חנויות
פיוז אומגה אודיו Stereoscope סטריאוסקופ Soundquest Music Store Pro קודו אודיו למטייל אניגמה קולנוע ביתי סטריאו סטאר אודיו קלאב יורוקום פנסוניק USBID גופי תאורה
הוסף ל::

סוני A6500 הוכרזה - עם מייצב חיישן ומסך מגע | מצלמות | חדשות | ראשי

סוני A6500 הוכרזה - עם מייצב חיישן ומסך מגע

גודל אות: Decrease font Enlarge font
סוני A6500 סוני A6500

סוני מפתיעה עם מצלמה חדשה ללא מראה - A6500 עם חיישן 24 מגה פיקסל, מסך מגע לבחירת נקודות פוקוס ומייצב רעידות על החיישן לייצוב סטילס וגם וידאו 4K. בנוסף, הוכרזה סוני RX100 V עם 315 נקודות פוקוס וביצועים משופרים.

פחות משנה לאחר השקת דגם ה- A6300 עם חיישן APS-C ברזולוציית 24 מגה פיקסל וצילום וידאו 4K, מוכרזת מצלמה בכירה יותר בסדרה: A6500.

ה-A6300 הציעה איכות תמונה (סטילס) מרשימה וגם הווידאו שלה התברר כחד ביותר בקטגוריה, אך היא לא היתה מושלמת בכמה סעיפים. היצרנית היפנית מציגה בדגם החדש מקצה שיפורים: סוף סוף סוני מספקת מסך מגע במצלמה עם יכולות צילום וידאו מתקדמות, במיוחד עם ה- A6500 בעלת 425 נקודות פוקוס (כמו הדגם הקודם) שאותן ניתן לבחור בנגיעה על המסך מעתה – יכולת מבורכת בעיקר בעת צילום וידאו. ניתן לבחור בנגיעה נקודות פוקוס גם כאשר עין הצלם צמודה לעינית המצלמה.

סוני A6500
תכונה נוספת לה ציפו צלמים רבים ואשר חסרה ב-A6300, זו מנגנון יצוב רעידות על החיישן בחמישה צירים שאמור לתת שיפור של עד חמישה סטופים ביחס לצילום ללא מייצב. היות והחיישן קטן וקל יותר מאשר זה שמצוי בסדרת A7 (בעלת חיישני ה-FF), יכול להיות שייצוב הרעידות יהיה משופר כאן (במיוחד לווידאו). סוני הצליחה להטמיע את המנגנון בגוף שכמעט זהה בגודלו לדגם הקודם.


שיפורים נוספים: מעבד תמונה מהיר יותר מה- A6300 אשר מאפשר לצלם 20 שניות של צילום רצף מהיר בקצב של 11 תמונות לשנייה! זיכרון חוצץ (Buffer) גדול יותר (ל-307 תמונות) מקצר את זמני ההמתנה לצפייה בתמונות בעת צילום רצף מהיר, אפשרות הגדרת 10 לחצנים בהתאם לנוחות הצלם ומערכת התפריטים עברה שיפור לדברי סוני לשם ניווט קל יותר. טווח ה-ISO הטבעי עומד על 100-51,200.


סוני A6500
יכולות הווידאו דומות לאלו של הדגם הקודם: צילום 4K UHD ברזולוציית 3840x2160 פיקסלים, עיבוד הווידאו נעשה מכל שטח החיישן הרלוונטי – 6K (ביחס תמונה של 16:9) והמרה ל- 4K – תהליך שדורש כוח עיבוד רב עוצמה - מה שגרם בדגם A6300 לתופעת Rolling Shutter מורגשת יחסית, נקווה כי המעבד המשופר יצמצם תופעה זו כאן וגם יסיר את תופעת ההתחממות שצצה בעת צילום וידאו לאורך דקות ארוכות. קבצי הווידאו נשמרים בקצב נתונים של 100Mbps. לצד 4K, ניתן לצלם גם וידאו 1080/120p שיכול לבוא לעזר רב אם רוצים ליצור אפקט של הילוך איטי. גם כאן אפשר לצלם בפרופילי תמונה S-Log3 / S-Log2 עם טווח דינמי רחב יותר בתמונה. מעתה, ניתן גם לחלץ תמונות סטילס ברזולוציית 8 מגה פיקסל מקובץ הווידאו.

סוני A6500
גוף המצלמה עשוי מגנזיום ויש לו גריפ גדול יותר, עם עמידות בפני נתזי מים ואבק, מנגנון הסגר אמור להחזיק 200,000 לחיצות וגם כאן ישנה קישוריות WiFi עם NFC ואפילו Bluetooth לשם משיכת נתוני GPS מסמארטפונים. הסוללה נותרה זהה לזו של הדגם הקודם ובגלל מנגנון יצוב הרעידות החדש (שצורך אנרגיה), מספר התמונות המקסימלי קטן ל-350 מ-400 בצילום דרך מסך ה-LCD האחורי. המשקל עלה בכ-50 גרם ל-453 (עם סוללה וכרטיס זיכרון) ויש כניסת מיקרופון חיצוני אך לא יציאת אוזניות.

ה- A6500 תחל להמכר בארה"ב בחודש נובמבר במחיר 1400$ לגוף בלבד ותגיע לאירופה בדצמבר במחיר 1700 אירו.


סוני RX100 V


גם המצלמה הקומפקטית המתקדמת של סוני מסדרת RX100 מקבלת את הגרסה החמישית. בעיקרון, מדובר במצלמה דומה מאוד לזו של הדגם הקודם RX100 IV (איתה בילינו בטיול מרהיב באוסטריה בשנה שעברה) עם חיישן 1" ו-20 מגה פיקסל בצירוף עדשת 24-70mm וצמצם f1.8-2.8. הפעם מצטרפות לחיישן 315 נקודות מיקוד פאזה שמביאות (לפי טענת סוני) לפוקוס המהיר ביותר כיום עם נעילה תוך 0.05 שניות. ל- RX100 V יש גם מעבד תמונה משופר ומהיר יותר אשר מאפשר לצלם 24 תמונות בשנייה ברזולוציית 20 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי וזיכרון החוצף מאשפשר לאחסן עד 150 תמונות בצילום רציף.

סוני RX100 V
הפוקוס שופר גם בעת צילום וידאו 4K והפעם תמונת הווידאו נלקחת במקור מקטע גדול יותר של 5028x2828 פיקסלים ועוברת עיבוד לרזולוציית 4K לקבלת תמונה חדה יותר. אפשר לצלם גם וידאו 1080/120p וצילום איטי במקטע זמן כפול באורכו מזה של הדגם הקודם.

למצלמה יש עינית אלקטרונית נשלפת ומסך אחורי אותו ניתן לסובב עד לזווית של 180 מעלות עבור צילום סלפי. המצלמה החדשה תחל להמכר בהשך החודש במחיר של 1,000$ בארה"ב ו-1,000 אירו באירופה.

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (24 תגובות פורסמו):

avatar
tomertsin 2016-07-10 01:01:45
מתי תגיע לחניות בארה"ב ה-RX100 דור 5? תומר
avatar
carmi 2016-07-10 07:13:56
לפי התכונות נראת מצלמה מאוד מוצלחת ומרשימה. כעת צריך רק דגם עם יכולות תפעול נוחות יותר - עוד חוגה או שתיים ולחצנים קצת יותר גדולים
avatar
liorkoren 2016-07-10 07:42:21
תומר, באתר B&H כתוב שניתן לרכוש החל מעשירי לאוקטובר, לא ברור אם זה מועד אספקה מיידי.
avatar
tomertsin 2016-07-10 11:36:53
תודה רבה.
avatar
jango 2016-10-10 15:16:26
צפויה להיות יקרה מאוד במיחוד בארצנו הקטנטונת
avatar
jango 2016-10-10 15:37:58
תומר, באתר B&H כתוב שניתן לרכוש החל מעשירי לאוקטובר, לא ברור אם זה מועד אספקה מיידי. ניתן להזמין החל מ 10.10 אספקה תהיה כנראה בנובמבר
avatar
aviram_1 2016-10-10 16:18:14
כמה אתה מעריך שהיא תעלה בישראל ?
avatar
jango 2016-10-10 19:45:47
לצערי מחירי מוצרי סוני בישראל גבוהים מאוד ודי דומים למחירים באירופה (שמשום מה גבוהים בהרבה מאלה שבארה"ב) המחיר באירופה צפוי לעמוד על 1700 אירו שהם כ 7300 שח ! ובהתחלה המחיר צפוי להיות אף גבוה ויותר לרדת לאחר 2-3 חודשים לרדת לכיון אירופה לאחר תקופה ארוכה של שנה ויותר המחיר צפוי לרדת אך להישאר גבוה יחסית לארהב
avatar
aviram_1 2016-10-10 20:52:52
אז זה יוצא בערך כמו סוני A7 II .
avatar
jango 2016-10-10 21:08:30
כן גם tony northup התייחס לכך בסרטון שהעלה ליוטיוב
avatar
SONYES 2016-10-10 22:53:21
אם כבר אז FF יש לי את 6000 ואני מרוצה עד השמיים ממנה , עם תמונות מפילות במיוחד משידור ישיר ל75" סוני או חיבור HDMI ישיר . אין צורך בעיבוד כלשהו אפילו באיכות פיין צבעים עזים מדוייקים ופירוט בתמונה חסרת תקדים למה שהכרתי קודם . ואני רק בהתחלה עם עדשה 18-105MM או המפלצת 70-200MM אני אחכה לדגם שיחליף את 6500 אבל לוטש עניים לסידרת A7
avatar
איתי_הגיתי 2016-11-10 00:01:32
לפי התכונות נראת מצלמה מאוד מוצלחת ומרשימה. כעת צריך רק דגם עם יכולות תפעול נוחות יותר - עוד חוגה או שתיים ולחצנים קצת יותר גדולים קוראים לה ניקון D500.
avatar
liorkoren 2016-12-10 18:57:11
לשתי המצלמות יש שתי חוגות תפעול (מלבד גלגלת המצבים).
avatar
carmi 2016-12-10 19:12:25
ליאור, חוגה אחורית זה טוב, אבל קשה לשימוש בזמן צילום עם עיניית
avatar
liorkoren 2016-12-10 21:26:01
אין ויכוח... ברור גם שה-D500 הרבה יותר נוחה לתפעול. רק ציינתי שמבחינת מספר גלגלות היא עומדת בסטנדרט :-)
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
לסוני אין חוגה מקדימה, לאצבע הקדמית שלוחצת על הסגר. כאן הורדת 50% מיכולת התפעול. לכל DSLR נורמלית יש חוגה קדמית, וכמובן חוגה אחורית וכו'. לסוני יש עיצוב ארגונומטרי של קופסת נעליים. ב NEX הראשונות המצב היה כ"כ בסיסי שהבנת שזו מצלמת P&S, שזה בסדר. עכשיו הם ממשיכים לפתח ולהעמיס על השסי הזה את הטכנולוגיות המתקדמות שלהם, והגוף עצמו לא בנוי לזה. הגדילו אותה פיזית והגדילו את הגריפ, אבל זו עדיין לא מצלמה נוחה כמו ה DSLR הטובות. זה חבל כי נראה שהמערכת פוקוס מעולה, וזו יכולה להיות מצלמת ספורט/טבע. תאכלס הם צריכים לקחת את ה A99, לתת לה EVF במקום החצי מראה ההיא, וזהו.
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
רק לציין שלפנסוניק, אולימפוס, פוג'י ואפילו ניקון הצליחו לייצר גם מצלמות (לא כל הדגמים של החברות האלו) ללא מראה קטנות יחסית עם יכולת תפעול הרבה יותר מוצלחת מסוני בסדרת A7
avatar
arye.gur 1970-01-01 02:00:00
אם כבר אז FF יש לי את 6000 ואני מרוצה עד השמיים ממנה , עם תמונות מפילות במיוחד משידור ישיר ל75" סוני או חיבור HDMI ישיר . אין צורך בעיבוד כלשהו אפילו באיכות פיין צבעים עזים מדוייקים ופירוט בתמונה חסרת תקדים למה שהכרתי קודם . ואני רק בהתחלה עם עדשה 18-105MM או המפלצת 70-200MM אני אחכה לדגם שיחליף את 6500 אבל לוטש עניים לסידרת A7 אתה מדבר על העדשה 18 - 105 F4? שפוך כמה מילים עליה, היא מעניינת אותי. אריה
avatar
SONYES 1970-01-01 02:00:00
אתה מדבר על העדשה 18 - 105 F4? שפוך כמה מילים עליה, היא מעניינת אותי. אריה כן זוהי העדשה SONY PZ 18-105MM G OSS תוכל לראות אותה בתמונה הימנית ביותר {בקטן} צבעים עשירים . הפתיע אותי בצילום ים שמיים צבעים עשירים ללא כל בעיה עם פירוט יוצא מן הכלל במרכז בצילום . שאתה גם מכוון את המצלמה לצילום . במיטרינג = לSPOT או בהשווה מול הקיט /50ממ /19ממ סיגמא או 70-200ממ סוני יופי של צבעים עשירים עם פירוט מעולה -זה מה שנקלט אפילו בצילום בFIN או סטנדרט אפילו עם קובץ קטן 5.1/10MB מאד מהירה בוידאו למשל - נסעתי ברכבת צלמתי מהחלון הפוקוס שלה היה די מהיר . עולה לשימושים שונים - הכל מכל לא משווה אותה באיכות ליקרה וטובה יותר סידרה G גם אבל 70-200MM גם זו ברשותי למטרות אחרות מאד קלה - אך עושה את העבודה טוב מאד . החלטתי לאמץ את העדשה זו כסוס עבודה לכל הצילומים כמעט . היפה בדבר שאתה מצלם הסביבה ואובייקט לא מחשיכים טיפה במצב של זום כלפי האובייקט . במילים אחרות בהירות לאורך כל הדרך - בעדשת הקיט מעט שמתי לב לעניין יותר חדה בקצוות מעדשת 16-50MM הקיט . אולם אין להקל ראש כלל ועיקר בעדשת הקיט. שמסתבר כי היא שימושית כל כך במקרים שונים וצילום מפתיעה ביותר . אני אומר זאת לאחר שביצעתי מספר השוואות בין כל העדשות , וחישובי מרחקים מתאימים כלומר ? צילום כל 50ממ יהיה בדיוק -כך שהזזתי מהחצובה את האובייקט קדימה ואחורונית כדי לקבל את אותו . זוית פתיחה .מדוייקת או לחילופין כיילתי הכל לפי 19MM סיגמא F2.8 גם את 18-105 גם את 16-50 הסיגמא היא עדשת פריים ולא זזה בכלל אם כי יש פטנט יחודי אולי לסוני שגילתי במקרה . בכוייל המצלמה ל3 מצבי זום זום אופטי בלבד זום קלייר זום המגדיל עד פי 2 ממה שהחיישן רואה זום דיגיטלי באפשרות השנה גם עדשת פריים הפכה עם זום עם החצובה הזו שבתמונה למטה של סוני .למטה בתמונה בקטן יש ידית עם זום . אין בעיה לעשות זורם החצובה הזו כי אלו תפורה למצלמה A6000+18-105MM הכל עובד חלק מילה אחת על מהירות הזום אם בעדשת הזום הקיט 16-50MM הזום מפחיד , מהיר כמו טיל -ולכן יש את האפשרות להאט את המהירות - כפתור הנמצא על החצובה עצמה . עם 18-105MM מהירות הזום היא סבירה איטית לא צריך את האטה המכוונת , ואם הפעלת יעבוד לאט כמו פילם אמיתי צילמתי קטע לנסיון וידאו 1080/24P קובץ גדול בכוון אוטומטי לאחר מכן עם כוון יכולת לשנות את מיקוד או מהירות תריס וכוכ הזום היה קולנועי ממש על כל היופי בקידום והרחקה מאובייקט בצורה איטית וגם יש על המצלמה עצמה אפשרות זו אבל העדשה מכילה W-T בכפתור 3 מצבים של מהירות בהתאם ללחץ שאתה מפעיל על עדשה . אני מצלם איתה כמעט כבר חודש פשוט סוס עבודה . נחזור ל18-105 בוידאו נותנת תמונה לי אין טענות . בתמונות סטילס התוצאה כל כך טובה ומעולה ביותר -כי אני צופה ב75" סוני גם פשוט אין לי צורך לתקן לשפץ בתוכנה . את התמונות כמעט אוטו פוקוס שלה מהיר ביותר גם במיקוד במצב של אוטו במצלמה . שילוב של המצלמה A6000 + העדשה הזו יש עדכון לורסיה 3 בתוכנה שמתקנת עוותי חבית -זה נקרא צלמתי RAW בדקתי מה רואים והיכן ואותה תמונה בFIN/ST/ או בJAPG אכן מתקן ולא מורגש הבעיה זו בעיקר בעיקר בזום זה בולט התוכנה מתקנת בלי בעיה את העוות תופעה מוכרת . בסרטי קולנוע ישנים אף פעם לא הבנתי למה העמודים מקבלים בטן פנימה או החוצה עכשו אני יודע . כל הזמן חשבתי זה בגלל העדשה של המקרן או בעיה במסך CRT של פעם . אך לא זה בעיה בעדשה הנקרא עווות החבית . לסופר מדקדקים יש עוד פרמטרים שבתוכנה ניתן לתקן ולהשמיט . אך לרמה שאתה מצלם ומסריט - לא כל כך משמעותי . מאד מאד חשוב F 4 נכון אבל היא מגיע לתמונה מדהימה בF8 או F11 התקריבים שעשיתי עם העדשה זו ממש הפתיעו אותי לטובה . אם כי עדשת הקיט לא נופלת ממנה . זוית פתיחה 16 ממ בקיט שזה מעולה לעומת 18 לא כזה דרמטי אך הזום פי שתיים ב50 ממ בדיוק התוצאה הטובה היתה של העדשה היקרה 18-105ממ . באותו 50MM לקחתי 50MM F1.8 16-50MM F3.5-5.6 18-105MM F4 כן מצאתי טיפה הבדל בתמונה בין 50MM-F1.8 ל-18-105MM F4 באותו פרמטר של 50MM צילום אובייקט לטובת עדשת הפריים שוב הבדל שרק פריקים מושבעים מוצאים כוונתי את הצילום ומהירות צמצם ותריס זה עד כמה שאפשר לקבל את התמונה הנכונה למציאות . הסתמכתי על הענית של המצלמה . ושידור דרך כבל HDMI ישירות ל75" SONY כמובן ששימש אותי כמוניטור . זה כבר מה אני אומר לך עכשו זה למשוגעים בלבד . חידוד הקצוות - עד כמה משפיע עדשת פריים הקבועה לעומת עדשת הזום הרי כוונתי את הכל 50ממ ובין כל 3 העדשות לכן לא ממש שם את ה50ממ F1.8 ליותר או פחות טוב או להפך מעדשה 18-105 או 16-50 כל אחד ותפקיד שלו אמרתי חודש שלם כמעט מצלם רק עם 18-105 קלה נוחה , צבעים מרהיבים עושר בלתי רגיל. עדיין העדשה הקיט וה50 או 19MM מוציאות תוצאה מרהיבה גם כן לסיכום יופי של עדשה - מתוך נסיון של צילום אינטנסיבי של לפחות שים לב של 4000 תמונות לפחות ואפילו יותר והמון סרטי וידאו לנושא חימום כן ניסתי את אמור צילמתי עם הסוני A6000 כמה קטעים MP-4 HD או HD-S הקבצים גדולם המצלמה אחרי 19 דקות בום מודיע בהתחלה במסך סימן של טרומומטר אחרי 19 דק'ות ב20 נכבה הזזתי את המסך הצידה פתחתי את . דלת הבטריה הפעלתי מזגן 25 מעלות בערך כמו בחוץ אחר עשיתי נסיון עם המקסימום של המזגן 17 מעלות שפו לתדיראן 15A מזגן קיילר בVGA +MP-4 לא עבר את 25 דקות בלחץ ונכבה VGA הגעתי עד 27 וחצי דקות , טמפרטורה קרה בחדר כולם 6000/6300/6500 אפילו A7 בדגמים מסויימים מתחמם רקע אני לא מבין מי שצריך וידאו קונה מצלמת וידאו . נכון מקבלים מצלמת וידאו כבונוס אבל זה מוגבל כנראה עד 20-25 דקות - כל הסרטים בפועל הקלטתי עד 15 דקות ככה לא היתה לי בעיה של חימום וכיבוי . ביצעתי רק לצורך הניסוי בלבד . גם בדקות שצילמתי הרחקתי את מסך LCD הגוף . פתחתי את דלת הבטריה +הפלש הקופץ החוצה טמפרוטרה 25 מעולות בחדר עד 25 דקות צילום רציף אריה אני מקווה שלא אבדת את הקשר בין הדברים אשמח לשתף איתך מידע על מצלמת סוני NEX-7 שלך לA6000 שלי הם קורבי משפחה . מועדים לשמחה
avatar
SONYES 1970-01-01 02:00:00
המשך התמונה של החצובה של סוני המתאימה למצלמות סוני + עדשות זום
avatar
jango 1970-01-01 02:00:00
תומר, באתר B&H כתוב שניתן לרכוש החל מעשירי לאוקטובר, לא ברור אם זה מועד אספקה מיידי. אגב אין אפשרות להזמין את הסוני A6300/6500 באתר B&H מחוץ לארה"ב כנראה בשל מדיניות סוני לפיה מחירי מוצריה בארה"ב זולים משמעותית משאר העולם (אולי למעט המזרח הרחוק)
avatar
jango 1970-01-01 02:00:00
אם כבר אז FF יש לי את 6000 ואני מרוצה עד השמיים ממנה , עם תמונות מפילות במיוחד משידור ישיר ל75" סוני או חיבור HDMI ישיר . אין צורך בעיבוד כלשהו אפילו באיכות פיין צבעים עזים מדוייקים ופירוט בתמונה חסרת תקדים למה שהכרתי קודם . ואני רק בהתחלה עם עדשה 18-105MM או המפלצת 70-200MM אני אחכה לדגם שיחליף את 6500 אבל לוטש עניים לסידרת A7 לדעתי הדגם שיחליף אותה יהיה אפילו יקר יותר :( מצד אחד מחירי FF הפשוטות יותר מוזלות ומצד שני מחירי APC-S בדגמים היותר יוקרתיים מתייקרים עד שכמעט אין הבדל ראה גם לדוגמא NIKON 500 מול NIKON 750 כמעט אותו מחיר
avatar
jango 1970-01-01 02:00:00
אתה מדבר על העדשה 18 - 105 F4? שפוך כמה מילים עליה, היא מעניינת אותי. אריה ממליץ גם על הסיגמא 30mm/1.4 עדשה פצצה במחיר סביר ביותר
avatar
SONYES 1970-01-01 02:00:00
ממליץ גם על הסיגמא 30mm/1.4 עדשה פצצה במחיר סביר ביותר מעולה 30/1.4 מקבלת מכל העולם שבחים שמחוברת לסוני . ועולה גם על עדשות סוני ובמחיר 1500 שח בלבד חדש . מתאימה לסידרה 6000 אך לא רכשתי אותה בנתיים יש לי את 19MM F2.8 סיגמא .צילמתי איתה נופים+מוזאון והפירוט והצבעים עם A6000 באמת יוצא מן הכלל . אוהב את התוצאה . בקשר לפוסט הקודם שלך . נכון הכי זול היום מסדרת APS-C של סוני היא A6000 ושני הדגמים שיצאו אחריהם קפיצת מחיר !!!!!!!!!!! התמורה הטובה לכסף היא A6000 . אין כאן טוב או לא טוב ביחס לחברות אחרות - וכל חברה עם הקרדיט והמסורת שלה תלוי מה כל אדם אוהב ומתחבר אליו . מעניין אותי להשוות ולקחת ניקון מסדרות טובות D810 למשל עם עדשה תותחית שלהם . גם זה יגיע כי ניתן להגיע במחירים שפויים , לאחלה תמונות עם ניקון וקנון אפילו פנסוניק . מסתבר כי אין אמת אחת בצילום , וזה כל היופי
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: