פנסוניק מציגה מסך שהופך לשקוף במצב כבוי

ליאור קורן
06-10-2016 23:04

פנסוניק חשפה מסך טלוויזיה עשוי OLED שעשוי לשמש כחלון, מראה או דלת זכוכית בבית בזכות העובדה שהוא הופך שקוף לגמרי במצב כבוי.

יצרנית המסכים היפנית פנסוניק חשפה השבוע בתערוכת CEATECH ביפן מסך OLED שעם כיבויו הוא הופך לשקוף לחלוטין ומתמזג בצורה מושלמת עם שאר הרהיטים בחדר או בבית.

לצורך המחשה התקינה החברה את הטלוויזיה על דלת הזזה של ויטירינה שבתוכה הונחו אגרטלים, פמוטים וחפצים שונים. עם כיבויה של הטלוויזיה היא הפכה לשקופה לחלוטין, הופכת לדלת הזזה מזכוכית וניתן לראות בצורה ברורה את כל חפצי האומנות שהונחו מאחוריה  על מדפי הויטרינה.

גרסת האב טיפוס של הטלוויזיה השקופה הוצגה בתחילת השנה בביתן החברה בתערוכת CES בלאס וגאס והתבססה על מסך בטכנולוגיית LED LCD אך היא עברה שדרוג לטכנולוגיית OLED. בזכות העובדה שלכל פיקסל OLED יש גוף תאורה עצמאי משלו וביחד עם שיפור האנודות והקטודות (מהן מורכבים גופי התאורה) התאפשר בעת כיבוי המסך להפוך את הפיקסלים לשקופים לחלוטין. בשל היותו של המסך עשוי מחומר אורגני שפולט אור כאשר עובר דרכו זרם חשמלי ובשל צריכת החשמל המזערית שלו הצליחו מהנדסי פנסוניק לייצר פאנל דק במיוחד ושקוף ובמבט מקרוב ניתן לראות דרך המסך את רשת התאורה.


פנסוניק אף הוסיפה לטלוויזיה ממשק שליטה עתידני תואם. בנוסף לשליטה באמצעות שלט רחוק סטנדרטי, מסך הטלוויזיה צפוי לתמוך בשליטה באמצעות מחוות גופניות או קוליות והוא מגיע עם אפליקציית מוסיקה שמוצגת על גבי חצי מסך כאשר חציו השני של המסך נשאר שקוף. ניסיונות דומים לפיתוח מסכים שקופים ראינו בעבר מצד חברת כמו סמסונג או LG, אבל הפעם זוהי הדגמה שמציגה את הפוטנציאל בתוך בית מגורים עבור שימוש מגוון.

מעבר לתגובות בפורום