פנסוניק מציגה את ספינת הדגל DX900 בישראל

ליאור קורן
06-07-2016 16:00

טלוויזיות מדגמי 2016 של פנסוניק מגיעות לישראל, כאשר ספינת הדגל DX900 מציעה תאורת לד אחורית עם 512 אזורי הארה שונים, תמיכה ב- UHD 4K HDR עם עוצמת הארה של 1000 ניט וטווח צבעים רחב.

ה- DX900 שנחת בארץ להדגמה ראשונית הוא אחד המסכים הבודדים כיום עם תאורת לד אחורית עם מנגנון עמעום מקומי אשר מציע 512 אזורי תאורה שונים, ביחד עם פאנל 10 ביט, רזולוציית 3840x2160 פיקסלים ותו ה- ״פרימיום UHD״ של ברית ה- UHD שנוצרה בין שלל חברות האלקטרוניקה הבידורית.

פנסוניק LED LCD HDR 4K DX900
פנסוניק יצרה בדגם הדגל החדש פילטר עם מבנה של חלת דבש בגב, מה שאומר הוא שלכל קבוצת נורות לד יש מעין דופן צידית שמפרידה בינה לבין האחרות ובכך מצמצמת זליגת אור לצדדים בין אזורי התאורה (מה שמכונה Blooming) . התופעה היתה בולטת בדגמי העבר של כלל היצרניות בעיקר כאשר היו מסתכלים על המסך מהצד. בבדיקה עם ה- DX900 , גם בעת שימוש באובייקט לבן על רקע שחור לגמרי, ניתן היה לראות כי אזור ההארה צומצם לגבולות האובייקט עצמו ולא האיר אזור נרחב יותר ללא צורך.

פנסוניק LED LCD HDR 4K DX900
למעשה, חוץ אולי מעניין זוויות הצפיה (שהינן בלתי מוגבלות בפועל בפלזמה), נראה כי אחרי כמה שנות פיתוח וייצור של מסכי LED LCD, פנסוניק סגרה את הפער באיכות התמונה מול הפלזמות המפורסמות, זאת בתוספת רזולוציית 4K ותכונות מתקדמות חדשות.

ומה לגבי הצבע? מלבד אפשרויות כיול ברמה של שישה צבעי יסוד (ולא שלושה כמקובל), פנסוניק מצהירה על כיסוי של 98% מטווח הצבע המורחב של סטנדרט ה- UHD 4K לבית (מכונה גם DCI-P3). טווח הצבע הרגיל נקרא Rec.709 ואילו הטווח המורחב מופיע בתפריט כ- Rec.2020.

פנסוניק LED LCD HDR 4K DX900

במצב HDR, פנסוניק טוענת כי היא מספקת עוצמת הארה חזקה 1000 ניט לא רק לפרק זמן קצר אלא לאורך זמן ממושך יחסית (זו טענה שכמובן צריך לבדוק במעבדה), כנראה גם בזכות מנגנון אוורור אקטיבי במסך.


כל מסכי ה- LED LCD של פנסוניק מגיעים עם מנגנון תאורת לד ישיר – בגב, זה אומר שהמסכים פחות דקים. אבל המסגרת דקה – סביב ס״מ גם בדגמים הבסיסיים – בגימור אפור כסוף. ב-DX700 אפשר לשנות בהתקנה את מיקום הרגליות (בצדדים או במרכז בסיס המסך) בארבע צורות שונות.

מערכת ההפעלה היא פיירפוקס OS (עם עברית) והשנה יש אף לחצן גישה ישירה בלשט הרחוק אל אפליקציית נטפליקס שנפתחה לצפייה בישראל. בזמן הצפייה, אפשר לפתוח בצד את דפדפן האינטרנט ולהתעדכן בחדשות למשל או לראות תחזית מזג אוויר.

פנסוניק LED LCD HDR 4K DX900

ה- DX900 יגיע בחודש אוגוסט לחנויות בישראל ודגם ה-700 במהלך החודש הקרוב. הטלוויזיות ימכרו עם אחריות ושירות 5 שנים של יורוקום פנסוניק.

פנסוניק LED LCD HDR 4K DX900


טלוויזיות פנסוניק החדשות - דגמי 2016

TH-DX900 של פנסוניק ישווק בישראל בגודל 65 אינץ תחת תג מחיר של 26,990 ₪.  ניתן להשיג בחנויות המתמחות.

מסכים נוספים בקו 2016 של Panasonic שישווקו בישראל:
DX700L- מסך 4k pro. מסך 4K Ultra HD עם מנוע Hexa Chroma+, תמיכה ב-HDR, ממשק Smart עם מערכת הפעלה Firefox, ממיר עידן+ מובנה  ו-4 כניסות HDMI. יוצע בגודל 65 אינץ׳ במחיר של 16,990 ₪. (ישווק גם בגודל 58 אינץ במחיר של 9,990 ₪).

TH-DX400L – שער הכניסה לעולם ה- 4K. מסך 4k Ultra HD עם ממשק Smart lite, דפדפן אינטרנט, 3 כניסות HDMI ממיר עידן+ מובנה. יוצע בגודל של 43 אינץ׳ במחיר של 2,890 ₪. (ישווק גם בגדלי 49 אינץ׳ במחיר של 3,990 ₪). 

TH-DS630L – מסך FHD עם מנוע Hexa Chroma, ממשק Smart ממיר עידן+ מובנה ו-3 כניסות HDMI. יוצע בגודל 55 אינץ׳ במחיר של 6,790 ₪. (ישווק גם בגדלי 49 אינץ׳ במחיר של 4,390 ₪ ו- 43 אינץ׳ במחיר של 3,190 ₪).

TH-D410L – איזון מושלם בין מחיר לאיכות. מסך FHD עם עידן+ ותמיכה בעברית ו- 2 כניסות HDMI. יוצע בגודל 49 אינץ׳ במחיר של 3,690 ₪ (ישווק גם בגודל 43 ו- 32 אינץ׳).

הודעה לעיתונות כפי שנמסרה מיורוקום:

"יורוקום משיקה בישראל את ליין מסכי הפרימיום של Panasonic
הבשורה: פנסוניק פיתחה שלוש טכנולוגיות פורצות דרך בתעשייה ששולבו במסך הדגל של החברה DX900 שאף עומד בתקן איכות התמונה UHD Premium. פאנל מסך ייחודי בשם "כוורת" להגדלת עוצמת הארה ושמירתה לאורך זמן, מנוע  +Hexachroma המגדיל את טווח הצבעים במסך בגודל 65 אינץ מ-3 צבעי יסוד ל-6 ועל כל אלה מנצח מעבד HCX+ חדש ועוצמתי במיוחד; המחיר 26,990 ₪. 

קבוצת יורוקום, נציגתה הרשמית של Panasonic בישראל, שלאורך שנים רבות הובילה את שוק מסכי הפרמיום בישקרל מסתערת מחדש על הקטגוריה עם ליין מסכי הסמארט 4K UHD עתירי הטכנולוגיה, שעל פי החברה ממחיש בצורה מושלמת את המחויבות שלה לייצר חוויה קולנועית של ממש בבית הלקוח.


מסך הדגל של פנסוניק בליין החדש הוא DX900- מסך LED LCD ברזולוציית4K  (3840×2160) ובטכנולוגיית  HDR שמעבר לתמיכה בתקני האיכות הנחשקים: Ultra HD Premium וTHX 4K-, הינו כיום המסך היחיד שמאפשר כיסוי של 98% מתקן ה- DCI עליו מתבססת תעשיית הקולנוע העולמית.

תקן ה- Ultra HD Premium  שהציגו לאחרונה היצרניות השונות בתעשייה (ברית ה-UHDA) וכאמור ה-DX900 עומד בו, מציין דרישות ספציפיות מהמסך להבטחת איכות התמונה הטובה ביותר. התקן אמור להבטיח ערכים מוסכמים בתעשייה של רמת שחור הכהה ביותר שאותה מסוגל להציג המסך ומצד שני, את רמת הבהירות המקסימלית–מה שמייצג נכון יותר במציאות את יכולת הניגודיות בטלוויזיה. עוד כולל התקן קריטריונים של יכולות עיבוד תמונה, רזולוציה, ביצועי HDR (High Dynamic Range) ועוד.

הפאנל הייחודי שפיתחה פנסוניק עבור ה- DX900 הוא מסוג Honeycomb (כוורת). הפאנל המשודרג יודע לחלק את התמונה למאות אזורי תאורה זעירים, המבודדים האחד מהשני, מה שמאפשר לייצר תמונה עשירה (בעיקר בתכני HDR ), שהיא הקרובה ביותר למקור. מבנה הכוורת הייחודי של המסך ביחד עם מערכת חדשה פרי פיתוחה של פנסוניק לניתוב החום הנפלט מהמסך, מאפשרים לשמור על עוצמת תאורה גבוהה של 1000 nits  לאורך זמן רב יחסית בהשוואה למקובל כיום. באופן זה יכול הצופה ליהנות מתמונה איכותית הקרובה למקור בעת צפייה בסצנות שצולמו בתנאי תאורה מינימליים וכן השילוב מאפשר לצפות במסך גם בחדר מואר מאודֿ ללא אפקט של בוהק (HALO) , המזוהה עם מסכיLED . 

לחוויית צפייה אולטימטיבית הוסיפו מהנדסי פנסוניק מנגנון עיבוד צבע Hexa Chroma Drive Plus (HEXA –שש Chroma-צבע), המתקדם מסוגו שמשדרג את טכנולוגיית ה- RGB שהינה הטכנולוגיה עליהם מתבסס ענף האלקטרוניקה הבידורית נכון להיום.

טכנולוגיה ה- HexaChroma מוסיפה לשלושת צבעי היסוד הקיימים: ירוק, אדום וכחול את הצבעים: סגול, צהוב וטורקיז. באופן זה ניהול הצבע של המסך עובר מ- 3 צירים ל- 6 צירים, מה שמאפשר כיול צבע מתקדם בסטנדרטים שנעשה בהם שימוש עד היום רק באולפנים בהוליווד (Hollywood studio monitors). על פי פנסוניק, טכנולוגיית ה- HexaChroma מאפשרת כיסוי של 98% מתקן ה- (Digital Cinema Iniative)  DCI, עליו מתבססת תעשיית הקולנוע העולמית, נתון שמציב את פנסוניק במקום הראשון בתעשיית האלקטרוניקה הבידורית העולמית.

בעוד שה- 900 DX מתוכנן לתת מענה לתקני HDR, קיימת במסך אפשרות לצפות גם בתכנים שאינם ערוכים לרמת איכות כזו. למצבים אילו נועד המעבד החדש של פנסוניק + HCX (Hollywood Cinema Experience). המעבד פועל באופן מדויק יותר מאשר מעבד ה- STUDIO MASTER K4 הקודם ומטפל בתמונה באופן המשחזר בדיוק רב ובנאמנות למקור את תמונת הקדם HDR בתקן תעשיית הווידאו 709 REC ותקן THX הנחשק שניתן על איכות ודיוק התמונה.

מעבד ה+HCX מספק גרסא מתקדמת יותר של מערכת תלת מימד (D3) מזו שהוצגה קודם לכן בשנת 2015 בספינת הדגל של מכשירי ה- LCD של Panasonic: כיסוי של לא פחות מ- 8,000 נקודות ייחוס (פי כ-40 מאשר במכשיר טלוויזיה ביתי אופייני).

איכות השמע הופכת למרשימה אף יותר בהתחשב בציפיות מעוביו הדק של המסך. מערכת השמע כוללת את דחיסתם של רמקולים גדולים אל תוך המארז הדק של מכשיר הטלוויזיה ו-4 רדיאטורי תהודה פאסיבים המסונכרנים עם פעולת הרעידות של רמקול הוופר (בס) של המכשיר לצורך הגברת הצלילים הנמוכים. פיזור הצליל הנקי יותר מושג באמצעות שימוש ברמקולים חדשניים מסוג ניאו-דיניום.

מערכת ההפעלה של ה- DX900 היא Firefox OS, שפנסוניק הינה הראשונה בעולם לעשות בה שימוש. מדובר  בפלטפורמת קוד פתוח המבוססת על שירותי רשת שמעבר לאפשרות להתקין אפליקציות בצורה ידידותית ביותר, אף ניתן לצרוך באמצעותה תכנים מגוונים מהאינטרנט, כמו גם לעצב בצורה קלה ופשוטה את ממשק המשתמש על ידי הצבת ווידג'טים בכל מקום ובכל גודל על פני המסך״.

מעבר לתגובות בפורום