דנון AVR 6300H - רסיבר קולנוע ביתי עם 11 ערוצים במבחן

איציק ירקוני
07-12-2016 07:00

ביקורת רסיבר קולנוע ביתי: דגם AVR-6300H של דנון מציע לא פחות מ-11 ערוצים שונים להגברה, תמיכה בכל פורמטי האודיו החדישים וכמובן התממשקות לשירותי רשת. בחנו אותו בשלל קטעי סרטים, הופעות וגם מוזיקה דו ערוצית.

היום נדליק אור על אחת מהיצרניות הכי מעניינות כיום בגזרת הרסיברים לקולנוע. זוהי סקירת בכורה בישראל לרסיבר הראשון מבית דנון יפן, הכולל 11 ערוצי הגברה עצמאיים ועוד שלל תוספות ושיפורים בשאר הנגזרות. למרות שה-6300H אינו רסיבר דגל, הוא ניחן בתכונות חדישות ומרשימות שנושקות לרסיבר דגל. השנה אנחנו רואים מגמה די ברורה של יצרניות האודיו, להכיל 11 ערוצי הגברה עצמאיים ברסיברים הנושקים לקצה העליון ומגוון מערכות שליטה חדישות. הכיוון די ברור, ליצור רסיברים עם פוטנציאל מלא לשליטה בשאר אזורי הבית, מבלי לפגוע במערכת במערך הרמקולים התומכים בפורמטי האודיו החדשים, בתצורה של 7.1.4 ערוצים. מבחינתי זהו מהלך מבורך, מה שיקרב את חובבי האודיו הרב ערוצי לבניית מערכת שמע רב ערוצית מלאה ואיכותית, בעלת 11 ערוצי הגברה. אי לכך, החלטתי לקחת את ה-6300H לבחינה די ארוכה, היא תעשה בתצורה של 7.2.4 ערוצים ללא צורך בתוספת של הגברה חיצונית. בנוסף החלטתי לקחת את הרסיבר לבחינה כפולה. המבחן הראשון יבוצע עם סט רמקולים סטליטים איכותי עם זוג סאבוופרים של 15 אינצ' כל אחד. במבחן השני, אבחן את הרסיבר עם במה קדמית גדולה, שתכלול רמקולים ריצפתים איכותיים + רמקול סנטר גדול.

DENON AVR-6300H

זהו רסיבר קולנוע ביתי חדיש גדול מימדים, התומך ב-11.2 ערוצים מלאים ושלושה אזורי הגברה עצמאיים, הוא ממשיך דרכו של AVR-X6200W. הדור החדש, ה- 6300H, מדווח על לא מעט שיפורים ותוספות די משמעותיות לעומת הדור הקודם, למרות שאינו ממוקם בקצה העליון של ליין הרסיברים של החברה, הוא בעל תכונות שמקרבות אותו לרסיבר דגל.

מראה ואיכות בניה

ה-6300H הוא רסיבר גדול מימדים (יחסית) בעל מראה שמרני, (צפיתי הפעם מדנון לשינוי במראה, או "למתיחת פנים") ה-6300H, מגיע עם חזית חלקה ללא כפתורים חיצוניים. חזית המכשיר עשויה אלומיניום, בגימור שחור מוברש, אשר משדר איכות. בצידי המכשיר שני בוררים שאינם זהים בגודלם, הבורר הימני שולט על עוצמת השמע והשמאלי משמש כבורר כניסות. במרכז הרסיבר ישנה תצוגה איכותית מתחתיה דלת פנל העשויה מאלומיניום. כאשר פותחים את דלת הפנל נחשפים כניסת HDMI, כניסת RC, מחבר USB וגם חיבור מיקרופון (שאינו מיועד לשימוש לקריוקי...), כמו גם מחבר אודיו וידאו אנאלוג. יש כאן גם שלל כפתורי שליטה אשר מאפשרים לגשת ולתפעל את הרסיבר במלואו ללא שימוש בשלט כלל. חלקו האחורי של הרסיבר מגיע ברמת גימור משובחת וכמובן, עם מחברים מוזהבים. הרסיבר מגיע עם מבחר עשיר של כניסות ויציאות ומחברי הרמקולים מסודרים בצורה נוחה לשימוש. מה שמפריע לי הוא העדר כמה ברגי חיזוק במכסה העליון, על מנת לצמצם ויברציות. הקשה עם האצבע עליו מגלה שיש בו אזורים רופפים. את התופעה הזאת פגשתי גם ברסיברים ממותגים איכותיים אחרים. אז אם מישהו שם שומע אותי - עשו משהו עם זה!

DENON AVR-6300H - ביקורת רסיבר קולנוע
מפרט טכני

מדובר ברסיבר בתצורת 11.2 ערוצים מלאים עם תמיכה בכל מעבדי האודיו הישנים והחדשים. בתוספת לפורמטים החדישים- DOLBY ATMOS ו- DTS-X, עם הכנה לפורמט ה- AURO 3D. עדכון גרסה אמור להיות זמין בתחילת (2017). על פי נתוני היצרן, יחידת הגברה החדשה מספקת 140 וואט לכל ערוץ ב- 8 אום לכל ערוץ, הן במצב רב ערוצי והן בסטריאו לשני ערוצים. יחס אות לרעש העומד בחיבור דיגיטלי על 100 דציבל. תחום טווח היענות התדרים של הרסיבר עומד על 10 הרץ ועד 100 קילוהרץ. במידה ותרצו מסיבה כל שהיא לוותר על יחידת ההגברה הפנימית. תגלו שהרסיבר יודע לעבוד כפרוססור בלבד עם יציאות אל מגבר הספק חיצוני עבור 11.2 ערוצים. (השניים הם יציאות לסאבוופר). מתחת למעטפת הרסיבר ישנו ספק כוח גדול הממוקם בצידו השמאלי. יחידות ההגברה ממוקמת בקדמת הרסיבר לרוחבו, כאשר היא מגובה בשלושה מאווררים אקטיביים, הממוקמים בתחתית הרסיבר מתחת ליחידת ההגברה. הרסיבר משתבח בקבלים גדולים של 15.000μF אשר שומרים על עתודות זרם גבוהות וממירים איכותיים מדגם AKM 4458. לרסיבר ארבעה מעבדים חזקים מבית SHARC 32bit. ה-6300H כולל יחידת DAC (ממיר) פנימית באיכות DSD 2.8/5.6Mhz, עד 192kHz/24bit בלבד.

DENON AVR-6300H - ביקורת רסיבר קולנוע
חיבורי וידאו

לרסיבר 8 כניסות HDMI בתקן 2.0a אשר תומכות ב-HDCP 2.2 כאשר אחת מהן נמצאת בקדמת הרסיבר. בנוסף יש 4 כניסות קומפוזיט ו2 כניסות קומפוננט. את תמונת הוידיאו ניתן להוציא דרך שלושת יציאות ה- HDMI, מה שאומר, כי ה-6300H תומך בהעברת וידאו תלת מימד ותומך ב-4K בקצב פריימים של 24/25/30/50/60p – הכולל HDR אשר ישאיר אתכם מעודכנים לשנים הקרובות.

המלצה כללית: למרות שטמון ברסיבר מעבד וידאו איכותי. מומלץ לתת רק לרכיב אחד בשרשרת לנהל את עיבוד הוידיאו, למשל מעבד התמונה בנגן או ברסיבר.

DENON AVR-6300H - ביקורת רסיבר קולנוע
חיבורי אודיו

מלבד 8 חיבורי ה- HDMI בתקן 2.0a שמעבירים גם אודיו, ישנן 2 כניסות אופטיות, 2 כניסות קואקסיאליות, 7 כניסות אנאלוג אודיו שאחת מהן מיועדת. לכניסת MM-PHONO וכמובן חיבורי רמקולים –11 במספר, בתמיכה של 4-16 אום לכל הרמקולים.
חיבורי רמקולים: אלו מגיעים עם מנגנון נעילה סיבובי (הברגה). אינני נמנה עם אוהביו ומבחינתי הכי נוח, חיבור החוטים עם בננות - פשוט יותר ונוח לשימוש.

סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ושירותי מוסיקה מקוונים

כיום חלק גדול של האזנה למוסיקה שלנו מתרחש בתחום הדיגיטלי. ולכן, תוכלו להתרשם מתכונות מוסיקה דיגיטליות רבות. ל-AVR-X6300H. יש חיבור רשת אלחוטי – WiFi, שעובד בשני מצבים 2.4 ו- 5.ג'יגה הרץ וקישוריות Bluetooth. סטרימר פנימי המאפשר לנגן מוסיקה מהמחשב או כונני רשת ומכשיר מובייל כמו טאבלטים / סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או גם אפל (כולל תמיכה ב- Air Play). אפשר להאזין גם לתחנות רדיו אינטרנטיות ושירותי מוסיקה כמו Spotify באזורים נתמכים. אפליקציית המכשיר די קלה ונוחה לתפעול להזרמת מוזיקה מהסמרטפון ועוד. אישית אני לא מתחבר לזה ולטעמי אין תחליף לשלט הייעודי.

DENON AVR-6300H - ביקורת רסיבר קולנוע
ל-6300H הוכנסה מערכת שליטה חדישה, HEOS מערכת שליטה זו כוללת אפליקציה חדישה ואיכותית. היא מיועדת להזרים מוסיקה ברזולוציות שונות ברמה מיטבית, בשאר אזורי הבית, מבלי לפגוע בערוצי ההגברה, אם כי, יש צורך להשתמש ברכיבים חיצוניים של החברה התומכים בשיטה זו. ולכן, בכדי ליהנות מאפליקציית HEOS יש לרכוש את ליין המוצרים המתאימים של החברה.

עדכוני קושחה
במהלך הבחינה ה-6300H קיבל עדכון קושחה בתהליך שערך כמה דקות בודדות. ניתן לראות את אופן הפעולה ע"ג צג הרסיבר, בסיומו כבה הרסיבר, ודלק מחדש.

מערכת כיול - RC

ה-AVR-X6300H מגיע עם מערכת כיול Audyssey MultEQ XT 32. זוהי מערכת כיול די קלה ונוחה לתפעול. ההליך הוא פשוט מאוד ואורך מספר דקות בתצורה של 5.1. במקרה שלי זה ארך פרק זמן ארוך יותר, משום שהמערכת שלי בנויה בתצורה של 7.2.4. בסיום התהליך קיבלתי תוצאה מצוינת שתתאים למרבית המשתמשים. אינני נמנה עם מעריצי מערכות הכיול. מהתנסות רבת שנים הגעתי למסקנה ששום מערכת כיול לא מניבה תוצאה מושלמת. תמיד חסר לי משהו למרות שיש חובבים רבים הסומכים על מערכת זו ב״אוזניים עצומות״. עם זאת, כנקודת פתיחה, מערכת הכיול ב-6300H עושה עבודה מצוינת.

הערה: חובה להשתמש במערכת הכיול בחיבור הראשוני. וכמו בכול מערכת כיול יש לשמור על שקט מוחלט בבית בעת ביצוע התהליך עד לסיומו.

DENON AVR-6300H - ביקורת רסיבר קולנוע

תאימות HDMI 2.0
כפי שראיתם הרסיבר מגיע בתקן HDMI 2.0a עדכני. תמיד ישנן ספקות לגבי תאימות בכול הקשור לתקני HDMI חדשים לתאום לשאר המכשירים, ה-6300H עבר את המבחן בהצלחה מרובה. תאימות טובה עם כול המקורות, סנכרון מצוין בהפעלת קבצים, מעבר מהיר בין הכניסות. לרסיבר שודכו כל המקורות שיש ברשותי שכוללים מחברי HDMI בתקן 1.3 ו- 1.4 -
PIONEER KURO 6090H, OPPO BDP-105D, TVIX 6600+, SONY PS4, PIONEER BDP-LX52, YES MAX HD

DENON AVR-6300H - ביקורת רסיבר קולנוע
מבחן האזנה - קולנוע רב ערוצי

רשימת ציוד

11 יחידות של רמקולי מוראל SP3
2 יחידות סאבוופר Klipsch R-115sw
נגן בלוריי הכולל סטרימר OPPO BDP-105D
אמצעי תצוגה מסך פיוניר קורו 6090H
רמקולים קדמיים Tannoy DC10TI + רמקול סנטר Klipsch KL650 יבחנו בנפרד בשמע רב ערוצי.
במצב סטריאו יבחן הרסיבר בשידוך לרמקולי טאנוי Tannoy DC-10TI

את הקטע הראשון התחלתי כהרגלי עם הסרט "James Bond - Quantum of Solace". את הסרט הזה אני מכיר על כל היבטיו. קטע הפתיחה של הסרט מורכב מאלמנטים סונים מאוד מאתגרים בניהם מנועים של רכבים עצבניים, יריות, התנגשויות, חריקות צמיגים וכל מה שגברים אוהבים כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה שתפקידה הוא להכניס אותך לאווירה הקשוחה. זה קטע כל כך דינאמי וקשה שלוקח מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. ה-6300H משדר כוח, אך הוא חסר דינמיות ופירוט, מצב זה מגביל במידה מסוימת את יכולת הרסיבר, להכניס את הצופה לתוך האווירה הקשוחה והמאתגרת בסרט.

הקטע השני שנבחן הוא מספר הג'ונגל החדש The Jungle Book 2016:
לקחתי את ה-6300 לעוד מבחן מאתגר, בחרתי בקטע סראונד איכותי ומאתגר, אשר נלקח מהסרט ספר הג'ונגל (2016).
מוגלי הוא ילד קטן ונאיבי וגם תמים, מוצא עצמו לבד בלב היער, אט אט הוא שומע קול שמנסה לפתח עימו דיאלוג, הקול מתקרב אליו... מוגלי התמים מוצא עצמו קפוא ומפוחד מול הנחשה קא הערמומית, יחד עם זאת תמימותו משאירה אותו ערני. הוא נשאל ע"י הנחשה שאלות ועונה להן, קולה של הנחשה קא נשמע באיכות מדהימה בכל פעם דרך רמקול אחר בנפרד. הדיאלוג ביניהם ממשיך לכיוונם אחרים, קא מנסה לספר למוגלי על משפחתו ועברו, במהלכם מוגלי התמים מתחיל לקפוא על מקומו שהנחשה קא מספרת לו איך איבד את אביו ע"י הטיגריס הרשע שירקאן, זהו קטע המורכב מהרבה אלמנטים קשים ומאתגרים, מעין שרבוב של דיאלוג מתמשך עם שלל אירועים אנרגטיים המתרחשים מסביב, מה שדורש מהרסיבר יכולת פענוח די קשה. ה-6300H אינו מצליח ליצור במה קרובה ואנרגטית, הוא לוקה בחוסר דינמיות ופירוט.

הערה: כשאני מדווח על "חוסר דינמיות" אני מתכוון בעצם לחוסר במהירות, אשר מטבע הדברים מתורגם לבמה אנמית ומרוחקת. זה כמובן, דורש התנסות במכשירם רבים כך שהמאזין הלא מיומן לא תמיד יצליח להבחין בכך.

DENON AVR-6300H - ביקורת רסיבר קולנוע
הקטע השלישי שנבחן הוא מהסרט Jason Bourne 2016 ב- DTS-X MASTER 

הסרט Jason Bourne הוא סרט אנרגטי ורב מעללים, בחרתי בקטע המרדף בסיום הסרט.Jason Bourne (מאט דימון( נוהג בדודג' צ'ארג'ר העוצמתית, בעלת המנוע העצבני, הוא במרדף אחר הרוצח Asset (וינסנט קאסל ) הנוהג ברכב ה S.W.A.T הממוגן. קטע המרדף מתבצע ברחובות ווגאס המוארים והתוססים, הוא מורכב מאלמנטים סונים מאוד קשים ומאתגרים, התנגשויות, חריקות צמיגים, וכל מה שגברים אוהבים, כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה שתפקידה הוא להכניס אותך לאווירה הקשוחה. זה קטע כל כך דינמי וקשה שלוקח מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. ה-6300H מצליח ליצר אווירה קולנועית, אך לא מספקת בכדי להכניס את הצופה לאווירה הדרמטית המתרחשת בקטע.

הקטע הרביעי שנבחן הוא "MAX PAYNE"
בכלל, מדובר בסרט מעולה! כאן, בסקירה, התרכזתי בקטע מהיר של יריות משני נשקים אוטומטים בעלי קצב אש מטורף, MAX PAINE (מרק וולברג) מגיע לסגור חשבון עם כול המעורבים ברצח אשתו. הוא עורב להם במרתף החניון עם שתי תתי מקלעים מסוג H.K MP-5 כדי לסגור את החשבון באופן סופי עם כול המעורבים. מקס מפתיע אותם ופותח בכוח אש מטורף, מהירות הקליעים שמתעופפים לכול עבר מדהימה, הם פוגעים ברכבים החונים ובכל מה שנמצא באזור, הרסיבר אמור להכניס אותך לסצנה בצורה הכי דרמטית שיש, גם כאן, ה-6300H לוקה בחוסר דינמיות, ודיוק.

הערה: כשאני מדווח על ״חוסר דיוק״ אני מתכוון בעצם לפוקוס חסר. לדוגמא: כאשר הקליעים עפים באוויר לא ניתן ממש לחוש את האימפקט של מיקום מדויק ביציאת הקליע מהקנה אם כי צליל מפוזר מעט, לא מוגדר מספיק ולא מפוקס. זה כמובן, דורש ריכוז והתנסות במכשירם רבים כך שהמאזין הלא מיומן לא תמיד יצליח להבחין בכך. ולכן, חשוב מאוד להאזין למוצר בריכוז על מנת לגלות בו גם חסרונות מהסוג הזה שעלול להעלם מהאוזן.

DENON AVR-6300H - ביקורת רסיבר קולנוע
הופעות מוזיקה

"Hit Man Returns: David Foster & Friends"
דויד פוסטר הוא מפיק מוזיקאי, מלחין, פזמונאי, ומעבד. הוא מארח בהפקותיו מבחר אומנים מהשורה הראשונה. זהו כותר בלו-ריי רפרנס ברמה מיטבית בכול היבטיו, מבחינתי, אחד הטובים ביותר שיש, ראיתי ושמעתי אותו מאות פעמים ובכל פעם מחדש הוא נשמע מדהים. התמקדתי בקטע המשולב בין הזמרת donna summer האגדית לבין הזמר y seal קולה של donna summer נשמע צלול ברור ומדויק, עם נפח מצוין. בהמשכו משתלב  y sealקולו נשמע ברור וצלול, הרסיבר מצליח ליצור הפרדה די טובה ביניהם, קולם נשמע צלול וברור ביחס לכלים המתנגנים סביבו. ה-6300 צולח את המבחן הזה בצורה מרשימה. הוא מצליח ליצר במה קרובה ורחבה אבל הכל יחסי, עם הפרדה די טובה, ונפח מרשים, ובס איכותי, ה-6300H מצליח לשחזר מוסיקה בצורה מכובדת.

"UB40: Live At Montreux"
זו אחת מההופעות שניתן לצפות בה עשרות פעמים. ובכול פעם היא מרגשת אותי מחדש. על הבמה הלא גדולה ניצבת להקת UB40 האנגלית שחרטה על דגלה את מוסיקת הרגיי. מה שמצריך ממנה שילוב של כלי נגינה די מגוונים, הרסיבר מצליח ליצור הפרדה טובה בין הכלים, שבמהלכה ניתן לשמוע בבירור את קולו של הסולן Ali Campbell, וזאת למרות שהם די קרובים לקהל, היו רגעים שסולן הלהקה הפנה את המיקרופון לכיוונו של הקהל כדי לשתף אותו בחוויה, גם במצב קיצון זה הרסיבר הציג יכולת די מכובדת.

אדל Adele - live at the royal albert hall
אני יכול להעיד על עצמי שאני נמנה עם אוהבי הופעות בשמע רב ערוצי. (יותר נכון חולה על הופעות בשמע רב ערוצי) איכות הצליל במוסיקה רב ערוצית גורמת לי להתרגש בכל פעם מחדש. צפיתי במספר הופעות איכותיות בבלו-ריי. ההופעה הזו, של הזמרת "אדל", לקחה אותי למחוזות אחרים. ברגש, באיכות ההפקה בכלל ובאיכות הצליל בפרט.

קולה של "אדל" נשמע ברור קרוב ועוטף, עד שהיו רגעים שחשבתי שהיא יושבת מולי בסלון. התזמורת שמסביבה נשמעה מצוין. מחיאות הכף של הקהל נתנו לי להרגיש שהם יושבים מאחורי כאילו אני ממוקם באחד מהכיסאות באולם עצמו. הרסיבר הצליח להניב סאונד טבעי עם במה קרובה ודי מרשימה.

DOLBY ATMOS

עם פורמט האטמוס המדהים, יש לי הכרות מצוינת, הוא מלהיב אותי כול פעם מחדש. צפיתי בפורמט במספר סרטים מלאים, זהו פורמט אודיו שכול חובבי האודיו הרב ערוצי חושקים בו. כן רבותי. הוא כל כך עוצמתי, מרשים ומדויק, שהוא עושה לי חשק לצפות שוב ושוב בסרטים. פורמט האטמוס שונה מהותית ממה שהכרנו עד היום. תוספת הרמקולים בתקרה מעצימה את החוויה, היא משלימה בצורה מרהיבה מעברים בקטעי סראונד ומייצרת סאונד איכותי שעוטף אותך מכול הכיוונים. במילים אחרות אם התרגלנו לצליל שמגיח מקדימה, צדדים ומאחור. תתחילו להתרגל לקבל אותם גם מהתקרה. וכן - יותר מרשימה ממה שכרגע תמצאו ברוב בתי הקולנוע בישראל.

בכל הקטעים שבחנתי בדולבי אטמוס, בתצורה של 7.2.4 הרסיבר הצליח ליצר במה רחבה ואפשר להגיד, גם עמוקה. וסראונד תלת מימדי מכובד, גם בקבצי ההדגמה, וגם בסרטים מלאים. הסרט Terminator Genisys מעצים את חווית הפורמט, בכך שהוא שם דגש ברור על רמקולי התקרה, הוא מרשים ביותר במעברים בין רמקולי הסראונד לבין רמקולי התקרה. אין ספק שהפורמט נשמע טוב יותר משמעותית מקודמיו. במה רחבה ומוגדרת יותר, בס גדול עם עומק, רזולוציות ויכולות משמעותיות, רמת הפרדה מצוינת וסראונד רחב שעוטף אותך מכול זווית. לדעתי, כל חובב קולנוע חייב את האופציה הזו לעצמו.

DTS-X MASTER
כאשר קיבלתי את ה-H6300 לבחינה, סקרן אותי מאוד לדעת איך הוא יתמודד עם הפורמט החדש DTS-X. עוד יותר סקרן אותי איך הוא יתפקד עם מערך הרמקולים החדש שברשותי בתצורה של 7.2.4 אשר תוכנן עבור פורמט האטמוס. התחלתי להריץ את קטעי הדמו האיכותיים מבית DTS.וכמובן את הסרט Jason Bourne. די קשה להתרגל אליו לאחר ששומעים קטעים בפורמט המתחרה. למרות זאת, ה-6300H הפגין יכולות די טובות בפורמט ה-X החדשני. הרסיבר הציג במה רחבה, אך חסר דינמיות.

DENON AVR-6300H - ביקורת רסיבר קולנוע

מבחן אודיו דו ערוצי

רשימת ציוד
נגן OPPO BDP-105D
רמקולים TANNOY DC10TI
ניתן לומר שבתחום הזה ה6300H- הציג יכולת מרשימה. אז כן, הוא עוד רסיבר שהרשים אותי לטובה בקטגורית הרסיברים בסטריאו. במשך השעות הרבות בהן האזנתי ל-6300H משודך לרמקולי טאנוי משובחים שברשותי,עם מבחר תקליטורים איכותי ביותר שאני מכיר היטב, הרסיבר הניב יכולות מרשימות, זה מתבטא בכך שהוא מצליח לייצר הפרדה ראויה בין הכלים. עם יכולת די טובה בהעברת קולות אדם. הוא די מאוזן, ומדויק, ורזולטיבי, אבל הכל יחסית. בכלל בתקופה האחרונה אנחנו רואים שיפור ניכר בנגזרת האודיו הדו ערוצי, אצל יצרניות הרסיברים. כנראה שהם הבינו שתחום האודיו הדו ערוצי חי ונושם. ניתן לחיות עם ה-6300H בקלות מבלי לרוץ ולרכוש מגבר סטריאו יעודי. אך אם אתה אודיו פיל, ואודיו דו ערוצי הוא בדמך, אף רסיבר לא באמת יספק אותך והדרך לרכישת מגבר סטריאו יעודי קצרה.

העמדה
ה-6300 נוטה להתחמם יתר על המידה, ניתן לראות על צג מד הלייזר את טמפ' העבודה שלו. כגיבוי טמנו בו שלושה מאווררים אקטיביים ששוכנים בתחתית הרסיבר בחלקו הקדמי מתחת ליחידת ההגברה, לא מומלץ להכניס אותו למקום סגור או נישה סגורה. בטח לא באיזה מגירה נסתרת במזנון. ה-6300H זקוק למקום מאוורר.

DENON AVR-6300H - ביקורת רסיבר קולנוע
שלט רחוק
רמת הגימור של השלט טובה, הוא מציג קליטה פנטסטית מכל מקום ובכל זווית. הוא נוח לתפעול ארגונומי וברור להבנה. כתחליף לשלט ניתן להשתמש באפליקציית המכשיר שהיא די נוחה ופשוטה לתפעול.

נוחות תפעול
לאחר שמתרגלים לרסיבר הזה זורמים איתו די בקלות. הרסיברים החדשים הם כבר הרבה מעבר לרסיבר רב ערוצי. הם עתירי טכנולוגיה, מה שמקשה מאוד על המשתמש החדש והטכנופובי. למרות זאת ה-6300H שומר על קלות תפעול לעומת מכשירים אחרים בשוק.

סיכום

דנון AVR-X6300H אינו רסיבר הדגל של החברה, למרות זאת, הוא היחיד בליין הרסיברים החדש של החברה, בעל 11 ערוצי הגברה עצמאיים. הוא ממשיך דרכו של ה-6200, עם עוד שלל תוספות שהופכות אותו לעדכני ביותר, הוא בנוי טוב, מתקדם ביותר, יכולת עיבוד התמונה שלו מצוינת. ההפתעה הגדולה מבחינתי, היא מערכת השליטה המתקדמת HEOS. מערכת שליטה זו, כוללת אפליקציה נוחה ואיכותית המאפשרת שליטה על אזורים שונים בבית מבלי להגביל את יכולת הרסיבר. ה-6300H הציג יכולת טובה בסטריאו. בכדי ליהנות ממנו בסטריאו מומלץ לעבור למצב Pure Direct. מערכת ה RC שלו מצוינת. הוא קל לתפעול למרות כל הטכנולוגיה והפיצ׳רים הטמונים בו. הוא פחות הרשים אותי בקטגוריית הרב ערוצי, גם כשמדובר בפורמטים החדישים ביותר, הוא חסר דינמיות ופירוט.

מחיר: 15,990 ש"ח
אחריות: ט.ר אלקטרו סטריאו

מעבר לתגובות בפורום