אוזניות פלנטרוניקס BackBeat Sense במבחן

עמרי שובל
06-05-2016 07:00

ביקורת אוזניות: פלנטרוניקס Sense – הדור החדש של ה- BackBeat מפתיעות מאד בנוחות, בעיצוב ובשימוש. לאחר כחודש של סקירה – האם הן מספקות את הסחורה? תקראו ותגלו.

יפות יפות שבא לבכות

בסקירה קודמת, נבחנו אוזניות ה- BackBeat Pro שהשאירו אותי מופתע ולטובה מאיכות השמע, אך עם פחות התלהבות בגזרת הגודל, המשקל והשימוש הממושך. אוזניות ה- Sense שנחשבות לממשיכות הסדרה מציעות מארז קל יותר, נעים יותר אך הן שונות מאד מדגם ה- BackBeat Pro, לטעמי האישי בכלל לא הייתי שם אותן על "אותו מדף".

אריזת ממתק

ה- Sense מגיעות במארז יוקרתי. בתוך הקרטון תמצאו קופסת מתנה, בתוכה, לאחר פתיחת נייר העטיפה תמצאו את זוג האוזניות, ספר הדרכה, כבל לשימוש חוטי ותיק נסיעות איכותי עם 2 תאים. ה- Sense הן אוזניות מרשימות מאד על אף גודלן הצנוע בהשוואה, ניכר שאיכות הבניה גבוהה כבר ממגע ראשון בעור הרך, במגעים. והופ – הן על הראש עם משקל שאינו מכביד במיוחד (140 גרם).

Plantronics BackBeat SENSE
ה- Sense הן אוזניות חכמות. הן מזהות מתי הן מונחות על הראש. ישנו חיווי למצב הסוללה, למצב החיבור לטלפון, לעוצמת השמע – והתפעול שלהן כמו בדגם ה- BackBeat Pro נעשה מכפתורי תפעול הנמצאים מימין ומשמאל ומשולבים באופן דיסקרטי לעין.


טעינה וחיבור מהיר לטלפון (פשוט לחיצה ארוכה על האוזניה וזיהוי מכשירים קרובים מהטלפון) ואנחנו מוכנים. שיחה נכנסת... אוזניות ה- Sense על הראש ו... הן עונות לשיחה. האוזניות יודעות מתי אתה עונד אותן ובעת ענידה בקבלת שיחה – השיחה נענית. ונאמר שתוך כדי שיחה אתה עונד אותן? השיחה עוברת אליהן בשניה. זהו אופן תפעול מאד מאד נוח, אפילו ממכר.


איכות שיחה מצויינת


איכות שיחה נמדדת מבחינתי בשני הצדדים. שישמעו אותך מצוין אבל לא פחות חשוב – שגם אתה תישמע טוב עבור הצד השני. בגזרה זו האוזניות מצטיינות מבחינתי. כל מי ששוחחתי עמו, אם במקום שקט ואם בשעות בהן המולת אנשים התחוללה מסביב – כל מי שדיבר איתי שמע אותי ברור, ללא רעשי רקע. שמעו אותי פשוט מצוין, הרבה מעל למצופה בתנאי רעש כאמור. מהצד שלי עוצמת השמע גבוהה מאד מה שמאפשר לשמוע בבירור את החבר לשיחה.

 
איכות השיחה היתה טובה גם בעת חיבור למכשיר סלולרי אך גם בעת חיבור למחשב. שיחות סקייפ עברו בנעימים. לסיכום סעיף זה: אוזניות מעולות לשיחות. ראוי לציין שגם טווח הקליטה שלהן טוב. לא טוב כמו של ה- BackBeat Pro אבל מספיק לשימוש ברוב המוחלט של המקרים ובהשוואה לאוזניות אלחוטיות "רגילות" אפשר לקלוט טוב גם דרך קירות, גם ממרחק 5-10 מטר עם קישוריות Class 1 Bluetooth. אפשר לחבר אותן אלחוטית לשני מכשירים במקביל ואם מאזינים למוזיקה דרך נגן למשל ומגיעה שיחה מהטלפון, היא מקבלת עדיפות ולא צריך לעבור ידנית בין שני המכשירים.

plantronics backbeat sense - ביקורת אוזניות
סינון רעשים

ה- Sense הן אוזניות שלא עוטפות את האוזן אלא יושבות מעליה. הכריות נצמדות לאוזן ומפחיתות את רעשי הסביבה. אבל, מה קורה אם מישהו מדבר אליכם ואתם לא רוצים להוריד את האוזניות מהאוזן? לשם כך ישנו לחצן אדום בתחתית ותפקידו הוא להנמיך את המוזיקה המתנגנת ובמקביל לקלוט את צלילי הסביבה החיצונית ולהגביר אותם עבור המשתמש, כך שיוכל לשמוע באופן חד וברור את מי שמדבר אליו. אגב, משהו נוסף במבנה האוזניות מביא למצב שבו כל נגיעה באוזניות, בכריות העור בקו החיצוני, בקשת הראש – כל ליטוף קטן יוצר רעש שאי אפשר להתעלם ממנו.


אורך חיי הסוללה


אורך חיי הסוללה של האוזניות טוב והחברה מצהירה על 18 שעות האזנה. אפשר כמובן להעביר איתן יותר מיום עמוס אבל היו מקרים בהן הסוללה התרוקנה לפתע מהר באופן יחסי. לא הצלחתי להבין מה מרוקן אותן יותר – האם האזנה למוזיקה, שיחות טלפון, חיבור למספר מכשירים במקביל. בשורה התחתונה, ברוב המקרים, זמן חיי הסוללה היה טוב.


plantronics backbeat sense - ביקורת אוזניות
האזנה למוזיקה


אם ציינתי קודם שלדעתי אין להשוות את ה- Sense ל- BackBeat Pro זה בגלל נושא ההאזנה למוזיקה. בפרמטר זה התאכזבתי במיוחד בחיבור רגיל למחשב. הווליום מספיק גבוה, אך אין עומק לצליל. הבס לוקה בחסר ובאופן כללי – הצליל כביכול אינו מדגיש טווח תדרים מסויים ובכך שומר על איזון, אבל לטעמי חסר "בשר" לצליל והוא נוטה לצד הסטרילי.


סיכום

אוזניות ה- BackBeat Sense מעוצבות באופן נאה ובעלות גימור איכותי. הן מצוידות בחיישנים המזהים מתי שמתם אותן על הראש ויודעות לענות באופן אוטומטי לשיחה ולהציג חיוויים שונים. אלו אוזניות נוחות ומצוינות לשיחות מכל סוג אך לטעמי פחות מתאימות למוזיקה.

מחיר בחנויות: 750 ש"ח

מעבר לתגובות בפורום