סמסונג גלקסי S8 - מה אנחנו יודעים עליו?

תומר צין
11-12-2016 07:00

סמסונג גלקסי S8 צפוי להיחשף לקהל הרחב בסוף חודש פברואר 2017, בקונגרס המובייל העולמי (2017 MWC). אבל כבר היום, כחודשיים וחצי לפני האירוע הגדול, יש כמה פרטים מעניינים חדשים שצצו על הטלפון החכם הבכיר הבא של סמסונג.

מה אנו יודעים על סמסונג גלקסי S8 עד כה?

סמסונג תקרא לשני הדגמים S8 ו-S8 אדאג', שניהם מתוכננים להופיע תחת מספרי דגם SM-G950/SM-G955. החברה נאחזה עד היום בכפתור הבית הפיזי יותר מאשר רוב החברות, אבל מקורות יודעי דבר אומרים, כי סמסונג תפסיק להשתמש בכפתור הבית בגלקסי S8. כאמור, כפתור הבית הפיזי יסולק ויוחלף בסורק טביעת אצבע, עם מערכת זיהוי אצבע אופטית, מובנת בתוך התצוגה. בנוסף, יהיה ב-S8 סורק רשתית, המשתמש מזוהה על ידי המכשיר במבט ישיר אליו. סורק הרשתית לא בא על חשבון סורק טביעת אצבע, שגם הוא נוכח כאן. זאת ועוד, סמסונג תמתח את המסך והוא יגיע כמעט נטול שוליים ומתוכנן לתפוס כמעט 90 אחוז מחזית המכשיר.

ה-S8 החדש יציע תצוגה ברזולוציית 1440x2560 פיקסלים ולא תצוגת 4K כפי שסברו בהתחלה. צריכת החשמל של הצג תפחת משמעותית, תצוגת RGB AMOLED שתשפר את איכות התצוגה עד כדי 50% יותר, ביחס לתצוגה הישנה. על המסך מגנה זכוכית גורילה 5 מהדור החדש, שאמורה להיות עמידה יותר למכות וסריטות, מאשר בדור ה-4.

גלקסי S8
בנוסף, מתכננת סמסונג לשלב ב-S8 תצוגה שרגישה לעוצמת לחיצה, מדובר על תכונה דומה ל-3D Touch של חברת אפל. מתחת למכסה המנוע תשכון ערכת שבבים אקסינוס 8895 ו/או סנאפדרגון 835, יחד עם זיכרון ראם בנפח מקסימלי של 6 גיגה בייט או אולי זיכרון ראם של 8 גיגה בייט. סמסונג תגדיל את נפח האחסון המינימאלי ל-64 גיגה בייט בדגם הזול שלה, 128 גיגה בייט עד ל-256 גיגה בייט, לדגם היקר יותר.

גלקסי S8
סמסונג מוותרת על תוכניותיה לשלב ב-S8 מערך צילום כפול, חיישן המצלמה יגדל ויהיה 16 מגה פיקסל לראשית ו-8 מגה פיקסל במשנית, המצלמה הראשית תגיע עם יכולות ביצוע פוקוס אוטומטי שטרם היו במכשירי החברה.

ה-S8 יגיע עם מחבר טעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C, הוא ייעזר בטכנולוגיית טעינה מהירה 4 של קוואלקום לטעינה מהירה יותר. בגוף המכשיר ישנם רמקולים סטריאופוניים מתוצרת חברת הרמן קרדון שנקנתה לא מזמן ע"י סמסונג. החברה תספק את הטלפון החכם ללא שקע אוזניות 3.5 מ"מ, יכול להיות שהוא יהיה דק יותר או בעל סוללה גדולה. בנוסף, הסרת האוזניות לטובת עתיד אלחוטי, תרגיז הרבה אנשים ואנחנו סקרנים לראות איך החברה תניע מהלך כזה.

משתמשי סמסונג S8 ייהנו מהגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה האנדרואיד נוגט 7.1 וממשק מערכת משתמש משודרג, שמבטיח אסתטיקה משופרת. הממשק החדש נקרא "חווית סמסונג" (Samsung Experience) והוא מחליף את ה-TouchWIZ הוותיק, שליווה את הטלפונים של סמסונג מאז דגם גלקסי S2.

מעבר לתגובות בפורום