אייפון 7 ו- 7 Plus הוכרזו – מה הם מציעים?

ליאור קורן
07-09-2016 21:52

אפל מציגה את אייפון 7 פלוס עם שתי מצלמות – אחת לזווית רחבה והשנייה לזום X2, עם מחבר אוזניות Lightning (אין יותר יציאת 3.5"), השיפורים ביחד עם האחת הקטן אייפון 7 מתמקדים במצלמה, צמד רמקולים ומעבד חזק מתמיד.

אייפון 7 Plus החדש מגיע עם צמד מצלמות בגבו ולטענת החברה היא נדרשה לעשות שינוי בתהליך הייצור עבור הגוף החדש. הפעם מגיע גם גימור מתכתי מבריק וחלק שנקרא Jet Black, זאת לצד גימור שחור "רגיל", זהב, כסף וזהב ורוד. לחצן הבית תוכנן מחדש ומעתה אפשר להגדיר אותו לפעולות נוספות. הוא רגיש גם לעוצמת הלחיצה – Force Touch, הוא לא זז ונלחץ פיזית אלא מקנה פידבק בעזרת רעד שמדמה לחיצה אמיתית.

שני הדגמים (אייפון 7 עם מסך 4.7" ואייפון 7 פלוס עם מסך 5.5") מציעים עמידות לאבק ונתזי מים בתקן IP67. המסך אמור להציג טווח צבע גדול מהרגיל – Wide Color Gamut.

אייפון 7 / פלוס
המצלמה (עם 12 מגה פיקסל) כוללת שישה אלמנטים בעדשה עם צמצם f1.8, מנגנון יצוב רעידות אופטי, החיישן מהיר יותר ב-60% ויש גם פלאש חדש עשוי ארבע נורות לד שונות המבזיק אור בכמות גבוהה יותר של חמישים אחוז. מעבד התמונה שופר לפי דברי החברה בנושאים של צבע והסרת רעשים. מצלמת הסלפי קיבלה תוספת רזולוציה עם חיישן של 7 מגה פיקסל לעומת 5 בדור הקודם. דגם האייפון 7 פלוס מציע בדומה ל- LG G5 שתי מצלמות בגבו: אחת למצב זווית רחבה והשניה למצב טלפוטו עם זום גדול יותר של X2. אפשר לעשות הגדלה נוספת אולם מעל לזה מדובר על זום דיגיטלי שפוגע באיכות התמונה. אפשר לעשות גם אפקט של בוקה בתמונה ולצפות בו על המסך טרם הצילום.

אייפון 7 / פלוס
האייפונים מגיעים הפעם עם צמד רמקולים לאפקט סטריאו ועוד נקודה שעוררה ותעורר ויכוחים: אין יותר יציאת אוזניות אנלוגית מוכרת 3.5 מ"מ אלא החיבור יתבצע דרך מחבר ה- Lightning וידרוש מכם רכישת אוזניות חדשות או מתאם. על מנת לצלמצם את המחאה מהקהל, ביחד עם המכשיר יגיע זוג אוזניות כזה וגם מתאם לאוזניות 3.5 מ"מ.

אייפון 7 / פלוס
אפל הציגה גם EarPods – אוזניות כפתור אלחוטיות עם סוללה לחמש שעות וחיישנים שמפסיקים את המוזיקה כאשר מוציאים את האוזניה מהאוזן. אפשר להשתמש רק באוזניה אחת עבור ביצוע שיחות למשל או שתיים בצוותא למוזיקת סטריאו.


EarPods
מעבד ה- A10 Fusion בטלפון כולל ארבע ליבות כאשר שתיים מהן פועלות במהירות גבוהה יותר מהאחרות. שתי האחרות צורכות חמישית מהאנרגיה של ליבות הביצועים. ביצועי הגרפיקה חזקים יותר מהמעבד הקודם A9 אך עם 2/3 מצריכת האנרגיה. שירות התשלומים של החברה - Apple Pay יגיע בהמשך השנה גם ליפן.


אייפון 7 / פלוס
שני האייפונים יחלו להמכר החל מה- 16 לספטמבר, כאשר אפשרות ה- Pre Order בארה"ב נפתחת כבר היום. אייפון 7 יעלה 649$ לגרסת 32GB (סוף סוף אין גרסת 16GB). כאשר iPhone 7 Plus יעלה 769$. בנוסף לגרסת ה- 32GB ימכרו גרסאות 128GB/256GB.

שעון Apple Watch Series 2

השעון החדש עומד בתקן המתאים לשחייה ולא רק כהגנה בפני התזות מים אלא אף צלילה לעומק של עד 50 מטרים. השעון אף יציג לשחיין כמה קלוריות הוא שרף בעת הפעילות ואף נעשית הבחנה בין שחייה בבריכה סגורה מול הים הפתוח. לחובבי הריצה, יש כעת מד צעדים מבוסס GPS לשיפור דיוק המדידה או אפליקציות ניווט באזורים ללא קליטה סלולרית. לשעון יש מעבד חדש כפול ליבה שמהיר יותר ב-50% לפי הצהרת החברה, כמו גם מעבד גרפי חזק יותר עם פי שניים ביצועים בהשווה לדור הקודם. גם המסך החדש משופר והוא מציע בהירות כפולה מבעבר – עד 100 ניטס לפי דברי אפל.

Apple Watch Series 2
בין שאר הגימורים, יוצע גם שעון עם גוף עשוי חומר קרמי וגם גרסה בשיתוף עם נייק עם גוף אלומיניום. מחיר ה- Apple Watch 2 יעמוד על 369$ (גם בגרסת נייק) ואילו השעון מהדור הקודם שיקרא מעתה Apple Watch Series 1 יקבל גם הוא את המעבד המשודרג ומחירו יעמוד על 269$. מכירת השעונים תחל מה- 16 לספטמבר וגרסת Nike תגיע באוקטובר.

מעבר לתגובות בפורום