שיאומי Mi 5 - סמארטפון מעוצב במבחן

ליאור קורן
29-08-2016 12:30

ביקורת טלפון חכם: שיאומי Mi 5 מציע עיצוב יפה וגימור מהוקצע, כמו גם מעבד וביצועים טובים בהחלט ביחס לקטגוריית המחיר, עם ממשק ה- MIUI של החברה אך עם תרגום חסר לעברית.

שיאומי, למי שאינו יודע עדיין, היא אחת מיצרניות הסמארטפונים העולות בסין, יש מי שמכנה אותה אף "האפל של סין". לפני קצת פחות משנה, החל יבוא רשמי לישראל ע"י קבוצת המילטון.

Xiaomi Mi 5 הוכרז בתערוכת הסלולר בברצלונה בחודש פברואר. להבדיל מדגמים אחרים של החברה, הוא לא מיועד להיות פאבלט גדול מימדים אלא טלפון מעוצב, מהיר ו-"חלק" (תרתי משמע). חזית המכשיר חלקה למראה ומגע ועשויה זכוכית (גורילה גלאס 4), כאשר בתחתית נמצא לחצן בית פיזי (שכולל גם חיישן טביעות אצבע) בעוד שני הלחצנים האחרים הם לחצני מגע שמופיעים בתור נקודת אור בלבד. גבו של ה- Mi 5 עשוי פלסטיק מבריק (בצבע לבן במקרה של המכשיר שהגיע לסקירה) עם מסגרת מתכת. הגב קמור בשוליו והוא מאוד חלק למגע, למעשה, בכל פעם שהנחתי אותו עם תיבת עץ למטרת צילומים, הוא נטה להחליק הצידה. עדשת המצלמה אינה בולטת החוצה מהגב וזו נקודה לזכות. מסגרת המתכת היפה מקיפה את גוף המכשיר, היא צרה בצד (בגלל הגב הקמור בצדדים) ושני הלחצנים בצד (הדלקה ועוצמת קול) מעט צרים בצד ימין, בהשוואה לדגמי וואווי למשל. גודל המסך עומד על 5.15" וזה הופך את הטלפון לקומפקטי יחסית בהשוואה לדגמים עם מסך 5.5"-6", נוח לנשיאה בכיס המכנס ולקל - המכשיר שוקל רק 129 גרם.


שיאומי Mi 5 - ביקורת טלפון חכם
שיאומי Mi 5 - ביקורת טלפון חכם
אנדרואיד ועברית?

ה- Mi 5 מגיע עם אנדרואיד 6 עם ממשק ה- MIUI 7 של שיאומי. בעולם יצאה כבר גרסת MIUI 8 ואני מקווה שהיא תגיע לטלפון הישראלי בקרוב (הטלפון נבחן עם גרסה 7.2.13.0). אם תרשמו לחשבון משתמש Mi של שיאומי, תוכלו לבצע פעולות נוספות כמו גיבוי, העברת מידע וקבצים בין מכשירים ועוד.

התרגום לעברית אינו מושלם, חלק מהתפריטים (כמו הגדרות קול או סוללה) אינו מתורגם לעברית ובתפריטים אחרים, היישור הוא לצד שמאל ולא לימין כפי שנדרש בשפת הקודש. בחלק מהמקרים, המשפט בעברית אף חורג מחוץ למסך ואי אפשר לקרוא את כולו (כמו באפשרות בחירת יום תחילת השבוע ביומן).

שיאומי Mi 5 - ביקורת טלפון חכם
חלק מאפליקציות גוגל המוכרות והבסיסיות כמו ג'ימייל או יוטיוב אינן נמצאות על המכשיר ויש להתקינן באופן ידני מחנות גוגל. הדפדפן עבר קסטומיזציה והוא מציג פס תחתון עם תפריט קיצורי דרך, מצד אחד זה גוזל מעט שטח מסך מתצוגת הדף, מצד שני יש קיצורים שימושיים כמו לנוע קדימה או אחורה בהיסטוריית הדפים. חייגן הטלפון מגיע עם מקליט שיחות מובנה. את העבודה של ביצוע שיחות עושה השיאומי ללא בעיה מיוחדת, עם איכות קליטה טובה יחסית.

שיאומי Mi 5 - ביקורת טלפון חכם

רמקול המונו ממוקם מאחורי השבכה הימנית בתחתית המכשיר, הוא עושה עבודה נאותה גם במצב דיבור "ספיקר", אולם נתקלתי בחזקים ממנו.

שיאומי Mi 5 - ביקורת טלפון חכם

מסך המכשיר מבוסס על טכנולוגיית LED LCD ברזולוציית 1920x1080 (מספיק פיקסלים בהחלט למסך בגודל כזה), עם טווח צבעים רחב יחסית (95% מתקן NTSC) ועוצמת הארה של 600 ניטס שעוזרת להציג תמונה בהירה גם בתנאי חוץ. הוא מציג תמונה חדה ורוויה ומספק חווית צפייה טובה מאוד.

שיאומי Mi 5 - ביקורת טלפון חכם

ביצועים

ה- Xiaomi Mi 5 מציע את מעבר הסנאפדרגון 820 עם ארבע ליבות, אך בגרסת ה- 32GB שנמכרת בישראל עם זיכרון RAM 3GB מהירות העבודה של שתי הליבות המהירות במעבד הונמכה אל 1.8GHz לעומת 2.15GHz בגרסאות Prime / Pro של המכשיר אשר מציעות גם זיכרון RAM 4GB. זה אולי יפריע לגיימרים מושבעים, אך למשתמש הממוצע, בפועל, המכשיר זריז בביצועיו ותגובותיו. שתי הליבות האחרות במעבד, פועלות במהירות של 1.36GHz. להבדיל מדגמים אחרים של החברה, כמו Redmi Note 3 Pro, אין כאן אפשרות הרחבת נפח אחסון עם כרטיס זיכרון, אבל יש מקום לשני כרטיסי סים.

כאשר הרצתי את מבדק הביצועים אנטוטו בחדר בלתי ממוזג בחום יולי אוגוסט, קיבלתי תוצאה של 89783 שהיא נמוכה יחסית ממה שאמורים לקבל. מעבר לחדר ממוזג והרצה חוזרת של המבחן לאחר המתנה בת מספר דקות להתקררות המכשיר, הניבה תוצאה מכובדת יותר של 114617 נקודות.
בזמן מאמץ למשל בעת הרצת מבדק אנטוטו, מורגשת התחממות בחלקו העליון של גב המכשיר (קצת מתחת למצלמה). בפועל, ביצועי המכשיר ותגובותיו מהירים, ללא השהיות מיותרות ואין לו בעיה להתמודד עם ישומים ומשחקים תובעניים יחסית.

Xiaomi Mi 5 Antutu

אין חריץ הרחבה עבור כרטיסי זיכרון, כך שלרשות המשתמש עומד נפח אחסון פנימי של כ- 24GB אחרי כל מה שתופסת מערכת ההפעלה ואפליקציות המכשיר שמגיעות כברירת מחדל.

הסוללה מציעה קיבולת של 3,000mAh, היא שורדת יום עבודה שלם והגעתי איתה לכ- 4-5 שעות זמן מסך פועל. עם המטען המצורף בערכה (2A), לקח 01:40 שעות להטענת סוללה ממצב 3% ל-99%, שקע הטעינה הוא מסוג ה- USB-C הנוח לשימוש. ה- Mi 5 תומך גם בטכנולוגיית טעינה מהירה 3.0 של קוואלקום, אולם יש לרכוש מטען מיוחד לצורך זה.

מצלמה

ה- Mi 5 מציעה מצלמה אחורית עם חיישן בעל 16 מגה פיקסל. התפריט המתקדם במצלמה מציע אפשרויות צילום מתקדמות יותר, כמו פנורמה, מצב לילה (עם חשיפה ארוכה של 32 שניות), מצב ידני לגמרי, ישור אופק ואפילו אפקט Tilt Shift או "עין הדג". המצלמה כוללת מייצב רעידות אופטי על ארבעה צירים המאפשר לצלם במהירויות סגר נמוכות (כמו 1/30) ועדיין לקבל תמונה חדה יחסית. איזון הרעידות האופטי במצלמה עובד גם במצב צילום וידאו 4K וזה עוזר בהחלט לקבלת תנועות חלקות יותר לעין ופחות קופצניות. עדשת המצלמה מוגנת ע"י כיסוי עדשה מזכוכית ספיר קשיחה שאמורה להגן עליה משריטות. הפלאש עשוי שתי נורות לד בצבעים שונים במטרה לקבל אור פלאש טבעי במגוון מצבי תאורה.

שיאומי Mi 5 - ביקורת טלפון חכם
שיאומי Mi 5 - ביקורת טלפון חכם

התמונות בצילום יום חדות וצבעוניות, הטווח הדינמי של חיישן המצלמה סביר יחסית לקטגוריה ואפשר לחלץ גם כמות פרטים מסויימת גם מהבהרת חלקי התמונה הכהים אם רוצים לתקן בעריכה לאחר הצילום. בלילה, ביצועי המצלמה עדיין נאותים ביחס לקטגוריה, אם כי המצלמות בדגמי הדגם המקבילים כמו גלקסי S7 עברו התאמה לחשיכה (כולל גילוח מספר הפיקסלים מ-16 ל- 12) ולכן מתפקדות מעט טוב יותר בתנאים כאלו. מצלמת הסלפי מציע 4 מגה פיקסל וגם מצב "יופי" שנועד להחליק קמטים ופגמי עור ולהציג את המצולם בדרך מחמיאה יותר.

שיאומי Mi 5 - ביקורת טלפון חכם
שיאומי Mi 5 - ביקורת טלפון חכם

סיכום

ה- Mi 5 מציג גימור מהוקצע, גודל מצויין ונוח לשימוש (אפשר לרדת עם הטלפון בכיס אל גן המשחקים מבלי לשאת תיק יעודי בנפרד), נראה שאנשי שיאומי האמצו לעשות את המכשיר כמה שיותר "קטן וחתיך", אם כי הגב חלק מחייב לדעתי שימוש בכיסוי שקוף (אם רוצים לא להסתיר את עיצוב המכשיר) או אחר.

בסעיף החומרה, הטלפון מציג מפרט מתקדם וחזק, ללא מגרעות בולטות מדי (חוץ מחסרונו של כרטיס זיכרון למי שזקוק לכך), הצד הפחות חזק הוא התוכנה - מערכת ההפעלה שלא מתורגמת כמו שצריך לעברית. במחיר הנתון של המכשיר בישראל – 2,490 ש"ח, הוא מתחרה בדגמים כמו וואווי P9 או OnePlus 3 ולכן הייתי מצפה שעניין העברית יסודר באופן מושלם. לפחות יש אחריות של חמש שנים שזה עניין נדיר יחסית בקטגוריה.

מחיר: 2,490 ש"ח
שירות ואחריות: 5 שנים של קבוצת המילטון

מעבר לתגובות בפורום