חברת yes מכריזה על שידורי 4K UHD

liorkoren
26-09-2016 12:00

אנשי חברת יס מכריזים הבוקר על השקת ממיר yes Ultra בעל 16 טיונרים ותכני / שידורי 4K UHD בשירות ה-VOD של החברה עם עשרות תכנים – כולל הפקות מקור.

טלוויזיות ה- 4K UHD נמכרות בישראל מזה כשלוש שנים, אך תכנים אין ממש בנמצא, הראשונה שהציעה תכני 4K במסגרת "חבילה" היתה דווקא נטפליקס האמריקאית. כעת מכריזה ספקית השידורים הישראלית yes על כניסה לעולם ה- 4K עם ממיר חדש ומקדימה את המתחרה "הוט". מחירי טלוויזיות 4K ירדו מאז הגעתן לראשונה ארצה וכעת ניתן לרכוש מסכים תואמים במחירים שמתחילים סביב 3,000-4,000 ש"ח.

הממיר החדש שנקרא yes Ultra כולל 16 טיונרים פנימיים (!) זאת לעומת 8 בדגם יס קוואטרו (שם אהבתי במיוחד את שני הטיונרים ששומרים שבוע של תכנים בשני ערוצים נבחרים – שירות Prime Time). הממיר תומך גם בהצגת פורמט HDR10 (כמו זה שנטפליקס עושה בו שימוש בסדרות כמו מרקו פולו). הממיר בעל יכולת הקלטה של 6 ערוצים בו זמנית בנוסף לערוץ צפייה שביעי ויכולת הקלטה עתידית של ערוצים נוספים, כאשר הדיסק הקשיח שמגיע איתו מציע נפח של 1TB.

רון אילון yes Ultra HD 4K
לפי דברי אנשי יס, מחיר הממיר החדש זהה לזה של דגם הקוואטרו ותכני ה-4K יגיעו במסגרת חבילת ה-VOD הרגילה, כלומר דרך חיבור האינטרנט הרגיל (ולא שידור הלווין), מה שידרוש חיבור אינטרנט מהיר של 40 מגה לפחות. היום תחל החברה בניסוי עובדים, ומיד לאחריו צפויה לצאת לניסוי לקוחות נרחב. בתום הניסוי ובתחילת 2017 יוצע הממיר החדש לכלל לקוחות החברה וללקוחות חדשים , כאמור במחיר זהה וללא תוספת תשלום על החבילה הקיימת כיום עם הממיר המקליט מסוג yesQuattro. מעניין יהיה לראות את איכות התמונה בתכני 4K ובכמה ידחסו את רוחב הפס בתמונה.

yes Ultra HD 4K
ומה לגבי שידורים חיים באיכות 4K? נראה כי מוקדם עדיין לדבר על זה, יש תכנונים עתידיים, אבל ללא לוח זמנים מוצהר. שידורי ה- 4K UltraHD יושקו בתחילה בשירות VOD עם עשרות תכנים (70 כהתחלה) מעולמות התוכן השונים באיכות 4K UltraHD כולל סדרת המקור החדשה של yes - "כבודו", סדרת דרמת מתח בכיכובם של יורם חטב, לוסי אהריש, אלמה דישי והישאם סולימאן שצולמה באיכות זו, כמו גם שאר הפקות המקור של החברה שיעלו במהלך 2017 בהן פאודה 2, זאת לצד עשרות סרטים, סדרות, תכני מדע וטבע וספורט מן העולם אשר "יעודכנו באופן שוטף".

yes Ultra HD 4K
איציק אליקים, סמנכ"ל הנדסה yes סיפר כי "הממיר מתוצרת Altech אשר פותח ביחד עם חברת סיסקו מכיל את החומרה והתוכנה המתקדמת ביותר ומגיע עם מספר רב של טיונרים שיאפשרו לו פיתוחים עתידיים נוספים לשימושים בבית".

רון אילון, מנכ"ל yes: "מאז ומתמיד yes מקפידה על איכות בלתי מתפשרת, מובילה את חווית הצפייה בטלוויזיה עם רכש התוכן הבינלאומי הטוב בעולם, הפקות מקור איכותיות ומדוברות בהן 'פאודה' שתחזור ב- 2017 עם עונתה השנייה, שירות לקוחות מצטיין והטכנולוגיה המתקדמת ביותר. השקת שידורי ה- 4K UltraHD ממשיכה להציב את yes בחוד החנית של תעשיית הטלוויזיה העולמית, אנו גאים להיות הראשונים בישראל להביא לבתים בישראל את הטלוויזיה של העתיד ואת החוויה העוצמתית של צפייה איכותית וריאליסטית".

מעבר לתגובות בפורום