חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה

סוני A7R II – מצלמת הדגל במבחן שטח באיסלנד | מצלמות | ביקורות | ראשי

סוני A7R II – מצלמת הדגל במבחן שטח באיסלנד

גודל אות: Decrease font Enlarge font
סוני A7R II סוני A7R II

ביקורת בשטח: איתמר יצא למסע עם סוני A7R II לנופים הדרמטיים של איסלנד, לצילומים בין מפלים יפייפיים ומפרץ הקרחונים - הסביבה המושלמת לבחינת ביצועי החיישן וגוף המצלמה.

סוני A7R II היא מצלמת Full Frame ללא מראה (מירורלס) מסדרת A7 היוקרתית. המצלמה, שמחליפה את הדור הראשון שהציג לראשונה חיישן בפורמט מלא במצלמת מירורלס, נחשבת לספינת הדגל של סוני ולכזו שמסוגלת לאיים על ההגמוניה של המצלמות המקצועיות מבית קנון וניקון.

בניגוד לביקורות הרגילות שאנחנו כותבים על מצלמות, הפעם החלטנו לקחת את המצלמה למבחן שטח אמיתי בצילום תמונות סטילס (את הווידאו השארנו להזדמנות אחרת). איתמר קוטלר יצא למסע אל הנופים הדרמטיים של איסלנד עם סוני A7Rii למבחן בין מפלים וקרחונים וחזר עם מסקנות ותובנות לגבי המצלמה.

מידע טכני

הדור השני של מצלמת ה- A7R של סוני מגיע עם חיישן Full Frame ברזלוציה עצומה של 42MP (הדגם הקודם הגיע עם 36MP "בלבד"), כולל מנגנון ייצוב רעידות חדשני על החיישן שעובד עם כל עדשה ומציע שיפור מאוד משמעותי במנגנון הפוקוס (מספר נקודות הפוקוס גדל מ- 25 ל- 399 נקודות).

טווח ה- ISO הטבעי שהמצלמה מציעה נע בין 25,600 – 100 (הטווח המקסימלי הוא בין 104,000 – 50) ובאופן כללי מדובר במצלמה שאמורה להתמודד בצורה פנטסטית עם תאורה נמוכה (שנייה אולי רק לסוני A7S II שתאורה נמוכה זהו שמה השני). שיפור מסויים בוצע גם בעינית האלקטרונית של המצלמה.

המצלמה מנסה לקרוץ גם לקהל חובבי הוידאו עם יכולת צילום ב- 4K לכרטיס הזיכרון הפנימי או למקליט חיצוני. הגריפ של המצלמה הוגדל לבקשת הקהל ובוצעו מספר שינויים קטנים בגוף המצלמה ביחס לדגם הקודם.

בצד הפחות מוצלח כדאי לציין שמשקל המצלמה עלה ב- 160 גרם ביחס לדגם הקודם והיא שוקלת כעת 625 גרם (למרות שיש משתמשים שטוענים שהמשקל החדש מתאים יותר למצלמה בעת שימוש בעדשות זום גדולות). בנוסף, חיי הסוללה קצת פחות טובים מהדגם הקודם עם אפשרות לפי היצרן לצלם 290 תמונות בלבד בין טעינות.
 סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד
נוחות שימוש ותפעול

כיאה למצלמת דגל, ה- A7Rii מגיעה עם גימור איכותי, מוצקה מאוד ביד והגריפ שלה נוח למדי לאחיזה. הגוף אמור להיות עמיד למזג אוויר קיצוני ולאבק, ואני יכול להעיד שבטיול היו לא מעט ימים קרים וגשומים בהם המצלמה תיפקדה ללא דופי. גם את העינית האלקטרונית של המצלמה ראוי לציין לטובה. היא חדה מאוד, מציגה צבעים אמיתיים ומהווה תחליף עדיף לטעמי לעינית האופטית במצלמות ה- DSLR ביחד עם יכולת הצגת כל המידע הטכני בזמן הצילום.

כמו בכל שאר המצלמות מסדרה A של סוני, המסך האחורי נפתח כלפי מעלה וניתן להטייה גם כלפי מטה, אך אינו כולל אפשרות לתפעול באמצעות מגע. לרוב הפעולות זה לא מפריע ותצורת הפתיחה של בסה"כ נוחה לעבודה. עם זאת, היה נחמד אילו היה ניתן לבחור את נקודת הפוקוס המדוייקת ע"י לחיצה במיקום הרצוי במסך.

משתמשים רבים טוענים שהתפריטים של סוני לא נוחים. לי באופן אישי אין בעיה איתם. מה שלי מפריע יותר הוא בחירות מסויימות של סוני במיקום הכפתורים ובהגדרות ברירת המחדל איתן מגיעה המצלמה. הבעיה המרכזית היא הכפתור לצילום וידאו. סוני בחרה שלא להשתמש בכפתור הפוקוס הרגיל לצילום סטילס ומיקמה לחצן וידאו יעודי בצד הימני של המצלמה. בנוסף, המצלמה מגיעה עם הגדרת ברירת מחדל שהופכת את כפתור צילום הוידאו זמין לשימוש גם כשהמצלמה איננה במצב וידאו. כפי שאתם יכולים לתאר, השילוב הזה יגרום לכם להתחיל לצלם בוידאו בטעות בערך כל 10 דקות (וזאת ההגדרה הראשונה שצריך לשנות לפני שמתחילים לצלם).

סוני הוסיפה נעילה לבורר מצבי הצילום, אבל אולי כדאי היה להוסיף את הנעילה (בנוסף או במקום) דווקא לחוגת החשיפה שזזה בקלות בכל פעם שהיד עוברת לידה. הגישה לתפריטים נמצאת בצד השמאלי של המצלמה (מה שמחייב לעבוד בשתי ידיים). נקודת האור מגיעה בדמות כפתור ה- Function שמאפשר להגדיר באופן אישי גישה מהירה להגדרות נבחרות במצלמה (ניתן לבחור עד 10 הגדרות מהירות מתוך כלל הפונקציות של המצלמה).
סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד
חיישן ברמה הגבוהה ביותר

את התמונות מהטיול באיסלנד פתחתי בפעם הראשונה על המחשב לאחר החזרה לארץ וכבר ברגע הראשון הבנתי שהחיישן של המצלמה מספק יכולות אדירות. תמונות נוף באיסלנד כוללות לרוב כמות גדולה מאוד של פרטים והתמודדות עם פסגות מושלגות ועננים נמוכים שנמצאים בחלק גדול מהתמונות. כאן התגלה חוזקו האמיתי של חיישן ה- A7Rii עם טווח דינאמי פנטסטי ויכולת חילוץ פרטים כמעט מושלמת.

התמונות שהמצלמה מפיקה (עם קשר לעדשה כמובן) יוצאות חדות למדי בכל אזורי התמונה (עם שוליים מעט רכים בקצוות בעדשת ה- 24-70mm f4.0) וצילום ברזולוציה המקסימלית של 42 מגה פיקסל מאפשר לבצע חיתוך של התמונות (Crop) בשלב העריכה מבלי לאבד חדות. זוהי אופציה שימושית למדי בצילומי נוף בהם רוב הזמן עושים שימוש בעדשה רחבה יחסית.

סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד

באחד מעדכוני הקושחה האחרונים, נוספה למצלמה היכולת לצלם ב- Uncompressed Raw. זה מביא אמנם את גודל קבצי ה- Raw שהמצלמה מוציאה לכמעט 100 מגה לקובץ, אבל מאפשר לעשות פלאים בעריכה שלאחר הצילום. באופן כללי, התמונות שיוצאות מהמצלמה (גם קבצי ה- Jpeg) נראות מעט חיוורות (לפחות בהגדרות ברירת המחדל).

אני לא ממש ניסיתי לשחק עם הגדרות ה-Jpeg במצלמה כי היה לי ברור שהתמונות גם כך יעברו עריכה (צולמו ב-RAW). אבל מי שרוצה להשתמש בתמונות ישר מהמצלמה, מומלץ לעבור על הגדרות העיבוד ולעשות נסיונות עד לקבלת התוצאה הרצויה. בכל מקרה, כמות הנתונים הנשמרים בקובץ ה- RAW מאפשרת להביא בעריכה את התמונה למצב הכי קרוב שאפשר לדבר האמיתי. שימו לב בדוגמה הבאה לפרטי העננים בשמיים ולעור הסוסים:

לפני עריכה:

סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד

ואחרי:

סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד

יתרון נוסף של החיישן הגדול הוא היכולת לצלם ב- ISO גבוה בתנאי תאורה חשוכים. למרות כמות הפיקסלים הגבוהה כל כך, מהבדיקות שאני עשיתי, צילום ב- ISO של עד 3200 ולפעמים אפילו עד 6400 מייצר רעש דיגיטלי שכמעט ואינו מורגש בתמונה (עד 1600 קשה לי להאמין שמישהו יוכל בכלל לשים לב). פיצ'ר שימושי למדי של המצלמה הוא היכולת להגדיר טווח ISO אוטומטי (לדוגמא לאפשר למצלמה לנוע אוטומטית בין טווחי ISO של 100 עד 1600 בהתאם לסצינת הצילום ללא התערבות ידנית).

תכונה נוספת, סופר שימושית לטעמי, היא היכולת להגדיר ערכי ISO נמוכים במיוחד (הערך הנמוך ביותר שהמצלמה מאפשרת להגדיר הוא 50 ISO). הגדרת ISO נמוך מאפשרת לצלם במהירויות תריס נמוכות בתאורת יום מלאה (סוג של תחליף מתוחכם לפילטר ND). זה עובד מצויין כשרוצים לצלם לדוגמא מפלים או נהרות.


סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד

צילום תוך כדי תנועה

ה- A7R II מאפשרת צילום בקצב לא מרשים במיוחד של 5 פריימים לשנייה. הסיבה לקצב הצילום האיטי נובעת מהזמן שלוקח למצלמה לשמור ולעבד את הנתונים (חמשת הפריימים הראשונים מצולמים במהירות שיא אבל אז המצלמה נעצרת בשלב השמירה ונדרשות 2-3 שניות עד שניתן לצלם רצף תמונות נוסף).

ועדיין, בשורה התחתונה הצילום המהיר במצלמה מפיק תמונות ברמה גבוהה כאשר כאן נכנסים לפעולה גם מנגנון הפוקוס (שמצליח לשמור על תמונות מפוקסות בכל הסדרה) וגם מנגנון הייצוב שמובנה במצלמה ומצליח (ברוב המקרים) לשמור על חדות התמונה גם כשהיד רועדת מעט. הנה דוגמא לתמונה שצולמה כחלק בצילום מתמשך כחלק מרצף של תמונות בזמן שאני עומד על גבי סירה מטלטלת בין גלי הים.

סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד

פיצ'ר נחמד נוסף שמובנה במצלמה (ולדעתי חובה שיהיה קיים בכל מצלמה מקצועית) הוא היכולת לצלם Bracketing של תמונות. למי שאינו מכיר את המושג, Bracketing הוא צילום רצף תמונות מהיר כאשר התמונות נבדלות האחת מהשנייה בערך הצמצם / White Balance / טווח הדינמי או בערך אחר אותו בחר המשתמש ואשר משפיע על התמונה הסופית. המטרה היא בסופו של דבר או לבחור את התמונה הטובה מכולן, או לאחד את רצף התמונות לתמונה אחת (מה שמכונה HDR) עם טווח דינאמי עצום וחשיפה נכונה בכל חלקי התמונה.

סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד

סיכום התובנות שלי על המצלמה

איכות התמונה: בפרמטר החשוב ביותר ה- A7Rii מנצחת בגדול. התמונות שהמצלמה מוציאה הן לא פחות ממעולות עם טווח דינאמי יוצא מן הכלל. גם תמונות שצולמו בצורה לא מושלמת (חשיפת יתר / חסר) ניתן "להציל" בקלות יחסית תודות לכמות המידע שנשמר בקבצי ה- RAW.

נוחות תפעול: עבורי, גוף המצלמה נוח למדי מבחינת אחיזה, אבל מיקומי הכפתורים לא תמיד מוצלחים והתפריטים מעט עמוסים. האפשרות להגדיר פונקציות מותאמות אישית שימושית מאוד ועוזרת בתפעול מהיר יותר. בפועל, יש צורך בשימוש בשתי הידיים על מנת לתפעל את המצלמה בצורה נוחה ואין ספק שזהו חיסרון משמעותי.

מנגנון הפוקוס: עובד מהיר וברוב המקרים בצורה טובה. כשהפוקוס מתוכנת למרכז הפריים לא נתקלתי בשום בעיות. כשמגדירים את הפוקוס לתצורה רחבה יותר, נתקלתי במקרים בהם הפוקוס פישל מעט (ביצע פוקוס לא במיקום ההגיוני). שתי הגדרות שיכולות לשפר את ביצועי הפוקוס:

1.    לאפשר את מנגנון זיהוי הפנים, העיניים והחיוך שעובד בצורה מעולה במצלמה.
2.    לאפשר פונקציה שמראה בלחיצת כפתור בעינית האלקטרונית את האזור המדוייק בתמונה שנמצא
כרגע בפוקוס (לחיצה על הכפתור תצבע בצבע נבחר את האזור המפוקס).

צילום מתמשך: קצב הצילום מאכזב במעט אך התוצר הסופי של סדרת התמונות שצולמו ברצף משביע רצון הן מבחינת הפוקוס והן מבחינת החדות. הדבר המציק ביותר הוא הוא פרק הזמן שנדרש להמתין לאחר צילום רצף תמונות ועד שמתאפשר לצלם רצף נוסף.

מנגנון יצוב רעידות: ברוב המקרים עושה את העבודה היטב ומאפשר לצלם תמונות מהיד במהירויות תריס נמוכות יחסית (1/40 או 1/30).

תנאי תאורה חשוכים: המצלמה עושה עבודה פנטסטית בתאורה נמוכה וניתן לצלם בלי לחשוש עם ערכי ISO של עד 3200 או  6400 מבלי לאבד מאיכות התמונה. למען האמת, גם צילום ב- ISO 12,800 מחלץ כמות פרטים יפה יחסית. האפשרות להגדיר ISO אוטומטי בטווח מותאם אישית היא נהדרת ולמעשה מייתרת את הצורך של הצלם להתעסק עם ה- ISO כמעט לחלוטין.

השורה התחתונה

אין ספק שמדובר במצלמת המירורלס האיכותית ביותר שקיימת שכיום בשוק. איכות התמונה שלה פנטסטית והיא עמוסה ביכולות וטכנולוגיה ברמה המתקדמת ביותר. יתכן שהיא עדיין צריכה להשתפר במספר פרמטרים קטנים בכדי להשתוות ליכולות של מצלמות ה- DSLR המתקדמות ביותר בשוק, אבל כאשר משקללים הכל למשוואה, מדובר לטעמי ברכישה משתלמת במיוחד, בטח למי שרוב השימוש שלו במצלמה הוא בטיולים/

מחיר: כ-16,000 ש"ח לגוף
אחריות: 3 שנים של היבואן הרשמי ישפאר


תמונות נוספות לדוגמה:

סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד
סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד
סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד
סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד
סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד
סוני A7R II ביקורת מצלמה איסלנד

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (33 תגובות פורסמו):

avatar
איציק ירקוני 2016-05-08 10:54:44
סקירה מעולה :בעד:
avatar
slavazh 2016-05-08 20:34:41
מי קהל היעד של הכתבה הזו? על סמך מה בדיוק נקבע שמדובר במצלמת המירורלס האיכותית ביותר שקיימת כיום בשוק מול איזה מתחרים בדיוק זה נבדק? לא מבין איך בדיוק המצלמה הזאת משתלמת אחרי כל החסרונות שהעלו פה בסקירה, כמו פוקוס בעיתי ארגונומיה בעיתית 1/30 1/40 זה ממש לא איטי על 70 מ"מ בואו נרד טיפה לכיוון 1/10 שזה 3 סטופים בסך הכל מ-1/80 ואז אפשר לדבר. ועוד לא דיברנו על מבחר העדשות מחירן וטיבן, אז איך בדיוק זה משתלם?
avatar
carmi 2016-05-08 20:57:45
אני וחלק מהחברים שלי (דרך אגב לחלקם יש גם מצלמות יותר יקרות) יכולים להיות קהל היעד של כתבה/מצלמה זו, זה כמו להגיד שלהגברה סטריאו של 100,000 ש"ח אין קהל יעד בארץ וגברה בטווח מחיר הזה יש לי בבית היום וכמובן שאשמח לקרוא ביקרות על הגברה כזו וכן על ציוד סטריאו איכותי נוסף וכך גם על מצלמות אכותיות וגם יקרות ממצלמה זו. כך שהתשובה הקצרה כל חובב צילום מתקדם שחושב על מצלמות ברמה גבוהה (גם אם הוא לא חושב לרכוש אחת) יכול להיות קהל יעד וכן לדעתי זו אחת ממצלמות הטובות ביותר שיש כעת. ל A7R II יש את החיישן שנחשב כעת למוצלח ביותר, וכן עוד יתרונות - אני אישית לא מכיר שום מצלמה ללא חסרונות (בעצם שום מוצר ללא חסרונות), וטוב שבכתבה לא מתבישים לציין שיש חסרונות. אם יש לך רעיון למצלמה יותר מוצלחת או איכותית יותר - אשמח לשמוע, באמת מעניין לדעת דעות נוספות. אישית אני עדיין ב DSLR ולא במצלמות ללא מראה בגלל נוחות שימוש האישית שלי, אבל למצלמות DSLR יש הרבה חסרונות מול ללא מראה, אבל זה כעת יותר מתאים לי.
avatar
LiorDrZ 2016-05-08 21:27:48
על סמך מה בדיוק נקבע שמדובר במצלמת המירורלס האיכותית ביותר שקיימת כיום בשוק מול איזה מתחרים בדיוק זה נבדק? איזה מצלמה ללא מראה יש בשוק, שיכולה להתחרות בסוני מבחינת איכות תמונה?
avatar
slavazh 2016-05-08 21:29:54
כרמי, אני חושב שקצת פיספסתה על מה אני מתלונן\מתלהם\מבלבל את המוח. אתה כאחד שמשתמש כבר כמה שנים טובות ב-D800 וכל החברים שלך עם המצלמות יכולים לעשות שיפטינג ולהבין שנגיד 1/30 זה לא מהירות טריס איטית ושבין שימוש ב-ISO 50 לבין פילטר ND הקשר הוא רופף מאוד. והמילה "ביותר" בפסקת הסיכום לא צריכה להופיע, אם לא הוזכר אפילו פעם אחת מתחרה כלשהו. כי בניגוד אליך שיודע מה נוח לך ומה הסיגנון צילום שלך ומה לבדוק, משתמש חדש שרוצה לקנות מצלמה לא יודע ולכן ברקטינג זה אומנם טוב אבל מערכת מיקוד אמינה וטובה נראה לי קצת יותר חשובה במצלמה, אתה לא חושב? ודבר נוסף מצלמות חסרות מראה ומצלמות עם מראה זה שני שווקים שונים שיש להם חפיפה בקבוצת המשתמשים. אם תחשוב על זה אז מצלמות חסרות מראה הן הרנג'פילד החדשות.
avatar
slavazh 2016-05-08 21:30:41
איזה מצלמה ללא מראה יש בשוק, שיכולה להתחרות בסוני מבחינת איכות תמונה? מה זה איכות תמונה?
avatar
LiorDrZ 2016-05-08 21:34:33
במקום להתחכם אתה מוכן לענות על השאלה שלי. איזה מצלמה ללא מראה יכולה להתחרות בסוני הזאת?
avatar
slavazh 2016-05-08 21:48:14
פוג'י, אולימפוס נגיד. לא מבין לאן אתה חותר עם השאלות האלו.
avatar
LiorDrZ 2016-05-08 21:58:16
היתה לך בעיה עם הטענה שזאת המצלמה ללא מראה הטובה ביותר בשוק ולכן רציתי לדעת איזה מצלמה ללא מראה יש בשוק שבכלל מתקרבת ליכולות ולאיכות התמונה של הסוני. ועם כל הכבוד לאולימפוס איכות התמונה של m4/3 לא מתקרבת לאיכות של הסוני. לפוג'י יש מצלמות טובות על זה אין עוררין. אבל גם כאן, איכות התמונה שיש לסוני טובה יותר מזאת של הפוג'י בכל מה שקשור לרזולוציה, טווח דינאמי, רעש. נכון להיום, ה a7R II נחשבת למצלמה ללא מראה הטובה ביותר שיש בשוק. ובצדק...
avatar
dudi4321 2016-06-08 09:59:28
בעזרת השם יתברך שמו לעד אגיע שנה הבאה לאיסלנד איך מצלמים נופים עם מצלמה שהסוללה נגמרת מהר? סוללות ספייר בכיס הפנימי או מטען ברכב לסוללה בסטנדביי?
avatar
carmi 2016-06-08 09:59:44
כרמי, אני חושב שקצת פיספסתה על מה אני מתלונן\מתלהם\מבלבל את המוח. אתה כאחד שמשתמש כבר כמה שנים טובות ב-D800 וכל החברים שלך עם המצלמות יכולים לעשות שיפטינג ולהבין שנגיד 1/30 זה לא מהירות טריס איטית ושבין שימוש ב-ISO 50 לבין פילטר ND הקשר הוא רופף מאוד. והמילה "ביותר" בפסקת הסיכום לא צריכה להופיע, אם לא הוזכר אפילו פעם אחת מתחרה כלשהו. כי בניגוד אליך שיודע מה נוח לך ומה הסיגנון צילום שלך ומה לבדוק, משתמש חדש שרוצה לקנות מצלמה לא יודע ולכן ברקטינג זה אומנם טוב אבל מערכת מיקוד אמינה וטובה נראה לי קצת יותר חשובה במצלמה, אתה לא חושב? ודבר נוסף מצלמות חסרות מראה ומצלמות עם מראה זה שני שווקים שונים שיש להם חפיפה בקבוצת המשתמשים. אם תחשוב על זה אז מצלמות חסרות מראה הן הרנג'פילד החדשות. באמת נראה שאתה "מתלונן\מתלהם\מבלבל את המוח", וכמו כן התשובה שלך על איכות התמונה לליאור גם מוסיפה להרגשה הזו - אתה באמת חושב שפוג'י ואולמפוס מביאות איכות תמונה קרובה למצלמה זו :מבולבל: לרוב מצלמות ה DSLR אין מייצב תמונה (רק למספר קטן וזניח של דגמים לא פופולרים) וכן מייצב זה יתרון גם בסטילס וגם בוידאו שלא נכלל בכתבה זו. ללא חצובה לא נהוג לצלם במהירות של 1/30 היות וזו מהירות איטית ולא תתקבל תמונה חדה. אישית הייתי בוחר לצלם עם ISO גבוה ובמהירות גבוהה יותר או לצלם עם חצובה ולא לצלם במהירות זאת כבחירה ללא מייצב. כמובן שאם אין ברירה הייתי מצלם במהירות כזאת ואז הייתי שמח שלמצלמה יהיה מייצב מוצלח כמו של הסוני הזאת.
avatar
carmi 2016-06-08 10:09:09
בעזרת השם יתברך שמו לעד אגיע שנה הבאה לאיסלנד איך מצלמים נופים עם מצלמה שהסוללה נגמרת מהר? סוללות ספייר בכיס הפנימי או מטען ברכב לסוללה בסטנדביי? באמת אחת הבעיות של מצלמה זו (כמו רוב המצלמות ללא מראה) היא הזמן הסוללה וכמו כן במזג אוויר קר הסוללות נגמרות אפילו מהר יותר - סוללה נוספת (ומטען חיצוני) ולפעמים גם יותר מאחת זו אפשרות מומלצת. דרך אגב ניתן לחבר למצלמה גריפ שבו ניתן להכניס 2 סוללות. כשנסעתי בחורף לצלם באירופה בטמפרטורות קרובות ל 0 באמת נזקקתי לסוללה נוספת גם למצלמת DSLR שלי
avatar
תמיר יגאל 2016-06-08 11:00:33
כתבה מרשימה וכל הכבוד גם על התמונות המרהיבות, בתחילת הכתבה צוין שהבדיקה מתרכזת בסטילס בלבד. בתחום הצילום ( לא ווידאו) מצלמות ללא מראה אינן יכולות להתחרות עם מצלמות עם מראה אפילו אם מדובר בסוני מצטער
avatar
carmi 2016-06-08 11:05:34
אשמח לשמוע למה אתה חושב כך, להסיר ספק, אני מצלם היום עם DSLR
avatar
תמיר יגאל 2016-06-08 11:36:17
כפי שציינת מעלי גם בגלל הסוללות אך הרבה יותר חשוב המבט דרך עינית אופטית הוא ללא הפרעות כלל מבט דרך עינית אופטית בתנאים קשים יכול להיות בעייתי
avatar
carmi 2016-06-08 11:41:04
אני מבין אותך לגמרי בנושא הסוללות, אבל להרבה מצלמות ללא מראה יש עינית אלקטרונית מאוד מוצלחת שניתן לצלם איתה, כך שהמשפט האחרון שלך לא ברור לי, או שאני לא מבין נכון
avatar
תמיר יגאל 2016-06-08 11:54:55
כשמסתכלים או בצג או בעיינית תנאי השטח משפיעים על הצג והעינית בעוד שבעיינית אופטית אין הפרעות כלל וזה סופר חשוב
avatar
liorkoren 2016-06-08 12:35:00
לפי ההצהרות שלך, אני מבין שכלל לא התנסית בעינית האלקטרונית של המצלמות החדשות. איזה תנאי שטח משפיעים על עינית בדיוק?
avatar
slavazh 2016-06-08 12:36:24
באמת נראה שאתה "מתלונן\מתלהם\מבלבל את המוח", וכמו כן התשובה שלך על איכות התמונה לליאור גם מוסיפה להרגשה הזו - אתה באמת חושב שפוג'י ואולמפוס מביאות איכות תמונה קרובה למצלמה זו :מבולבל: לרוב מצלמות ה DSLR אין מייצב תמונה (רק למספר קטן וזניח של דגמים לא פופולרים) וכן מייצב זה יתרון גם בסטילס וגם בוידאו שלא נכלל בכתבה זו. ללא חצובה לא נהוג לצלם במהירות של 1/30 היות וזו מהירות איטית ולא תתקבל תמונה חדה. אישית הייתי בוחר לצלם עם ISO גבוה ובמהירות גבוהה יותר או לצלם עם חצובה ולא לצלם במהירות זאת כבחירה ללא מייצב. כמובן שאם אין ברירה הייתי מצלם במהירות כזאת ואז הייתי שמח שלמצלמה יהיה מייצב מוצלח כמו של הסוני הזאת. באיזה פרמטר או על איזה סקלה את מודד איכות תמונה? מה זה איכות בכלל? טווח דינמי? כמות רעש? רזולוציה? מה אני באמת חושב, זה שצריך להפסיק לזרוק כל מיני סיסמאות כמו הטוב ביותר ואיכות תמונה בלי שום קוטקסט ולהתמקד במה שמשתמשי קצה ישתמשו בו. אני גם חושב שסוני במצלמות היום זו החברה הכי אובר הייפ שקיימת בשוק, שמתמקדת בעיקר בספקים מרשימים במקום להנדס מוצרים טובים לצילום. לצורך העניין אני לא רואה שום בעיה שאולימפוס ב 300$ תתחרה בסוני הזאת הכל תלוי בדרישות המשתמש. הרי כולנו פה מצלמים ב-raw ב-Adobe RGB ועובדים עם מסכי EIZO מכויילים ל-colorspace של המדפסת ועשים פוסט פרוססינג בלייטרום עם עריכה בפוטושופ לפני כל הדפסה, נכון? וזה נכון שמצלמות DSLR אין מיצב בפנים אבל יש בעדשות, אז לא הבנתי מה היתרון המהותי פה?
avatar
liorkoren 2016-06-08 12:41:15
אתה כותב שטויות ברמה שעדיף לא לענות לך בכלל. גם מצלמה של טלפון עונה לדרישות המשתמש, במיוחד כשאין לו מושג מה הוא רוצה מהמצלמה ומה זו איכות תמונה.
avatar
slavazh 2016-06-08 12:48:20
אתה כותב שטויות ברמה שעדיף לא לענות לך בכלל. גם מצלמה של טלפון עונה לדרישות המשתמש, במיוחד כשאין לו מושג מה הוא רוצה מהמצלמה ומה זו איכות תמונה. ואני הייתי אולי מתייחס למה שאתה כתבתה עם בתור מנהל הייתה מראה דוגמה ומנהל דיון בשפה נורמאלית.
avatar
liorkoren 2016-06-08 12:50:27
אי אפשר לנהל דיון עם הטענה שלך. אתה טוען שפיאט 127 איכותית כמו מרצדס 500 עבורך. ברכותיי, אתה לא זקוק למצלמה הזו, חסכת הרבה כסף.
avatar
תמיר יגאל 2016-06-08 12:59:57
מה שרואים דרך עינית זה מה שרואים גם ללא מצלמה זו המציאות בדיוק כפי שהיא 100 % מה שרואים בצג או דרך עינית דיגיטלית זה תירגום דיגיטלי של המציאות וזה הבדל עצום !
avatar
carmi 2016-06-08 13:01:33
אתה צודק, אבל מה שרואים דרך העינית האלקטרונית זה מה שהמצלמה רואה עם הפרמטרים שבחרנו. גם לזה יש יתרון גדול מאוד
avatar
slavazh 2016-06-08 13:03:50
אי אפשר לנהל דיון עם הטענה שלך. אתה טוען שפיאט 127 איכותית כמו מרצדס 500 עבורך. ברכותיי, אתה לא זקוק למצלמה הזו, חסכת הרבה כסף. טוב שלא הגזמתה בהשווה. והציוד שלי לא הרבה יותר זול אז בטוח לא חסכתי. אני מאוד מצטער אבל אני לא מסכים עם המסקנה של המאמר ואני גם חושב שמן הראוי לציין שיש אלטרנטיבות שיותר טובות בתחומים מסוימים ופחות טובים באחרים.
avatar
liorkoren 2016-06-08 13:05:38
מה שרואים דרך עינית זה מה שרואים גם ללא מצלמה זו המציאות בדיוק כפי שהיא 100 % מה שרואים בצג או דרך עינית דיגיטלית זה תירגום דיגיטלי של המציאות וזה הבדל עצום ! מצחיק שזה מה שמפריע לך כי גם התמונה הסופית היא תרגום דיגיטלי של המציאות... בקיצור, מציע לך להתנסות במצלמה חדשה כמו סדרת A7 של סוני, דגמי אולימפוס או פוג'י XT1/2 ותבין כמה התקדמו העיניות החדשות.
avatar
liorkoren 2016-06-08 13:09:37
טוב שלא הגזמתה בהשווה. והציוד שלי לא הרבה יותר זול אז בטוח לא חסכתי. אני מאוד מצטער אבל אני לא מסכים עם המסקנה של המאמר ואני גם חושב שמן הראוי לציין שיש אלטרנטיבות שיותר טובות בתחומים מסוימים ופחות טובים באחרים. זכותך לא להסכים ומן הראוי לציין שלא התנסת כלל במצלמה. אישית, אני נוהג לחוות דעה נחרצת על מכשירים / מוצרים רק לאחר שהתנסתי איתם בפועל.
avatar
slavazh 2016-06-08 13:28:35
זכותך לא להסכים ומן הראוי לציין שלא התנסת כלל במצלמה. אישית, אני נוהג לחוות דעה נחרצת על מכשירים / מוצרים רק לאחר שהתנסתי איתם בפועל. אם תעבור על כל ההודעות שלי תראה שאני לא חוויתי דעה על המצלמה עצמה אלה על לשון המאמר. אז אני לא מבין את הרלוונטיות של התגובה שלך.
avatar
liorkoren 2016-06-08 13:45:10
חווית דעה נחרצת על נושא איכות התמונה.
avatar
LiorDrZ 2016-06-08 15:48:27
באיזה פרמטר או על איזה סקלה את מודד איכות תמונה? מה זה איכות בכלל? טווח דינמי? כמות רעש? רזולוציה? מה אני באמת חושב, זה שצריך להפסיק לזרוק כל מיני סיסמאות כמו הטוב ביותר ואיכות תמונה בלי שום קוטקסט ולהתמקד במה שמשתמשי קצה ישתמשו בו. אני גם חושב שסוני במצלמות היום זו החברה הכי אובר הייפ שקיימת בשוק, שמתמקדת בעיקר בספקים מרשימים במקום להנדס מוצרים טובים לצילום. לצורך העניין אני לא רואה שום בעיה שאולימפוס ב 300$ תתחרה בסוני הזאת הכל תלוי בדרישות המשתמש. הרי כולנו פה מצלמים ב-raw ב-Adobe RGB ועובדים עם מסכי EIZO מכויילים ל-colorspace של המדפסת ועשים פוסט פרוססינג בלייטרום עם עריכה בפוטושופ לפני כל הדפסה, נכון? וזה נכון שמצלמות DSLR אין מיצב בפנים אבל יש בעדשות, אז לא הבנתי מה היתרון המהותי פה? תגובה שלי באדום באיזה פרמטר או על איזה סקלה את מודד איכות תמונה? מה זה איכות בכלל? טווח דינמי? כמות רעש? רזולוציה? איכות תמונה נמדדת בטווח דינאמי באיזו נמוך וגבוה, כמות רעש באיזו נמוך וגבוה, רזולוציה. DXO מדדו ומצאו שהחיישן של המצלמה הזאת הוא נכון לעכשיו הטוב ביותר בשוק. מה אני באמת חושב, זה שצריך להפסיק לזרוק כל מיני סיסמאות כמו הטוב ביותר ואיכות תמונה בלי שום קוטקסט ולהתמקד במה שמשתמשי קצה ישתמשו בו. ומה לעשות שיש משתמשי קצה שאותם כן מעניינת המצלמה הזאת וכן רוצים לצלם איתה. אז מה, נמנע את זה מהם ונגרום לכולם להשתמש במצלמה חד פעמית כי החלטת מה מתאים למשתמשי קצה כאלה ואחרים? אני גם חושב שסוני במצלמות היום זו החברה הכי אובר הייפ שקיימת בשוק, שמתמקדת בעיקר בספקים מרשימים במקום להנדס מוצרים טובים לצילום. אובר הייפ... OK זכותך לחשוב כך. אני חושב אחרת. סוני מאז שנכנסה לתחום משקיעה המון במו"פ וכיום נחשבת לחברה החדשנית בתחום. תסתכל על שתי הגדולות ב 5 שנים האחרונות איזה חדשנות יצאה מקנון וניקון? נאדה. לצורך העניין אני לא רואה שום בעיה שאולימפוס ב 300$ תתחרה בסוני הזאת הכל תלוי בדרישות המשתמש. כמו שליאור כתב לך, אתה משווה פיאט 127 לפרארי שתיהן מכוניות ושתיהן יכולות להגיע מנקודה א' לנקודה ב'. אבל בשאר הפרמטרים אתה לא יכול להשוות בין השתיים. אותו דבר כאן. מצלמה ב 300 דולר או טלפון סוללרי יכולים להפיק תמונות. אבל, במבחן השוואתי מול הסוני זה לא יהיה כוחות... הרי כולנו פה מצלמים ב-raw ב-Adobe RGB ועובדים עם מסכי EIZO מכויילים ל-colorspace של המדפסת ועשים פוסט פרוססינג בלייטרום עם עריכה בפוטושופ לפני כל הדפסה, נכון? ואם כן, האם יש כאן פסול? לא מבין את הטענה או את הבעיה בזה... וזה נכון שמצלמות DSLR אין מיצב בפנים אבל יש בעדשות, אז לא הבנתי מה היתרון המהותי פה? כל עדשה מיוצבת גם אם אין לה מייצב... (לא כל העדשות כוללות מייצב תמונה) לא מצליח להבין איך אתה לא רואה את היתרון בדבר...
avatar
SONYES 2016-06-08 18:02:07
סקירה יפה מאד ,מעניינת אותי בפרט שמדובר ממש בניסוי שטח .... שפו על מידע +תמונות .:בעד::בעד::בעד: חשוב לציין כי התמונות באתר -לא עושות צדק מלא , בגלל מגבלות אחרות . אחרת הסופרלטיבים היו קופצים אליך ישירות . ואני אחד מקהל היעד האפשרי שלה בעתיד אולי ? רק עכשו רכשתי את האחות הקטנה {אם ניתן בכלל לכנות כך ?} A6000 שאני בשלב רק של למידה . לעומק . מעבר לאוטומט+. יש בה עולם שלם . עד כמה וכמה A7RII שמרגש אותי בדיוק כמו מוצר אחר טופ קלאס של סוני בתחום אודיו וידאו . אכן העינית היא ,שבהתחלה לא יחסתי חשיבות רבה , אבל שיצאת בפעם ראשונה לצילום חוץ . וגם בבית נוכחתי לדעת שני דברים . 1.הצילום דרכה היה יותר מדוייק בצבעים ופוקוס ומיקום האובייקט בתמונה .{עדיין באיכות רחוק במיליון דוטים בעינית מA7RII.} 2.כלי עזר מדהים בנוסף למסך LCD המעולה . כשיש שמש העולם נראה אחרת דרך העינית מאשר במסך LCD. כולל מידע מדהים בתוך העינית מקל על העבודה איתה . תודה על סקירה זו .(ורד)(ורד)(ורד)
avatar
michael123 2016-06-08 20:05:29
אני גם חושב שסוני במצלמות היום זו החברה הכי אובר הייפ שקיימת בשוק, שמתמקדת בעיקר בספקים מרשימים במקום להנדס מוצרים טובים לצילום. מה זאת אומרת? באופטיקה אולי הם לא, אבל הם מספקים אלקטרוניקה להמון יצרנים לגבי הסקירה - צילומים נהדרים עבור ז'אנר הנ"ל, אם כי אני בטוח כי הבנאדם לא צריך חיזוקים :) שאלה איך לייקה הייתה מצלמת [url=http://www.fluidr.com/photos/126184405@N08][url]http://www.fluidr.com/photos/126184405@N08 יותר קטנה, פחות משקל ולדעתי גם יותר "קסם".. לא חייבים לראות כל פיקסל מזכיר את הדיונים של דיגיטל VS אנלוג :)
avatar
partner11 2016-09-08 23:01:42
תמונות מדהימות
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: