לנובו Phab 2 Pro – הסמארטפון הראשון עם מציאות רבודה

ליאור קורן
10-06-2016 12:42

חברת Lenovo משיקה שלושה דגמי סמארטפונים בסדרת Phab 2, כאשר דגם הפרו מציע לראשונה מציאות רבודה.

ה-Phab 2 Pro של לנובו כולל מערך של חיישנים ותוכנה מבית גוגל, כך הוא "חש" וממפה את סביבותיו ומאפשר למשתמש לחוות חווית מציאות רבודה. באמצעות שימוש באפליקציות מציאות רבודה, סטודנטים יוכלו, למשל, למקם בכיתות הלימוד שלהם חיות בגודל טבעי בשיעורי טבע או מודלים תלת מימדיים. חוויות משחק במציאות רבודה יאפשרו לשחק בדומינו וירטואלי על שולחן המטבח, לגדל גור דיגיטלי בחדר השינה ולהילחם בנחילי חייזרים הפולשים לבית. בעזרת טכנולוגיית טנגו, יוכל ה-Phab 2 Pro לשנות את הדרך המקובלת של מיפוי שטחים בתוך בניינים, וזאת כדי ליצור חוויות כדוגמת סיורי מציאות רבודה במוזיאונים על ידי שימוש באפליקציית GuidiGo. 

"טנגו מאפשרת למכשירים שלנו לחוש תנועה פיזית ולחוות את המרחב, וכתוצאה מכך, יש לה את הכוח לשנות את הדרך בה אנחנו פועלים מול הסביבה שלנו. אנחנו מאמינים שמכשירים עם תפקודיות מעקב מיקומי ילכו ויתפשטו ואנחנו שמחים ש-PHAB2 Pro יציג את היכולות הללו, ויהפוך את הסמרטפון שלכם לשימושי אף יותר", אמר ג'וני לי, מנהל הנדסה בגוגל.

Lenovo Phab 2 Pro Tango
"לנובו הייתה זקוקה לפלטפורמה מאוד יציבה ומהימנה עבור טנגו, ואנחנו מרוצים מאוד  מבחירתם במעבד Snapdragon 652 של קוואלקום המציע טכנולוגיה מתקדמת ותכנון מקיף", אמר אלכס קטוזיאן, סגן נשיא בכיר, מנהל מוצר, בקוואלקום טכנולוגיות. משתמשים יוכלו מעתה להיעזר ב-PHAB2 Pro שלהם, כדי לעצב מחדש את בתיהם על ידי יצירת הצגה ויזואלית של רהיטים אמיתיים בחדרי המגורים, מטבחים או שאר חדרי הבית. חברת עשה –זאת-בעצמך Lowe’s היא מהראשונות שפיתחה אפליקציית טנגו. האפליקציה, Lowe's Vision, תסייע למשתמשים למנף את טכנולוגיית טנגו כדי למדוד שטחים ולראות באופן ויזואלי כיצד מוצרים כמו מוצרי חשמל ואביזרי עיצוב, או חומרים כמו משטחים, ישתלבו זה עם זה ביחד בחלל. עם Lowe's Vision, יוכלו המשתמשים לשלוט בדור חדש של כלי מציאות רבודה בנקישת אצבע יחידה.

הטכנולוגיה שמאחורי טנגו

תנועה, תפיסת עומק ולימוד השטח: באמצעות מעקב התנועה רואה 'העין' של PHAB2 Pro את המיקום שלה בתלת-ממד. לימוד השטח 'אומר' לטלפון החכם מה מיקומו. תפיסת העומק מנתחת את צורת העולם שמסביב על ידי איתור משטחים ומכשולים. החיישנים מבצעים יותר מ-250,000 מדידות בשנייה.


מפרט טכני


מעבד המכשיר הוא כאמור Snapdragon 652 של קוואלקום, עם זיכרון 4GB RAM ונפח אחסון פנימי של 64GB. בסעיף האודיו יש Dolby Audio Capture 5.1 עם תמיכה בהקלטת Dolby Atmos בזכות שלושה מיקרופונים שמספקים לכידה מרחבית עם הפחתת רעשים. יש גם מצלמת 16 מגה-פיקסלים שתומכת בהקלטות וידאו ברזולוציית 4K. ה-PHAB2 Pro מצויד במסך בגודל 6.4 אינץ' עם תצוגה ברזולוציית QHD 2560x1440 פיקסלים. סוללת המכשיר מציעה קיבולת של 4050mAh. הוא ימכר עם גימור בצבעי זהב "שמפניה" ואפור.

Lenovo Phab 2 Pro Tango
PHAB2 Plus: שתי מצלמות אחוריות
דגם ה-PHAB2 Plus מצויד בשתי מצלמות 13 מגה-פיקסלים אחוריות עם עדשות f/1.8 ושבב עיבוד תמונה Futjitsu Milbeaut אשר משולב לדברי החברה גם במצלמת לייקה.

PHAB2: מחיר נוח יותר
דגם PHAB2 הוא סמרטפון אשר מציע גם מציאות רבודה עם יכולות מופחתות במחיר נוח יותר מהדגמים האחרים. מצב המציאות הרבודה של PHAB2, לדוגמה, מאפשר למשתמשים ליצור תמונות וסרטוני וידאו על ידי שילוב של אפקטים כמו רקעים וירטואליים או אנימציות מעל לתמונות. תכונות בולטות אחרות כוללות מסך 6.4 אינץ' ענק ברזולוציית HD, מצלמת 13 מגה-פיקסלים עם מיקוד מהיר, ו-16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון אשר ניתן להרחבה באמצעות כרטיס microSD.

Lenovo Phab 2 Pro Tango
מחיר וזמינות
PHAB2 של לנובו יהיה זמין החל ביולי 2016 במחיר שיתחיל ב-199 דולר;  PHAB2 Plus יהיה זמין החל בתחילת אוגוסט 2016 המחיר שיתחיל ב-299 דולר; וה-PHAB2 Pro יהיה זמין החל באוגוסט 2016 במחיר שיתחיל ב-499 דולר.

מעבר לתגובות בפורום