Jabra Halo Smart – אוזניות אלחוטיות חכמות, ביקורת

ליאור קורן
16-12-2016 11:00

ביקורת אוזניות: ה- Halo Smart של Jabra הן אלחוטיות בתצורת קשת שמונחת על הצוואר, איכות הצליל טובה ויש קישוריות טובה עם הטלפון החכם - כולל חיבור לשירות Google Now או סירי. בדקנו אותן.

Jabra Halo Smart

"להפטר מהחוטים" זה כבר מזמן לא סיסמה בעולם האוזניות, בטח כאשר מדובר על כאלו אשר מתחברות לטלפון חכם. זה התחיל עם אוזניית Bluetooth בודדת אותה היינו עונדים על האוזן, עבר לצמד שהתחבר בחוט או קשת על הראש ובהדרגה הקטגוריה הלכה והשתכללה עם תוספת של קישוריות מתקדמת יותר עם הטלפון החכם והיום מדובר על אוזניות אלחוטיות אשר מחוברות בינן עם קשת צוואר. למה דווקא צוואר? כי זהו מיקום נוח יחסית וכאשר אחת מהאוזניות או שתיהן מוסרות מהאוזן בכוונה או שלא, הן נופלות מרחק קצר ביותר מהאוזן ונשארות "בסביבה" – במרחק הינף יד קצר כאשר צריכים אותן שוב לשימוש. הג'ברה קלות יחסית (38 גרם) כך שלא נרגיש את כובדן בעת נשיאת הקשת על הצוואר.
האוזניות אמורות להיות עמידות בפני אבק, לחות ונתזי מים (בתקן IP54), אך אל תנסו לצלול איתן...

הפטנט של הצמדת שתי האוזניות יחדיו בעזרת מגנט מוכיח את עצמו בשטח כפיתרון נגד הטלטלות מיותרת. אפשר להצמיד אותן גם לנקודה ספציפית על הקשת שגם היא ממוגנטת, אבל זה כבר פחות הולך בגלל המיקום וגם ההצמדה לא תמיד מוצלחת. אגב, כאשר תצמידו אוזניה אחת לשניה, השמעת המוזיקה באוזניות תעצר (סימן לכך שאינכם משתמשים בהן יותר). באריזה יש מתאמי ג'ל לעוד שלושה גדלי שונים מלבד זה שמגיע מותקן על האוזניות. הגודל הסטנדרטי נטה להחליק מהאוזן ולכן נדרש היה להחליפו לגודל הגדול יותר, זה עניין אקוטי באוזניות מסוג זה בגלל שהדיקות האטימה משפיעה מאוד על איכות השמע והבס.

Jabra Halo Smart - ביקורת אוזניות אלחוטיות
מבנה הקשת, מאפשר לאחסן בתוכו גם סוללה בקיבולת גדולה יותר מבלי שמשקלה יורגש על האוזן ובמציאות זה מספק זמן מכובד יחסית של כ- 15 שעות האזנה למוזיקה. בפועל, עם 2-3 האזנה ביום וניהול כמה וכמה שיחות טלפון, הסוללה החזיקה כ-3 ימים בין טעינות. במארז לא מגיע מטען, אלא רק כבל USB מסוג מיקרו USB (לא התקן החדש יותר USB-C) לחיבור לשקע USB במחשב.

בצד שמאל של הקשת ממוקם המיקרופון, לחיצה עליו מעלה את Google Now (באנדרואיד) ומאפשרת לדבר אל הטלפון בעברית (לבצע למשל חיפוש בגוגל). בסביבת חדר זה עבד יפה ולרוב בניסיון הראשון, אך בסביבת רחוב רועשת פחות. בצד ימין ישנם שלושה לחצנים בולטים: שניים לשינוי עוצמת קול והשלישי שניצב בינם מיועד לחיוג למספר האחרון (לחיצה כפולה) או קבלת וסיום שיחות. הבעיה היא שמתג ניתוק שיחה נמצא על הקשת וזה פחות נוח מאשר אוזניות BT רגילות – שם המתג נמצא על האוזניה עצמה והרבה יותר נגיש. יש פידבק של רטט בקשת, למשל בעת הדלקה וחיבור לטלפון או בעת קבלת שיחות.

טווח ה-BT המוצהר עומד על 10 מטרים. הופתעתי ממנו לטובה – יכולתי להסתובב ברוב חדרי הבית תוך כדי האזנה כאשר הטלפון מונח על שולחן בחדר אחד. לפעמים, בעת האזנה לשירים, במעבר בין שיר אחד לשני ניתן היה לשמוע קול תקתוק או שניים, יכול להיות שזה נובע מהחיבור לטלפון הספציפי הזה ואולי לא.

Jabra Halo Smart - ביקורת אוזניות אלחוטיות

אפליקציית Jabra Assist

באנדרואיד, יש להתקין קודם בטלפון את ישום Jabra Service ואז את אפליקציית Jabra Assist. האפליקציה מאפשרת צימוד ראשוני מהיר לטלפון (למי שאינו מעורה בנוהל דרך תפריט הגדרות הטלפון הרגיל) וקבלת התראה על הצורך בטעינת סוללת האוזניות. לאחר התקנת האפליקציה, האוזניות יוכלו להקריא לכם גם הודעות טקסט (SMS) נכנסות, מיילים נכנסים והודעות מווטסאפ או מסנג'ר של פייסבוק. זה מתאפשר עם שפות כמו אנגלית, גרמנית, סינית ורוסית, אך לא עברית. ניתן לעשות גם שימוש בעוזרים הקוליים של גוגל (Google Now) ואפל (סירי) ולתת להם פקודות דרך מיקרופון האוזניות. בעזרת האפליקציה, אפשר אף לשמור מיקום גיאוגרפי של האוזניות בכל פעם שמתחברים או מתנתקים מהן, כך שאם חלילה שכחנו אותן במקום כלשהו, האפליקציה תדע להראות לנו היכן זה היה.

Jabra Halo Smart - ביקורת אוזניות אלחוטיות
איכות צליל

בסעיף איכות הקול, התוצאה אותה מפיקות האוזניות טובה עם איזון נכון של מנעד הצלילים - מה שיוצר חוויה מוזיקלית מוצלחת. הצליל נעים יחסית לאוזן וגם מפורט (באופן יחסי לאוזניות בתקציב הזה - אל תנסו להשוות אותן לאוזניות אודיפיליות במחיר משולש ויותר), ולא מנסה להיות חד מדי – מה שעלול ליצור תחושה לא נעימה בהאזנה ממושכת. קולות הזמרים/ות ברורים (תדרי המיד) והבס מודגש - מה שיוצר תחושה דינמית, אם כי בחלק מההקלטות כמו בשיר Fast Car של טרייסי צ'פמן יש עודף בס שמשתלט על השיר. בהאזנה בווליום נמוך זה מחמיא למוזיקה ושומר על ארשת דינמית.

ה- Jabra Halo Smart מסוגלות ליצור בימת צליל רחבה, בקטע Caruso עם קולו המיוחד של פאוורוטי, ה- Halo Smart מציגות הפרדה נאה בין קול צלילי הפסנתר בשמאל, קולו הזמר באמצע וגיטרה בימין. גם השיר Child Of Vision של סופרטרמפ יש במה רחבה עם קולות זמרי הרקע של הלהקה בצדדים וקול הזמר באמצע - אם כי בעומק החלל הוירטאולי שנמצא בין שתי האוזניים. גם כאן, גיטרת הבס מקבלת פעימות קצביות וגם התופים מוצגים עם גוף מלא יחסית.

Jabra Halo Smart - ביקורת אוזניות אלחוטיות
סיכום


האוזניות האלחוטיות של ג'ברה נוחות באוזן, נכנסות בקלות ומתלבשות בצורה טובה. איכות הייצור והגימור טובה מאוד, הצליל נאה לאוזן – נעים ודינמי (בטח ביחס לקטגוריית המחיר) ויש גם כמה יכולות חכמות כמו התממשקות קולית לשירותי גוגל Now או סירי, כמו גם ניהול שיחות טלפון. גם הסוללה מחזיקה מעמד ומספיקה לכמה ימי שימוש של האזנה למוזיקה וביצוע שיחות. חשוב מאוד לבחור את מתאם הג'ל שהכי מתאים לגודל האוזן שלכם, אחרת האוזניות נוטות לצאת מהאוזן וגם איכות הצליל נפגעת. המחיר המבוקש בישראל נראה הוגן בהחלט ביחס לחו"ל (80$ בארה"ב) ושילוב התכונות הכולל ביחד עם איכות הצליל הופך אותן לאחד הדגמים המוצלחים בקטגוריה.

מחיר: 349 ש"ח

שירות ואחריות: ביקונקט

מעבר לתגובות בפורום