YBA PASSION CD430 - נגן תקליטורים ו-DAC במבחן

נמר לוי
27-12-2016 07:00

נגן התקליטורים YBA PASSION CD430 עשוי לעילא ולעילא וגם נשמע כך, האם הוא מרשים רק כנגן CD או גם כיחידת DAC בחיבור למחשב ואיך הוא בהשוואה לפטיפון איכותי? ביקורת.

על נגני תקליטורים

הספידו אותם כבר בכל פורום אפשרי. אמרו שזהו, מספיק! לא מייצרים יותר נגנים עבור CD. אין למדיום הזה רלוונטיות. ואני מביט בעצמי ובחלק גדול מחברי ואינני מוצא סיבה טובה אחת, לפחות כרגע, לוותר על נגן התקליטורים.

בשלל בדיקות שיצא לי לעשות, מצאתי כי טרנספורט טוב ואיכותי אשר מחובר לממיר ראוי, מספק משהו שהמחשב אומנם גם מצליח לספק, אבל לא באותה רמת נוחות ואמינות. אם אינך איש מחשבים, או מחזיק אחד כזה בצרור של המפתחות, אין לך סיכוי לשרוד יותר משנה אחת ללא תקלה, עידכון, אי סינכרון בין ההוא להוא או חלילה תוכנת רקע שהתפגרה ואין לך שמץ של מושג מאיפה מגיע הניחוח הזה של נבלה שגורם למוסיקה להעלם לחלוטין.

משם נולדו הסטרימרים היעודיים. נקרא לזה מחשבי המוסיקה היעודיים. להבדיל מאותו מחשב ביתי המכוייל למוסיקה בעבודת יד של תותח בתחום, כאן כבר עשו עבורנו את כל העבודה במפעל. המוצר נראה כמו שרכיב אודיו צריך להראות, בקרביים שלו עשו את כל הבדיקות על מנת שכל אודיופיל שמרן ישתמש בו – גם כזה שעבורו מחשב הוא מכשיר שגולשים בו באינטרנט וכותבים מסמכים. חבר ושגר - זה הכיוון כרגע רבותי. אז כיצד זה מסתדר עם הפתיח? בחלק נכבד מהסטרימרים קיים גם חריץ המאפשר להשתמש באותו מדיום מעולה, שלא זקוק לשום מומחיות מלבד לחיצה על כפתור אחד, העונה לשם ״נגן״. זה מלמד אותי שאפילו היצרניות שהיו מעוניינות להפרד ממערכות מכניות במוצרים שלהן, טרם מסכימות עם זה שהמדיום הזה הלכה לעולמו. עם זאת, יגידו שהמטרה היא לאפשר במשיכת החומר הדיגיטלי מהמדיום ה"תקליטורי" לכונן הקשיח של המכשיר. ועדיין, אני אומר, כי שתי הסיבות הללו הן אלה שהביאו את היצרניות להחלטה הזו. עם חלק מאנשיהן אגב, יצא לי לשוחח.

את החלק הזה, שמספר קצת על המכשיר הנבחן, אני נוהג לכתוב בסוף המבחן וממקם אותו בהתחלה. אני לא נוהג לגלות את הסוף על ההתחלה אבל במקרה הזה אני חורג ממנהגי. זה משום שהיום אני רוצה לספר לכם על אחד מהנגנים הטובים ששמעתי. אני לא בקטע של לעשות ספויילר - ממש לא. אני יותר בקטע של לספר לכם שמעט מאוד פעמים סקרתי מוצר שהיה כמעט מושלם ביכולות שלו. אחד הקרובים ביותר לנגן אנלוגי אמיתי במחיר שפוי. כמה שפוי? חכו לסוף.

YBA CD ביקורת

YBA PASSION CD430 במבחן!

זה לא עוד סתם נגן תקליטורים. זהו נגן תקליטורים מושקע בכל אספקט: אפשר להתחיל בגוף עצמו שבנוי מאלומיניום עבה, בגימור מוברש, עם קווים עגלגלים וזורמים שרק מלהביט בהם מבינים כמה קשה עבדה מכונת ה-CNC שחרטה אותו. במרכז המכשיר צג דיגיטלי שיודע לספר לכם על מספר הרצועה והזמן שנותר לניגונה ובצד ימין כפתורי הרמה לפעולות השונות. היתרון הוא שניתן לשלוט על כל המכשיר גם ללא שלט כלל. וזה רבותי, משרה ביטחון מסויים. נתקלתי כבר במוצרים בהם אם איבדת את השלט אז כדאי שתלמד לשיר בעצמך.

בחלק האחורי נמצאת החגיגה האמתית. המוצר הזה יודע להיות כמה דברים: להיות ממיר, הוא יודע להיות טרנספורט והוא גם יודע לעבוד לבד כשניהם. במילים אחרות, הוא מסדר לכם עתיד ללא החלפות או שידרוגים.
ועבור מי שזה חשוב לו. ואני מאמין שיש לא מעט כאלה. קבלו ישירות מהמפעל את המפרט הטכני היבש.


Technical specifications
        System: High end Philips CD-PRO llm with patented Blue Diode® design
    Audio Inputs: CD, USB (USB2.0 High speed, up to 192kHz)
    Audio Outputs: 1 RCA, 1 XLR, 1 Digital (coaxial)
    Unbalanced output level: 2.3 V
    Balanced output level: 4.6 V
    SNR (RCA/XLR): 110 dB
    Frequency response: 20Hz - 20kHz (-0.5 dB)
    THD+N (20Hz - 20kHz): 0.0015% (16bit), 0.0008% (24bit)
    Drive compatibility: CD, CD-R, CD-RW
    Power Supply: Linear power supply with high performance UI-Core transformer 160VA
    Dimensions (w x d x h): 430 x 388 x 118 mm
    Weight: 12.8 Kg

באופן יחסי, כתבתי עד כאן הרבה מילים עבור אחד שאוהב להגיע מהר לתכל'ס. אז קדימה, בואו נתחיל לדבר על החשוב מכל - צליל.

מבחן האזנה

Britten - Young Persons Guide to the Orchestraאני פותח את הסקירה עם מה שמכשיל לא מעט נגנים דיגיטלים זולים. לעיתים במוצרים היקרים יחסית הללו, יש משהו בצליל ובקצב שממש מזכיר לי נגנים אנלוגים (פטיפונים) אך זה לא תמיד מתרחש. יצא לי לפגוש נגני תקליטורים יקרים להחריד שפשוט לא עשו את זה כמו שצריך. ואני, כאחד שמורגל מאוד לצליל האנלוגי, מחפש בדיוק את זה. את הקצב, המיידיות, הבמה והפרזנטציה בכלל. האם ה-YBA יצליח לשכנע אותי שמולי יש תזמורת אמיתית? אז זהו שכן. ‬Britten - Young Persons Guide to the Orchestra גילה לי את זה כבר בפתיח שיצר צליל מרשים מאוד, מלא אנרגיה, מלא דינמיקה. השקט שבין הכלים היה מהמרשימים שנתקלתי בהם. באמת חוויה מיוחדת. מצאתי גם את העידון שבצליל כשמתמקדים בכלים ספציפים. חליל פיקולו נשמע מדהים, בהיר, חריף כפי שהוא אמור להיות. אינו צבוע, ללא עיגול פינות אך לא כזה שחותך את האוזן. הכינורות שקיבלו מימד כל כך מציאותי התישבו בגובה הנכון משמאל כמו גם הויולות שהפרופורציות בניהן לבין הכינורות היו ברורות לחלוטין. הבס רבותי, הבס והחיבור שלו למידבס פשוט מטמטם. אין חורים, אין ליכלוך - מושלם! אני מוכרח להכיר את האדם שכייל את המוצר הזה.

YBA PASSION CD430 ביקורת
Ben Webster stormy weatHerאני ממשיך עם Ben Webster stormy weather בביטחון כזה שזה הולך להיות סטנדרט חדש בטווח המחיר הזה. אז זהו. זה לא סטנדרט חדש אבל זה בסטנדרט חדש במחיר הזה. אני מתנסה עם המון מוצרים בשנה. אני כותב על מעט מהם. את המוצר הזה השוואתי למארק לוינסון 390s שהיה ברשותי. ההבדלים בינם במוסיקה קלאסית היו דרמטים לטובת ה-YBA. אבל אמרתי לעצמי שמדובר עדיין ביצירה קשה, תובענית כזו שאולי משהו בדינמיקה ובעשור שהשתפרו במכשירים הללו ובמעבדים הללו הביאו כמה נקודות לא מבוטלות לצרפתי. אבל כאן, כשאני מכיר את המארק לוינסון כשיא העידון בשילוב משקל בריא שהפך להיות מגורען לעומת החלקות, הטבעיות והזרימה של ה-YBA. הוא שיחזר פסנתר משכנע באופן מרשים ביותר, קונטרבס ברור ומדויק, מלא וטבעי - פשוט נכון. אבל המרשים ביותר כאן היה התחום הגבוה. לא היה צריך להתאמץ בשביל להבין היכן מקל השערות של המתופף פגש את המצילה ועוד יותר ברור היה לשמוע את הרגע שהוא עזב אותה. הפרטים עפים עלי כמו חיצים שבקצותיהם ספוג רך כזה ומדגדג - ממש נעים.

בקולות אדם שקעתי בשלל תקליטורים. מאמה קירקבי המלכה ועד ליסמין לוי. בדרך פגשתי בעוצמה של פברוטי באיטליה ופיטר שרייאר באוסטריה. כולם, ללא יוצא מהכלל, היו נהנים לשמוע את עצמם דרך המערכת שלי באותה שניה. מהירות ומיקרו דינמיקה בשילוב דינמיקה ושקט מופתי הביאו אותי לשמוע כל פרט ולו הקטן ביותר בקולם. אנלוגי אמרנו? ההולוגרפיה היתה משגעת. במה ענקית, תלת מימדית, מוחשית כמו לקבל סטירה ממייק טייסון ואפילו להינות ממנה. כאילו נגעת באמת באבק הכוכבים. מצאתי את עצמי מגביר ומגביר ועוד תקליטור מתנגן ואחריו עוד אחד.

עם תוצאה משגעת כזו אמרתי לעצמי זהו! אני מוכרח להשוות לפטיפון שלי. נטלתי מהמדף כמה תקליטים עם ביצועים זהים וישבתי לבחון. חברים - הדיגיטל התקדם! נכון, האנלוגי יותר טוב בכל פרמטר. אבל יש לזכור שאצלי מדובר במערכת אנלוגית בה הזרוע של הפטיפון שלי עולה כפול מכל הנגן הזה. צרפו את הגוף, הראש, מגבר הפונו, כבל הזרוע ואביזרים נלווים וקיבלתם מוצר כל כך יקר לעומתו, שזה כמו להשוות חללית למטוס DIY מאמזון. וההבדלים רבותי, ההבדלים הצטמצמו - התרגשתי ממש. אולי עוד כמה שנים אצליח להפרד מהפטיפון שלי לטובת איזה נגן דיגיטלי שיצליח לעשות לי משהו בלב, בראש, ויחסוך לי כסף.

YBA PASSION CD430 ביקורת
ממיר vs טרנספורט vs אנלוג

אז גם את הממיר אנחנו בודקים. אני מחבר את ה-"מק מיני" החמודי שלי ומוציא את קבצי ההיי רז שקניתי במיוחד לרגעים הללו. פינק פלויד מהצד האפל עולים כבר על המסך ואני מתחיל בהאזנה והשוואה לטרנספורט ולפטיפון. אבל לפני אספר לכם שזה נשמע מעולה. מפורט, מאוזן, מהיר ודינמי אבל לא כמו שאני מכיר - משהו חסר. אני משתמש בתוכנת אמרה המצוינת. אני בספק אם היא החוליה החלשה. ואז התברר לי שאני בעצם לא משתמש בכל היכולת של המעבד. ומכאן, עברתי לחיבור USB איכותי ביותר של סטילס׳. התוצאה השתפרה פלאים - זה משהו שאני כבר מכיר ומרגיש בטוח איתו - קואקס אינו טוב מספיק בנגן הזה.

אז קדימה להשוות. ראשית אספר לכם שהמעבר בין המכשיר כנגן למכשיר כממיר הוא מיידי על ידי השלט או על ידי הבורר על המכשיר עצמו. ואין מה לעשות, פינק פלויד דרך המחשב נשמעו פשוט יותר טוב. יותר רזולוציה, יותר דינמיקה ויותר מאוזן. אבל זה לא משהו שהייתם חשים בו ללא השוואה ישירה. גם דרך הנגן כפי שהוא הייתם נופלים מהתוצאה - היא פשוט משגעת. אבל מה לעשות, עם כל הקושי להודות, המחשב עדיף. לעומת זאת, ואני מתאר לעצמי שיבואו ויגידו ״טוב - אצלך האנלוג תמיד הכי טוב״ אבל קל להשמיע את ההבדלים לכל דורש. האנלוגי עדיין טוב יותר, בפער עוד יותר מצומצם אבל טוב יותר במיוחד בקצב, באנרגיה ובטבעיות. אבל אם אני הייתי צריך לבחור בין מחשב לטרנספורט, הייתי בוחר בטרנספורט רק בגלל בעיות שעלולות לצוץ במחשב. ואם היו מבטיחים לי שלא יהיו כאלה? מחשב היתה הבחירה.

אז הנה. הגיע הזמן לסכם.

מיקום והעמדה
ה-YBA שומר על מסורת של שיכוך עוד מהמפעל. הרגליים שלו, שלושה במספר, משוככות היטב. זה עדיין לא מאפשר להניח אותו על המנוע של המזגן או על הבלנדר. אבל הוא חוסך לא מעט כאב ראש בשיכוך ויברציות. כמו שהוא, על מדף יעודי איכותי ואתם מסודרים, כמו שהוא, על מזנון מעפאן מאיקאה ואתם מסודרים יותר ממה שאתם חושבים לעומת כאלה שאין להם שיכוך.

משפחת צליל
זה משהו חדש שהולך להיכנס לכל הביקורות של 2017. ניטרלי, חם או אנליטי? הנגן שלפנינו ניטרלי לחלוטין עם נטיה קלילה, ממש קלילה לחמימות. הוא יתאים כמעט לכל סט שישודך אליו.

YBA CD סקירה
סיכום

למען האמת, המסקנה נשזרה כבר בשורות המבחן עצמו. הנגן הזה אינו נופל בשום פרמטר ואפילו נמצא מעל למצוין - הממיר למשל. אז ברור שמי שקורא את המבחן הזה לא יכול שלא להבין שאני רואה בנגן הזה את אחד מנגני התקליטורים הטובים ביותר, המרשימים ביותר ביכולת שלהם להתקרב לאנלוג אמיתי. היכולת להיות גם וגם, וגם הופכת אותו לעסקה משתלמת ביותר. אם היה יודע להיות גם סטרימר אלחוטי דרך הרשת הייתי לוקח אותו עבורי. הוא פשוט נגן מעולה!

איכות הבניה של המוצר הזה יוצאת מגדר הרגיל עם תשומת לב לכל פרט ופרט מהרגליים ועד לבוררים ומה שבניהם. הוא בנוי כמו שצריך בלי לחפף.
היכולת שלו לספק טונה של פרטים, לשמור על איזון טונאלי בכל עוצמה שתבחרו, עם דינמיקה מהמרשימות שנתקלתי בהן, אוויר בין הכלים, ביחד עם הולוגרפיה כמעט מושלמת – כל אלו הופכים אותו למוצר מדהים.

מחיר: 35,100 ש"ח
אחריות ושירות: אמנון סאונד

מערכת הבדיקה
רמקולים - tidal contriva diacera se
מגבר הספק - avm audio ovation sa8
קדם מגבר - constellation audio inspiration Preamp 1.0
מקור דיגיטלי - ear acute 2
אנלוגי:
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
זרוע - graham engineering elite
מעמד זרוע - diy podarm
ראש - shelter 9000
משקולת מייצבת לפטיפון - oyaide stb-ms
תוספת פלטה עליונה - oyaide MJ-12
מגבר פונו - asr basis exclusive mk2 HT phono stage
ארון ציוד - finite elemente pagode master reference heavy duty
כבלים:
כבלי רמקול - stealth dream v14
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC
כבל כח לקדמגבר - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC
כבל כח לנגן הדיגיטלי - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC

מעבר לתגובות בפורום