וורקראפט ההתחלה - ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
09-06-2016 21:22

וורקראפט ההתחלה, עוד משחק מחשב אשר עבר עיבוד אל מסך הגדול, עד כמה גדול? גדול מאוד. האם הסרט מיועד לגיקים ששרפו שעות עם משחק המחשב ורק עבורם? מסתבר שלא!

כבר שוחחנו רבות ועוד נשוחח בנושא על כך שהוליווד ירדה מנכסיה הטובים, מאז שנות ה-90 הנהדרות שהיוותה תקופה של שיא הקולנועי איכותי, באותה תקופה קיבלנו מגוון רחב של נושאים בקולנוע ונהנינו לצפות ולבקר כמעט כל מה שיצא לאקרנים. היום יש תחושה שהמגוון התדלדל (ובעיקר תופסים תאוצה סרטי גיבורי על למיניהם וקומדיות לא מצחיקות). לצד המגמה של חוסר ברעיונות מקוריים, נולד הרעיון לביים סרטים על פי משחקי מחשב מוכרים וזה כבר הוכיח את עצמו בחלק מהמקרים כרעיון לא רע. בראייה עסקית של מפיקי הוליווד, ראינו שגם סרטים פחות טובים זוכים לעניין בקרב קהל הצופים ולעיתים אף מביאים הכנסות יפות.

לפני כחודש, צפינו בסרט "אנגרי בירדס" שעבר למסך הקולנוע ממסך הטלפון. סרט זה לכשעצמו היה מצחיק ונחמד, כמוהו - אם נביט אחורה בזמן נראה שיש כבר כמה עשרות. אני לא יכול להגיד שיש מגמה ברורה ומשתלטת של סרטים מהז'אנר הזה, אבל לפני הצפייה בוורקראפט היתה תחושה של: "הנה עוד משחק שעשו ממנו סרט" ותו לא. אז מה יש בסרט הזה באמת?

וורקראפט ההתחלה - ביקורת סרט

על הסרט

הקטע הבא מלא בספויילרים, ראו הוזהרתם...

אף פעם לא הייתי פריק של משחקי מחשב ולמרות ששיחקתי במשחק האסטרטגיה "וורקראפט", לא ממש נכנסתי לעולם הזה. אבל מקריאה על המשחק, הוא מספר על ארבע ממלכות ששולטות על הארץ ויצורים קסומים ומגוונים אשר נלחמים אלו באלו בכדי לשלוט על טריטוריה גדולה יותר. בסרט, מגיעים אורקים מעולם אחר באמצעות פורטל (שער) שנפתח וניזון ממאגיה שכוחה נשאב ע"י לקיחת נשמות מיצורים חיים, כלומר כדי שאותה מאגיה תחיה, מישהו חייב למות והרבה. האורקים שחיים בעולם שעומד להכחד, חייבים להתאחד ולעבור דרך השער לעולם אחר במטרה לשרוד ואילו בני האדם בעולם היעד צריכים להגן על עצמם ומשפחתם.

הסיפור שלנו מתמקד בצ'יף שבט אורקים שאינו חולק אותה דעה עם הקוסם האורקי שעלה לשלטון. בצד האנושי, עומדים שומר הראש של המלך וגיסו של המלך שרק רוצה לשמור על משפחתו - בנו היחיד שנותר מאשתו שנפטרה. הם יפגשו בשדה הקרב, ולמרות שאורקים גדולים יותר מבני אדם וחזקים יותר, הם חכמים ומפותחים פחות. למרות שבצד אורקי יש קוסם חזק אחד, נראה שלצד האנושי יש יותר מקוסם אחד.

הסרט יספר על ערכי המשפחה, מסורת, אמון וכבוד - לעצמך, לחבריך וללוחמים איתם אתה יוצא לקרב. ומה יכול להיות יותר חשוב מכבוד עצמי של חייל לוחם במלחמה?



וורקראפט  - כמו רוב סרטים של ימינו כולל מצילומים מרהיבים של גרפיקה ממוחשבת (CGI) ויש התחושה של צפייה בסרט מצויר. מצד שני, יש משחק נהדר של שחקנים אנושיים ועל אף שהסרט דומה בגיבוריו על "שר הטבעות", הוא מרהיב ביופיו, מעניין בסיפור שלו ומצדיק מילה טובה לכותבים. אלו הם דנקן ג'ונס (גם הבימאי - שלא יצר בהרבה בעבר: "ירח" ו"קוד מקור") וצ'ארל לוויט (שכן מוכר מיצירותיו הקודמות: "יהלומי הדמים", "קיי פאקס", "הבן השביעי"). יש כאן עולם מדהים ומורכב עם סיפור שלא בא לרחם על גיבוריו ולעסוק רק בשאלה השבלונית "איך להשאיר אותם בחיים". הם בהחלט חשבו כיצד ניתן להפתיע לטובה את הצופים, אך אפשר לגרום לאדם לחייך או להזיל דמעה ומבחינתי הם הצליחו במשימתם. הסרט מדהים ומתחיל הרפתקה חדשה, כך שאני בהחלט שמח על העיבוד למסך הגדול. אני מניח שאנחנו הולכים לראות המשך לזה, אני רק מקווה שהוא יהיה לא פחות טוב מהסרט הראשון.

ציון: 8.5

WARCRAFT - The Beginning

מעבר לתגובות בפורום