אליס מבעד למראה - ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
25-05-2016 20:00

אליס מבעד למראה מציג את המשך הרפתקאותיה של אליס בארץ הפלאות, הפעם היא בוגרת יותר ומנסה לעזור לחברים בעולם המופלא. עם צוות שחקנים מכובד, האם הסרט החדש מהווה המשך הולם לקודמו?

אחרי שש שנים והצלחת "אליס בארץ הפלאות", הגיע תורו של ספר ההמשך מאת לואיס קרול לראות אור ב"אליס מבעד למראה". מה לא נאמר על הספר, הסופר עצמו והמצב בו היה חי ושרוי, כמה הגיגים פילוסופיים נכתבו על הספרים הללו ולאיזה כיוונים עוד לא לקחו את הנושאים המדוברים. אבל, למרות שעשו רבות בעניין, תמיד ניתן לעשות עוד: ואנחנו כאן בדיוק בשביל לבדוק את התוצר החדש.

לפני הצפייה בהקרנת החלק השני, צפיתי שוב בחלק הראשון, רציתי לחוות מחדש את אותו הפלא שאז (2010) יצא כסרט באורך מלא בשיטת תלת מימד - הפלא הטכנולוגי הקולנועי. להזכירכם, אליס בארץ הפלאות היה למעשה הסרט השני שיצא באורך מלא בתלת מימד (אחרי אווטר). הסיפור של אליס שנפלה למחילת הארנב ובו עולם ומלואו של יצורים דמיוניים ומעשים שרק ילדים יכולים להמציא נראה מרהיב על המסך הגדול.

אליס מבעד למראה
בחלק השני, אנחנו כבר מכירים את הדמויות ורואים את אליס, שהיא הפעם רב חובל בספינה של אביה, מנסה לשרוד בעולם המסחרי ואת ניסיונות הפלתה והשפלתה ע"י הארוס לשעבר שכיום מחליף את אביו המת בשליטת החברה. בסיטואציה לא נעימה, אליס בורחת באמצעות בבואה של המראה לעולם הקסום בו ביקרה לפני מספר שנים והגיבורים מבקשים ממנה הפעם להציל את הכובען המטורף ששרוי בדיכאון קליני בגלל מות משפחתו לפני שנים רבות. לדעתו, רק אליס יכולה להחזיר אותם לחיים. בתוך חוסר ההגיון הזה, המלכה מפנה את אליס לחפש תשובות אצל הזמן, אשר יכול לעזור לה להגיע לעבר ולתקן דברים, אבל השאלה היא האם הזמן רוצה בזה?

וכן, זהו עוד סרט קליל בצורת הגשתו שניתן לפרש אותו כסרט מורכב יותר, אשר מדבר על נושאים חשובים, כמו רגשות עזים, קבלת המציאות והיכולת לשנות או לא את הדברים. מדובר כאן על היחס של זמן ביחס לאדם ושל האדם כלפי הזמן ומצד שני זהו סיפור של ילדים שנועד לבדר את הילדים עם שירים, חרוזים ומשחקי לשון. זהו סיפור נוסף על התבגרות והתפתחות של נערה שלומדת שלקיחת אחריות על חייה ובחירותיה הן שלה בלבד, אך אלו יכולים להשפיע על הסביבה כולה.


הסרט הזה שונה מקודמו כי מביים אותו ג'יימס בובין, מה שיש לו בעברו זה רק "חבובות". אנחנו חוזים כאן בשחקן ענק שהבמאי כבר עבד איתו בעבר: סשה ברון כהן - המספק הופעה לא רעה כלל בתור ה"Zמן". דווקא הפעם ג'וני דפ, היה תפל יותר בהופעתו, ואן האת'וויי אשר נראתה לא קשורה - אבל זה כנראה כבר הדמות אותה קיבלה.

ללא מילים רבות, אכריז כי זהו סרט קליל ומהנה שלא ישבור קופות כמו אחיו הבכור, אבל עדיין מספיק נעים בכדי לראותו יותר מפעם אחד.

ציון: 6.8

אליס מבעד למראה

ALICE THROUGH THE LOOKING GLASS
ארה"ב 2016
בימוי: ג'יימס בובין
הפקה: טים ברטון, ג'ו רות, ג'ניפר טוד, סוזן טוד
שחקנים:
ג'וני דפ – הכובען המטורף
אן האת'וויי – המלכה הלבנה
הלנה בונהם קרטר – מלכת הלבבות
סשה ברון כהן - הזמן
מיה ואסיקובסקה – אליס קינגסלי
אורך הסרט: 112 דקות

הסרט יוצג בישראל בגרסאות באנגלית עם כתוביות בעברית בתלת ממד ובדו ממד וגם מדובב לעברית בדו מימד.

מעבר לתגובות בפורום