סמארטפונים חדשים של סוני וגם וואווי

ליאור קורן
01-09-2016 19:52

סוני משיקה דגמי Xperia XZ / Z compact עם חווית צילום משופרת בעוד וואווי משיקה דגמי Nova חדשים ומעוצבים.

חברת סוני מציגה בתערוכת IFA שני סמארטפונים חדשים בסדרת Xperia X, עם דגש על חווית הצילום:

סוני מכנה את יכולת הצילום בטלפון כ"משולשת" והיא מונה בסך הכל שלושה חיישנים הקשורים לתהליך: חיישן המצלמה הרגיל ברזולוציית 23 מגה פיקסל, עם מעבר מהיר של 0.6 שניות ממצב המתנה לצילום, החיישן השני הוא IR (אינפרה אדום) שנועד לשיפור הצבע בתמונה. החיישן השלישי הוא לייזר המיועד לביצוע פוקוס מהיר – ראינו כאלו כבר בטלפונים שלLG  למשל. סוני מציעה גם מנגנון איזון רעידות בחמישה צירים לתמונות סטילס וגם וידאו וגם מנגנון מיקוד לאובייקטים בתנועה שאמור לבצע הערכה לאן נע אותו אובייקט (למשל ילד שרץ סגינה) ולנעול עליו מיקוד בעודו נמצא בתנועה. מצלמת הסלפי מציעה גם היא רזולוציה גבוהה יחסית לז'אנר: 13 מגה פיקסל ועדשה רחבה של 22 מעלות.


ה- Xperia XZ מגיע עם מסך 5.2" ברזולוציית FHD וזכוכית קמורה בצדדים, מעבד המכשיר סנאפדרגון 820 החזק וזה של ה- Xperia X Compact מדגם סנאפדרגון 650 עם שש ליבות שמגיע עם מסך בגודל 4.6" ורזולוציית 720p בלבד. בשני הדגמים, לחצן הצד כולל בתוכו גם סורק טביעות אצבע, גופו של דגם XZ עמיד גם בנתזי מים ואבק בתקן IP68.

Xperia XZ
Xperia XZ יושק בעולם החל מחודש אוקטובר 2016, דגם ה- Xperia X Compact החל מספטמבר 2016 ובארץ הקודש לקראת סוף שנת 2016.
Xperia XZ יהיה זמין בצבע כחול בשם "היער הכחול" (Forest Blue) - יחד עם הצבעים המוכרי - שחור מינרלי (Mineral Black) ופלטינה (Platinum). דגם  Xperia X Compactיהיה זמין בצבע "כחול ערפילי" (Mist Blue), שחור (Universe Black) ולבן.

דגמי נובה של וואווי


גם יצרנית הסמארטפונים הסינית הציגה היום שני דגמים חדשים בגוף אלומיניום אחוד, בסדרה חדשה – Huawei Nove. אלו הם דגמי ביניים זולים מתחת לדגם הדגל P9 שהוצג היום בשני צבעי גימור חדשים: כחול ואדום.


Huawei Nova
דגם Nova (מחיר €399 באירופה) מציע מסך 5" ברזולוציית FHD עם מעבד סנאפדרגון 625, זיכרון 3GB RAM, שקע הטענה מסוג USB-C לסוללה בקיבולת 3,020mAh, סורק טביעות אצבע בגב המכשיר, עיצוב בעל דפנות עגולות יותר מבעבר וגימור בצבעי ורוד, כסף, אפור וזהב. מצלמת הטלפון מציע את אותו חיישן 12 מגה פיקסל של דגם הדגל P9, אולם ללא חיישן ה-IR  השני. הדגם הבכיר יותר Nova Plus (מחיר €429 באירופה) מציע מסך 5.5" ברזולוציית FHD, סוללה גדולה יותר בקיבולת 3,340mAh וגם מצלמת 16 מגה פיקסל. שני הטלפונים יחלו להמכר באירופה בחודש אוקטובר עם מערכת הפעלה אנדרואיד 6 מרשמלו.

Huawei Nova Plus
וואווי הכריזה היום גם על טאבלט MediaPad M3, עם מסך בגודל 8.4" ורזולוצייה מכובדת של 2560x600 פיקסלים. יש לטאבלט זוג רמקולים לאפקסט סטריאו (כאשר אוחזים את הטאבלט לרוחב), סוללה בקיבולת 5,100mAh ומעבד Kirin 950 שנמצא גם בסמארטפון P9. מחירו יעמוד על €349 באירופה לגרסת 4GB RAM ונפח אחסון של 32GB.

Huawei M3

מעבר לתגובות בפורום