היום השלישי: התחדשות, ביקורת סרט

ליאור קורן
23-06-2016 11:01

עשרים שנה אחרי הסרט המקורי, מגיע ההמשכון וחוזרים גם החייזרים האימתניים לתקוף את כדור הארץ ולאיים על האנושות בהשמדה, היום השלישי: התחדשות הוא סרט קיץ עתיר פעלולים, צפינו בו.

עשרים שנה אחרי הסרט המקורי – "היום השלישי", יוצא היום לאקרנים סרט ההמשך. חלק גדול מצוות השחקנים המקורי המשיך גם לסרט הזה וזה בהחלט מבורך, מלבד וויל סמית' שמסתפק בלהופיע לשנייה על פוסטר תלוי על קיר בבית הלבן (חברת פוקס סירבה לדרישתו לתשלום של 50 מיליון דולר לשני סרטי המשך). יש גם דור המשך והבן החורג של דמותו הקולנועית של סמית' (טייס סרן סטיב מחיל הנחתים) משחק כאן תפקיד מרכזי. לצידו, מופיע השחקן ליאם המסוורת' שחוזר לתפקיד הקלאסי שלו  כצעיר פוחז, אבל טייס כשרוני. בסרט הקודם, וויל סמית' יצא עם חשפנית והדבר גרם אי נחת גדולה לטייסים הצבאיים ("נוגד את התדמית הנדרשת מטייס") – הפעם התסריטאים פתרו את זה בכך שנתנו לבת הזוג שלו תפקיד מכובד בבית חולים.

אז מה קורה כאן? אחרי אירועי הסרט הקודם, האנושות זכתה בגישה לטכנולוגיה מתקדמת מאי פעם אותה קיבלה מחלליות החייזרים שנותרו על כדור הארץ. מסביב לכדור הארץ נפרשה רשת מגן של לווינים ונבנתה גם תחנת נשק רצינית על הירח. כלי הטיס קיבלו שדרוג אדיר וטיסה לירח הופכת למשהו פשוט שאינו דורש כלל פלטפורמת המראה מסורבלת בדמות טילי האצה וכו'. במקביל, בתוך כלא סופר מאובטח, כלואים לא מעט חייזרים שנתפסו חיים. צורת החייזרים גורמת לך לחשוב איך יצורים מכוערים כאלו הגיעו לפלאות הנדסית מתקדמת כל כך...

אגב, זה מביא אותי להצבעה על חור גדול בתסריט: מצד אחד, כלי הטייס התקדמו כל כך בזכות הטכנולוגיה החייזרית, אך לעומתם, כלי התחבורה היבשתיים נשארו בדיוק אותו דבר כפי שהיו לפני 20 שנה, בזבזניים וצורכים דלק מאובנים מיושן... חלק מהעלילה אף מתרחש בתוך אוטובוס בית ספר צהוב מיושן ורעוע, לא יכולתם לגנוב קצת חדשנות חייזרית גם לכאן?


היום השלישי: התחדשות, ביקורת סרט
המופרכות ההוליוודית עובדת כאן שעות נוספות, למשל בקטע בו עובר טייס מטוס קרב מעל בניין בית החולים ומכל מאות או אלפי עובדי הבניין הוא רואה דווקא את אימו עולה בניסיון להינצל, או קטע נוסף בו לאחר גלי הענק הגדולים, דווקא מי שיתגלה כשהוא מעולף, אך חי מאוד הוא יוליוס - אביו של דייויד שמשוויץ בחלקו בהצלת העולם בפעם הקודמת. יש גם הומור עצמי, כמו בניסיונותיו של יוליוס למכור את הספר לקהל שאינו ממש רלוונטי לזה.



למען האמת, הפרומואים לא עשו לי ממש חשק לצפות בסרט שהציג רושם ראשוני מטופש למדי וילדותי, אך בפועל הוא היה טוב יותר מהציפיות. "היום השלישי: התחדשות" הרבה יותר גדול בהפקה ועוצמתי מהקודם, הגרפיקה יפה ומרשימה לעין וגם הצילומים יפים, עם דגש על אסטטיקה (כמו המראה של אוטובוס צהוב נוסע על מדבר לבן). אם כי עיצוב החייזרים הוא לא משהו שלא ראינו כבר בעבר.


ביננו, זה די ברור שהטובים ינצחו בסוף, לא? אבל השאלה היא כיצד זה יקרה והאם הסקרנות תמצא את מבוקשה. הסרט הזה הוא פאן קייצי טהור, מלא אקשן, עם דמויות מוכרות ואהובות מהסרט הקודם וכמה בדיחות מעלות חיוך. בימים חמים כאלו, סרט קליל באולם ממוזג יכול להוות בהחלט חוויה נעימה.

היום השלישי: התחדשות
INDEPENDENCE DAY: RESURGENCE

ארה"ב 2016

במאי: רולנד אמריך
שחקנים:
ליאם המסוורת' – ג'ק מוריסון
ג'ף גולדבלום – דיוויד לווינסון
ביל פולמן – הנשיא וויטמור
שרלוט גינסבורג – ד"ר קת'רין מרסו
אורך הסרט: 120 דקות

מעבר לתגובות בפורום