להילחם על זה – ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
09-12-2016 12:00

"להילחם על זה" הוא לא סרט אגרוף רגיל שרק מראה אנשים חובטים זה בזה, אלא סרט על תהפוכות נפש ודרכו המיוסרת של אדם שהתעקש ללכת עם החלום עד הסוף. צפינו בו.

"להילחם על זה", או בעצם "לדמם על זה" הוא סרטו של הבמאי בן יאנגר, בחור צעיר יחסית בהוליווד מבחינת כמות היצירות שביצע ובכלל סרטים שביים, למעשה, זהו הפיצ'ר המלא הראשון שלו. הסתכלתי בטריילר של הסרט ונראה כי זה משווק כסרט קליל, דרמה קומית (או לפחות אירונית) אבל המציאות רחוקה מזה וזהו סרט עם דרמה לא פשוטה. להבדיל מרוקי למשל שהיה יותר סרט ספורט ועסק לא רק באגרוף אלא במערכות יחסים של המתאגרף עם הסובבים אותו, הסרט הנוכחי מתעסק הרבה מעבר לכך - בעיקר בנפש המטורפת של האדם: מה קורה כאשר אתה רוצה להגשים את החלומות שלך ויותר מזה אתה לא רוצה לדעת כלום.

להילחם על זה
בארצות הברית כמו בארצות הברית, מחפשים ללא הרף את סיפורי הסינדרלה, על משפחה קשת יום, אשר כנגד כל הסיכויים בנם מצליח להתבלט בתחום האגרוף ועל אף שהוא לא מתאגרף טוב, הוא יודע לספוג מכות ובזכות כך להגיע למצב בו הוא קוטף שתי אליפויות במשקל נוצה. תאונת דרכים מביאה לזה סוף מיידי כאשר הגיבור ויני מתבשר כי לעולם לא יוכל להתאגרף שוב. ויני לא מוכן לקבל גזר דין מוות מבחינתו ועל אף ההמלצות הרופאים והמשפחה, חוזר להתאמן יחד עם מאמנו שהוא קיבל בכדי לסיים את הקריירה של שניהם.

ויני ילחם כנגד כל הסיכויים כדי להוכיח כי חלומות נועדו לאלה שחולמים וכל הדרך שהוא עבר (הסרט מבוסס על סיפור אמיתי) אינו נועדה לכישלון. אם אתה מגיע ממשפחה קשת יום, טיפוסית עניה וללא עתיד כלשהו, אין לאדם מה לאבד, אלא רק להרוויח.

הסרט, שאורכו שעתיים, מציג סצנות ארוכות של דכאונות, שגרת יום משעממת ובכלל עושי שימוש באמצעי הבעה קולנועית רבים בכדי להמחיש את עולמו של הגיבור: ריק \ משעמם \ די דומה למוות. מצד אחד הסרט מעייף למדי, אך מצד שני מציג נקודת מבט חדשה על נפש האדם ואיך המדיום יכול להעביר מסר בצורה אפקטיבית ופרקטית הרבה יותר.


אני רוצה להוסיף משהו נוסף על בחירת השחקן לדמות ראשית: מיילס טיילר נראה לצערי כבחירה לא כל כך מוצלחת. אולי זה אני ואולי השחקן הזה מביא איתו משהו לא אמין לדמויות שלו (למרות שבסרט "ויפלאש" היה מצוין, כאן זה הרגיש לא אמין, מוקצן ודי מגוחך). כמעט והיה קשה להזדהות עם הדמות וכאשר בסוף הסרט הציגו תמונות של הויני האמיתי, בתוך שניות הקהל עצר ו"קיבל" את הדמות הצבעונית כפי שהיתה אמורה להיות. האם מקצועני הוליווד שכחו איך מלהקים שחקן מתאים לדמות?

בשורה התחתונה, זהו סרט לא רע, אבל גם לא סרט להמונים, מעטים מכם ירוצו לצפות אותו בקולנוע על כן איני מתיימר להכריז עליו כסרט השנה בתחום הספורט, אבל כן ניתן להגיד שזה סרט החודש - לפחות עד הסרט הבא.

ציון: 6

להילחם על זה

Bleed for This
ארה"ב 2016
במאי: בן יאנגר

שחקנים:
מיילס טלר – ויני פאזיאנזה
אהרון אקהרט – קווין רוני
אורך הסרט: 116 דקות

מעבר לתגובות בפורום