סדרת סוני אקספריה X מושקת בישראל

ליאור קורן
10-07-2016 17:15

סדרת X Xperia כוללת שלושה סמארטפונים בדגמים: Xperia X, Xperia X Performance, Xperia XA עם מצלמות חדשות ומשופרות ומסך בגודל של 5" עם זכוכית קמורה.

הטלפונים בסדרת X שהוכרזו בתערוכת המובייל בברצלונה בחודש פברואר השנה, מגיעים לישראל:
•    סדרת X Xperia כוללת שלושה סמארטפונים בדגמים: Xperia X, Xperia X Performance, Xperia XA.
•    כל הסמארטפונים מגיעים עם מסך בעל זכוכית קמורה בגודל ''5 ועיצוב ארגונומי שמאפשר תפעול ביד אחת.
•    השדרוג במצלמה כולל אפשרות למעקב המיקוד אחר האובייקט, הפעלה מהירה מהרגיל וחיישן חדש לצילום "סלפי" בתנאי תאורה חלשים.
•    החברה תשיק גם סמארטפון חדש מסדרת E -  Xperia E5.

סוני Xperia X XA Performance
צילום

החברה שמה דגש על סעיף הצילום במכשירים החדשים. מנגנון המיקוד ההיברידי בטלפונים פותח ביחד עם מהנדסי חטיבת מצלמות האלפא (αTM) של Sony (מצלמות ״ללא מראה״) שזוכות להצלחה בשנתיים האחרונות מאפשר לצלם לבחור פעם אחת במצלמה את אובייקט הצילום ומאותו רגע הטלפון מסוגל לנבא באופן אוטומטי את כיווני התנועה שלו ובכך לתפוס אותו במצלמה בכל רגע, עם פוקוס מדויק לתמונות חדות במיוחד.

סוני Xperia X XA Performance
ה- Xperia X וה- Xperia X Performance מציעים מצלמה קדמית (סלפי) עם רזולוציית 13 מגה פיקסל, עדשת 22 מ"מ רחבה וחיישן Sony Exmor RS גדול (1/3”) המאפשר שימוש עד ISO 6400 לצילום בתנאי תאורה חלשה וצילום הווידאו במצלמה זאת כולל מייצב תמונה אוטומטי. המצלמה הראשית ברזולוציית 23 מגה פיקסל כוללת עדשת 24 מ"מ רחבה, חיישן Exmor RS המאפשר צילום עד ISO 12800 לתמונות סטילס ועד ISO 3200 בצילומי וידאו.

עיצוב

שני הדגמים עם מסך ''5 מציעים רזולוציית Full HD, בהירות של 600 cd/m2, זכוכית קמורה ומסגרת מעוגלת. בדגמים אלו אף קיימת אפשרות פתיחה מהירה של הסמארטפון באמצעות טביעת אצבע וכניסה למצב צילום בלחיצה אחת  תוך 0.6 שניות בלבד. ה- Xperia X performance עמיד למים ואבק, עומד בתקן IP65/IP68.
 
מעבד וסוללה

המעבד של ה- Xperia X מבוסס על שבב Snapdragon 650 מבית Qualcomm  במהירות של עד 1.8GHz ומאיץ גרפי Adreno 51- ואילו המעבד של ה- Xperia X Performance מבוסס על השבב החזק יותר Snapdragon 820. בשני הדגמים קיים נפח אחסון של 32GB, הניתן להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון microSD עד 200GB וזיכרון RAM של 3GB.
 
Xperia X מגיעה עם סוללה בקיבולת 2,620mAh וה- Performance X מגיע עם סוללת 2,700mAh. שני הדגמים כוללים מצב Stamina הייחודי ל Sony Mobile המאפשר לטענת החברה עד יומיים ללא טעינה. בנוסף, בפעם הראשונה בסמארטפונים, Sony Mobile הטמיעה "טעינה מסתגלת" (adaptive charging) בזכות שיתוף הפעולה בלעדי עם חברת Qnovo. המשמעות היא ניהול חכם של צריכת חיי הסוללה והגדלת מחזורי טעינתה עד פי שניים בהשוואה למקובל.

סוני Xperia X XA Performance
ה-Xperia XA מגיע עם מסך זכוכית קמורה בגודל ''5, ברזולוציית HD הנמתחת מקצה לקצה מה שמעניק תצוגת frameless על פני שטח כולל של 143.6×66.8 ועוביו 7.7 מ"מ, כשהשוליים הם למעשה מסגרת האלומיניום ההיקפית, מה שהופך אותו לטענת סוני לסמארטפון ה- ''5 הצר ביותר בעולם! המעבד של ה- Xperia XA  הינו מעבד שמונה ליבות המבוסס על שבב  Helio P10 מבית MediaTek. המכשיר מציע זיכרון RAM GB 2, נפח אחסון GB 16 עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס microSD עד 200GB  ומערכת הפעלה אנדרואיד Marshmallow. מצלמת הסלפי הקדמית של ה- Xperia XA היא ברזולוציית 8 מגה פיקסל וגם בה מותקן חיישן Sony Exmor RS, עדשה בזווית רחבה (88 מעלות), אפשרות צילום HDR, לרבות מייצב וידאו ומנגנון זיהוי פנים אוטומטי. המצלמה האחורית ברזולוציית MP13 עם פוקוס היברידי העוקב  אחר האובייקט, מייצב וידאו אוטומטי, וזיהוי פנים אוטומטי. Xperia XA  עם סוללה 2300 mAh ומצב Stamina המאפשר שימוש עד יומיים ללא טעינה.

למשפחת הביניים מבית Sony Mobile מצטרף ה-Xperia E5  שיוצע במחיר זול יותר. ה- E5 עשוי גם הוא מחומרים איכותיים ועיצוב "נקי" מבית Sony  עם מסך ''5 ברזולוציית HD,עובי 8 מ"מ ומשקל 140 גרם. בהשוואה לדגם הקודם, המצלמות של ה-5E שודרגו כשהמצלמה הקדמית היא ברזולוציית MP5 והמצלמה האחורית ברזולוציית MP13 עם מצב צילום אוטומטי המאפשר צילום בכל תנאי תאורה. מעבד המכשיר הוא מתוצרת Media Tek - מרובע ליבות במהירות GHz1.3 , אחסון בנפח 16 גיגה-בייט, הניתן להרחבה עד GB200 עם כרטיס זיכרון microSD וכן זיכרון RAM של GB1.5. הסוללה של ה- Xperia E5 בקיבולת 2300 mAh וגם בדגם זה קיים מצב Stamina המאפשר שימוש עד יומיים ללא טעינה.

סוני Xperia X XA Performance

מחיר המכשירים

•    Xperia X Performance יושק בסוף יולי בצבעים לבן, שחור גרפיט, זהב ליים (Lime Gold) וזהב ורוד (Rose Gold). מחיר מומלץ לצרכן 3,490 ש"ח.
•    Xperia X יושק בתחילת יולי בצבעים לבן, שחור גרפיט, זהב ליים (Lime Gold). מחיר מומלץ לצרכן 2,990 ש"ח.
•    Xperia XA יושק ביולי בצבעים לבן, שחור גרפיט, זהב ליים (Lime Gold) וזהב ורוד (Rose Gold). מחיר מומלץ לצרכן 2,290 ₪.
•    Xperia E5 יושק בתחילת יולי בפלאפון, סלקום וברשתות, בצבעים לבן ושחור. מחיר מומלץ לצרכן 1,290 ₪.

אחריות לשנתיים של היבואנית הרשמית אלקטרה תקשורת.

*ה-Xperia X Preormance עמיד במים ומוגן מפני חדירת אבק, לכן אינך צריך לחשוש אם הגשם תופס אותך בהפתעה או אם ברצונך לשטוף לכלוך תחת ברז. אך זכור: כל היציאות והכיסויים המצורפים צריכים להיות סגורים היטב. אסור: לטבול את הסמארטפון במים לחלוטין; או לחשוף אותו למי ים, מים מלוחים, מים עם כלור או נוזלים כמו משקאות שונים. שימוש לרעה או שימוש לא נאות בהתקן יוביל לשלילת האחריות. ההתקן מעוטר בדירוג IP65/68 להגנה מפני חדירה. לקבלת מידע נוסף, בקר בדף www.sonymobile.com/waterproof. לתשומת לבך, ה-Xperia X Performance כולל יציאת USB ללא כיסוי שנועדה לחיבור המטען. יש לייבש את יציאת ה-USB לחלוטין לפני טעינה.

מעבר לתגובות בפורום