טלפון ה- Nubia Z11 mini מושק בישראל

ליאור קורן
12-09-2016 13:26

השקת בכורה בישראל של מותג הסמארטפונים Nubia: באג משיקה את ה- Z11 mini עם גימור מתכת מרשים וממשק מצלמה משוכלל במיוחד, בהמשך יגיע גם דגם הדגל Z11 עם אפשרויות שליטה בעזרת מחוות אצבע על מסגרת המסך.


חברת נוביה פועלת מאז שנת 2012 בסין כיצרנית טלפונים חכמים. אנחנו בדיטאון, גילינו את קו הדגמים המסקרן הזה אשר מציע תכונות מתקדמות בהחלט במחיר אטרקטיבי כבר לפני מספר שנים וסקרנו את דגם ה- Z7 Mini ואת Z9 Mini. יש לחברה מספר דגמים מעניינים, כמו ה- Nubia Z9 שהציע מסך עם שוליים דקיקים ושימוש במסגרת כאמצעי לאפשרויות שליטה מגוונות.

את המותג הזה גיליתי לפני מספר שנים בשיטוטי ברחבי האינטרנט, אף הזמנתי את דגם ה- Z7 mini שהציע מפרט טכני דומה לזה של גלקסי S5 אבל במחיר שנע בין שליש לחצי… החומרה והגימור התגלו כטובים מאוד, גם הממשק היה בסדר, אבל באותה תקופה למכשירים של נוביה היתה קהילת מפתחי רומים קטנה יחסית ונוביה פעלה בעיקר בתוך השוק הסיני ולכן ההתאמה לעברית למשל היתה לא מושלמת. כיום, הרום אמור להיות הרבה יותר ״בשל״ ואנשי באג מצהירים כי הם שותפים בפיתוח התרגום לעברית – משהו שאותו נבדוק כמובן בעת סקירת מכשיר ה- Z11 mini.

Nubia Z11 mini ביקורת השקה
באג כיבואנית עובדת מול הסניף האירופי של נוביה שנפתח לפני כמה חודשים (ואשר שכר את שירותיו של כדורגלן הדגל רונאלדו כפרזנטור). במסיבת העיתונאים, הופיע מקס – מנכ״ל נוביה אירופה אשר סיפר על החברה שהוקמה במקור בשנת 2002 אך בשנת 2012 נולד שם המותג המוכר במטרה לייצר סמארטפונים מעוצבים מתקדמים, עם דגש מיוחד על יכולות מצלמה. החברה מכרה בעיקר בשוק הסיני בשנים הראשונות אך כעת היא מתרחבת לשווקים נוספים בעולם ורוצה בתוך כמה שנים להציג מובילות עולמית. 60% ממניות ממניות החברה מוחזקות בידי חברת התקשורת ZTE. על פי כתב האתר מנחם לוריא, השם נוביה הוא עיוות לשוני של זהב במצרית עתיקה, שם של חבל ארץ שבו התקיימה ציויליזציית כוש שנעלמה מעל פני הגלובוס ממש לפני כ-3000 שנים לערך.

Nubia Z11 mini ביקורת השקה

Z11 mini

נוביה מייחסת חשיבות רבה ליכולות המצלמה ו״מלבישה״ על ישום המצלמה יכולות שליטה מתקדמות שמגיעות בד״כ במצלמות DSLR. לדוגמה, הצלם יכול לבצע מדידת אור מנקודה ספציפית בפריים ולעשות פוקוס על נקודה אחרת (להבדיל מרוב מצלמות הטלפונים שם מתבצעת מדידת אור ופוקוס על אותה נקודה). בנוסף, יש יכולות כמו צילום מציאות מואצת (Time Lapse), ציור אור ועוד. המצלמה הראשית ב- Z11 mini כוללת חיישן סוני IMX298 עם 16 מגה פיקסל ועדשת f2.0 המצופה בזכוכית ספיר להגנה מפני שריטות בעוד מצלמת הסלפי הקדמית מאפשר לצלם ברזולוציית 8 מגה פיקסל בזווית ראייה של 80 מעלות.

מסך המכשיר בגודל 5״, רזולוציית 1920x1080 פיקסלים והוא מוגן ע״י זכוכית גורילה 3 בתצורת 2.5D – כלומר שוליים קמורים. המעבד מדגם סנאפדרגון 8952 מתומן ליבות, מהן ארבע פועלות בתדר 1.5GHz וארבע בתדר 1.2GHz. למכשיר יש זיכרון ראם בנפח 3GB ונפח אחסון פנימי של 32GB זאת במקביל לאפשרות הרחבה ע״י כרטיס זיכרון. ל- Z11 mini יש סוללה בקיבולת 2,800mAh שאינה ניתנת להחלפה ע״י המשתמש.

מחיר Z11 מיני עומד על 1299 ש״ח לגרסת 3GB RAM / 32GB.

Nubia Z11 mini ביקורת השקה
דגם Z11 הבכיר יותר יגיע בהמשך השנה עם מעבד קוואלקום 8996 ושתי תצורות: 4GB RAM / 64GB או 6GB RAM / 64GB, עם מסך 5.5״. בנוסף, יגיע דגם זול יותר בשם N1.  בדגם הדגל Z11 יכול המשתמש לבצע פעולות שונות בעזרת החלקת האצבע על גבי שולי המכשיר / מסך וכך להפעיל מספר קיצורי דרך או פעולות המוגדרות מראש במכשיר. לדוגמה, ניתן יהיה להחליק את האצבעות על השוליים משני צידי המכשיר לכיוון חלקו התחתון על מנת להנמיך/להגביר את הבהירות, ללחוץ פעמיים על המסגרת עבור צילום מסך ולחיצה משני הצדדים במטרה להפעיל את המצלמה.

הטלפונים של נוביה מגיעים עם אנדרואיד וממשק nubia UI, כאמור, על פי הצהרת אנשי באג, הם ישווקו בישראל עם גרסת תוכנה שפותחה לשוק הישראלי עם תמיכה עברית מלאה. קיבלנו לידנו את ה- Z11 mini ונבצע עליו סקירה מלאה במהלך שבועות הקרובים.

מעבר לתגובות בפורום