LG V20 במבחן - סמארטפון עם סטודיו נייד?

אורי וינגרט
08-11-2016 19:23

ביקורת סמארטפון: אנחנו מעמידים למבחן את ה- LG V20 - פאבלט הדגל החדש של החברה, עם מצלמה כפולה ועדשה רחבה, אפשרויות הקלטת אודיו מתקדמות וממשק מצלמה מרובה אפשרויות לצלם המתקדם.

אביב גפן שר בזמנו "עוד ועוד ועוד ועוד ועוד אף פעם אל תפסיק לחלום". לאחר כמה ימים של שימוש בלתי פוסק בפאבלט הדגל החדש של LG, ה- V20, יורשו של ה-V10  ההרגשה היא שמנהלי LG אמרו למהנדסי המוצר והתכנון את המשפט הזה על מנת לתאר להם את חזונם מהמכשיר.

בסקירה הזו אינני רוצה להשוות את המכשיר לאייפון 7 Plus או ל- NOTE 7 זצ"ל וכו'... מאידך אני מעדיף לסקור את המוצר בפני עצמו ובחלק קטן מהמקרים מול קודמו ה- V10. אמנם אני בעלים של מכשיר LG G4 ביום יום אבל התנתקתי ממנו לחלוטין בימים האחרונים וזאת במטרה לעבוד רק עם ה- V20.


LG V20 - ביקורת סמארטפון
אז מה יש לנו מתחת למכסה? בעצם, בואו נדבר על המכסה עצמו. כלומר הכיסוי האחורי של הטלפון. גב המכשיר של ה-V20 שונה, ולעומת קודמו הוא עשוי ממתכת מוברשת בגימור סופר איכותי. הגב עצמו יוצא בעזרת לחצן הממוקם בצד ימין למטה. עלי לומר כי הלחצן שנועל ופותח את הגב לא מורגש כאשר מחזיקים את המכשיר.


כאשר מוציאים את הגב רואים כמה הוא קל אבל קשיח מאוד. על אף שהוא חלק הוא אינו מחליק מהיד. בקיצור, הצלחה.
מתחת למכסה נמצאת סוללה בעלת קיבולת של 3200mAh. עליה נרחיב בהמשך. כמו כן נמצא מקום לנאנו-סים אחד (לעומת שניים ב- V10) מקום לכרטיס microSD card אשר מסוגל לתמוך בקיבולת של עד 2TB.

בנוסף, נמצא את מודול 2 המצלמות החדש של LG (גם עליהן בהמשך) ושינוי בקונספט, מאחור רק כפתור ההפעלה אשר משולב בו קורא טביעת אצבע. אני חייב להודות שפשוט מדובר בקורא אצבע מהטובים או הטוב ביותר שפגשתי. עבודה קצרה בהגדרה ראשונית ולאחר מכן כל מגע הכי קטן שנרצה והנעילה משתחררת בזמן של כמה מילי שניות. לא צריך להניח את האצבע לאורך זמן ממושך, לא ללחוץ, פשוט לגעת וזהו.


LG V20 - ביקורת סמארטפון
המנוע של המכשיר הוא Qualcomm Snapdragon 820 מתומן ליבות בתצורת  Big/Little שבה כל 4 ליבות הן בעלות צריכה שונה יחסית למהירות השעון והביצועים. כמו כן יש מעבד גרפי -GPU Adreno 530 וזיכרון 4GB RAM (למקרה שיהיה חסר). המכשיר מגיע בשתי גרסאות אחסון, אחת של 32GB ואחת של 64GB.


תחושה כללית ושימוש


פעם מישהו אמר לי משפט שאימצתי "אני אוהב מוצרים שגורמים להרגיש שמישהו חשב עלי כשתכננו אותם". זו התחושה עם ה- LG V20. גם הרבה אחרי הפעם הראשונה שאני מוציא את המכשיר מהאריזה, ההרגשה והאחיזה הן של מוצר איכותי - אפילו, יש יגידו פרמיום. נתחיל במסך עצמו: אני לא יודע באמת מה עשו ב LG למסך ואני מדבר מבחינת מגע פיזי. הוא נעים מאוד למגע ובנוסף לזה מציג תגובה מהירה ומדוייקת מאוד.  


דבר אחד שהיה לי קצת מוזר הוא שבארבע פינות המסך ישנה מעין בליטה של פחות ממילימטר של הזכוכית מגוף המכשיר. הדבר מורגש כאשר מעבירים אצבע על הצדדים. אותי בעיקר מעניין האם זה עוזר או גורע במקרה של נפילה על הפינה. יש לציין שאנשי LG טוענים שעשו אלפי טסטים למוצר והוא עומד אף בתקן MIL-STD-810 (מוזמנים לקרוא באינטרנט).


LG V20 - ביקורת סמארטפון
ה- LG V20 הוא המכשיר הראשון מחוץ לדגמי נקסוס ששוחרר עם מערכת ההפעלה החדשה של Google , Android 7.0  או בשמה המתוק, Nougat. כיאה למכשיר שהגיע מהיבואן הרשמי העברית מוטמעת כבר בפנים באופן מסודר והתרגום טוב מאוד.
כאשר אנו מפעילים לראשונה את המכשיר נאלץ לעשות כמה אישורים וכמה עדכונים לאפליקציות. לאחר מכן הדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא שה-Launcher  מגיע בהתחלה ללא מגירת האפליקציות בדפי הבית. אפשר להוסיף אותה בקלות. המערכת החדשה דוברת שפות רבות ועלי להודות שלעומת המערכות הקודמות התגובה לחיפוש קולי בגוגל גם בעברית היתה טובה מאוד. עדיין לא מושלמת, אבל טובה מאוד (פעם הבאה אבקש מדן כנר לעזור בניסוי).

המערכת תומכת באופציית ה- Double Tap להחלפה מהירה בין אפליקציות. זה עובד טוב ומהר. כמו כן משקוף האופציות היורד יובא ממכשירי הנקסוס והוא נוח יותר לשימוש ולעריכה לנוחות אישית. כמו כן שמתי לב שהמכשיר עולה בצורה מהירה ביותר. אופציית ה-Double Knock  להדלקת וכיבוי המסך עדיין קיימת ועובדת.

עליי שניה לקחת נשימה, ולהבהיר. המכשיר הזה ומערכת ההפעלה שלו עמוסים בפיצ'רים. עמוסים ברמה שכנראה יקח לי יותר משבועיים שלושה של התמקדות יום יומית במכשיר כדי לפרט הכל. באריזה שאנו מקבלים מגיע מטען עם טעינה מהירה, כבל מסוג USB C Type (הסוף לנסיון חיבור הפוך), עוד סוללה ואוזניות. בבדיקות שעשיתי לטעינה, היא מהירה. כמה מהירה? תלוי בכמה הסוללה מרוקנת, אבל ללא ספק הכי מהר שניסיתי עד היום.

אז מה עם המצלמה?

כן, אז יש מצלמה, אם תהיתם, ויש שלוש כאלו. שתיים מאחורה ואחת מקדימה.LG  החליטו להתקין שתי מצלמות וזאת ע"מ לאפשר זוויות צילום רחבות יותר. מצלמת הזווית הרגילה הינה מצלמה של 16MP בעלת זווית של 75 מעלות, בעלת סנסור בגודל  1/2.8” ובעלת צמצם של f1.8. מצלמת הזווית הרחבה הינה של כ- 8MP ומסוגלת לצלם כ- 135 מעלות, עם סנסור בגודל ¼” ועדשת f2.4. בהמשך יוצגו מספר תמונות אשר צולמו מאותו מקום עם שתי המצלמות.

LG V20 - ביקורת סמארטפון
המצלמה הקדמית היא מצלמה של כ- 5MP אשר מסוגלת לצלם עד לכדי זווית של 120 מעלות. האיכות שלה מעולה. בשביל מצלמת סלפי היא עושה את העבודה, ומייתרת את השימוש המגוחך במקלות הסלפי הנוראיים.


יכולת צילום הוידאו של המצלמות היא עד כ- 3840X2160 (מה שנקרא 4K). כמו כן כחלק מיכולות המולטימדיה הרבות של המכשיר ישנה תמיכה בצילום באיכות קול HD. אנשי LG הטמיעו מנוע Steady Record 2.0 שמאפשר לנו לצלם בצורה טובה יותר, חלקה יותר ומפוקסת יותר, עצמים נעים בזמן שאנו זזים. בהמשך מצורף סרטון שצילמתי תוך כדי הליכה של עפיפון. אפשר להתרשם שאכן הם עמדו במילתם והצילום טוב מאוד!


גם בוידאו וגם באודיו אנו יכולים להפעיל מצב ידני ולקבוע כמעט כל מה שנרצה. פוקוס, סאונד, לבן, צמצם, כמות פריימים וכו... .כמות האופציות גם פה היא עצומה ואני לפעמים תוהה האם מישהו באמת משתמש בכל הדברים האלו? בכל מקרה טוב שיש למקרה ביטחון.


בואו נדבר על איכות התמונה. עליי להודות, קצת התאכזבתי. במבט ראשון התמונות נראות נהדר. אבל כשקצת מגדילים אותן, פתאום מגלים עיבוד תמונה דומיננטי שדי הפריע לי, כנראה שמהנדסי LG רצו להחליק את הרעשים בתמונות בכל מחיר ולכן יצרו עיבוד מורגש. דבר שני ששמתי לב אליו קורה בעת צילום זווית רחבה במאונך. מכיוון שיש רצון לתפוס זווית רחבה הקצוות מתעגלים. הבעיה היא שכאשר אנו מצלמים במאונך אנו לא רוצים שהחלק התחתון והעליון יצאו עקומים.


LG V20 - ביקורת סמארטפון
LG V20 - ביקורת סמארטפון
ובכן, כן, ציפיתי ליותר מצמד המצלמות. אני חושב שהמצלמות ב-LG G4  שלי וב- V10 מעולות ובאמת שאין צורך בתוספת הזו. אפשר לוותר עליה ולהתחיל להתקדם בפריצת הדרך הבאה בתחום החיישנים כשתבוא. בנוסף לזה ישנם דיווחים רבים בעולם על כך שהזכוכית המגנה על 2 העדשות במודול נשברת בקלות. LG חשבו עלינו, רצו לשפר לנו את החיים, אבל הפעם "עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ".


LG V20 - ביקורת סמארטפון
איכות אודיו – מהאזנה ועד הקלטה


כן, אודיו. עד היום התרגלנו לטלפונים טובים יותר וטובים פחות מבחינת איכות האודיו. בשנה שעברה עם ה- V10 הפתיעה LG עם צ'יפ מבית ESS. השנה אנו מקבלים Quad Dac חדש יותר (גם מבית ESS) - רכיב ומגבר אוזניות מדגם ES9218.


הצ'יפ הנ"ל מכיל 4 DACים מקביליים, מגבר אוזניות עם ווליום הנשלט בצורה אנלוגית, בעל יחס אות לרעש של 130dB ותמיכה של עד 32bit 384KHz PCM  ותמיכה ב HIGH REZ מסוג DSD512. אנו יכולים לבחור לעבוד עם ה-DAC באופן מלא, או להשתמש (כך אני מנחש) ב-DAC הפנימי של הצ'יפסט. הESS יכול להתמודד עם עכבות רבות ושונות והוא בעל הגברה של כ- 2 Vrms.


LG V20 - ביקורת סמארטפון
כמו כן כחלק מהמולטימדיה של המכשיר יש לנו בעצם אולפן הקלטות קטן בתוך המכשיר, הנותן לנו אפשרות לבצע הקלטות באיכות גבוהה ביותר (FLAC מלא), אפשרות כיוונון וכמו כן מוד של קונצרט להקלטה בזמן הופעה.


המכשיר תומך בקבצים בפורמטים מגוונים: AAC, AAC+, eAAC+, M4A, AMR, MP3, MIDI, WAV, WMA, PCM, ADPCM, MKV, AC3/EC3, FLAC, Ogg. כלומר, בערך הכל.


ואיך איכות הסאונד? טובה, עד טובה מאוד בשביל מכשיר סלולרי. לשם רפרנס לקחתי 5 קבצי HIGH REZ והקשבתי להם עם שני דגמי אוזניות שונים. בנוסף עשיתי את הניסוי המקביל עם אותם 5 קבצים בניגון עם ה-DAC שלי בעבודה, Dragonfly 1.5 Black אשר מנגן מכונן SSD. ההבדל מורגש. הדרגונפליי יותר מאוזן ופחות מעייף. מאידך לא היתה לי אפשרות לבצע ברייקאין מלא של מודול המוזיקה וההגברה של ה- V20.


הדבר היחיד שעניין אותי הוא למה בעצם אני צריך להחליט האם להשתמש ב DAC באיכות HIGH או שלא. האם הוא צורך כ"כ הרבה יותר סוללה? לא הצלחתי לצערי לענות על זה במשך הסקירה. שוב, נחמד תמיד שיש את האופציה לשנות, אבל האם היא באמת נחוצה? תנו לי להאזין באיכות הטובה יותר בלבד וזהו.


הסלוגן של LG למכשיר ה- V20 הוא Play More. ובכן, כן, מדובר במכשיר שפשוט בנוי ומתוכנן לצד היותו מכשיר עבודה נהדר וחלק, כמכונת מולטימדיה משומנת שבה אנו יכולים לתפוס בקלות ובאיכות גבוהה את הסביבה הצבעונית שאנו חיים, רואים ושומעים.


כמכשיר עבודה מדובר בחיה. ללא ספק. בימי הסקירה השתמשתי בטלפון באופן אינטנסיבי: המון זמן ניווט Waze, שיחות, מיילים, גלישה וכו'... לעומת המכשיר שלי שסובל מבעיה קשה של הסוללה, לפחות בימים בהם היה לי את ה- V20 הגעתי הביתה כל ערב עם לפחות 25-30% סוללה. נוסיף לזה שיש עוד סוללה בערכה, גב נפתח בקלות ואף מטען מהיר, משמע שאנחנו יכולים להיות מחוברים לעולם כמה שיותר ללא בעיה.


מסך גדול וקטן


איכות המסך (QHD  IPS עם 513PPI) הופכת את פעולות הקריאה וגלישה לנוחות ונעימות, ומכיוון שמדובר בפאבלט לכל דבר, מסך של 5.7”, זה גם לא מעייף את העין יותר מדי. כמו כן, לעומת ה-G4 המסך החדש שודרג מאוד מבחינת עוצמת האור.

אחד הדברים המעניינים בסדרת ה- V, הוא המסך הנוסף. מדובר על מסך קטן ומוארך בחלק העליון של המסך שהוא בעצם סוג של תצוגה מקדימה -Preview  להודעות, שעון שדולק תמיד, QUICK ACCESS  לאפליקציות וגם לאפשרויות כמו WIFI, BT, פנס וכו.. כמובן שהכל יכול להערך ע"י המשתמש בהתאם לרצונו. כשכתבתי קודם על כך שאני אוהב מכשירים שנראים שנבנו תוך מחשבה על המשתמש לזה התכוונתי. פתרון אלגנטי, יפה, מעוצב ועובד.


LG V20 - ביקורת סמארטפון
אז הגיע הזמן לסכם, כי צריך, וכי נראה לי שאם הגעתם לפה מעניין אתכם לשמוע מה אני חושב בסופו של דבר על החבילה הכוללת.


סיכום

ובכן, מדובר בהצהרת כוונות של LG: אנחנו פה, מתחרים בגדולים, וגם לנו יש טלפון דגל שיודע לעשות דברים ויודע לעשות אותם טוב.

מדובר בטלפון שמרגיש קל (על אף שהוא לא בהכרח כזה מבחינת נתון יבש) נעים לאחיזה, מהיר מאוד, רספונסיבי מאוד, ויודע לעשות המון המון המון דברים. החברות LG  ביחד עם גוגל עם הנוגט שלה, נתנו לנו עשרות אם לא מאות כלים ופיצ'רים שונים, ובאמת שהשתדלו שלא יחסר לנו דבר. כן, המצלמה הפעם אולי לא ענתה במאה אחוז על הציפיות שלי (בגלל החלטת עיבוד תוכנה כנראה), אבל היי, תשפטו בעצמכם את התמונות המצורפות. בשורה התחתונה, המסך לא פחות ממדהים, הסוללה מעולה, יש שלל פיצ'רים על גבי פיצ'רים, זוהי מכונת מולטימדיה עם תחושה של מוצר פרמיום. שווה.

מחיר: 3,400 ש"ח

שנה אחריות יצרן.
שירות ע"י היבואן הרשמי רונלייט.
מגיע בצבעים כסוף, טיטאן (אפור כהה מאוד) ורוד מטאלי.

תמונות דוגמה נוספות מהמצלמה:

LG V20 - ביקורת סמארטפון
LG V20 - ביקורת סמארטפון
LG V20 - ביקורת סמארטפון
LG V20 - ביקורת סמארטפון
LG V20 - ביקורת סמארטפון
LG V20 - ביקורת סמארטפון

מעבר לתגובות בפורום