סמארטפון הפרימיום של סירין – רק 53,000 ש";ח

ליאור קורן
31-05-2016 19:05

הסמארטפון החדש – סולרין של חברת סירין מציע לטענת החברה את ההגנה והאבטחה הכי טובה כיום שקיימת מחוץ לסוכנויות הביון בעולם.

כל זה בא עם תג מחיר פרימיום שמתחיל מ- 13,800$ בחנות האנגלית. סולרין מסופק עם הגנת זימפריום (Zimperium) מתוחכמת אשר אמורה לתת מענה למתקפות סייבר על התקנים, רשתות ואפליקציות וזאת מבלי לפגום בשימושיות של המכשיר. בנוסף, סולרין מכיל את טכנולוגיית הגנת הפרטיות המתקדמת ביותר שקיימת כיום מחוץ לסוכנויות הביון. SIRIN LABS שיתפה פעולה עם חברת KoolSpan בשילוב הצפנת 256-bit AES בין שבב לשבב. זוהי הטכנולוגיה שבה משתמשים צבאות ברחבי העולם בכדי להגן על התקשורת שלהם. הגנה זו, המופעלת באמצעות מתג אבטחה בצידו האחורי של המכשיר, מכניסה את הטלפון למצב מוגן (Shielded Mode) ומאפשרת שיחות והודעות מוצפנות במלואן. בתחום התקשורת, מציע הטלפון צימוד ערוצים (carrier aggregation) המשלב מספר רב של ערוצי הדור הרביעי בסלולר LTE על מנת להשיג רוחב פס גדול יותר.

Sirin Solarin
מעבד המכשיר הוא סנאפדרגון 810, אמנם לא מהקו האחרון של קוואלקום (820), אבל עדיין עוצמתי מספיק לרוב המוחלט של דרישות המשתמשים. מעניין יהיה לבדוק האם המעבד מתחמם בזמן השימוש. סביר להניח שמדובר בדגם המעבד הזה בגלל הליך הפיתוח הארוך יחסית בהשוואה לדגמי טלפונים מסחריים אחרים. סולרין מתהדר במצלמת 23.8 מגה פיקסל עם פוקוס לייזר ופלאש בארבעה גוונים וכן במסך IPS LCD LED  "5.5 עם רזולוציה של 2K. זהו צג עם טווח צבעים רחב יחסית של 120% sRGB. מערכת הקול עושה שימוש בשלושה רמקולים עם בס משופר ולטענת החברה מוציאה את הצליל החזק ביותר בקטגוריה מבלי להתעוות. קיבולת סוללת הטלפון נדיבה עם 4000mAh, אבל גם המשקל "נדיב" עם 250 גרם. סולרין עוצב ע"י המעצב הידוע קארים ראשיד והמכשיר כולל שטח אחסון פנימי בקיבולת 128GB.

הקשר הישראלי לחברת סירין לאבס הוא היזם משה חוגג (צד ימין בתמונה) אשר משמש כנשיא שלה והשקיע בה באמצעות קרן סינגולריטים. מנכ"ל החברה ישראלי גם הוא – טל כהן. עד עתה, גייס הסטארטאפ שהיה סודי 72 מיליון דולרים והוא מתכוון להרחיב את קשת המוצרים בעלי אבטחה מתקדמת.

משה חוגג טל כהן
לנוחיות הרוכשים, הטלפון מגיע עם מטען מהיר בטכנולוגיית Quick Charge 2.0 של קוואלקום ואפשר לבחור אחד מארבעה סוגי תקעים לקיר לפי אזור המגורים בעולם. באירזה נמצא גם זוג אוזניות בריליום ושני כבלי USB 3.0, אחד עם מחברי A-C והשני C-C.

Sirin Solarin
מחיר הטלפון: 13,800 דולר + מיסים מקומיים לגרסה בגימור עור שחור ועד ל- 17,400 דולר לגרסת קרבון וזהב. חנות המותג נמצאת בלונדון, סולרין ימכר הן באמצעות רכישה מקוונת והן בחנות של SIRIN LABS במייפייר (34, Bruton Place, London) החל מ-1 ביוני ובהרודס נייטסברידג' החל מ-30 ביוני.

מעבר לתגובות בפורום