פנסוניק תתחיל לייצר מסך LCD עם ביצועי OLED?

ליאור קורן
04-12-2016 19:05

האם פנסוניק מצאה את השיטה כיצד לייצר טלוויזיות LCD עם ביצועים של OLED כמו שחור מוחלט וניגודיות אסטרונומית? לדברי אנשי החברה, הם פיתחו טכניקה חדשה שתשפר מאוד את ביצועי מסכי ה-LCD.

טכנולוגיית ה- LED LCD היא עדיין הפופולרית ביותר בעולם הטלוויזיות. ולמרות זאת, היא אינה מושלמת והררי מילים נשפכו על נושא השחור בתמונה. נקודת התורפה של טכנולוגיית ה-LCD נעוצה ברמת הנקודה: הפיקסל הבודד. להבדיל מטכנולוגיות מתחרות, כמו הפלזמה ז"ל או ה-OLED שנחשב לדבר הגדול הבא, בשימוש בפאנל LCD, לא ניתן לחסום באופן טוטאלי את מעבר האור ברמה של הפיקסל אלא רק ברמה "אזורית", קרי כמה אלפי פיקסלים לפחות. זה אומר שניתן לקבל שחור אמיתי מוחלט רק ברמה של אזור, למשל, התמונה בדגם הדגל של פנסוניק, ה-DX900 מחולקת ל-512 אזורי תאורה, אולי ברוב המוחלט של מסכי ה-LED LCD בעולם, ישנה חלוקה להרבה פחות אזורים מזה.

התפישה הרווחת בקרב "וידאופילים" היא כי הנושא אינו פתיר וכי ישאר איתנו עד שטכנולוגיית ה-LCD תוחלף בדבר הבא. עתה בא חברת פנסוניק ומצהירה כי יש בידה הפיתרון להצגת שחור מושלם גם בטלוויזיות LCD.

הפיתרון של פנסוניק עושה שימוש בפאנלי LCD מסוג IPS שידועים באיכות הצבע שלהם וזווית צפייה רחבה, אבל עם ניגודיות טבעית שעומדת סביב 1000:1 אשר פחות טובה משמעותית משל פאנלים מסוג VA. פנסוניק מצהירה כי הפיתרון שלה יאפשר להציג שחור מושלם במסכי LCD, בד בבד עם עוצמת הארה של 1000 ניטס – מה שעומד בסטנדרט HDR החדש.

LCD פנסוניק
כיצד זה יקרה? מאחורי שכבת הגבישים בפאנל ה-LCD, מוטמעת שכבה חדשה של גבישים שכל תפקידם הוא להעביר או לחסום את האור שעובר דרכם. בניגוד לגביש LCD רגיל שאינו מסוגל לחסום אור בצורה מוחלטת, התפקיד הזה יעבור לשכבה החדשה הנוספת שתעביר אור כל עוד הוא נדרש ותיתן לגבישים הרגילים לשלוט על העוצמה המועברת, אבל כשצריך חושך מוחלט, היא תסגור את השער לחלוטין – כאמור ברמה של הפיקסל הבודד.

לטענת החברה, הפטנט החדש יכפיל את ערך הניגודיות ב-600 לעומת זה המקובל כיום במסכי LCD ויעלים תופעות כמו זליגת אור. נכון לעכשיו, פנסוניק מתכננת להשתמש בזה עבור מסכים לתחום הרפואה והתחבורה ואולי בהמשך תרחיב את השימוש בזה גם בטלוויזיות ביתיות. סביר להניח כי נראה דוגמאות ראשונות כבר בתערוכת CES 2017 בחודש ינואר הקרוב.

מעבר לתגובות בפורום