלקסי S8 שיחליף את הנוט 7 הכושל וגם הם מדברים על מכשיר ללא שקע אוזניות.

להערכתי, השוק ה"חם" של 2017 ימשיך אתה המגמה של 2016 שבה ראינו שיצרני הטלפונים החכמים מתחילים לתת דגש יותר ויותר נרחב לתחום האודיו ואיכותו – עם ובלי שקע האוזניות המוכר.

בקטגוריית האוזניות האורבניות שהולכות בצוותא עם הטלפון החכם, מוצר השנה שלי הוא הסנהייזר מוננטום Over the Earמדובר באוזנייה מאוד נעימה להאזנה שאיננה "צועקת" באוזן ובתוך הקפסולות נוצר חלל האזנה שהופך את האוזנייה ל"מנגנת" מה שמעצים את חווית ההאזנה – תכונה מבורכת לטעמי ואחד הביצועים היותר טובים שנתקלתי בהם בתחום הזה.
סנהייזר Momentum Over the Ear - ביקורת אוזניות
הזדמן לנו השנה לסקור אוזניות שהן מבחינת דינוזאור ששרד את שיני הזמן ומככבות בעיקר בתחום המוניטור בקרב צלמי הטלויזיה וצלמי וידאו בכלל. סקרנו כאן את ה- MDR 7506 של סוני וכיאה לדינוזאור ששרד את שיני הזמן – ובתחום המוניטור לעולם המקצועי אני בוחר בהן כמוצר השנה.

סוני MDR-750 - ביקורת אוזניות
כיאה למגמת השוק להתפתח בתחום שמחבר בין אודיו לטלפון הנייד סקרנו השנה את ה-M50X של אודיו טכניקה יחד עם הנייד של HTC. גם ה M50X אינן כוכב חדש בשמי האוזניות אולם בתחילת 2016 (סוף 2015) הן עברו עידכון וכפי שנסקר כאן, הן הוכיחו את הורסטיליות הגדולה שלהן גם כאוזניות אורבניות גם כאוזניות לעולם הדו ערוצי וכאוזניות מוניטור ולכן, בתחום של אוזניות לדו ערוצי, סלולר וכאוזניות מוניטור אני בוחר בהן כמוצר השנה הכי ורסטילי שאליו נחשפנו ב- 2016.

אוזניות אודיו טכניקה M50x
הבחירות של ליאור קורן
אוזניות חייבות הגברה איכותית וכמובן גם רכיב DAC שעושה המרה מהאות הדיגיטלי לאנלוגי לפני הגברה. מבין כל המגברים הניידים ולא ניידים שבדקנו, אחד בלט במיוחד: זהו ה- CHORD MOJO, חתיכת מכשיר שהצילח להפתיע בגדול למרות שהוא קטן.


ה-MOJO מגיע בקופסה שחורה קטנה, עם גולות מזכוכית אשר משמשות כלחצני שינוי עוצמת קול ומשנות צבע בהתאם, הוא לא מאפשר כמעט שום הגדרת פרטינית אלא מהווה יחידת Plug & Play אמיתית: לחבר ולשמוע. וה"לשמוע" הוא מה שעושה אותו כל כך טוב, עם צליל מפורט ביותר – אבל עדיין נעים לאוזן, עם נפח טוב למוזיקה – אבל מבלי להיות "צבוע" או "אטום" ועם במת שאיננה הגדולה ביותר אבל מאוד מדוייקת ועם רקע שקט ושחור משחור. הוא לא זול, אבל מהווה את הדגם הזול ביותר של מוצרי CHORD – חברת היי אנד ומצליח בהחלט להעביר "היי אנד" לאוזניות אשר מחוברות אליו.

Chord Mojo - ביקורת DAC מגבר אוזניות
ואם אתם כן אוהבים לקבל אפשרות לעשות כיוונונים והתאמות? אז ה- iFi iDSD Micro יתאים לכם, עם שלל מתגים והתאמה לסוג אוזניות ומגבר פנימי שיכול להניע כל אוזניה על פני כדור הארץ.

ביקורת מגבר DAC ifi iDSD Micro
ואם אתם מחפשים אוזניית Bluetooth לשם ביצוע שיחות והאזנה למוזיקה במחיר שלא יכיבד על הכיס, אזי ה- Jabra Halo Smart מציעות תמורה נאה מאוד למחיר, עם תכנון חכם של קשת שמזיקה את האוזניות על הצוואר, סוללה מצויינת ואיכות צליל טובה ביחס למחיר.

Jabra Halo Smart - ביקורת אוזניות אלחוטיות
אלה היו הבחירות שלנו בתחום האוזניות לשנת 2016, נתראה בשנה הבאה!

מעבר לתגובות בפורום