יחידת המתאבדים - ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
04-08-2016 11:19

ביקורת סרט: יחיסת המתאבדים הוא סרט מרהיב עם סיפור בלתי אמין, עם צוות שחקנים מכובד, אבל דמויות שלא בהכרח מתאימות לשחקנים שנבחרו עבורן. סרט פאן עם כמה קטעים יפים אבל התוכן מופרך.



כפתיחה, אני מציג לכם את דירוג הצופים ב- IMDB כי הוא הולך ליפול. אינני שמח לאיד על כך, אבל בהחלט מבין מדוע זה יקרה:

יחידת המתאבדים - ביקורת סרט
יצאתי לראות את הסרט "יחידת המתאבדים"מאת התסריטאי והבמאי דייויד אייר. הוא כתב תסריטים עבור סרטים כמו מהיר ועצבני, צוללת U-571, יום אימונים מסוכן, S.W.A.T, סוף המשמרת ואף גם את "זעם" עם בראד פיט. בנוסף, הוא ביים סרטים כמו מלאכי רחוב, סוף המשמרת וגם את "חבלה". רוב הסרטים הללו עוסקים בנושא של מערכת אכיפת החוק על כל גווניה, אפשרותיה וצבעיה. אך לא ממש ברור לי מדוע הוא נבחר להיות מוביל הפרויקט של חברת DC שנמצאת בתחרות חזקה מול מארוול בעלת העולם הסינמטוגרפי המטורף שלה, האם לא יכלו למצוא מישהו שיגיע מעולם הקומיקס?

אולי אני מקדים את המאוחר וכבר גוזר את דינו של סרט לא רע, עם צוות שחקנים אדיר שכולל את וויל סמית, מרגו רובי, ג'ארד לטו, ג'ואל קינמן ועוד. זהו סרט שאמור לבנות עולם מקביל לזה של "הנוקמים", עם דמויות של אנטי גיבורים אשר נקראים בעל כורחם לדגל להציל את העולם מפני הסכנה העתידית הבאה - כלומר מהסופרמן החדש שיגיע מתי שהוא (אולי זה רמיזה על סרט סופרמן הבא, אם זה יהיה כמו הסרט האחרון, אז חייבים להציל אותנו מאחד נוסף כזה...).

הסרט יוצא לאקרנים רק היום ואני מזהיר מראש מפני הפצצה של ספויילרים: למען האמת, הסרט מתחיל בצורה יפייפיה של הצגת הדמויות באופן מיידי ללא אירוע מכונן כלשהו ואנחנו למדים עליהן לפני שנצפה בהן למשך שעתיים וקצת הבאות. הראשון מבין אלו הוא "דדשוט" (אין זה דד פול מגרסת המארוול?) רוצח שכיר שמשוחק ע"י וויל סמית!?! כבר לפני תחילת הסרט, רעיון זה הציק לי מאוד - וויל סמית משחק דמות של אנטגוניסט?!? זה בטח הולך להראות רע ומזויף! ואתם יודעים מה? זה נראה בדיוק כך. הוא רוצח שכיר עם לב זהב ואהבה כלפי הבת שלו ואין לו כסף להילחם בעורך הדין המייצג את האמא הנרקומנית במטרה לקבל חזקה על הבת (אתם אמיתיים?). אגב מי שתופס אותו זה באטמן, כי באופן פרדוקסלי, הבת של דדשוט לא נתנה לאביה לירות בבאטמן וכך הוא נכלא, נו באמת..

הבאה בתור היא הארלי קווין (מרגו רובי) שהייתה לפסיכולוגית של ג'וקר (עבודה לא רעה כלל של ג'ארד לטו), ואחרי שהתאהבה בו, הוא גורר אותה לשינוי מהפכני - מכוסית על, לזונה הומלסית. אחרי שנתפסה (שוב ע"י אותו באטמן) גם היא מועמדת להיות רוצחת מטורפת שהולכת להתחבר לחבורה של דחויים חברתית במטרה להציל את העולם. אני חושב שאני לא אמשיך מכאן כי התמונה די ברורה לכיוון המופרך אליו זה הולך.


כבר מזמן שמתי לב ואף כתבתי את זה (לצערי, נראה כי איש לא קורא בהוליווד את מה שאני כותב) כי איכות הצילום והפקה עולה משנה לשנה אך איכות התסריט מתדרדת מרגע לרגע. אכן, זהו סרט אקשן אחד גדול (שעל איכותו אפשר עוד לדון רבות האם הוא בינוני או גרוע מזה) אך הסיפור נע בין רמת "מעפן" ללא אמין אפילו ביחס לסרט מדע בדיוני (שומרי גלקסיה לחלוטין היה אמין יותר, אפילו "עלייתו של ג'ופיטר" היה משכנע יותר).

לסיכום, אגיד כי זהו סרט חמוד שיהיה כיף לראות מדי פעם לשעתיים של פאן ומיד לשכוח, חוץ מכמה קטעים יפים למראה הסרט ריק למדי מתוכן. זה לא ימנע מהמפיקים להתחיל לעבוד על סרט המשך כמובן...


Suicide Squad

ציון: 5.5


ולסיום, ראו צילום מסך שני, כ- 24 שעות אחרי הקרנת טרום בכורה בישראל ובעולם ודירוג הסרט כבר יורד:

יחידת המתאבדים - ביקורת סרט

מעבר לתגובות בפורום