דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי

איציק ירקוני
25-09-2016 07:00

ביקורת רסיבר: דגם הדגל היפני דנון AVR-X7200W מציע שלל ערוצי הגברה משופרים ביחס לעבר, תמיכה בפורמטי האודיו הרב ערוציים עם חיבור לרמקולים תקרתיים במצב דולבי אטומוס, בדקנו אותו עם שלל סרטים, הופעות וקטעי שירים.

על דנון

דנון היא חברה יפנית ותיקה אשר הוקמה במקור בשנת 1910, נקראה בתחילה 'DENki ONkyo והשם קוצר ל- DEN-ON ביפנית. החברה עוסקת באופן פעיל בייצור מכשירי חשמל ומערכות קול. בשנים הראשונות התמזגה החברה עם חברת רקורד, ולאחר מכן עם המותג קולומביה והפכה לקולומביה רקורד יפן. המותג המוכר תחת השם דנון הוקם לראשונה בשנת 1947. בשנת 2002 התמזגה דנון עם מרנץ תחת השם D&M.

כיום, החברה מתמחה בקולנוע ביתי וציוד אודיו מקצועי, נגני Blu-ray, טיונרים, אוזניות ומערכות מוסיקה אלחוטיות. בתחילת דרכי כחובב מוסיקה וקולנוע ביתי, תמיד עמד לנגד עיני המותג דנון, מותג אשר שידר כוח ועוצמה. כיום כאשר אני מבצע ביקורת רשמית ראשונה לרסיבר הדגל של החברה ואחרי כמה עשרות ביקורות לא רשמיות, אני שמח לבחור ברסיבר מתקדם ביותר של מותג מכובד ביותר שיודע לתת קולנוע איכותי וסטריאו פנטסטי.

Denon AVR-X7200W

זהו רסיבר קולנוע ביתי חדיש גדול מימדים התומך ב-9.2 ערוצים מלאים ושלושה אזורי הגברה עצמאיים, הוא ממשיך דרכו של AVR-4520. הדור החדש, ה-7200, מדווח על לא מעט שיפורים ותוספות די משמעותיות לעומת הדור הקודם, מה שמקרב אותו לשלמות. מעצם העובדה שהוא ממוקם בקצה העליון כספינת הדגל של החברה בליין הרסיברים, (מיוצר ביפן) הוא בנוי באופן איכותי ותומך בכל הפורמטים החדישים.


מראה ואיכות בניה

ה- 7200 הוא רסיבר גדול מימדים, בעל מראה שמרני, הוא מגיע עם חזית חלקה ללא כפתורים חיצוניים. חזית המכשיר עשויה אלומיניום משובח, בגימור שחור מוברש, אשר משדר איכות ויוקרה, בצידי המכשיר שני בוררים שאינם זהים בגודלם, הבורר הימני שולט על עוצמת השמע והשמאלי משמש כבורר כניסות.

דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי
במרכז הרסיבר ישנה תצוגת ענק איכותית לעין. מתחתיה דלת פנל העשויה מאלומיניום. כאשר פותחים את דלת הפנל נחשפים כניסת HDMI כניסת RC, מחבר USB וגם חיבור מיקרופון (שאינו מיועד לשימוש לקריוקי...) ומחבר אודיו וידאו אנאלוג. יש כאן גם שלל כפתורי שליטה אשר מאפשרים לגשת ולתפעל את הרסיבר במלואו ללא שימוש בשלט כלל. חלקו האחורי של הרסיבר מגיע ברמת גימור משובחת וכמובן, עם מחברים מוזהבים. הרסיבר מגיע עם מבחר עשיר של כניסות ויציאות ומחברי הרמקולים מסודרים בצורה נוחה לשימוש.

מפרט טכני

מדובר ברסיבר בתצורת 9.2 ערוצים מלאים עם תמיכה בכל מעבדי האודיו הישנים והחדשים. בתוספת לפורמטים החדישים- DOLBY ATMOS ו- DTS-X, עם הכנה לפורמט ה- AURO 3D. על פי נתוני היצרן, יחידת הגברה חדשה מספקת 150 וואט לכל ערוץ ב- 8 אום לכל ערוץ ו- 190 וואט ב-6 אוהם – הן במצב רב ערוצי והן בסטריאו לשני ערוצים. זהו שיפור משמעותי מהמודל היוצא. נתון מרשים נוסף הוא יחס אות לרעש העומד בחיבור דיגיטלי על 102 דציבל. תחום טווח היענות התדרים של ה 7200 עומד על 10 הרץ ועד 100 קילוהרץ. הרסיבר כולל יחידת DAC (ממיר) פנימית באיכות 192kHz/32-bit ותומך תומך באות 16-20-24 ביט.

במידה ותרצו מסיבה כל שהיא לוותר על יחידת ההגברה הפנימית. תגלו שהרסיבר יודע לעבוד כפרוססור בלבד עם יציאות אל מגבר הספק חיצוני עבור 13.2 ערוצים. (השניים הם יציאות לסאבוופר).

דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי
מתחת למעטפת הרסיבר ישנו ספק כוח גדול הממוקם במרכז. לצידיו ממוקמות יחידות ההגברה אשר כל אחת מהן מגובה במאוורר אקטיבי. הרסיבר משתבח בתוספת של קבלים גדולים של 22,000 μF אשר שומרים על עתודות זרם גבוהות וממירים איכותיים מדגם AKM 4490. לרסיבר ארבעה מעבדים חזקים מבית SHARC 32bit ומעבד שמע רב ערוצי HD32 D.D.S.C שיודע לשחזר צליל זהה בכול הערוצים. ה- 7200 הוא רסיבר שעל פי הנתונים והמראה, נראה כי מוכן לקרב!

חיבורי וידאו
לרסיבר 8 כניסות HDMI בתקן 2.0a, כאשר אחת מהן נמצאת בקדמת הרסיבר. את תמונת הוידאו ניתן להוציא דרך שלושת היציאות, מה שאומר, כי ה-7200 תומך בהעברת וידאו תלת מימד ותומך ב-4k בקצב פריימים של 24/25/30/50/60p ובקצב של 18 ג'יגה ביט לשניה – כולל HDR אשר ישאיר אתכם מעודכנים לשנים הקרובות. בנוסף ישנן 3 כניסות קומפוננט ו-5 כניסות וידיאו קומפוזיט.

המלצה כללית: למרות שטמון ברסיבר מעבד וידאו איכותי. מומלץ לתת רק לרכיב אחד בשרשרת לנהל את עיבוד הוידיאו (למשל מעבד התמונה בנגן או ברסיבר).


דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי
חיבורי אודיו

מלבד 8 חיבורי ה- HDMI בתקן 2.0 שמעבירים גם אודיו, ישנן 2 כניסות אופטיות, 2 כניסות קואקסיאליות, 7 כניסות אנאלוג אודיו וכניסת 7.1 ch in וכמובן חיבורי רמקולים –11 במספר, בתמיכה של 4-16 אום לכל הרמקולים.
חיבורי רמקולים: אלו מגיעים עם מנגנון נעילה סיבובי (הברגה). אינני נמנה עם אוהביו ומבחינתי הכי נוח, חיבור החוטים עם בננות - פשוט יותר ונוח לשימוש.

סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ושירותי מוסיקה מקוונים

כיום חלק גדול של האזנה למוסיקה שלנו מתרחש בתחום הדיגיטלי. ולכן, תוכלו להתרשם בתכונות מוסיקה דיגיטליות רבות של ה-AVR-X7200.
יש חיבור רשת אלחוטי – WiFi, קישוריות Bluetooth וסטרימר פנימי המאפשר לנגן מוסיקה מהמחשב או כונני רשת ומכשיר מובייל כמו טאבלטים / סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או גם אפל (כולל תמיכה ב- Air Play). אפשר להאזין גם לתחנות רדיו אינטרנטיות ושירותי מוסיקה כמו Spotify באזורים נתמכים. אפליקציית המכשיר די קלה ונוחה לתפעול להזרמת מוזיקה מהסמרטפון ועוד. אישית אני לא מחבר לזה ולטעמי אין תחליף לשלט הייעודי.

עדכוני קושחה

ה-7200 זקוק לעדכון קושחה נרחב כדי לתמוך בפורמט DTS-X. אופן התהליך די פשוט וקל, אך הוא ארך כ-63 דקות במהלכן הרסיבר כיבה את עצמו. ניתן לראות את אופן התהליך על צג המכשיר, בסיום התהליך הרסיבר ידלוק ושוב יכבה. במשך התקופה שהמכשיר שהה אצלי בבחינה, הרסיבר קיבל עדכון נוסף שארך כ- 12 דקות. יתכן שעדכונים נוספים יגיעו בהמשך.

דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי
מערכת כיול - RC 

ה-AVR-X7200 מגיע עם מערכת כיול Audyssey MultEQ XT 32. זוהי מערכת כיול די קלה ונוחה לתפעול. ההליך הוא פשוט מאוד ואורך מספר דקות בתצורה של 5.1. במקרה שלי זה ארך פרק זמן ארוך יותר משום שהמערכת שלי בנויה בתצורה של 7.1.2. בסיום התהליך קיבלתי תוצאה מצוינת שתתאים למרבית המשתמשים. אינני נמנה עם מעריצי מערכות הכיול. מהתנסות רבת שנים הגעתי למסקנה ששום מערכת כיול לא מניבה תוצאה מושלמת. תמיד חסר לי משהו למרות שיש חובבים רבים הסומכים על מערכת זו ב״אוזניים עצומות״. עם זאת, כנקודת פתיחה, מערכת הכיול ב-7200 עושה עבודה מצוינת.

הערה: חובה להשתמש במערכת הכיול בחיבור הראשוני. וכמו בכול מערכת כיול יש לשמור על שקט מוחלט בבית בעת ביצוע התהליך עד לסיומו.

תאימות HDMI 2.0

כפי שראיתם ה 7200 מגיע בתקן HDMI 2.0a עדכני. תמיד ישנן ספקות לגבי תאימות בכול הקשור לתקני HDMI חדשים לתאום לשאר המכשירים, אך ה-7200 עבר את המבחן בהצלחה מרובה. תאימות מושלמת עם כול המקורות, סנכרון מעולה בהפעלת קבצים, מעבר מהיר ביותר בין הכניסות. ל-7200 שודכו כל המקורות שיש ברשותי שכוללים מחברי HDMI  בתקן 1.3 ו- 1.4:
PIONEER KURO 6090H, OPPO BDP-105D, TVIX 6600+, SONY PS-4, PIONEER BDP-LX52, YES MAX HD.

דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי
מבחן רב ערוצי


רשימת ציוד
9 יחידות של רמקולי מוראל SP3
סאבוופר  KLIPSCH R-115SW
נגן בלוריי הכולל סטרימר OPPO BDP-105D
אמצעי תצוגה מסך פיוניר קורו 6090H
 
את הקטע הראשון התחלתי כהרגלי עם הסרט "James Bond - Quantum of Solace". את הסרט הזה אני מכיר על כל היבטיו. קטע הפתיחה של הסרט מורכב מאלמנטים סונים מאוד מאתגרים בניהם מנועים של רכבים עצבניים, יריות, התנגשויות, חריקות צמיגים וכל מה שגברים אוהבים כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה שתפקידה הוא להכניס אותך לאווירה הקשוחה. זה קטע כל כך דינאמי וקשה שלוקח מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. ה- 7200 עובר את המבחן הזה בקלות בזכות רכיביו האיכותיים הטמונים בו, הוא אנרגטי מפורט ועוטף. נהמת המנוע המטורף של ה- "Aston Martin" של בונד נשמעת מעולה בכל חלל האזנה הרגשתי שהוא חוצה את הסלון ועובר לצידו האחר, פשוט מדהים!

הקטע השני שנבחן הוא מספר הג'ונגל החדש "The Jungle Book" (2016):
בשונה מהסקירות הקודמות, החלטתי הפעם לקחת את ה- 7200 לעוד מבחן מאתגר, בחרתי בקטע סראונד איכותי ומאתגר, אשר נלקח מהסרט ספר הג'ונגל (2016).

מוגלי הוא ילד קטן ונאיבי וגם תמים, מוצא עצמו לבד בלב היער, אט אט הוא שומע קול שמנסה לפתח עימו דיאלוג, הקול מתקרב אליו... מוגלי התמים מוצא עצמו קפוא ומפוחד מול הנחשה קא הערמומית, יחד עם זאת תמימותו משאירה אותו ערני. הוא נשאל ע"י הנחשה שאלות ועונה להן, קולה של הנחשה קא נשמע באיכות מדהימה בכל פעם דרך רמקול אחר בנפרד. הדיאלוג ביניהם ממשיך לכיוונם אחרים, קא מנסה לספר למוגלי על משפחתו ועברו, במהלכם מוגלי התמים מתחיל לקפוא על מקומו שהנחשה קא מספרת לו איך איבד את אביו ע"י הטיגריס הרשע שירקאן, זהו קטע המורכב מהרבה אלמנטים קשים ומאתגרים, מאין שרבוב של דיאלוג מתמשך עם שלל אירועים אנרגטיים המתרחשים מסביב, מה שדורש מהרסיבר יכולת פענוח די קשה. ה- 7200 עובר את המבחן הזה בהצלחה מרובה הוא מייצר הפרדה מעולה עם יכולת דיוק די מרשימה.
 
הקטע השלישי שנבחן הוא מהאביר האפל "The Dark Knight":
מבחינתי זה סרט רפרנס מכול הבחינות. נעזוב רגע את העובדה שהוא מוקלט מעולה, המוסיקה בו והצלילים המתגברים בהתחלה עושים משהו לצופה שגורם לצמרמורת. לטעמי, מבחינת פס קול לסרט אקשן, הוא אחד מהטובים שיש. אם הייתי יכול לתת לו אוסקר על זה, הייתי נותן ובגדול.
התמקדתי בקטע המרדף של איש העטלף (באטמן), עם המכונית המוגזמת, שמתוכה יוצא האופנוע המוגזם שרודף אחרי "הנבל". זהו קטע המשלב המון אלמנטים. אך במרכזו מתקיים מרדף מכוניות, התנגשויות, ויריות עם שימוש בתחמושת כבדה (תענוג!). אך מה שהופך אותו לעוד יותר מיוחד הוא כבל הפלדה (אני מרשה לעצמי לקרוא לו "מבחן כבל הפלדה") בו "באטמן" משתמש כדי ללכוד את הג'וקר. הכבל מושחל במהירות מתחת למשאית, מתחבר אליה וגורם להיפוכה אבל לא סתם התהפכות צידית משעממת. במקרה הזה החלק האחורי של המשאית התחלף עם הקדמי מלמעלה. הרסיבר מצליח לשים דגש די ברור על מעוף הכבל מתחילת המהלך ועד לסיומו. זה דורש יכולות של חשיפות פרטים ומיקרו פרטים. התוצאה שמניב ה- 7200 מצוינת.

דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי
הופעות


להקת פוליס "The Police: Certifiable - Live In Buenos Aires"
זהו כותר בלוריי באיכות גבוהה ביותר. ראיתי ושמעתי אותו מאות פעמים ובכל פעם הוא נשמע מדהים. בס איכותי ומדויק, הפרדה מושלמת בין הבמה לקהל וקולו של סטינג נשמע צלול וברור ביחס לכלים המתנגנים סביבו. גם כאשר שומעים ברקע את הקהל ומחיאות הכפיים הם אינם מתערבבים עם הבמה. ה-7200 צולח את המבחן הזה בקלות מרשימה. הוא מצליח ליצר במה עם הפרדה מצוינת ומזכיר לנו היטב שדנון לא שכחו איך משחזרים מוסיקה.

אדל Adele - live at the royal albert hall
אני יכול להעיד על עצמי שאני נמנה עם אוהבי הופעות בשמע רב ערוצי. איכות הצליל במוסיקה רב ערוצית גורמת לי להתרגש בכל פעם מחדש. צפיתי במספר הופעות איכותיות בבלו-ריי. ההופעה הזו, של הזמרת "אדל", לקחה אותי למחוזות אחרים. ברגש, באיכות ההפקה בכלל ובאיכות הצליל בפרט.

קולה של "אדל" נשמע כל כך ברור ועוטף עד שהיו רגעים שחשבתי שהיא יושבת מולי בסלון. התזמורת שמסביבה נשמעה מצוין. מחיאות הכף של הקהל נתנו לי להרגיש שהם יושבים מאחורי כאילו אני ממוקם באחד מהכיסאות באולם עצמו. הרסיבר הצליח להניב סאונד טבעי עם במה מרשימה ורחבה, מרשים עוד יותר זו העובדה שהוא מצליח לחלץ מרמקולים סטליטים יכולות מהממות שהיו מבלבלים לא מעט חובבים שמדובר במוניטורים. וזו אינה הפעם הראשונה שה- 7200 הזה עושה זאת. גם בקולנוע הוא הצליח להגדיל אותם.

UB40: Live At Montreux
צפיתי  בהופעה המדהימה הזאת עשרות פעמים, ובכול פעם היא מרגשת אותי מחדש. על הבמה הלא גדולה ניצבת להקת  UB40האנגלית שחרטה על דיגלה את מוסיקת הרגיי. מה שמצריך ממנה שילוב של כלי נגינה די מגוונים, הרסיבר מצליח ליצור הפרדה מוחלטת בין הכלים, שבמהלכה ניתן לשמוע בבירור את קולו של הסולןAli Campbell, וזאת למרות שהם די קרובים לקהל, היו רגעים שהסולן הלהקה הפנה את המיקרופון לקהל כדי לשתף אותו בחוויה, גם במצב קיצון זה הרסיבר הציג יכולות מרשימות.

דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי
DOLBY ATMOS

זהו פורמט אודיו חדיש ואיכותי שמחליף את DOLBY TRUE. פורמט האטמוס שונה ממה שהכרנו עד היום. המעברים בין הפורמטים הישנים יותר לא הצריכו אותנו לשנות את מערך הרמקולים בסלון. לעומת זאת, פורמט האטמוס מחייב התקנת רמקולים בתקרה בתוספת לקיים. תוספת הרמקולים בתקרה מעצימה את החוויה בסאונד איכותי שעוטף אותך מכול הכיוונים. במילים אחרות - אם התרגלנו לצליל שמגיח מקדימה, צדדים ומאחור. תתחילו להתרגל לקבל אותם גם מהתקרה. נכון, ניתן גם ליהנות מפורמט האטמוס מבלי להתקין רמקולים בתקרה והוא טוב יותר בכל מצב. אבל, התקנת זוג רמקולים בתקרה, באזור הישיבה, תעצים את החוויה ותכניס אותך לאווירה קולנועית משובחת יותר. וכן - זו חוויה יותר מרשימה ממה שתמצאו כרגע ברוב בתי הקולנוע בישראל.

הערה: אם תרצו להוסיף עוד זוג רמקולים בתקרה, קרי 4 רמקולי אטמוס בסך הכל, יש לשדך ל- 7200 מגבר כח דו ערוצי נפרד בכדי להעצים את החוויה בתצורה של 7.1.4.

במהלך התקופה בה הרסיבר שהה אצלי בבחינה, נבחנו סרטים וגם קטעי דמו איכותיים. אין ספק שפורמט האטמוס נשמע טוב יותר מקודמיו: במה רחבה ומוגדרת יותר, בס גדול עם עומק, רזולוציות ויכולות משמעותיות, רמת הפרדה מצוינת וסראונד רחב שעוטף אותך מכול זווית. ה- 7200 מצליח להרשים מאוד בשידור טכנולוגיית האטמוס ולדעתי, כל חובב קולנוע חייב את האופציה הזו לעצמו.
 
DTS-X MASTER

כאשר קיבלתי את ה-7200 לבחינה, סקרן אותי מאוד לדעת איך הוא יתמודד עם הפורמט החדש DTS-X. עוד יותר סקרן אותי איך הוא יתפקד עם מערך הרמקולים החדש שברשותי בתצורה של 7.1.2 אשר תוכנן עבור פורמט האטמוס. לאחר עדכון קושחה ארוך, התחלתי להריץ את קטעי הדמו האיכותיים מבית DTS. די קשה להתרגל אליו משום שהוא שונה משמעותית מקודמו. דומה למדי ביכולותיו לפורמט המתחרה DOLBY ATMOS. הפורמט החדיש מבית DTS מגיע עם יותר אנרגיה, פרטים ודינמיקה. אין ספק שהפורמטים הללו מציבים רף חדש לכל אוהבי הקולנוע הרב ערוצי.

דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי
מבחן אודיו דו ערוצי


רשימת ציוד

נגן OPPO BDP-105D
רמקולים Definition DC10TI TANNOY

ניתן לומר שבתחום הזה אני מעמיד אותו כיריב ראוי מול מגברי סטריאו יעודים. אני בהחלט זוכר לטובה את איכותם של רסיברי הדגל של דנון. איכות הצליל של ה- 7200 בסטריאו הוא פשוט פנטסטי. וחלק מזה בזכות דאק מעולה AK4490EQ is a new generation 32-bit stereo Premium DAC הוא עמד בגאון מול מגברי סטריאו יעודים. מאידך אין לי שום כוונה להעמיד אותו מול מגברי היי אנד אמיתיים. אני מסיק את המסקנה הזו לאחר שעברו אצלי בתקופה האחרונה כמות נכבדה של מגברי סטריאו איכותיים.


אז כן, ה-7200 הוא עוד רסיבר שהרשים אותי בקטגורית הרסיברים בסטריאו. אפשר לחיות עימו בקלות הוא חזק, מפורט, דינאמי, ומאוזן. נדיר לקבל תוצאות כאלו מרסיבר יעודי לקולנוע ביתי. במשך השעות הרבות בהן האזנתי ל-7200 משודך לרמקולי  טאנוי משובחים שברשותי,עם מבחר תקליטורים איכותי ביותר שאני מכיר היטב, הרסיבר הניב יכולות מאוד מרשימות. התקליטור של brad mehldau the art of the trio volume 3 מציב רף גבוה למגברים רבים וטובים שעברו אצלי. הוא היה טוב מחלקם, ופחות טוב מאחרים. אך רק מהעובדה שהוא בכלל מצליח לשחק במגרש הזה, ה-7200 מסב בי גאווה. מצב Pure Direct שמיועד לעקוף את את כל העיבודים של הרסיבר הופעל (קצת מצחיק שצריך להפעיל תכונה שתפקידה הוא לכבות משהו...), הוא מביא איתו יותר טבעיות ודינמיות, גם יותר פרטים ואיזון מרשים. ישנם כאלה שלא מתחברים למצב  Pure Direct ברסיברים שונים מכיוון שהם נותנים תחושת של חוסר בתלת מימד. ה-7200 מציב רף חדש של יכולות בסטריאו שאי אפשר להתעלם מהן.

העמדה

ה-7200 מתחמם כמעט כמו כל רסיבר. כגיבוי טמנו בו זוג מאווררים אקטיביים ששוכנים בתחתית  הרסיבר בחלקו הקדמי מתחת ליחידות ההגברה, למרות זאת מומלץ לתת לו מרווח סביר עבור אוורור מעליו ומצדדיו, במרווח של כמה ס"מ.

שלט רחוק
רמת הגימור של השלט יותר מסבירה, כאשר רוב הכפתורים מוארים אוטומטית ברגע בו המשתמש מרים את השלט. הוא מציג קליטה פנטסטית מכל מקום ובכל זווית. הוא נוח לתפעול ארגונומי וברור להבנה.כתחליף לשלט ניתן להשתמש באפליקציית המכשיר שהיא די נוחה ופשוטה לתפעול.

נוחות תפעול
לאחר שמתרגלים לרסיבר הזה זורמים איתו די בקלות. הרסיברים החדשים הם כבר הרבה מעבר לרסיבר רב ערוצי. הם עתירי טכנולוגיה מה שמקשה מאוד על המשתמש החדש והטכנופובי. למרות זאת ה-7200 שומר על קלות תפעול לעומת מכשירים אחרים בשוק.
 
דנון AVR-X7200W - ביקורת רסיבר קולנוע ביתי
סיכום

הדנון AVR-X7200W הוא רסיבר הדגל של החברה, הוא מחליף את 4520 עם עוד שלל תוספות שהופכות אותו לעדכני ביותר ולכמעט מושלם. הוא בנוי נהדר, מתקדם ביותר, נראה טוב. ונשמע מעולה. הוא הפתיע מאוד ביכולותיו כאשר האזנתי למוסיקה בסטריאו. הייתי בטוח שיהיה לו קשה לעלות באיכויותיו על ה-4520. הדגם החדש נשמע טוב יותר משמעותית. אך הדבר המדהים הוא שהוא אינו נופל ממגברי סטריאו יעודים ובחלק מהמקרים גם נשמע גם טוב יותר. כדי ליהנות מה-7200 בסטריאו מומלץ לעבור למצב פיור דיירקט. מערכת ה RC שלו מצוינת. הוא קל לתפעול למרות כל הטכנולוגיה והפיצ׳רים הטמונים בו. בקטגוריית הרב ערוצי הוא די הרשים אותי, בכול סוגי הפורמטים ובמיוחד בפורמטים החדישים שנכנסו לשוק בשנה האחרונה. הוא אנרגטי, טבעי, ומדויק. מה שהופך אותו מבחינתי לרסיבר דגל איכותי ומשובח ביותר.

מחיר: 19,990 ש"ח

אחריות ושירות: ט.ר. אלקטרו סטריאו

מעבר לתגובות בפורום