סוני SmartWatch 3 במבחן

אורי וינגרט
20-05-2016 12:00

ביקורת שעון חכם: סוני SmartWatch 3 מציע מסך מלבני, סוללה שמחזיקה יותר מיממה של פעילות ומקלט GPS, מצד שני, אין לו מד דופק. בדקנו אותו.

סוני שלחו לביקורת שעון חכם. אני חייב להודות ולהתוודות שמעולם לא היה לי שעון חכם וזו היתה הזדמנות נהדרת להבין על מה כל המהומה.

שעונים חכמים קיימים מזה מספר שנים (ולא, לא מדובר בשעון מחשבון של קסיו). השעונים החכמים אמורים לשפר ולעשות את ההתממשקות שלנו לעולם טובה יותר ומהירה יותר.

סוני בתור שחקנית ראשית הוציאה במקביל לסדרות הסמארטפונים שלה גם שעונים חכמים, זה הדגם השלישי בסדרה.

אני פותח את החבילה המעוצבת, מוציא את השעון. הרושם הראשוני הוא של מוצר מאוד איכותי. מרגישים זאת לפי הזכוכית המוחלקת, הבניה האיכותית, והגומי של הרצועה הנעים למגע.

בתוך האריזה נמצאים חוברת הפעלה וכבל מיקרו USB לחיבור למחשב וטעינה. עליי להודות שזה מאוד הפתיע אותי. לדעתי צריך היה להיות מטען המתחבר לקיר כמו שמגיע עם הטלפונים הסלולרים או תחנת עגינה יעודית ולא רק כבל שצריך לחבר למחשב או למקור זרם אחר מתאים עם יציאת USB.

סוני SmartWatch 3 - ביקורת שעון חכם
הצד הטכני

השעון מגיע במשקל 76 גרמים המכילים בתוכם מעבד כפול ליבה. מסך המגע מלבני בצורתו בגודל 1.6" (להבדיל מהמגמה העכשווית של מסכים עגולים לשעונים) וזה נובע כנראה מהעובדה שמדובר בדגם שהושק בעולם בשנה שעברה. יש לחצן פיזי אחד במסגרת, מודול רטט, מקלט GPS, ג'יירו, סנסור אור, קישוריות אלחוטית מסוג WIFI ו- BT, חיבור מיקרו USB, סוללת 420mAh (גודל מכובד לקטגוריה) ועמידות במים ואבק לפי תקן IP68 (נא לא לשכוח לסגור את הכיסוי!). זיכרון הראם עומד על 512MB ונפח האחסון הפנימי הוא 4GB. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד Wear – הגרסה היעודית של גוגל לשעונים.

תפעול

הדבר הראשון שאנו עושים כאשר מקבלים את השעון זה לסנכרן אותו לטלפון. יש להוריד מחנות האפליקציות את ישום Android Wear, מפעילים BT ועובדים לפי ההוראות על המסך של השעון.

לאחר שעה וחצי של נסיונות לחבר אותו וכשלונות רבים החלטתי לעשות מעשה ולעשות Factory reset. מי היה מאמין שזה יפתור את כל הבעיות. מאותה שניה השעון היה מחובר לטלפון ולטאבלט בכל שניה שחיבור ה- BT היה פעיל.

סוני SmartWatch 3 - ביקורת שעון חכם
לאחר התחברות ראשונית לסמארטפון, האפליקציות התומכות מתחילות להסתנכרן עם השעון החכם. נוכל לבחור בעזרת התפריטים למשל אם נרצה לראות הודעות של ווטסאפ , או מיילים מסויימים. בראש ובראשונה, השעון מיועד לקריאת הודעות, אך אפשר גם לענות להן בעזרת סט סמלים מוכנים מראש, הכתבת מילים או משפטים, ואף לצייר את הסמיילי שנרצה והשעון מסוגל לזהות.

אחת האפשרויות הנחמדות בשעון היא תפעול בעזרת מחוות יד המאפשרת לגלול, לעבור בין הודעות וכו' כאשר תנועות ניעור היד, סיבוב הפרק למעלה או למטה יעשו כל אחד פעולה אחרת.

מסך השעון ברור אך אינו איכותי במיוחד והדבר מתגלה בעיקר בקריאה. הייתי שמח למסך בעל צבעים עזים יותר ושיפור חדות.

סוני SmartWatch 3 - ביקורת שעון חכם
עוזר לכושר?

אחד הדברים החשובים בשעונים אלו הוא נושא עולם הכושר (FIT). השעון של סוני מציע לנו אופציות שונות של מדידת פעילות יומית. מאידך המדידה נראית לי לא מדוייקת כ"כ. טיילתי עם השעון גם בחו"ל ועל אף שהלכתי לא מעט, המספרים נראו לי מעט גבוהים בהשוואה למדידה מהטלפון (מאידך יכול להיות שיש בי ספורטאי חבוי).

השעון אינו מכיל בתוכו מד דופק שלטעמי הוא פספוס מאוד גדול. אם כבר כל הרעיון הוא מדידה של יכולות ה- FIT של גוגל, מדוע לא להכניס גם את זה?

הסוללה של השעון מחזיקה יממה של שימוש ללא בעיה. מבחינת יכולות נראה שלפעמים החומרה לא מתמודדת עם התוכנה. אחד הדברים שניסיתי היה להשתמש בשעון בתור נווט GPS. הכנסתי כתובת ובמשך 10 דקות המידע מ- Google Maps פשוט לא התעדכן. בסלולרי הכל היה תקין.

סוני SmartWatch 3 - ביקורת שעון חכם
לסיכום החוויה

כאשר אני צריך לסכם את החוויה היא מאוד אמביוולנטית מבחינתי. מצד אחד השעון הזה יפה, מושך את העין, נוח לשימוש ובעל סוללה שמחזיקה לא מעט – אף יותר מיום עבודה שלם. כמו כן הוא יכול להסתנכרן גם עם אנדרואיד וגם עם IOS.

מצד שני חסרים לו לא מעט דברים ואחרים שקיימים אשר לא עובדים כהלכה. בעצם ללא מד דופק ו-GPS  תקין מצאתי את עצמי הופך את השעון לסוג של "יחידת עדכונים": מסתכל בו בכל רגע שבו הגיע רטט או צלצול לראות איזה מייל או הודעה קיבלתי. מה שאומר שהשתעבדתי בעצם לסלולרי שלי. משהו שאני לא אוהב באמת לעשות. מדי פעם אני שמח לשים אותו בצד לכמה זמן.

מחיר: 1,250 ₪

מעבר לתגובות בפורום