LG Stylus 2 - פאבלט במחיר נוח, ביקורת

יעקב חבושה
26-06-2016 07:00

ביקורת סמארטפון: ה- LG סטיילוס 2 מציע מסך בגודל 5.7" עם עט מגע, מעבד צנוע וחיי סוללה מרשימים, כיצד הוא מתפקד בחיי היום יום ואיך הוא מתמודד בשוק הסמארטפונים הצפוף? בדקנו אותו.

חברת LG השיקה בימים אלו מכשיר מדרג ביניים שייחודו בגודל מסך גדול, ועט סטיילוס לרישום ולשירבוט על המסך כגון תזכירים וכדומה. מכשיר זה מצטרף אל שוק הסמארטפונים הצפוף, ולהבדיל מאחיו הבכירים, הסטיילוס מגיע עם מפרט צנוע יותר וגם תג מחיר נוח יותר. האם הסטיילוס 2 יכול להוות מתחרה ראוי לשוק הפאבלטים הלוהט?

עיצוב ומפרט

כאשר הוצאתי את מכשיר ה-LG  מהקופסה, הופתעתי מהדקות והמשקל הקל שלו. זה היה מעט מוזר לאחוז מכשיר פאבלט גדול למדי ולהרגיש מכשיר קליל. המכשיר עשוי מפלסטיק מוברש ונוח לאחיזה עם קצוות פלסטיק מבריק וגב שניתן להסרה. בשימוש יום יומי הפאבלט מרגיש לפעמים קצת גדול מדי לאחיזה בגלל גודלו, אבל, להבדיל ממכשירים אחרים, בזכות הגב המעט מחוספס, האחיזה טובה ללא חשש של החלקה מהיד. הסטיילוס 2 מגיע עם סוללה נשלפת בגודל 3000mAh ומסך בגודל 5.7 אינץ' מסוג LCD IPS ברזולוצית HD 720X1280 פיקסלים.


LG Stylus 2 - ביקורת סמארטפון
הצצה במפרט מגלה כי הטלפון כולל מעבד מרובע ליבות במהירות 1.2GHz וזיכרון פנימי של 2GB. נפח האחסון הפנימי הוא 16GB, כאשר השטח הפנוי לשימוש מיד לאחר הוצאת המכשיר מהקופסה עומד על רק כ- 10 ג'יגה. למרבה השמחה, ל-Stylus 2 יש חריץ הרחבה עבור כרטיס זיכרון חיצוני עד נפח של 256GB שממוקם מעל הסים. כמו רוב המכשירים העכשוויים הסטיילוס מגיע עם חריץ להכנסת נאנו סים. מידות המכשיר עומדות על 155x79.6x7.4 mm, המשקל 145 גרם. המצלמה האחורית מגיעה ברזולוציית 13 מגה פיקסל והקדמית עם 8 מ''פ. יש בחזית גם נורית התראה שמהבהבת בצבע אדום שכשנכנסות הודעות בזמן שהמסך כבוי. מלבד זה, יש שקע אוזניות 3.5 מ''מ בתחתית המכשיר, שקע טעינה מיקרו USB רגיל (ולא בתקן החדש USB-C), ומקלט רדיו FM, כמו גם מקלט רדיו דיגיטלי DAB שעדיין נדיר למצוא אותו בטלפונים.

בדומה למקובל אצל LG, גם הסטיילוס מגיע עם כפתור הדלקה ומקשי עוצמת שמע מאחור. בנוסף, אפשר להבין משמו, הפאבלט של LG מגיע עם עט סטיילוס בדומה למכשירי הנוט של סמסונג.

ממשק ותוכנות


הסטיילוס מגיע עם מערכת הפעלה עדכנית - אנדרואיד גירסה 6.0.1 מרשמלו ומספר אפליקציות די מינימלי מבית LG, כך שהוא לא עמוס בזבל מיותר. כברירת מחדל, יש דפדפן אחד בלבד - גוגל כרום. גלישה דרך הגוגל כרום טובה ודפים נטענים מהר. בנוסף ניתן למצוא את האפליקציות המשרדיות של גוגל, עבור יצירת מסמכים ומצגות.


כאמור, שמו של המכשיר מעיד על המצאות עט מגע - סטיילוס. ברגע ששולפים את העט ממקומו נפתח תפריט ליצירת תזכיר או לכידת מסך ושיתוף הקובץ שנוצר בכל דרך שתירצו. במקרה הזה, לעיתים הייתה השהייה קלה בפתיחת היישומים, ולעיתים היה צריך ללחוץ יותר מפעם אחת על האייקון המבוקש עד שנפתח. מבחר האפלקציות המצומצם מה של העט הופך אותו לגימיק חביב.


LG Stylus 2 - ביקורת סמארטפון
הסטיילוס הגיע במקור עם 2 מסכי בית וסידור אייקונים, כשבאחד מהם לא ניתן להיכנס למסך יישומים, דבר שמצאתי לא נוח. למרבה השמחה, לאחר עדכון תוכנה של המכשיר נוספו אפשרויות של בחירת מסך בית עם כניסה למסך היישומים והוו'ידגטים, וכן מסך עם פריסה פשוטה וגופנים גדולים. אפשר היה לצמצם לשניים שיהיה יותר נוח.
מפאת גודלו מגיע הסטיילוס עם אפשרות למזעור המסך כדי לאפשר תיפעול ביד אחת. יתרון נוסף שיש למכשיר בדומה למכשירי LG אחרים הוא נקישה כפולה על המסך כדי לנעול או לפתוח את המסך, כך שלמתקשים לתפעל את הנעילה מהמקש שנמצא בגב המכשיר, פעולה זאת מייתרת את השימוש בלחצן האחורי.

שימוש ב- GPS - הניווט במכשיר היה טוב עם מציאת לוויינים בצורה מהירה וגם הספיקר היה מספיק חזק כדי לשמוע את ההוראות. הסטיילוס מגיע לראשונה גם עם מקלט רדיו דיגיטלי DAB+ שמאפשר לקלוט (כרגע רק בחו"ל) תחנות רדיו שלא דרך הרשת הסלולרית וחוסך בכך צריכת נתונים. לצערנו, התקן עדיין לא ממש מיושם בישראל.

LG Stylus 2 - ביקורת סמארטפון


מולטימדיה ומצלמה

במבדק הביצועים אנטוטו הגיע הסטיילוס 2 לתוצאה די נמוכה של 27929 נקודות. בזמן המבחן וכשרצו סרטונים שונים לבדיקה, הם קרטעו קשות. בבחינה אחרת של GEEGBENCH ותוכנה נוספת התוצאות שהושגו גם הן היו נמוכות. עם זאת יאמר לזכותו שבשימוש רגיל המכשיר לא מרגיש איטי במיוחד.


LG Stylus 2 - ביקורת סמארטפון - Antutu
המצלמה האחורית של הסטיילוס 2 בעלת 13 מ''פ, עם מבזק תאורת LED יחיד. ממשק המצלמה די פשוט בלי הרבה אפשרויות, וללא צילום ידני או מתקדם אחר. ניתן לבחור צילום בפורמטים שונים כמו 9X16 או 3X4. יש גם צילום HDR לתנאי תאורה ירודים וטיימר. בצילום וידאו ניתן לבחור צילום ברזולוציית HD או FHD, ללא מייצב, מה שגורם לתוצאה מעט קופצנית. בצילומי פנים ותאורה ירודה נדלק המבזק לסייע בתאורה וניתן לבטלו אם רוצים.


LG Stylus 2 - ביקורת סמארטפון

באור יום המצלמה מצלמת תמונות חדות ומפורטות. זמן הפיקוס די מהיר. הצבעים שמתקבלים יפים ולא רווים מדי או עזים מאוד, אולם לעיתים מתקבלים צבעים "קרים" ואי דיוק קל של הצבעים בהשוואה למקור הצילום. בצילומי פנים בתנאי תאורה ירודים התוצאות פחות טובות, ניתן להבחין ברעש דיגיטלי די חזק בתמונות.

הסטיילוס מגיע עם מצלמה קדמית לסלפי בעלת רזולוציה של 8 מ''פ. התמונות שמתקבלות טובות מאוד, חדות ומפורטות. ישנן אפשרויות לצילום עצמי על ידי הנפת יד וסגירת הכף להפעלת טיימר לצילום, וכן עוד 2 אופציות לצילום עצמי, האחת על ידי פקודה קולית והשלישית על ידי הפעלה מראש של טיימר של 3 שניות ו- 10 שניות.


LG Stylus 2 - ביקורת סמארטפון

חיבור הסטיילוס למערכת ה Bluetooth של הרכב היה מהיר וללא בעיות, חיבור A2DP נותן את האפשרות להזרים מוזיקה מהנייד למע' הרכב ולשלוט מהמכשיר וגם מכפתורי השליטה ברכב ובכך להנות ממוזיקה שלא נגמרת...

למארז המכשיר מצורפות אוזניות עם דיבורית. האוזניות מפיקות צליל שטוח ורזה. החלפת האוזניות באחרות, איכותיות יותר, הניבה תוצאה מרשימה עם סאונד צלול פתוח ונעים.


שימוש בחיים האמיתיים

הסטיילוס למרות היותו מכשיר דרג ביניים, עם מעבד די חלש, מרגיש בשימוש ממוצע די מהיר. אפליקציות נפתחות מהר יחסית ורק לעיתים מורגש לאג בתפעול.
אם אתם מייעדים את המכשיר למשחקים, כדאי שתחשבו שוב. טעינת המשחקים מרגיש שלוקח יותר זמן מהנדרש. המכשיר אומנם מריץ אותם טוב, אבל ניכר שהוא מתקשה קצת בטעינתם.

חיי סוללה מרשימים

אחד הדברים שהסטיילוס בולט בו במיוחד, ואפילו מצטיין, זה זמן הסוללה. נדמה שהסוללה שלו מסרבת להיגמר. בשימוש מסיבי של יוטיוב, שמיעת שירים, דיבור במכשיר, משחקים ועוד משימות שכאלו, האחוזים נשארים על כנם ולא זזים. הסטיילוס הגיע לזמן מסך פועל של 6 שעות ועשרים דקות (!) עד לקפיצת מסך של "סוללה חלשה". לאחר גמר הטעינה ובשימוש מתון, הסוללה יכולה להישאר על 100% למשך שעות ספורות.

LG Stylus 2 - חיי סוללה

מסך ורמקול
רזולוציית המכשיר למרות המסך הגדול אומנם "רק" HD, אבל המסך חד וברור לגמרי בלי שום רמז ועקבות לפיקסלים גדולים. בשמש ישירה עם בהירות מקסימלית הנראות של המסך מצוינת. עם זאת זוויות הצפייה לא מהטובות שיש וכשמסיטים את המסך לצדדים יש דהייה קלה של המסך. בשיחה עם המכשיר, הצד השני נשמע ברור וצלול וגם להיפך. הרמקול שנמצא בגב המכשיר חזק ונשמע חד וברור.

בניסיון להתחבר לרשת ה WIFI הביתית, המכשיר כלל לא זיהה את הרשת הביתית שלי ! לקח המון זמן של בירבורים וניסיונות, כולל חיטוט בתפריט של הראוטר הביתי ושינוי פרמטרים בראוטר עד שהסטיילוס ניאות "למצוא" את הרשת. כל זאת בזמן שבמכשירים אחרים כלל אין בעיה כזאת, וגם מעולם לא הופיעה כזאת בעיה.

LG Stylus 2 - ביקורת סמארטפון
בדפדוף בגלריית התמונות לעיתים נצפה קושי מסוים להגדיל ולהקטין את התמונה. צריך "לצבוט" את המסך כמה פעמים כדי להגיע לגודל הרצוי.


סיכום


הסטיילוס 2 של LG נחשב מכשיר מדרג הביניים. המפרט שלו צנוע יחסית, אבל הביצועים בשימוש רגיל ויום יומי מספקים בהחלט. אם אתם מתכננים לרכוש מכשיר עם מסך תצוגה גדול, מצלמה טובה וסוללה חזקה שמחזיקה יום שלם ללא בעיה, בלי הצורך לדאוג למצוא שקע קרוב באמצע היום, הסטיילוס בהחלט יכול להתאים לכך. לא הייתי ממליץ על מכשיר ספציפי זה למטרות משחקים תובעניים כי הוא די חלש למטרה זאת, אבל לשאר הדברים הוא בהחלט ראוי בהתחשב במחירו שעומד נכון לרגע כתיבת סקירה זאת על כ- 1250 ש''ח.

אחריות ושירות: רונלייט

תמונות דוגמה נוספות מהמצלמה:


LG Stylus 2 - ביקורת סמארטפון

LG Stylus 2 - ביקורת סמארטפון

LG Stylus 2 - ביקורת סמארטפון

מעבר לתגובות בפורום