חברת הרמקולים B&W נמכרה לסטארטאפ מעמק הסיליקון

ליאור קורן
04-05-2016 12:52

חדשות מרעישות בתחום האודיו וה- Hi Fi: חברת הרמקולים B&W אשר נוסדה לפני עשרות שנים נמכרה לחברת סטארטאפ צעירה מארה"ב.

יצרנית הרמקולים הבריטית שנחשבת לאחת מהגדולות והמוכרות בעולם, נמכרה לסטארטאפ קטן מעמק הסיליקון שלא היה מוכר ממש עד עתה.

Bowers & Wilkins מונהגת מזה 30 שנים ע"י המנכ"ל ג'ו אטקינס (בעל 60% ממניות החברה) והיא מייצרת רמקולים בדגמים שונים – החל מרמקולים למחשב וכלה ברמקולים הניצבים באולפני הקלטות מהידועים בעולם. בחברה עובדים כיום כ- 1,100 איש והיא נמכרה לחברת Eva Automation בה עובדים רק 40 אישה ואיש. חברת הסטארטאפ ("הזנק") פועלת מעמק הסיליקון בארה"ב ועד עתה לא מכרה עדיין שום מוצר, היא הוקמה רק לפני שנתיים (2014) ע"י גדעון יו שהיה סמנכ"ל הכספים בפייסבוק וגם בחברת יוטיוב (עד שנקנתה ע"י גוגל). החברה מפתחת מוצרים (שלא נחשפו עדיין) שאמורים "לשנות את דרך החשיבה של אנשים על הבית שלהם". יו גייס אנשים מתעשיית ההייטק בסביבה, חלקם גם מחברות כמו אפל.

חברת Eva Automation גייסה עד היום 20 מיליון דולר והיא מגייסת סכום נוסף על מנת להוציא את הרכישה של B&W אל הפועל. סכום העסקה לא נחשף עדיין לציבור.

על פי דברי ג'ו אטקינס מ- B&W חסר הידע בפיתוח תוכנה לחיבור אל מקורות מוזיקה מהאינטרנט ושירותי ענן ולטענתו, חברה שרוצה למכור מוצרי פרימיום כיום חייבת לעשות אינטגרציה בין חומרה איכותית לתוכנה מתקדמת. אטקינס צופה כי המוצרים הראשונים שיוציאו לפועל את שיתוף הפעולה בין שתי החברות יחלו להמכר במהלך שנת 2017.

רמקולים B&W
לאחר השלמת תהליך הרכישה, אטקינס ימשיך להיות מנכ"ל החברה כאשר מנכ"ל Evo יתמנה למנהל נוסף - Executive Chairman ושם החברה המשותפת ימשיך להיות B&W ללא השם Evo.

עולם ה- "היי פיי" המסורתי ממשיך לשמור באופן כללי על שמרנות מסויימת ומהלך שכזה המחבר יצרנית רמקולים ותיקה וידועה עם חברת סטארטאפ יכול להוליד משהו מעניין. יש כמה נעלמים במשוואה הזו, למשל, כיצד יגיבו הלקוחות הותיקים של החברה אשר רגילים למסורת מסויימת וקו מאפיין שנשמר במשך שנים רבות, האם מעתה יערכו שינויים מפליגים בתכנון ועיצוב קווי רמקולים חדשים? האם החיבור עם חברה "דיגיטלית" יתקבל בברכה אצל לקוחות "אנלוגיים"?

לטענת אטקינס, החברה תמשיך לעת עתה למכור את סדרות הרמקולים הנוכחיות ועמיתו החדש גדעון יו מצהיר כו זו דרך חדשה בה צריכות לצעוד חברות סטארטפ שרוצות להצליח בעולם האלקטרונקה הבידורית.

מעבר לתגובות בפורום