ד";ר סטריינג' - ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
04-11-2016 14:00

סטריינג' אבל מוכשר: הסרט ד"ר סטריינג' מציג בפנינו דמות חדשה ביקום הגיבורים של מארוול, עם גרפיקה ואפקטים מרשימים מאוד וגם סיפור ללא נפילות מיותרות. צפינו בו.

השלב השלישי בעולם הסינמטי של "מארוול" ממשיך להתפתח. אחרי הצלחת דור הגיבורים בשלב השני שהסתיים עם "הנוקמים - עידן האולטרון" נכנסנו לשלב השלישי שהחל עם "קפטן אמריקה - מלחמת האזרחים". עכשיו זה ממשיך עם עוד דמות חדשה על המסך והפעם נקווה שלא כמו דדפול, היא כאן כדי להישאר: ד"ר סטריינג'. כן לפי הקומיקס יש מקום לדוקטור המוזר בעולם הסינמטי והוא אמור להופיע בפרקים עתידיים, בקולנוע, כפי שידוע תמיד יכולות להיות הפתעות - אבל עד אז, מה יש לנו כאן?

זהירות, ספויילרים לפניך
כל הטריילרים חושפים וגם המעריצים יודעים: ד"ר סטריינג' הוא רופא מנתח מבריק שכל עניינו זה אגו ועוד קצת אגו (אני לגמרי מרגיש שאני מביט על יו לארי בצורת ד"ר האוס), המרדף אחרי שלמות מקצועית ואחרי האתגר הבא, מביאים אותו לטעות בצורת תאונת דרכים בה הוא נפגע בידיו ואינו יכול להיות עוד אותו מנתח מבריק שהיה. על מנת להחזיר לעצמו את השליטה בידיים שנפגעו הוא מבזבז את כל הונו. לאחר כשלונות טיפוליים מול כל המומחים בעולם הוא פונה לאדם שעבר הליך דומה והצליח לחזור לחיים שלמים וזה שולח את הרופא היהיר למסע נפשי במזרח הרחוק (נשמע קצת כמו סיפורי שחרור צעירים מצה"ל).

DOCTOR STRANGE - ביקורת סרט
עכשיו זה מתחיל להיות מעניין: אותו אדם שהוא יצור אנושי ודי חלש באמונותיו ובעל יכולת לקבל את מקומו בעולם, מקבל את התובנה כי היקום אינו מורכב מעולם אחד אלא מעולמות מקבילים. מסתבר שהוא הגיע למנזר של מגיני העולם הרוחני של כדור הארץ ויש לו היכולת ללמוד את הידע ולהיות כמוהם ואולי אף לרפא את עצמו וכל זה זה מקסמים ולחשים וכמובן הכוח האנרגיה שהעולם נותן לכולנו ורק מה שנשאר לעשות זה לאמץ את זה ולעשות!

ובכן הדוקטור הטוב ועדיין מאוד יהיר חושק בידע וכוח הזה, כי מה יש לו כבר להפסיד בחיים ללא המקצוע ועל הדרך הוא מגלה שהעולם נמצא בסכנה וכוח עצום בדמותו של שד בשם דורממו אשר מאיים על חיינו (זה נדמה רק לי או שכל היקום חושב שכדור הארץ זה מקום נהדר למשחקים והשמדת עולם?) אז מה שנשאר לקבוצת מגנים יחד עם ראש המנזר (בחורה עתיקה) עם חיזוק בדמות הדוקטור הטוב, זה להגן על כדור הארץ - אם הנוקמים מגינים על העולם הגישמי, אז הקבוצה הזאת מגינה על העולם הרוחני (ומי יגן על הכיס שלי? או אולי שלכם?!?).


בגדול, יש עוד כמה דברים בסרט שצריך לראות על המסך הגדול בכדי להבין על מה אני מדבר, אבל בסופו של דבר, לדעתי הסרט היה נחמד ומאוד כיפי. אני נהנתי אף יותר מזה למרות שהצורך האנושי לנסות להשוות מה אמיתי ומה לא (בדיוני) כה חזק שלעיתים אנחנו שוכחים שמדובר על בידור וסיפור המצאה שלא מתיימר להיות אמיתי - אולי חוץ מהגרפיקה שנראתה מדהים, הסיפור מסופר טוב ולא חוויתי דיסוננסים רבים מדי בעלילה (לא באמת, עד כמה אנחנו צריכים "לחפש" את החורים בעלילה ולמה? סתם כי זה לא הגיוני מה שאנחנו רואים בסרט?) הכל בסרט לא הגיוני, לא העולם הרוחני, וגם לא העובדה שהד"ר מקבל את המידע בקלות כזאת ושתי דקות אחרי זה הוא לומד להיות אחד מהמיוחדים.



דבר אחד אני רוצה לציין (אני כותב את השורות הללו ומקשיב לגדולה מכולן: אדיט פיאף עם non rien de rien) הרי זה פסקול מ"התחלה" של נולאן - אשר מדהים בפני עצמו המציג את האפשרויות של ניהול מלחמות וסכסוכים בחלומות - שם סצנה בה אריאדנה לוקחת עיר שלמה והופכת את המשכה מעל עצמה - מחזה מרהיב וחדש כ"כ שלא יכולתי לחשוב שראיתי לפני כן (כנראה ב- Dark City) אבל בהמשך הסרט כלל לא היה שימוש ברעיון הזה וזה הרגיש לי בזבוז של נושא. אבל, הנה סרט שלקח את אותה הסצנה ועשה מזה סרט שלם - טוב אולי אני מגזים, אבל אותו אפקט מקבל במה קצת יותר גדולה בזמן מסך ובהחלט ניתן להנות ממנו יותר.


דבר אחרון, אני רוצה לציין לשבח את התעשית הקולנוע בהוליווד, זו נעשתה כה מקצועית שכמעט כל הסרטים נראים באמת מדהים על המסך הגדול, עם השקעות של מיליונים על גרפיקה ממוחשבת וחוסר עניין בסיפור אך במאי (סקוט דירקסון) שהוא בחור יחסית צעיר (40 פלוס) אחרי כתיבה ובימוי כמה סרט אימה בינוניים, מקבל לעשות פרויקט של מארוול. מצד אחד חזונו מביא את דרכו שלו לספר את הסיפור, אבל מעניין אותי לדעת, איך יראה סרט כזה תחת ידיו של סקורסזה או רידלי סקוט? ןמה אם קלינט איסטווד יביים סרט אחד כזה? האם נראה יצירת אומנות או סרט שיזרק על רצפת חדר עריכה?


ציון 8.2 - ולדעתי הרבה יותר טוב מדדפול

דוקטור סטריינג'
DOCTOR STRANGE
 
ארה"ב 2016
במאי: סקוט דריקסון
שחקנים:
בנדיקט קאמברבץ' – ד"ר סטיבן סטריינג'
רייצ'ל מקאדמס – ד"ר כריסטין פאלמר
טילדה סווינטון – הרוח העתיקה
בנג'מין בראט – ג'ונתן פנגבורן
בנדיקט וונג – וונג
צ'יווטל אגיופור - מורדו
אורך הסרט:  115 דקות

מעבר לתגובות בפורום