QC35 – אוזניות הדגל של Bose במבחן

ליאור קורן
19-10-2016 07:00

BOSE QC35 - ביקורת אוזניות אלחוטיות עם מנגנון סינון רעשי הסביבה המפורסם של החברה האמריקאית, מתאימות להאזנה בבית וגם גבוה בשחקים על מושב המטוס לניו יורק, בדקנו אותן.

BOSE QC35 - ביקורת אוזניות

יצרנית האודיו האמריקאית "בוס - Bose" ידועה זה מכבר במערכות האודיו הקומפקטיות שלה (בין הראשונות לעשות שימוש ברמקולים לוויניים) ומנגד באוזניות בעלות מערכות לסינון ושיכוך רעשי רקע. צמד האותיות QC בשם האוזניות הוא קיצור של QuietComfort ודגם ה- 35 מחליף את ה-25 שהיה דגם הדגל הקודם. הפעם הפכו האוזניות לאלחוטיות.


נוחות ושקט? יש

הקשת המתכתית באוזניות עטויה חומר דמוי עור בצידה החיצוני העליון וריפוד רך בצד הפנימי שנוגע בראש. אופן החיבור של שתי אפרכסות האוזניה מאפשר להם לנוע בכמה כיוונים ובכך להתאים את האוזניות בדיוק רב אל האוזן וראש המאזין ומשקלן (309 גרם) אינו מורגש באופן יוצא דופן.
כבר ברגע הראשון לאחר שחובשים את האוזניות על האוזניים מקבלים אטימה נאה לרעשי הסביבה בזכות הכריות העוטפות ואוטמות, תוסיפו לזה את מנגנון סינון הרעשים האקטיבי (מופעל ע"י המתג בצד) ותקבלו שקט מופתי – זאת לפני שמשמיעים צליל בודד אחד אפילו. אין ספק שהשקט הסביבתי הכמעט מוחלט הזה עושה משהו לחווית ההאזנה.

BOSE QC35 - ביקורת אוזניות
אל-חוט

כאמור, אלו הן אוזניות אלחוטיות עם ממשק התחברות לטלפון החכם: בצד ימין ממוקם פאנל עם שלושה כפתורים: אחד רב שימושי עבור ניגון שיר או עצירה, מענה לשיחה או קפיצת שיר קדימה ולאחור. בשני צדדיו ממוקמים כפתור שינוי עוצמת הקול. בצמוד, ישנן שתי נורות לד עבור חיווי לחיבור BT וסוללה, כפתור הדלקה ומעבר למצב BT וגם שקע טעינה. בצד שמאל, נמצא שקע לכבל אודיו. את האוזניות אפשר לחבר עם כבל שמגיע באריזה, הוא דקיק למדי, בצידו האחד מתחבר ליציאת אוזניות סטנדרטית מסוג 3.5 מ"מ (הצד שמתחבר לגוף האוזניות קטן יותר מסוג 2.5 מ"מ). מלבד BT, יש גם NFC לחיבור אלחוטי מהיר לטלפון. לאחר הדלקת האוזניה, היא מתחברת חיש מהר לטלפון בלי השהיות מיותרות.

BOSE QC35 - ביקורת אוזניות
כהרגלה בקודש, חברת Bose מוכרת את האוזניות בתצורה מוכנה לעולם התעופה: הן מגיעות מקופלות בערכה המושלמת לטיסות - בתוך נרתיק קשיח ומגן מפני פגע, ביחד עם מתאם לשקע האודיו הכפול שעדיין מופיע בחלק מהמטוסים, כמו גם עם כבל אודיו לחיבור לנגן נייד / מחשב / טלפון וגם כבל USB לטעינת הסוללה הפנימית.

BOSE QC35 - ביקורת אוזניות
אפליקציית Bose Connect לאנדרואיד שוקלת כ- 35MB, תפקידה מתמצת בחיבור האוזניות ואין מה להכנס אליה לאחר התקנה והפעלה ראשונה. אחרי צימוד עם האוזניות בפעם הראשונה, שומעים בהן חיווי קולי על סטטוס הסוללה באחוזים והתראות שונות נוספות. לחיצה אחת על הכפתור האמצעי באוזניות מזניקה את אפליקציית המוזיקה בטלפון ומתחיל הניגון. לחיצה ארוכה מעלה על מסך הטלפון את Google Now וניתן לתת לו פקודות קוליות. שתי לחיצות מעבירות שיר קדימה ושלוש לאחור.

סינון רעשים אקטיבי הוא נושא שחברת Bose עוסקת בו שנים רבות ותוצאה בשטח משקפת את זה בהחלט עם שיכוך מושלם של רחשים קבועים כמו מנוע מזגן והצלחה בלתי מבוטלת גם בהשקטת מפגעי רעש נוספים. רעשי דיבור של אנשים קרובים לא יעלמו, אבל יושקטו גם הם באופן מוחשי. אם חיברתם את האוזניות לטלפון, שיחות טלפון ישמעו דרכן באיכות טובה מאוד (בחיבור BT) – ביחד עם סינון הרעשים והאיטום בשתי האוזניים. גם למיקרופון הפנימי באוזניה ממנו אתם משוחחים יש מנגנון סינון רעשים, כך שהמאזין בצד השני ישמע אתכם בבירור גם אם אתם נמצאים בסביבה רועשת.

BOSE QC35 - ביקורת אוזניות
חווית האזנה

אם אתם משווים את ה- QC35 לאוזניות פתוחות כמו למשל סנהייזר HD598 שהן גם זולות בהרבה, אזי ה-598 מציגות צליל פתוח ומפורט יותר, פתוח אך עדיין לא בהיר מדי. נדמה שה- Bose מכוונות לצליל נעים ולא "מטריד", הן מורידות מהטונים הגבוהים ומוסיפות במיד בס על מנת ליצור הגשת מוזיקה בצורה קצת "חמה" לאוזן ודינמית עם דגש על בס. בימת הצליל רחבה וישנה הפרדה, אם כי מיקום הכלים וההפרדה פחות טובים מאלו של ה- HD598. בשיר On Every Street, קולו של מארק קנופלר מופרד בצורה טובה יותר ב-598 ויש לו גם יותר "גוונים" וגוף, אם כי ב- QC35, צלילי הבס והתופים (לקראת סוף השיר) דינמיים וקצביים.

האופי המודגש של תדרי המיד בס מספק חוויה מהנה בשירים כמו Sultans Of Swing של דיירסטרייטס כשהוא נותן הדגש על גיטרת הבס והתופים ומשמיע את הגיטרות בחוזקה מבלי להציק באוזן – כשהוא מסוגל לשמור אותה לא בהירה. כאן תמונת הבמה הכללית רחבה למדי כשצלילי הגיטרות מושמעים בצדדים והתופים כמו גם קולו של מרק קנופלר מושמעים באמצע.

מנגנון סינון הרעשים האקטיבי מסייע ביצירת אינטימיות בחלק מהשירים, כמו פברוטי ביצירה "Caruso", מקבל את המקום שלו באמצע הבמה והפסנתר מלווה אותו בצד שמאל, משהו בשקט הסביבתי הכמעט מוחלט הזה בין האוזניים מייצר את האשלייה שהוא שר עבורנו בלבד. אפשר לשמוע בעוצמות קול גבוהות יחסית מבלי לאבד את האוזן. אגב, איכות הצליל דרך חיבור ה-BT דומה מאוד לזו שעוברת דרך הכבל... אם כי נדמה שיש הדגש נוספות על דינמיות ובס.

BOSE QC35 - ביקורת אוזניות
ולסיכום

סינון הרעשים המוצלח הופך את ה- QC35 לאחת מאוזניות הטובות ביותר להאזנה בסביבה רועשת של תחבורה ציבורית – הן על הקרקע והן גבוה בין העננים (הן ממש נולדו לכך).
הן מגיעות בנרתיק קשיח מצוייד לטיסה ולא לחינם הן מועדפות ע"י נוסעים מתמידים באוויר. הסוללה מספיקה ליומיים אינטנסיביים או ליותר ימים תלוי בכמות שעות האזנה היומיות. היצרן מצהיר על 20 שעות האזנה בחיבור אלחוטי או כפול מזה בחיבור עם כבל.היות ובחיבור BT המגבר נמצא בתוך האוזניות, אזי אין גם בעיית ווליום בחיבור לטלפון. ביחס לז'אנר, הצליל נעים ואפשר להאזין לו שעות ארוכות, כולל מידת בס ודינמיות טובה, אם כי הפירוט והגבוהים פחות הרשימו אותי. ההגשה הסונית "בסית" והניתוק מהסביבה יוצרים שקט מוחלט כמעט באוזניים ומשפרים את חווית ההאזנה. במהלך השימוש בחיבור לטלפון עם צפייה סרטים, שירים וקטעי וידאו מיוטיוב, היה נוח, נעים ומהנה באופן כללי להשתמש באוזניות ה- QC35, רק המחיר בישראל לא פשוט לעיכול, עם תג מחיר רשמי של 2,400 ש"ח (המחיר בפועל בחנויות זול יותר כיום - קצת פחות מ-2,000 ש"ח).

אחריות: קבוצת ניופאן

מעבר לתגובות בפורום