חנויות
פיוז אומגה אודיו Stereoscope סטריאוסקופ Soundquest Music Store Pro קודו אודיו למטייל אניגמה קולנוע ביתי סטריאו סטאר אודיו קלאב יורוקום פנסוניק USBID גופי תאורה
הוסף ל::

סקירה: מעמד אודיופילי למערכת - Solid Tech Hybrid | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

סקירה: מעמד אודיופילי למערכת - Solid Tech Hybrid

גודל אות: Decrease font Enlarge font
Solid Tech Hybrid Solid Tech Hybrid

כמה מכם האודיפילים חושבים ברצינות על רכישת מעמד - סטנד למערכת האודיו האיכותית שלכם? גיא הביא הביתה מעמדים של חברת Solid Tech, בדק אותם לעומק, לרוחב ולגובה ובדרך מספר לנו גם על תפקידו של המעמד בתוצר הסוני הסופי. ביקורת.

על מעמדים ואודיופילים

נושא אופן העמדת ציוד אודיו הוא קטע רגיש ומעט Tricky. וכל כך למה? משום שזהו תחום בו היכולת שלנו לבחון מראש את התוצאה אצלנו בבית – החל מרמת החובב ועד לאודיופיל הכבד ביותר קשה מאוד על סף הבלתי אפשרית. אני מכיר מעט מאוד יבואנים שיאפשרו לבחון מעמד לציוד בבית. זה נובע מכמה סיבות: העיקרית היא שהדבר האחרון שיבואן רוצה זה חרירי ספייקים על המדף היקר. כשזה מחורר חברים, נגמר - המוצר מת. ומה לעשות שחלק נכבד מהחובבים משתמשים ב-"מסמרים" כאלו.

את נושא המעמד האודיופילי אני מחלק לשתי קבוצות בתחום חובבי האודיו:

האתאיסטים - אלו שלא מאמינים בזה מכל הסיבות העולות על הדעת: הנדסית ופיזיקלית, מדעית, אסטטית, כלכלית, מקום בסדר העדיפויות ועד לסיבות אישיות באשר הן.

הקבוצה השניה כוללת מאמינים אדוקים - נזירי האודיופיליה. אלו שלעיתים מדברים בשפה שאיש לא מבין אותה. אלה שלא תתפוס אותם בלי מעמד ראוי. מבחינת קבוצת האנשים הללו מעמד ראוי הינו ברמת חשיבות בסיסית אלמנטרית במערכת. המעמד מקבל מקום שווה ערך (לרבות כלכלית) בין כל רכיבי המערכת והוא מהווה חלק מהבסיס הגולמי של המערכת, תורם ליכולות וביצועים וכמובן שחקן חשוב בתרומתו לתוצאה הסופית.

עניין המעמד למערכת נידון אצלנו בפורום לא מעט בשנים האחרונות. אני אישית אפילו הייתי אחראי לאחד הדיונים שנולדו בנושא. מי שמכיר אותי, יודע שהלכתי עם זה עד הסוף במסגרת פרויקט DIY שלקח מעל לשנה אבל מי שקרא אז הבין עד לאן זה לקח אותי. (התייחסות בהמשך).
ועדיין, גם לאחר דיונים ושרשורים, אינני זוכר הסחפות משמעותית או "שיפור הבנתי" אצל קבוצת האתיאיסטים. ההסברים ההנדסיים הטובים, המפורטים והמדויקים ככל שהיו כמעט תמיד נעצרו בקיר בטון כזה או אחר. גם כאלו שאמרו "אוקיי הבנו", במקרה הטוב שינו קו מחשבה לכזה של "מי שטוב לו, שיהיה לו לבריאות ושיהנה. אני כנראה נשאר בשלי".

עכשיו, הבעיה כאן ברורה. ולצער כולנו (כן כולנו, גם אתם האתיאיסטים שם ביציע) היות ובניגוד לכל רכיב אודיו אחר, בחינת מעמד כזה או אחר בבית הוא דבר שלא קיים בארץ ולעניות דעתי גם לא ממש בשאר העולם. וכשאני מדבר על התנסות אני מתכוון למעמד רציני. מעמד ראוי שאינו בהכרח תלוי עלות. יש הרבה מעבר לנראה לעין במעמד ראוי וארחיב על כך בהמשך.
ואם אינך מתנסה בכאלה, אז איך בדיוק תגבש דעה, איך תבין ותלמד את זה, לך תחווה את זה ומה זה עושה והאם בכלל הרכיבים שלך משקפים הבדלים כאלה ואחרים. את כל אלה יש לבחון ולהסיק מסקנות בהתאם.

Solid Tech Hybrid - ביקורת סטנד אודיו
איך תשכנע אודיופיל 'מומחה שמבין' שאיזו קונסטרוקציה עם כמה פלטות וקצת צעצועים וחלקים קטנים במחיר שיכול בקלות לטפס לעשרות אלפי שקלים הוא דבר שיש לתת עליו את הדעת בכובד ראש? וזאת לפחות כמו כל רכיב מרכזי אחר במערכת וכמובן כל זאת "על עיוור". 
במקרה הטוב ניתן לקבל חוות דעת מחברים / המלצת יבואן / קריאה ברשת ובלבולי שכל למיניהן בתערוכות נחשבות בעולם. אבל לשמוע בבית, נאדה! אין!
בעייתי. בעייתי מאוד!

אז לכן עבדכם הנאמן רואה את סיבלכם הקשה והחליט לקחת על עצמו כניסה פנימה וסקירת בכורה למעמד אודיו!
יאללה, עושים סדר פעם אחת ולתמיד וכמו שצריך: בדיקות, השוואות, ממצאים ומסקנות ברורות. לפני שאכנס לנבכי המוצר הנסקר, אפרט מעט על מידע בסיסי המאפיין את עולם המעמדים.

עולם המעמדים לאודיו

מעמדי אודיו יש להשיג במגוון צורות ומינים. יש שלל חומרים, פתרונות וגם הגישות ההנדסיות מגוונות ואיתן כמובן גם רמות המחיר. זה מתחיל בכמה אלפי שקלים בודדים ויכול בקלות לטפס לעשרות אלפי שקלים ויותר.

החומרים הנפוצים ביותר למבנה שלד המעמד מבוססי נירוסטה ואלומיניום בסגסוגות שונות. באלמנטים המשלימים כגון מדפים, אביזרים מקשרים, רזונטורים ושאר ירקות ניתן למצוא חומרים כמו קרבון, עצים שונים, פולימרים, מתכות שונות ואפילו חומרים שונים מתחום תעשיית החלל ותעשיות קיצון נוספות.

כולם כולל כולם מכוונים למוצר שיעניק שיכוך רב ככל הניתן עבור ציוד המונח עליו מהשפעות הסביבה וכוחות פיזיים שונים - גם אלו שאנו לא חשים בהם ו/או מודעים לקיומם.

בתוך העולם הזה ישנן כשלוש גישות הנדסיות מרכזיות שונות:

שיכוך אקטיבי: דהיינו אלמנטים מכניים זזים כדוגמת מערכת קפיצים, גולות עם חופש תנועה, גומיות וחומרים אלסטיים שונים וכד' המשולבים בשלד חזק וקשה.
שיכוך פאסיבי: מבוסס מסה וחוזק מיבני. דהיינו מעמד עם שלד מאוד מאוד קשה וחזק בשילוב עם מידוף ואלמנטים מאסיביים קבועים שונים. מעמדים כאלו יכולים לשקול כמה עשרות ק"ג טובים (ללא הציוד).
שיכוך היברידי: דהיינו שילוב 2 הקונסטלציות יחד. מעמדים אלו מורכבים ומסובכים ולרוב נושאים עלויות גבוהות. לעניות דעתי לרוב הם הטובים ביותר, אבל לא תמיד.
הערה חשובה:
ברוב המעמדים הרציניים מסתתר הרבה הרבה יותר מהנראה לעין. מעמד ראוי שלכאורה נראה כמו איזה שלד בגימור יפה וכמה מדפים "מסכנים" הנושא תג מחיר "לא הגיוני" טומן בחובו הרבה מעבר לנראה בעין. הרבה מאוד.

Solid Tech Hybrid - ביקורת סטנד אודיו

מוצרים של חברות כמו Finite Elemente, Critical Mass Systems, HRS, SRA, Stillpoint ועוד מכילים בקרביים שלהם חומרים מיוחדים ומערכות מכניות סבוכות ומורכבות. ההנדסה מאחורי המוצרים הללו לרבות שילובי החומרים היא ברמת פיתוח תעופתי לכל דבר. כך שבמקרים הללו תגי המחיר הם לא "הנפצה אודיופילית". כלל לא!
התורה כאן עוד ארוכה מאוד לכן אעצור כאן.

סקירה - Solid Tech Hybrid


הפעם אני מוצא שעלי לחלק את הסקירה לשני חלקים: החלק הראשון הוא השוואה בין שימוש במעמדי Solid Tech אל מול העמדה "עירומה" על הרצפה.
בחלק השני אבצע כניסה עמוקה יותר לפרטים של השפעות מעמדי Solid Tech הנסקרים ועל הביצועים ברמת פרט המוצר עצמו וכמובן גם התייחסות השוואתית קצרה אל מול המעמד הפרטי שלי. בקיצור 2.1 חלקים.

Solid Tech Hybrid - ביקורת סטנד אודיו
רקע קצר על חברת Solid Tech
החברה נוסדה בשנת 1995 ויושבת בשבדיה, כל עיסוקה הוא מעמדים ומוצרי שיכוך לאודיו. זה כל מה שהם עושים. המחקר והפיתוח לרבות בדיקות מכשורים וכו' מבוצעים כולם In house. גישת החברה היא שכל מוצריה מבוססי בדיקות ומחקרים המבוצעים על ידם בלבד. באופן מוצהר, אנשים לא מסתמכים על מקורות מידע חיצוניים. בקו המוצרים ניתן למצוא שלושה רמות עם אפשרויות התאמה ושדרוג מגוונות למדי לרבות גימורים שונים ושילוב קורות קרבון ומגוון אביזרי שיכוך משלימים שונים.

האמת, המגוון רחב מידי ע"מ שארחיב עליו כאן. אצל היבואן ניתן לקבל מידע על האפשרויות ובאתר החברה ניתן ללמוד לעומק את המגוון. בנוסף, הצהרת מנכ"ל החברה היא שמוצרי החברה הם מהשורה הראשונה בעלויות נמוכות בהרבה מהמתחרים הנחשבים בתחום. על זה נתן את הדעת בהמשך.

Solid Tech Hybrid - ביקורת סטנד אודיו

בשל מורכבות העניין בחרתי לקחת לסקירה שתי מעמדים רצפתיים בודדים עבור מגברי המנובלוקים שלי. המעמדים מסדרת האמצע – Hybrid בשילוב ערכת משככים קפיציים מדגם Isoblack. המעמד מיועד למכשיר בודד והוא כמובן רצפתי.

המעמד בנוי ממדף מרכזי אליו מחוברות ארבע רגליים. המדף עשוי עץ עם גימור בציפוי והרגליים עשויות פרופילי אלומיניום חלול בחתך ובעיבוד מהמעלה הראשונה. לרגליים מחוברים ע"ג מסילה פנימית (להתאמת גובה רצוי ופילוס) מתאמים בחתך משולש מאלומיניום גם בעיבוד מרשים. כל המערכת הזו מחוברת יחד באמצעות ברגים ומסילות הננעלות בלחץ נעיל. אין דבקים, קפיצים או מנגנוני snap on / off כלשהן. התוצאה הסופית היא מדף מאוד יציב, קשה יחסית ומאוזן. יחד עם זאת, המסה הפיזית הכוללת קטנה יחסית. את הרגליים החלולות ניתן למלא בחול, פתיתי עופרת וכד'.

Solid Tech Hybrid - ביקורת סטנד אודיו
בסקירה בחרתי להשאירם כפי שהם. אך אני בטוח שיש לתת לזה התייחסות במקרה של העמדה קבועה בבית. בתחתית הרגליים ישנם ספייקים בהברגה עם אום מקבע וכמובן תושבות לרצפה. רכיב זעיר שבמרוצת השנים נוכחתי לדעת כמה הוא חשוב ומשפיע. בסה"כ מדובר במוצר שבנוי היטב בגימור איכותי ומבחינה אסטטית שומר על קוים קלים לעין. בקיצור נראה טוב ורציני.

את המעמדים מיקמתי בקדמת המעמד שלי ישירות על הרצפה. באופן הזה היה לי קל לבצע את המעברים בין ה-Solid Tech לרצפה ולבסוף לסטנד הפרטי שלי. כך יצרתי משולש מחזורי לפי רצוני.

Solid Tech Hybrid - ביקורת סטנד אודיו
את הבדיקה התחלתי באופן הרגיל. כלומר נתתי למערכת לנגן שעה לחמם מנועים ולכייל אוזניים וכמובן כניסה למצב בחינה. אחרי שעה קלילה העברתי את המגברים לסטנדים של Solid Tech, נתתי למערכת להתייצב, לחצתי play והתיישבתי. שמעתי חצי שעה בלי לבחון דבר. בלי ניתוחים. האזנה נטו כדי לוודא שהכל מתפקד כמו שצריך. בכל זאת, שינוע כמה עשרות ק"ג והתעסקות עם כבילה תמיד יכולות להוליד בעיות והפתעות לא רצויות. החצי שעה חלפה מהר בלי ריגושים מיוחדים.
ואז הגיע רגע האמת, העברתי את המגברים מה- Solid Tech לרצפה, נשמתי עמוק והתיישבתי.

שיר ראשון, שיר שני... חצי אלבום... ואני מוצא את הראש מפוצץ מחשבות וניתוחים. כאוס מתחולל בראשי האודיופילי. כאוס למציאת הסברים למה שקורה אצלי בסלון. המעבר לרצפה מה- Solid Tech לא הביא איתו דרמה עולמית. יש הבדלים אבל הם רחוקים מלהיות דרמטיים. קצת פה, קצת שם. אבל דרמות אין! קבינימט... מה קורה פה...
אני כבר מנוסה מספיק ויודע שזמן הוא פקטור שאין לזלזל בו, המשכתי ושמעתי את הדיסק עד סופו. קמתי בכבדות מהספה, החזרתי את המגברים ל- Solid Tech והתחלתי את הדיסק שוב. תוך שניות לשיר הראשון שעוד היה בפתיח שלו הבנתי את הטעות.

לעשות סקירות אודיו צריך לדעת כיצד!
התחלתי הפוך. הייתי צריך להתחיל מהעמדה על הרצפה ואז לבצע את המעבר ל- Solid Tech ולא הפוך. על הרצפה המוזיקה נשמעה אחלה. אולי פחות טוב ממה שאני רגיל אבל אני צפיתי שיהיה אסון ולא היה כזה. אחרי שהמגברים עלו חזרה ל- Solid Tech הבנתי את גודל האסון שהיה כאן לפני כמה דקות בודדות. כבר בשניות הראשונות לשיר הראשון שהיה עוד בפתיח שלו קבלתי את המושג הראשון מה עושים הסטנדים האלו.

Solid Tech Hybrid - ביקורת סטנד אודיו
ככל שהמוזיקה המשיכה לנגן התמלאתי בהבנה שפשוט אי אפשר אחרת! ההעמדה על הרצפה היא פשוט בדיחה. זלזול מוחלט בציוד ובהשקעות אין קץ במערכת. צריך לחוות את זה כדי להבין את זה. על הרצפה הכל מבורדק. כדברי 'החכם חנוכה': "...עשה שם סמטוחה עם כל הפלאגים...". הכל הרגיש כמו תבשיל דייסתי כבד. בלגן. יד ימין לא יודעת מה עושה שמאל. אין סדר בכלום. מריחות ומה לא.

זה מדהים שצריך לבצע את המעבר הזה כדי להבין את המימדים שלו. זהו מעבר שאחרי שעושים אותו פשוט אי אפשר לחזור אחורה. זה כרטיס הלוך בלבד לאי בודד מוקף כרישים צמאי דם. גם אם תרצה לשוב בשחייה פשוט אין סיכוי. זה פשוט לא רלוונטי או ריאלי, גורלך חרוץ. ההבדלים בסדר בכלים, בצלילות השירה של האומן, במיקום ועומק הבמה הם גדולים מאוד. ההבדלים בשקט וברקע השחור, בשירה, בקצוות המיד והגבוהים, בטרנזיינטים ובתמונה הם פשוט תהומיים. נכון, זוהי מילה קיצונית, אבל זה המצב.

הסטנדים האלו שהו אצלי מספר שבועות. נזהרתי משימוש במילה הזאת לכל אורך התקופה אבל אני חייב להיות נאמן לעצמי ולקוראים. זה המצב. באלבום של אבישי כהן הכל פשוט נשפך החוצה בחוסר מאמץ שטרם שמעתי אצלי. הכל נשמע ומרגיש יותר קליל על המערכת. כאילו הושלו כמה ק"ג עודפים מהמערכת. לא מצאתי את עצמי בוחן ומחפש הבדלים באיזו מכה על מצילה או איזה הססס שצריך לעצור את הנשימה כדי לשמוע אותו. זה פשוט לא רלוונטי. ההבדלים הם ברמות גדולות יותר.
יש כאן ללא ספק מהלומה של פטיש 5 ק"ג ישירות לרקה. פשוט אי אפשר לקום ממכה כזאת. בשלב הזה החלטתי שאת ההשוואה בין ה- Solid Tech לרצפה מיציתי. המסכנות ברורות וקלות מאוד לתיאור באופן תמציתי וממוקד. ביקשתי בנימוס מהיבואן הארכה לזמן ההשאלה. רציתי לקחת את הסקירה הזאת עוד צעד אחד קדימה ולבצע השוואה בין ה- Solid Tech לבין המעמד שלי.

לא כדי לקבוע מי טוב יותר. אבל כדי לתת עוד צד להשוואה בין העמדת ציוד על מעמד ראוי אל מול החלופות הלא אודיופיליות. במקרה הזה, רצפת בית טיפוסי. רציתי לבחון את הנושא באמצעות שתי המערכות. שלי וה-Solid Tech.

Solid Tech Hybrid - ביקורת סטנד אודיו
רציתי לצאת כמה שיותר מלומד.
מהנקודה הזאת בסקירה שלפנינו, ההשוואה מתייחסת להבדלים בן המעמדים של Solid Tech לבין המעמד הפרטי שלי ומה שמעמד ראוי באופן כללי עושה. על גבי ה- Solid Tech הבמה מעט קטנה יותר. יש פחות נפח. זה מורגש כמעט מיד. השירה מאוד פרונטלית אך מעט פחות טבעית. הפרזנטציה יותר "אודיופילית". אני קורה לזה "סאונד מינכני". כזה ששומעים בחדרים במינכן עם הקלטות סופר צלולות כמו Stockfish וכד'. לי זה תמיד נשמע מעט אנליטי מידי. אבל זה אני. השקט יוצא מן הכלל והרקע השחור מאוד מאוד עמוק.

תחום הבאס טיפה הדוק יותר אך יחד עם זאת מעט קטן יותר. לא חשתי בהבדלים באורך של תחום הבאס. ההפרדה והאיזון חדים יותר. זה מורגש. אך כמו בלא מעט מקרים, זה בא על חשבון משהו אחר ופה זה בא על חשבון נפח וטבעיות. המקלות על המצילות והטרנזיינטים טובים יותר משמעותית. אך האם זה "שווה את המחיר"? כנראה שלאורך זמן זה עלול להיות אותו כרטיס לכיוון אחד. או שלא?

Solid Tech Hybrid - ביקורת סטנד אודיו

אז אסכם ואומר שזה תלוי במערכת ובאיזון שיש בה בין חדות, מהירות וצלילות לבין נפח וטבעיות. בהמשך כשעברתי בין אלבומים שונים עניין הנפח וגודל הבמה פחות הפריע לי. כנראה בגלל שהאוזן התחילה להתרגל.

אני רגיל לנפח עצום במערכת. זהו מרכיב מאוד משמעותי בסינרגיה וביכולות של המערכת שלי. לקח המון זמן, נסיונות ואנרגיה כדי להגיע לגודל הזה בלי להוציא את התוצאה מאיזון ובלי לאבד דברים אחרים בדרך. דבר שבשילוב אוונגארד עם מגברי מנורות יכול לקרות בשניה של חוסר תשומת לב. מה שאני בעצם אומר זה שאצלי יש נפח כה גדול, שמעט ירידה בו לטובת שיפור בחדות, בשקט במה ועוד סחיטה קטנה בטרנזיינטים כנראה מייצרים עסקה כוללת טובה יותר.
אבל אין תחליף לפקטור הזמן ולכן אני זהיר עם הקביעה שלי. אני מרשה לעצמי לנבא את העתיד ולומר שכנראה אחרי תקופה ממושכת עם המערך הזה סיכוי טוב שאלא אצליח לחזור אחורה ואת קורבנות הנפח וחבריו שהוקרבו אפתור באמצעים אחרים לא מסובכים מידי. כמו שינוי בכבלים למשל...

Solid Tech Hybrid - ביקורת סטנד אודיו

אני מגיע למילות סיכום כלליות לנושא מעמד אודיו:
אני חושב שאצלנו בארץ נעשה עוול לנושא מעמד ראוי למערכת. פרט לקבוצה מאוד מצומצמת רוב חברי הקהילה לא באמת מייחסים יותר מידי חשיבות לנושא והחלק הארי לא מייחס חשיבות כלל. אין דרך אחרת מאשר לחוות את זה ולא ייתכן שיש אנשים עם ציוד בסכומים השווים לרכב חדש והכל יושב על איזה מזנון מחנות הרהיטים בשכונה. זה פשוט חבל. חבל על החוסר במיצוי היכולות של המערכת.

בסקירה הזאת שמעתי את ההבדלים בין שני מעמדים שונים. אבל באופן חד משמעי את שתיהם לא ניתן להשוות להעמדה על מזנון וכד'. זה כמו לשלב בין טיפוס הר לסריגת גרביים. פשוט אין קשר בין השניים. 

אז הנה, סקירה רשמית בלתי תלותית ותוצאותיה. מכאן אאחל לכל מערכת רצינית באשר היא שבעליה יזכה אותה במעמד ראוי. היא תשיב לו כפליים לכל הפחות. מה שמביא אותי לסיכום סקירת מעמדי רצפה Solid Tech:

יש כאן מוצר רציני מיצרן רציני שכל ייעודו בחיים הוא פיתוח ויצור מוצרים לשיכוך ציוד אודיו. המעמדים בנויים היטב ורמת הגימור מצוינת. ישנו מגוון שילובים ואופציות גדול המעניקים התאמה לכל מערך ומבנה של מערכת היי אנד בכל רמת מחיר.


ההבדלים שמיעים בהחלט ויש כאן מוצר עובד. עובד מצוין. עובד נפלא. יש קבלות גם יש! בהינתן האפשרות, אני לא רואה את האודיופיל המצוי מוציא את הסטנד של Solid Tech מהבית לאחר שהתנסה בו. זה כנראה לא יקרה, בטח לא כשמדובר בתמורה כה גדולה יחסית אל מול העלות.

אי אפשר שלא להתייחס לנושא העלות. נכון, מעמד בקיבול ממוצע בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים טובים זה חתיכת צעד והפיתוי להשקיע את הסכום הזה במקום אחר במערכת הוא גדול עד אבסולוטי. אבל אחרי ההתנסות עם שתי מעמדים בודדים, כשאני רואה מעמד 4 מדפים של היצרן הזה הנושא תג מחיר סביב 12,000 ש"ח בדגם הבכיר + ערכת משככים (שדרוג קורות לקרבון תגיע לאיזור ה-25,000 ש"ח) אי אפשר שלא לתת לזה מקום. זהו יצרן נהדר עם מוצרים שמוכיחים את עצמם ובעלויות סבירות בהחלט.

מחיר: 2,000 ש"ח לסטנד רצפתי בודד (לא כולל סט משככים).
יבואן: אודיו זיפ

רכיבי המערכת

רמקולים: Avantgarde Acoustics Duo G2
הגברה: מונו בלוקים VTL MB-125
קדם מגבר: AVM PA 5.2
מקורות:
נגן - Vincent CD-S6 MKII
אנלוג – Project RPM1.3
דאק: AVM Evolution DAC modul
פונו: Cambridge Audio 640P
כבילה:
רמקולים – Nordost Red Dawn + Purist Ferox
אינטרקונקטים – Acoustic Zen Matrix Reference + DIY silver
חשמל – Kubala Sosna Elation, Neotech 3001, Sine Coliseum, DIY silver
תשתית חשמל:
קו ייעודי, הארכה חיצונית, פאזה נפרדת 25Amp+ HifiTuning Gold
מפצל חשמל: Oyaide MTB R1 + XXX.
דופלקסים (X2): Sine Nano
סטנד:
DIY מבוסס UPN + עץ במבו תלת שכבתי 38מ"מ X2
מערכת שיכוך אקטיבי ופסיבי מבוססת גולות קרמיות.
אקוסטיקה:
פנלים מרחפים SOLO HEXAGON 50mm

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (25 תגובות פורסמו):

avatar
Sol 1970-01-01 02:00:00
גיא שאפו על הסקירה :בעד: סוף סוף סקירה על מעמדים. ולך כאחד שבנה והשקיע,יש נסיון רב בעניין. הרחבתי מעט את אופקיי בעניין.
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
אהבתי ונהניתי לקרא המחיר בהחלט סביר. יופי של סקירה.
avatar
jabareen 1970-01-01 02:00:00
תודה על הסקירה. תיקון קטן, Solid Tech היא חברה שוודית ולא שוויצרית. היה מעניין יותר לבדוק השפעת המעמד על הנגן והפטיפון. או שאני פספסתי את זה?
avatar
ni-ro 1970-01-01 02:00:00
יופי של סקירה גיא. כיף לקרוא ולחוות את הסקירה מעיניך/ אוזניך. המשך לפנק אותנו כך. ניר
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
וואחד סקירה ,סחטיין.איפה יש'ך זמן :כל-הכבוד:
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
סקירה מעולה כרגיל. כאחד שהתנסה עם המוצרים, אני חותם על כל מילה.
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
הנפח הגדול יותר זה לאו דוווקא טבעי יותר ואפילו לא נכון יותר. הוא מגיע בדרך כלל מוויברציות המופעלים על המכשירים ו/או באקוסטיקת החדר. (יש גם וויברציות שנובעים מהמכשירים עצמם). ללא הוויברציות או בחדר מטופל אקוסטי שומעים יותר "מערכת נטו", לטוב ולרע. המעמדים משבדיה, ואני נהנה מהם כבר כמה שנים טובות.
avatar
menahem 1970-01-01 02:00:00
גיא. יופי של סקירה ונושא מרתק. תענוג לקרוא וגם...:תודה.(ורד) נושא העמדה של ציוד אלקטרוני הוא לא המצאה של חובבי האודיו או נזירי האודיופיליה כלשונך. העמדה של ציוד אלקטרוני/חשמלי הוא נושא שנחקר והתפתח בים,יותר נכון במצולות הים בצוללות. לצורך השיח כאן נשכח,לרגע,מטכנולוגיית הצוללות של המאה ה-21. בצוללות של המאה ה-21 מוטמעת טכנולוגיה ופטנטים (שהם סודות מדינה כולל של א"י ארץ הקודש) ולא ניכנס לזה. במלחמת העולם השנייה העולם התת ימי תפס תאוצה עצומה,טכנולוגית וגם בשימושיות. הצוללת היא גוף עגול או עגול פחוס וככזו רוב הציוד שבבטנה מוצמד לדפנותיה. במידה והציוד ינקוש על גוף הצוללת היא תתגלה וכשתתגלה כל תכונותיה הצבאיות הלכו לאבדון. הגרמנים והאנגלים ובעקבותיהם גם האמרקאים חיפשו דרכים לפתור אתב עיית הנקישה של הציוד על דפנות הצוללת והפתרון שמצאו היה די פשוט: קפיצים ממתכות מורכבות, מורכבות לא במינוח של המאה ה 21 אלא הכוונה לסגסוגות שמסוגלות לספוג תנודות (שונות וורסטיליות) ובאותה העת לשמר את הציוד שעליהן במצב של ציפה בחלל שבו הוא נמצא כך שלמעשה לא ינקוש על דפנות הצוללת לעולם. עם ההתקדמות הטכנולוגית בעולם הצוללות כל אותם קפיצים ומתקני נשיאה שוחחרו מעול הסודיות ועברו לייצור בשוק החופשי לכל מיני שימושים כולל בתחום האודיו. בתחילת דרכי בעולם האודיו נתקלתי בצורך ל"הציף" קומפוננטות שונות מציוד האודיו שהיה לי בכלל ורמקולים בפרט. אחד השימושים שעשיתי היה בקפיצים שנקנו על ידי מעודפי הצי של ארה"ב ששימשו בצוללות,שמן הסתם יצאו משימוש,כדי להציץ ציוד אלקטרוני - וכן,זה עשה את העבודה נפלא. פעם אחרת שנתקלתי בנושא הרזוננס והצורך להציף ציוד (מכאני הפעם) היה שאבי (ז"ל) היה מעורב בהנחה של מכונת מיזוג אוויר מרכזי על גג של מבנה ששימש כמרכז מחשבים של אחד הבנקים הגדולים בא"י ארץ הקודש. המכונה,ששקלה כמה טונות טובים,יצרה רזוננס שסיכן את הגג שעליו היא הונחה. מאחר והמכונה יוצרה על ידי יצרן אמרקאי פנינו אליו וביקשנו שיפנה לצי של צבא ארה"ב ויתעניין אצלם האם יש להם עודפי צבא של קפיצים שמסוגלים להציף מכונה במשקלה של נשוא העניין. ומשנענינו בחיוב החלקים נקנו והוטסו לארץ ואכן המכונה הוצפה כך שלמעשה,מבחינת הגג,היא הייתהלגמרי בציפה חופשית מעליו. כמה שנים טובות אחר כך המכונה,יחד עם הבניין,עלו באש והמכונה,עם הקפיצים של הצבא האמרקאי הוכרזו כאובדן כללי. גם עולם הרכב נתן דעתו לנושא השיכוך/ציפה וגם בו,אחד השיקולים,הוא רעש - ורעש הוא כן מעינינינו. על פי התקינה הארופאית (שאומצה על ידי ישראל) כל כלי רכב שמשקלו הכולל שווה או גדול מ 13000 ק"ג חייב שעל כל הצירים שלו יהיו כריות אוויר בנוסף למערכת המיתלים ומשככי הזעזועים. כריות האוויר האלה נותנות כמה יתרונות: רעש,כפי שציינתי,הם מפחיתות משמעותית את הרעש שהתנע של כלי הרכב מיצר כשהוא בתנועה על התשתית (כביש במדינות מתוקנות). השני,הוא שמירת כלי הרכב מאוזן ביחס לאופק מה שהופך אותו ליציב מאוד דווקא כשהוא עמוס. השלישי,מאפשר נשיאת משקלים גדולים יותר על אותה טכנולוגיה של משככי זעזועים ומוטות יצוב ואחרון חביב,עם כניסתם של מערכות מחשוב לעולם הרכב מאפשר שימושים מאוד ורסטילים בפריקה והעמסה של הסחורה על גבי כלי הרכב. למה כתבתי כל כך הרבה "הסטוריה" של נושא השיכוך והציפה? מסיבה פשוטה,וכפי שציינת במאמר,יש אמונות שונות ומשונות בתחום הזה אבל בחיי היום יום שלנו אנחנו,בעצם,נתקלים בהרבה מאוד מוצרים טכנולוגים שיושבים על מערכות שיכוך וציפה ומשכך גם בעולם האודיו,לעניות דעתי וזו בלבד,הנושא הזה צריך התיחסות למי שרוצה להוציא את המיטב מהציוד שלו. מנחם
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
גיא, אהבתי ונהניתי לקרוא, תודה רבה על הסקירה :). תומר
avatar
shshimon 1970-01-01 02:00:00
אהבתי לקרוא. תודה רבה. שמעון
avatar
YONI40 1970-01-01 02:00:00
אשמח להסבר אני מבין חשיבות של שיכוך על משהו מכני כמו הרמקולים למה בעצם שיכוך מכני משפיע על אלקטרוניקה ?
avatar
michael123 1970-01-01 02:00:00
אשמח להסבר אני מבין חשיבות של שיכוך על משהו מכני כמו הרמקולים למה בעצם שיכוך מכני משפיע על אלקטרוניקה ? אמור לבטל רזוננסים
avatar
גיא 1970-01-01 02:00:00
גיא שאפו על הסקירה :בעד: סוף סוף סקירה על מעמדים. ולך כאחד שבנה והשקיע,יש נסיון רב בעניין. הרחבתי מעט את אופקיי בעניין. תודה. הרחבת מספיק כדי לעשות משהו בעניין? או שתיכף יהיה לנו עסק עם בעלת הבית?
avatar
גיא 1970-01-01 02:00:00
תודה על הסקירה. תיקון קטן, Solid Tech היא חברה שוודית ולא שוויצרית. היה מעניין יותר לבדוק השפעת המעמד על הנגן והפטיפון. או שאני פספסתי את זה? לא. לא פספסת. הסקירה בוצעה באמצעות 2 מעמדים רצפתיים עבור מגברי מונובלוק בלבד. שיקולי נוחות ולוגיסטיקה נטו. לא רציתי לפרק את כל המערכת. חתיכת כאב ראש.
avatar
גיא 1970-01-01 02:00:00
וואחד סקירה ,סחטיין.איפה יש'ך זמן :כל-הכבוד: אין לי. בגלל זה זה לקח חודש ואשה מפרגנת!
avatar
Sol 1970-01-01 02:00:00
תודה. הרחבת מספיק כדי לעשות משהו בעניין? או שתיכף יהיה לנו עסק עם בעלת הבית? מעולם לא פסלתי סטנד יעודי. זה שרעייתי ואני עדיין חיים ביחד בסלון,לא אומר של עשוי להיות שינוי. אגב שמתי את עייני על הסדרה היותר בכירה שלהם. אך יש להכין ממון,שמוקדש השנה לדברים חשובים לא פחות.
avatar
גיא 1970-01-01 02:00:00
הנפח הגדול יותר זה לאו דוווקא טבעי יותר ואפילו לא נכון יותר. הוא מגיע בדרך כלל מוויברציות המופעלים על המכשירים ו/או באקוסטיקת החדר. (יש גם וויברציות שנובעים מהמכשירים עצמם). ללא הוויברציות או בחדר מטופל אקוסטי שומעים יותר "מערכת נטו", לטוב ולרע. או שלא. תלוי.
avatar
גיא 1970-01-01 02:00:00
אשמח להסבר אני מבין חשיבות של שיכוך על משהו מכני כמו הרמקולים למה בעצם שיכוך מכני משפיע על אלקטרוניקה ? ויברציות משפיעות על כל רכיבי המערכת. כולם ללא יוצא מן הכלל. על חלק יותר ועל חלק פחות. גם לוחות ורכיבים אלקטרוניים מושפעים מוויברציות. גם אלו שאין ביכולותינו כבני אדם לחוש ולזהות אותן. אך הן בהחלט קיימות ובהחלט משפיעות. נסה בעצמך ותראה או יותר נכון תשמע :מאזין:
avatar
רוזי1 1970-01-01 02:00:00
או שלא. תלוי. מה שתלוי בד"כ מתייבש ונופל. פה זה ממש לא תלוי בפיזיקה של הדברים אבל כנראה שכן באוזני המאזין הספציפי.
avatar
genvirt 1970-01-01 02:00:00
יופי של דבר במחיר סביר. אך מה שרציתי לשאול זה לגבי מעמד (מזנון) שבאחד מהתמונות ברקע, הייתי רוצה כזה לסלון - איפה ניתן להסגה (אם בכלל)?
avatar
איציק ירקוני 1970-01-01 02:00:00
אהבתי ונהניתי לקרוא. יופי של סקירה:בעד:
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
יופי של דבר במחיר סביר. אך מה שרציתי לשאול זה לגבי מעמד (מזנון) שבאחד מהתמונות ברקע, הייתי רוצה כזה לסלון - איפה ניתן להסגה (אם בכלל)? אם כונתך למה שמצולם בסקירה אז הכתובת היא "אודיו זיפ" .
avatar
gds 1970-01-01 02:00:00
אשמח להסבר אני מבין חשיבות של שיכוך על משהו מכני כמו הרמקולים למה בעצם שיכוך מכני משפיע על אלקטרוניקה ? לרכיבים אלקטרוניים יש תכונה פייצו\מיקרופונית, למשל: חבר מגבר לנגדי עומס, פתח ווליום מקסימלי ותשמע את המוזיקה מנגדי הסיגנל, וגם הפוך גוטה, הם קולטים ויברציות.
avatar
gtr 1970-01-01 02:00:00
אחלה סקירה. נהנהתי לקרוא.
avatar
zariel 1970-01-01 02:00:00
נהניתי מהסקירה, קינאתי מהאווירה של המערכת בכללותה,
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: