רמקול אלחוטי סמסונג WAM 6500 במבחן

ליאור קורן
25-04-2016 07:00

רמקול אלחוטי במבחן: ה- WAM 6500 של סמסונג מגיע בעיצוב יחודי ועם מבנה שמפזר את הצלילים ב-360 מעלות, הוא מתחבר דרך הרשת האלחוטית למקורות המוזיקה בבית וגם לטלוויזיות של סמסונג ואפשר לקחות אותו גם לפיקניק.

רמקול ה- WAM 6500 הוא מוצר המותאם לעידן המודרני: מתחבר למקורות המוזיקה דרך הרשת בבית ומאפשר לקחת אותו גם לטיול ולהאזין לשירים מהטלפון / טאבלט הודות לסוללה הפנימית.

עיצוב הרמקול נראה מעט ביצתי לעין, עשוי פלסטיק חסון בגימור שחור מט וטבעת ניקל בתחתית. הרמקול נועד להצבה על משטח ישר כמו שולחן או מזנון, יש לו גם דגם בכיר יותר (7500) אותו ניתן לתלות מהתקרה או להעמיד על עמוד.


סמסונג WAM 6500 - ביקורת רמקול אלחוטי
בצד אחד של הרמקול ישנה שורת לחצני שליטה במגע. שני פסים כסופים משמשים כלחצני הגברה או הנמכת עוצמת הצליל ועל מנת לשנות את העוצמה יש להחליק את האצבע על אותו פס כסוף לכיוון המתאים. שאר הלחצנים כגון עצירה או ניגון, מעבר בין מקורות וכיבוי מצויירים על דופן המכשיר והם דורשים עוצמת לחיצה עדינה יותר על מנת להגיב. מתחת לשורת הלחצנים מופיעה תאורה בצבעים שונים בהתאם למוד העבודה (כחולה עם BT), אדומה וורודה במצבים אחרים. הרמקול מסוג אלחוטי – כלומר לא דורש כבל על מנת להתחבר אל מקורות המוזיקה, אבל כן נדרש להתחבר אל החשמל בקיר עבור המגבר הפנימי. אבל, גם החשמל אינו חובה תמיד משום שה- WAM 6500 כולל גם סוללה פנימית המאפשרת לקחת את הרמקול גם לטיול בחוץ למספר שעות וזהו עניין מבורך בהחלט.
בפעולת צימוד ראשונה עם הטלפון, הרמקול מעדכן על סטטוס ההתחברות בקול נשי נעים. אותו קול מודיע למשל אח"כ על סטטוס, למשל על למשל Bluetooth is ready לאחר בחירה בו.

סמסונג WAM 6500 - ביקורת רמקול אלחוטי
טוויטר הרמקול אשר אחראי על הטונים הגבוהים (בקוטר 25 מ"מ) ממוקם בשפיץ העליון, הוא מכוון כלפי מעלה וכיפה המכסה חלק ממנו עוזרת בהגנה עליו ובפיזור הצלילים מסביב. הוופר – אלמנט הרמקול הגדול יותר (125 מ"מ) פונה כלפי מטה ובינו לבין הבסיס יש עצם דמוי חרוט ומרווח המאפשר להפיץ את ההטונים הנמוכים יותר במרחב של 360 מעלות.

סמסונג WAM 6500 - ביקורת רמקול אלחוטי

בכדי לנגן מוזיקה דרך הרמקול, יש להתקין בסמארטפון את אפליקציית Samsung Multiroom. כך שהשליטה נעשית כולה דרך הטלפון. אפשר להשמיע שירים המאוחסנים על גבי הטלפון ואם אתם רוצים לנגן שירים המאוחסנים גם על המחשב האישי ברשת הביתית, צריך להתקין על המחשב את תוכנת Samsung Multiroom for Desktop. לאחר מכן, יש להגדיר בתוכנה היכן נמצאת תיקיית המוזיקה ולשתף אותה. גם אז, בכל מקרה, השליטה נעשית דרך אפליקציית הטלפון. פורמטי האודיו הנתמכים הם בפורמטים המקובלים כמו MP3 / WMA / AAC וגם FLAC / WAV באיכות של עד 192kHz/24bit. הרמקול יכול לעבוד כיחיד או כאחד מתוך מערך של כמה רמקולים כאשר האפליקציה מאפשרת לעבור מאחד לשני בלחיצה או לשדר את המוזיקה דרך כולם. מהאפליקציה, פקודות שליטה נקלטות חיש מהר ברמקול, אפשר לארגן רשימת האזנה ע"י סימון מספר שירים. יש גם שירותי רדיו אינטרנטי – TuneIn כולל תחנות רדיו ישראליות, יש את שירות Tidal (דורש חשבון משתמש לשירות) וגם 8tracks.

בנוסף לאפליקציה, טלוויזיות סמסונג חכמות מדגמים חדשים יכולות לשדר לרמקול צלילים משידורי טלוויזיה ותכנים נוספים וכך להחליף את רמקולי המסך באיכות צליל משופרת.

סמסונג WAM 6500 - ביקורת רמקול אלחוטי

האזנה לצלילים

הבס מסוגל להרעיד בהחלט את שולחן העבודה. בשיר Rag Doll של Maroon 5 יש הצגה מאוד משכנעת של בס דינמי וקצבי, עם בס מורגש, צליל חד וברור של הסולן ותחושה של עומק מכיוון הרמקול – למרות שמדובר כאמור רק במקור צליל יחיד.
המגבר הפנימי הצליח למלא בצלילים חדר בגודל במידות 2.70x3.50 מטרים. גם אברהם טל בשיר "אדם צובר זכרונות" מקבל הצגה מכובדת – קולו נשמע באופן רם וקצב כלי ההקשה והבס מחמיא לו עם דינמיות מתפרצת. שימו לב כי אם השיר מוקלט באופן בהיר ופתוח כבר במקור, זה יוקצן כאן וישמע עוקצני לאוזן בווליום גבוה. כמו כן, הצליל כאשר יושבים לצד הרמקול מאוזן יותר מאשר כאשר עומדים מעליו - אז הטונים הגבוהים ישמעו בולטים יותר לעומת השאר. השיר Walk of Life בהחלט מעורר לחיים דרך ה- WAM של סמסונג עם פריטת גיטרה חיה וצליל סינטיסייזר שמח, גם התופים שמצטרפים אחר כך מעלים את הקצב ומגבירים את השמחה. בשיר A Message קולו של סולן קולדפליי נשמע פתוח וברור והגיטרות עוטפות אותו, כאשר בסיומת הבס נכנס לפעולה בצורה מודגש ומורגש היטב דרך הרמקול. הרמקול נשמע במיטבו עם שירים סמי אקוסטיים כמו Don’t Panic של קולדפליי, עם גיטרות, בס ותופים ומעביר אותם בצורה מהנה למאזין.

סמסונג WAM 6500 - ביקורת רמקול אלחוטי

סיכום

רמקול ה- WAM 6500 של סמסונג מציג גישה מודרנית לצליל, החל מעיצוב ה"ביצה" שנראה עתידני, אך עדיין נראה יפה מבלי להיות מוזר, דרך לחצני השליטה במגע שעל דופן הרמקול ועד לחיבור האלחוטי עם מקורות מוזיקה או טלוויזיות מתוצרת החברה. הצליל דינמי והבס מכובד ביחס לגודל הרמקול - מסוגל להרעיד את השולחן עליו הוא מונח באם תגבירות את עוצמת הצליל. אופי הצליל מכוון לצד הפתוח ועם הקלטות שהן בהירות במקור, התוצאה עלולה להיות חדה מדי לאוזן. ניכר שהוא תוכנן על מנת לספק חוויה דינמית וקצבית למאזין. הרמקול פועל בחיבור לחשמל או על סוללה פנימית והשליטה עליו דורשת התקנת אפליקציה על הטלפון החכם או טאבלט.
מצד שני, הקידמה הזו מגיעה עם תג מחיר המאפשר לרכוש לחילופין מערכת מיני עם שני רמקולים בתצורה המקובלת (אבל אי אפשר לקחת אותה לפיקניק...).

סמסונג WAM 6500

מחיר: 1,790 ש"ח
שנה אחריות של סמליין

מעבר לתגובות בפורום