מגבר משולב במבחן: Creek Evolution 50A V2

נמר לוי
30-10-2016 07:00

ביקורת מגבר: Evolution 50A V2 של חברת Creek האנגלית הוא מגבר משולב במראה צנום ודקיק, אבל מתגלה כבריון רב כוח בהתמודדות עם רמקולים מאתגרים וסגנונות מוזיקה שאינם קלילים.

המינימליזם הוא הקטע החדש. במקום מגדל של מכשירים, יש קופסה אחת שכוללת את הכל: מגבר, קדמגבר, DAC, יכולת לנגן מוסיקה באופן אלחוטי. מה שהיה פעם ״מוקצה״ ויצר צורך עז לאודיופיל המצוי להפריד את הכל מהכל, הפך ללגיטימי. האם זה גם טוב? חלקם של המכשירים, הטובים שבהם לפחות, מאלו שבחנתי עד היום, נשמעו בהחלט מעולה.

לאחרונה נחשפתי לכמה כאלו שעליהם אדווח בביקורות הבאות. אבל זה המגבר המשולב הראשון מהם, זול (יחסית) ודקיק. השאלתי אותו לסקירה והנחתי אותו לרגע על יד מגבר ה-AVM 8.2 שלי. זה הרגיש כאילו שמו תקליטור על יד תקליט. הקריק דקיק אבל ממזר. לפחות במשקל שלו הוא משהו שלא ציפיתי לו. אבל זה לא רק זה. גם באיכות הבניה יש כאן סטנדרט מרשים. הוא בנוי היטב, מחובר היטב, מרגיש טנקוצ׳ קטן. בולדוג כזה - אבל גור.
אז הנה. תמונה אחת לרפואה בשביל שלא תישארו המומים מהפתיח.

Creek Evolution 50A V2 - ביקורת מגבר משולב
אז כן. עכשיו זה יותר ברור: Creek Evolution 50A V2 במבחן!

כאמור, זהו מגבר משולב, דקיק (6 ס"מ גובה), כבד יחסית (כ-8 ק"ג) המייצר 55 וואט ב-8 אוהם, 85 וואט ב-4 אוהם, יחס אות לרעש מדווח על 102 דציבל (לא רע בכלל), כניסה אחת מאוזנת, DAC ומסך OLED קדמי - כן כן. LED אורגני. יעני כמו ההוא שנמצא במסכים הנחשקים, עם השחור העמוק הזה, המרשים שגורם להרבה מסכים להחוויר על ידו. אבל וואלה, מי לעזאזל צריך את זה במגבר משולב? מה יצא לי מזה? הרי אני לא רואה את עצמי משמיע אותו לאנשים ואומר להם: ״תסתכלו על הספרות והכיתוב. איזה שחורים, איזה עומק!״ אז יאללה, שחררו אותו ממיותרים במוצר. שימו מסך LCD איכותי, שיהיה קריא, גדול, נוח, מאורגן טוב ותאמינו לי, שאני לא אתלהב באותה מידה שאני לא מתלהב מה-OLED שחשוב לי במגבר משולב כמו שחשוב לי שהשכנה שלי לא תשים יותר מידי מלח בבורקס - בקיצור, לא משפיע עלי.

אז איפה היינו? אה - יש לו מסך OLED.

מבחינת העיצוב מדובר במגבר משולב סימטרי. וזה בדיוק כמו שאני אוהב. מסך OLED (אסור לשכוח, כן?) במרכז, גלגל בורר עוצמה בצד אחד, גלגל בורר כניסות בצד השני, שחור או כסוף, אלומיניום והנה - משהו שכל עין יכולה להסתדר איתו ועוד עם מסך OLED. אז בכלל טירוף.

אז מי אלו Creek? סיבוב קטן באתר שלהם יספר לכם את כל הסיפור שלהם. ואני, מכיוון שאני מעדיף להתרכז במה שעכשיו ולא במה שהיה, אספר לכם על ההווה שלהם. אז בהווה יצאו עם גרסאות v2 לכל סידרת המגברים המשולבים שלהם. עשו שיפורים בשנאי, הוסיפו DAC ואנטנה שאחראית על שידור מוסיקה דרך בלוטוס (נדבר על זה - מבטיח) ועיצוב משודרג.

Creek Evolution 50A V2 - ביקורת מגבר משולב

מבחן האזנה

Brittenאני פותח את הסקירה עם מוסיקה קלאסית. האמת היא שקצת בחשש. איך לעזאזל אני אדחוף את כל ההרכב הזה מהמקור למגבר הקטן ואבקש ממנו לנגן בנינוחות. ובריטן, במדריך לתזמורת לבני הנעורים בהוצאה של Deca, לא ממש מרחם על מערכות. הוא פותח בתזמורת במלוא עוצמתה, אחר כך מתמקד בכל כלי וכלי ובעצם מאתגר כל מערכת ביכולת שלה לדווח לנו על יכולות סוניות. אבל הנה, המינימליזם הזה, כבר עם הצליל הראשון, חושף כמה יכולות מרשימות. ראשית הוא דינמי בטירוף, מהיר, מפורט באופן שממש, אבל ממש הפתיע אותי ומאוזן מאוד. אני ממש מתפעל מהיכולות הללו ומתפעל עוד יותר כשמביטים בו. זה לא נתפס שהוא מצליח לייצר גודל כזה מרשים, במה כל כך מוגדרת וצליל נקי כאילו מדובר בחלקים מופרדים עם שנאים בהתאם. במיקוד כלים אני מוצא חליל פיקולו טבעי, פרקשן מהיר כברק המדווח על יכולת להעביר טרנזיינטים כאילו הוא נולד לזה. גם הפרופורציות בין הכלים השונים מוצגות נהדר. אז יש לנו טבעיות, במה מרשימה, הפרדה טובה מאוד, פירוט רב והכל מקופסה קטנה וזולה יחסית? לאן הגענו???


מזג אוויר חורפי?


אז כמובן שאין ספק שמגבר שמצליח להעביר תזמורת בצורה כל כך טובה, במיוחד ביחס למימדיו, מחירו ומיצובו בשוק (לא הרף העליון של שוק האודיו העולמי), מוסיקת ג׳אז חורפית כזו, עדינה ומלטפת, תצא ממנו כמו פנינים. האמנם? האמנם וחצי! בן וובסטר ב״מזג אוויר חורפי״ סידר לי רעמים וברקים בלב. הוא חמים כזה אבל לא סתום, הוא מלטף כזה אבל לא איטי ומרוח, הוא עגלגל אבל עדיין, איך שהוא, אין לי מושג איך באמת - מדויק. וזה מסדר לנו פסנתר מרשים וטבעי, סקסופון עם טונה של אוויר ואווירה חמימה בלב כשחורף בחוץ. ולא, בחוץ לא חורף, אבל כשהוא יגיע, ואני רואה עתידות, הוא יעשה לכם בדיוק את זה.


Warriors of the Worldהגעתי למסקנה שבמוסיקה הזו קשה מאוד לפשל. אבל עכשיו ניקח אותו למחוזות אחרים, פחות נעימים לאוזניים שרגילים לעדינות הג׳זיסטית מהז׳אנר הזה. Manowar עם אש בעיניים מתכוננים לעלות לבמה עם השיר Warriors of the World. בכלל הלהקה הזו מרגישה כאילו נתקעה בשנות ה-90. הלוק שלהם, כם כשהם כבר לא צעירים, נותר כפי שהיה בצעירותם. וזה מצד אחד יפה ומלבב ומצד שני קצת מצחיק. אבל המוסיקה, והשיר הזה במיוחד, בשילוב הקול המרשים של הסולן, עושה לי משהו וזה למרות שאני לא חובב את הז׳אנר הזה. והמגבר מה איתו? אמנם לא הכי חזק שהכרתי, הוא לא ממש מצליח להעביר לי תחושה של אצטדיון ולא ממש מרעיד את החלל. אבל מה הוא כן עושה? הוא דינמי בטירוף ביחס ל-55 וואט מתחרים אחרים שאני מכיר. הוא גם מצליח לשמור על רמת פירוט מרשימה בעוצמות גבוהות וההפרדה בהחלט טובה מאוד. אז איפה הוא נופל? טוב. לא ממש נופל אבל מרגיש שם פחות בטוח - בס! היצירה הזו עתירה בכזה. גם תוף הרגל, גם גיטרת הבס וגם הסולם הנמוך של הגיטרה החשמלית שמלווה את הפתיח. וזה מקשה על המגבר לשמור על דינמיקה כמו הגיבורים הגדולים עם המשקלים האלה שמסדרים לך קשר טוב עם חבר חזק כשאתה צריך לנקות מתחתיו. אבל לא ציפיתי לתוצאה מושלמת ביצירה הזו. וזה לא רק מהסיבה שהמוסיקה הזו מאתגרת. גם מוסיקה קלאסית מאתגרת. אבל את זו, לא ניתן לשמוע בעוצמות נמוכות. על מנת להינות ממש, אין מנוס מלסובב את בורר העוצמה למקומות כאלה, שהשכנים כבר דופקים לך בדלת עם פטיש בשביל שתשמע אותם. למרות זאת, אני מעביר אותו גם כאן. ולו רק מהסיבה שהוא מאוזן להפליא, מפתיע ביכולת שלו לעבור את הקטע הזה למרות החסרונות הללו.

Creek Evolution 50A V2 - ביקורת מגבר משולב

אז הנה. הגענו לשלב שאני הכי אוהב - קולות אדם

זהו אתגר מאוד קשה עבור כל מגבר. הוא צריך להעביר את בית החזה, הענבל שבגרון, את הנדנוד הזה והמימד האנושי, הנוכחות האנושית והמיקום שלו במרחב הבמה. וזהו אתגר אנין טעם שיש להתייחס אליו ברצינות. והאנגלי האנגלי הזה, כנראה נועד לעשות את זה טוב. התחושה שלי היא שהוא ממש תוכנן להעביר קולות אדם בצורה יוצאת מגדר הרגיל. זה קרה לי עם כמה אנגלים אחרים. אז בכל זאת העדפתי לאתגר אותו עם זמרת לא ממש בריטית, יותר תימניה, מתולתלת, עם קול גן עדן כשמאזינים לו לכמה דקות או לעומת זאת גהינום אחרי חצי שעה. ולכן, אני ממעיט לשמוע אותה ברצף. אם זה יקרה, אני פשוט לא אצליח לשמוע אותה יותר. אבל לא סתם ככה. שמעתי אותה דרך ה-RUBY 2 DAC שמגיע כאופציה דרך המק מיני שלי שמהווה מקור ממוחשב עם קבצי wave שנמשכו ישר מהדיסקים המקוריים.


נקודות ציון


התאמה לרמקולים

אז נכון, יש רק 55 וואט, אבל בריאים. למרות זאת לא הייתי קונה אותו עבור הרמקולים שלי. ותתפלאו, לא בגלל היכולות הסוניות. בגזרה הזו הוא מעולה! אם כי בגלל שעדיין 55 וואט זה מוגבל לרמקולים גדולים ולא ממש נצילים. מאידך, את רוב הרמקולים הממוצעים בשוק, בחללים קטנים ובינוניים, המגבר המשולב הזה יניע בקלות.

העמדה ומיקום

שיכוך הוא הכרח. המגבר הזה מאוד רגיש. עם זאת, ספייקים לא עושים לו טוב. הם מחדדים אותו אך הופכים את הצליל לאנליטי מידי. זה משום שהמגבר הזה הוא מאוד נטרלי. ולכן, מדף איכותי, משוכך היטב, ועליו המגבר המשולב נתן את התוצאה הטובה ביותר.

חשמל

הקריק רגיש גם לזה. כבלי חשמל לא איכותיים הוציאו ממנו ליכלוך וגירעון קליל אמנם, אבל מספיק בשביל שהרמקולים שלי יעשה לי רע באוזניים. כבל איכותי, שאמנם במקרה שלי עולה יותר ממנו, עשה לו כל כך טוב, שהדגמתי את השינוי לאישתי. היא הביטה עלי ואמרה לי שהיא חושבת שאני צריך טיפול. נו מילא, היא חושבת ככה כבר הרבה זמן. אבל ההבדלים - וואו.

Creek Evolution 50A V2 - ביקורת מגבר משולב

סיכום

אז זהו. הצוות של Creek בהחלט שיחק אותה. הביא לנו מגבר משולב מעולה, עם יכולות DAC מרשימות, איכות סונית שמתחרה עם לא מעט כאלה שעולים כפול, מינימליסטי ופרקטי והכי חשוב - מסך O-LED!!!


הוא מפורט להפליא, מאוזן ונטרלי. הוא לא ירשים כלל את החובב המתחיל שמחפש משהו חמים, עגלגל עם בסים שמרעידים את הכוסות במטבח של השכנים. אבל הוא כן יחשוף בקלות את מה שהוקלט, ישחזר כלי נגינה אקוסטים באופן מרשים מאוד. הבמה שלו נהדרת. גדולה, עמוקה, רחבה וגבוהה - הולוגרפית. לכל זה נוסיף דינמיות טובה מאוד, שקיפות וטבעיות וקיבלנו חבילה מעולה של יכולת סונית ומחיר שווה לכל חולה נפש.

את המגבר המשולב הזה שידכתי לרמקול שקוף ולא סלחן כלל. והוא חשף גם חסרונות משמעותיים לעומת סט ההגברה שלי. אבל מה לעשות, מחירו הוא יותר מפי 13 מהמגבר המשולב המדובר. ולמרות זאת, וזו אחת הפעמים הבודדות שאני כותב דבר כזה, הייתי חי איתו. יש לו יכולת לנגן גם דרך בלוטוס׳... כן כן, בדקתי את זה - זוועה סונית שהיתה גורמת אפילו לאישתי להודות בזה. אבל מכיוון שהתשובה שלה לדברים הללו היא עקבית (אתה צריך טיפול) אז ויתרתי על הדיאגנוזה שלה. אבל אני אומר לכם, נשבע לכם, באמא שלי - אל תשמעו דרך בלוטוס׳, זה רע, נוגד את חוקי האודיופיליה, ואם זה היה חוק ממשלה, ואני הייתי בראשה, זה היה חלק מסעיפי הבגידה במדינת ישראל ופגיעה בביטחון האוזן.

אז בסופו של דבר גילינו שיש לנו עוד מגבר משולב מעולה. כזה שממש כדאי לשמוע במסע חיפוש המגברים שלכם. כזה שאפילו חובב מנוסה, שלא ממש מתפעל ממוצרים ״זולים״, ירים גבה ויבדוק את עצמו.


שורה תחתונה

מגבר משולב מדהים למחירו ואף מעבר לכך. בהחלט ברשימת המומלצים שלי.

מחיר: 6400 ש״ח ללא DAC, עלות תוספת DAC למכשיר קיים: 2700 ש״ח, רכישת מכשיר עם DAC מובנה מראש: 7900 ש״ח

אחריות ושירות: סאונדקווסט

מעבר לתגובות בפורום