רסיבר פיוניר SC-LX89 עומד למבחן

איציק ירקוני
22-04-2016 07:00

ביקורת רסיבר: הדגם הבכיר של פיוניר - SC-LX89 גדוש בתכונות, בין אם מדובר באודיו או וידאו ומצליח להפיק חווית האזנה מרשימה של צליל היקפי במרחב, בין אם מדובר ברוחב, עומק או גובה הבמה, בדקנו אותו.

הקדמה

פיוניר - אחת מיצרניות האודיו וידיאו הכי מוכרות ונחשקות בזירה, ובתחומים נוספים. כבר בתחילת דרכי כחובב אודיו תמיד עמד לנגד עיני המותג פיוניר, הוא תמיד קרץ ומשך את תשומת הלב, משהו שאי אפשר להתעלם ממנו.... ממגנט. עם הזמן התחלתי להתנסות במוצרי החברה, כך שהכרות עם המוצרים של פיוניר לא חסרה לי. במרוצת השנים החברה נכנסה לקשיים כלכליים - תוצר של השקעה במוצרים שלא הניבו רווח כלכלי (גם כאשר היו אלו הפלזמות הטובות בעולם). לפני כשנה, נמכרה מניית החברה עקב קשיים כלכליים. ההודעה הדרמטית על מכירת החברה גרמה בקרב מגזרים רבים, לתהיות וחששות לעתיד המותג, האם יישאר איכותי כבעבר ולא יאבד מאיכויותיו? כיום שאני מבצע ביקורת רשמית לרסיבר הדגל של החברה ואחרי כמה עשרות בחינות וביקורות לא רשמיות שביצעתי, אני שמח לבחור ברסיבר מתקדם ביותר של מותג מכובד ביותר שיודע לתת קולנוע מדהים וסטריאו איכותי. בואו ונראה כמה לב ונשמה יש בפיוניר LX-89.

Pioneer SC-LX89 במבחן

מדובר ברסיבר קולנוע ביתי חדיש מסיבי גדול מימדים התומך ב- 9.2 ערוצים מלאים ושלושה אזורי הגברה עצמאיים ושלל תכונות נוספות. הוא ממשיך דרכו של ה- 88 וקודמיו המצוינים.

הדור החדש, ה- 89 מדווח על לא מעט שיפורים ותוספות די משמעותיות לעומת הדור הקודם, מעצם העובדה שהוא ממוקם בקצה העליון כספינת הדגל של החברה בליין הרסיברים שהיא מציגה. הוא בנוי ונראה וכמו מכשיר יוקרתי תומך בכל הפורמטים החדישים.

מראה ואיכות בניה

ה-89 מגיע עם חזית חלקה ללא כפתורים חיצוניים. החזית עשויה אלומיניום משובח, בגימור שחור מוברש עדין, אשר משדר איכות ויוקרה, בצידי המכשיר שני בוררים גדולים זהים בגודלם ומקושטים בטבעות ניקל מסביב. הבורר הימני שולט על עוצמת השמע והשמאלי משמש כבורר כניסות.

במרכז הרסיבר ישנה תצוגת ענק איכותית אשר בולטת מעט מחזית המכשיר. מתחתיה דלת פנל גדולה עשויה מאלומיניום, זהה ברוחבה - מה שמאפשר לשמור על קווים אחידים ושלמים. כאשר פותחים את דלת הפנל נחשפים כניסת RC, מחבר USB וגם חיבור מיקרופון. יש כאן גם שלל כפתורי שליטה אשר מאפשרים לגשת ולתפעל את הרסיבר במלואו ללא שימוש בשלט כלל. בחלקו האחורי של הרסיבר שלל חיבורים שמגיעים ברמת גימור מוזהבת. איכותם של הטרמינלים בהחלט ראויים. הרסיבר נראה מאסיבי, הוא בנוי היטב, מהודק היטב עם שלל ברגי חיזוק, איכות ההרכבה לעילא ולעילא כיאה לפיוניר.

פיוניר SC-LX89 - ביקורת רסיבר
מפרט טכני

מדובר ברסיבר בעל הגברה Class D - Direct Energy HD תוצרת פיתוח עצמי של פיוניר בתצורת 9.2 ערוצים מלאים. יחידת ההגברה מספקת 260 וואט לכל ערוץ. בורר עוצמת השמע בפיוניר פועל תחת שלוש רמות הגברה. הרסיבר תומך בפורמטי האודיו הישנים והחדשים, בתוספת ל- DOLBY ATMOS  ובהמשך גם DTS-X MATER. הוא עתיר כפתורי שליטה נוחים לתפעול, אחד מהם הוא כפתור ה- AUDIO PARAMETER שתחתיו קיימים שלל אפשריות שליטה על מצבי האודיו. בנוסף, יש מערכת יחודית, FULL BAND PHASE CONTROL לאיחוד פאזות לרמקולים ומעבד יחודי PQLS שמעצים את איכות השמע בפורמטים הישנים ביותר DOLBY DIGITAL ו- DTS הרגילים.

נתון מרשים נוסף הוא יחס אות לרעש בחיבור דיגיטלי 103db. תחום טווח היענות התדרים עומד על 10 הרץ ועד 100 קילוהרץ. הרסיבר כולל יחידת DAC - ממיר (USB) פנימית באיכות 192kHz/32-bit. הממירים מתוצרת ES9016 ESS SABRE32. במידה ותרצו מסיבה כל שהיא לוותר על יחידת ההגברה הפנימית העוצמתית של הרסיבר. תגלו שהרסיבר יודע לעבוד כפרוססור בלבד עם יציאות אל מגבר הספק חיצוני עבור 13.2 ערוצים. (ה-0.2 הם ערוצי יציאות לסאבוופר).

מתחת לחיפוי הרסיבר ישנו ספק כוח גדול, כמו גם קבלים ראשיים גדולים של 10,000 μF אשר שומרים על עתודת זרם גבוהות. יש גם מעבדים Texas Instruments AureusTM (TMS320DA808) ומודול איכותי שפותח עם חברת JRC - דגם NJM4585 ששוכן במגברי יוקרה שונים. בנוסף, הרסיבר מתהדר בחותמת האולפנים היוקרתיים AIR STUDIO LONDON. נראה כי ה-89 מוכן למלחמה בנגזרת האודיו וידאו.

חיבורי אודיו

מלבד חיבורי ה- HDMI בתקן 2.0 שמעבירים גם אודיו, ישנן 2 כניסות אופטיות, 2 כניסות קואקסיאליות, כניסת USB DAC איכותית התומכת ב- DSD- וכמובן חיבורי רמקולים –11 במספר. חיבורי הרמקולים מגיעים עם מנגנון נעילה סיבובי (הברגה) שאינני נמנה עם אוהביו ומעדיף את תצורת הבננה.

פיוניר SC-LX89 - ביקורת רסיבר
חיבורי וידיאו

לרסיבר 8 כניסות HDMI בתקן 2.0, כאשר אחת מהן נמצאת בקדמת הרסיבר. את תמונת הוידיאו ניתן להוציא דרך שלושת היציאות, מה שאומר, כי ה-89 תומך בהעברת וידאו תלת מימד ותומך ב-4k בקצב פריימים של 24/25/30/50/60p כולל תמיכה ב- HDCP 2.2 אשר ישאיר אתכם מעודכנים לשנים הקרובות. בנוסף ישנן 2 כניסות קומפוננט ו- 4 כניסות קומפוזיט שאחת מהן בחזית המכשיר.

סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ושירותי מוסיקה מקוונים

כיום, חלק גדול של האזנה למוסיקה שלנו מתרחש בתחום הדיגיטלי. ל- LX-89 יש חיבור רשת אלחוטי – WiFi, שעובד בשני מצבים 2.4 ו- 5.ג'יגה הרץ. קישוריות Bluetooth וסטרימר פנימי מאפשרים לנגן מוסיקה מהמחשב, או כונני רשת ומכשירי מובייל כמו טאבלטים / סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או גם אפל (כולל תמיכה ב- Air Play). אפשר להאזין גם לתחנות רדיו אינטרנטיות. אפליקציית השליטה iControl AV5 של פיוניר מרהיבה ונוחה. כך האייפון / טאבלט שלכם יהפכו לשלט הכי נוח שניתן לבקש ויאפשרו לכם להיכנס לתפריטים בדרך הקלה והנוחה ביותר.

מערכת כיול – RC

ה- 89 מגיע עם מערכת כיול איכותית MCACC PRO, זוהי מערכת כיול מקצועית, ההליך ארוך ובמהלכו מתבצעים 10 שלבים בתצורה של 5.1. במקרה שלי זה ארך פרק זמן ארוך עוד יותר משום שהמערכת שלי בנויה בתצורה של 7.1.2. בסיום התהליך, המערכת שמרה את הכיול בזיכרון מספר 1 (מתוך 6 הזיכרונות שיש לרסיבר). אוכל לומר כי קיבלתי תוצאה מצוינת שתתאים למרבית המשתמשים. וזאת, למרות שאינני נמנה עם מעריצי מערכות הכיול. מהתנסות רבת שנים הגעתי למסקנה ששום מערכת כיול לא מניבה תוצאה מושלמת. עם זאת, כנקודת פתיחה, מערכת הכיול ב-89 עושה עבודה מצוינת מול כל פורמטי השמע. (יש לציין שמערכת הכיול של הרסיבר מכיילת כל אחד מהסאבים בנפרד. בנוסף לכך, לכל סאב יש גרף אקו לייזר בנפרד. כאמור, לרסיבר יש 6 זיכרונות כיול נפרדים מה שמקנה למשתמש חופש פעולה גדול להעתקת ערכי ה-RC או לכייל ידנית כול אחד מהם בנפרד.

הערה: חובה להשתמש במערכת הכיול בחיבור הראשוני. וכמו בכול מערכת כיול יש לשמור על שקט מוחלט בבית בעת ביצוע התהליך עד לסיומו.


פיוניר SC-LX89 - ביקורת רסיבר
תאימות HDMI 2.0

כפי שראיתם ה 89 מגיע בתקן HDMI 2.0 חדש. תמיד ישנן ספקות לגבי תאימות בכול הקשור לתקני HDMI חדשים לתאום לשאר המכשירים, אך ה-89 עבר את המבחן בהצלחה מרובה עם תאימות מושלמת עם כול המקורות, סנכרון טוב בהפעלת קבצים, מעבר מהיר יחסית בין הכניסות. ל- 89 שודכו כל המקורות שיש ברשותי שכוללים מחברי HDMI בתקן 1.3 ו- 1.4: PIONEER KURO 6090H, OPPO BDP-105D, TVIX 6600+, SONY PS-4, PIONEER BDP-LX52, YES MAX HD

מבחן רב ערוצי

רשימת ציוד:
9 יחידות של רמקולי מוראל SP3
סאבוופר Klipsch SW-115
נגן בלוריי הכולל סטרימר OPPO BDP-105D

את המבחן הזה אני פותח כהרגלי עם הסרט James Bond - Quantum of Solace. את הסרט הזה אני מכיר על כל היבטיו. קטע הפתיחה של הסרט מורכב מאלמנטים סונים מאתגרים בניהם מנועים של רכבים עצבניים, יריות, התנגשויות, חריקות צמיגים וכל מה שגברים אוהבים כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה שתפקידה הוא להכניס אותך לאווירה הקשוחה. זה קטע כל כך דינאמי וקשה שלוקח מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. ה-89 עובר את המבחן הזה בקלילות. הוא כל כך דינאמי ואנרגטי מהיר, חד, מדויק, מפורט ועוטף. הוא מביא במה קרובה יותר לצופה. נהמת המנוע המטורף של ה- "Aston Martin" של בונד נשמעת מעולה בכל חלל האזנה עד הגעתי למצב שאני חי במכונית של בונד.

הקטע השני שנבחן הוא "The Book of Eli". בכלל, מדובר בסרט מעולה! כאן, בסקירה, התרכזתי בקטע מהיר של יריות מוצלבות. הם יורים והוא יורה חזרה, עוד כמה מהצד מחליטים גם לירות. בקיצור, כמו שצריך להתרחש בסרט אקשן טוב, כולם יורים אחד על השני והקליעים שנורו מתעופפים לכול עבר. וזה רבותי מרגיש כאילו אתה בסצנה עצמה. במיוחד כאשר הרמקולים ממוקמים היטב והרסיבר יודע מה צריך לעשות. ה-89 נולד להכניס אותך לתוך הסרט הוא מצליח לעשות זאת במהירות בלתי נתפשת מהירות הקליעים מטורפת עד שהגעתי למצב שאי אפשר לעקוב אחרי הקליעים המתעופפים בחלל החדר. ה-89 עבר את המבחן הזה בהצלחה מרובה! בזכות העובדה שהוא דינאמי, דרמטי, עוצמתי, חד, מהיר, ומדויק, עם המון נפח, ופירוט. הוא מצליח ליצר במה קרובה תלת מימדית עם צליל היקפי גדול ועוטף שנתן תחושה שה- SP3 של מוראל הפכו להיות רמקולים גדולים.

פיוניר SC-LX89 - ביקורת רסיבר
הקטע השלישי שנבחן הוא מהאביר האפל "The Dark Knight":
מבחינתי זה סרט רפרנס מכול הבחינות. נעזוב רגע את העובדה שהוא מוקלט מעולה, המוסיקה בו והצלילים המתגברים בהתחלה עושים משהו לצופה שגורם לצמרמורת. לטעמי, מבחינת פס קול לסרט אקשן, הוא אחד מהטובים שיש. אם הייתי יכול לתת לו אוסקר על זה, הייתי נותן ובגדול. התמקדתי בקטע המרדף של איש העטלף (באטמן), עם המכונית המוגזמת, שמתוכה יוצא האופנוע המוגזם שרודף אחרי "הנבל" (הג'וקר). זהו קטע המשלב המון אלמנטים. אך במרכזו מתקיים מרדף מכוניות, התנגשויות, ויריות עם שימוש בתחמושת כבדה (תענוג!). אך מה שהופך אותו לעוד יותר מיוחד הוא כבל הפלדה "שבאטמן" משתמש כדי ללכוד את "הנבל". הכבל מושחל במהירות מתחת למשאית, מתחבר אליה וגורם להיפוכה אבל לא סתם התהפכות צידית משעממת. במקרה הזה החלק האחורי של המשאית התחלף עם הקדמי מלמעלה. ה-89 מצליח לשים דגש די ברור על מעוף הכבל מתחילת המהלך ועד לסיומו עד שהיה רגע שהרגשתי שכבל הפלדה מגיע קרוב אלי. זה דורש יכולות של חשיפות פרטים ומיקרו פרטים. שרק רסיבר בעל תכונות אדירות מסוגל ליצור ה-89 עושה זאת בצורה הכי מלהיבה ודרמטית שיש. הוא דינאמי, דרמטי, עוצמתי, מהיר, חד, ומפורט. התוצאה מהממת. משאית הפוכה... אצלי בסלון! ה״נבל״ קר הרוח חצי המום אך מתעשת מהר והסאונד פסיכי במובן הטוב של המילה.

הקטע הרביעי שנבחן משר הטבעות "The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring":

קטע הפתיחה של הסרט, הוא קטע דיאלוגי המיועד לבחינת הערוץ המרכזי (רמקול סנטר). זה לא סתם עוד קטע שמיצר דיאלוג. הוא ממוקד מאוד, בשילוב עם עוד אלמנטים שקורים מסביב. במשך 8 דקות נשמע קולה של Cate Blanchett באיכות מיטבית, שבהמשכו מתרחשים ברקע אירועים שונים, די מהירים ודרמטיים. זהו קטע שדורש מהרסיבר יכולת פענוח די גבוהה. עם יכולת פרדה גבוהה. ה-89 מצליח להעביר לצופה את כול ההתרחשות בצורה פנטסטית. הוא מצליח להביא במה מושלמת. סנטר ברור חד ומדויק, עם נפח מצוין. ובאותו הזמן להעביר את שאר האירועים המתרחשים בצורה מאוזנת לשאר הערוצים.

פיוניר SC-LX89 - ביקורת רסיבר
הופעות

להקת פוליס "The Police: Certifiable - Live In Buenos Aires":
זהו כותר בלוריי באיכות גבוהה ביותר. ראיתי ושמעתי אותו מאות פעמים ובכל פעם הוא נשמע מדהים. בס איכותי ומדויק, הפרדה מושלמת בין הבמה לקהל וקולו של סטינג נשמע צלול וברור ביחס לכלים המתנגנים סביבו. גם כאשר שומעים ברקע את הקהל ומחיאות הכפיים הם אינם מתערבבים עם הבמה. ה-89  צולח את המבחן הזה בקלות מרשימה. הוא מצליח ליצר במה קרובה מאוד עם הפרדה מצוינת, ונפח מדהים ה-89 מצליח לשחזר מוסיקה בצורה מדהימה.

אדל Adele - live at the royal albert hall
אני יכול להעיד על עצמי שאני נמנה עם אוהבי הופעות בשמע רב ערוצי.(יותר נכון חולה על הופעות בשמע רב ערוצי) איכות הצליל במוסיקה רב ערוצית גורמת לי להתרגש בכל פעם מחדש. צפיתי במספר הופעות איכותיות בבלו-ריי. ההופעה הזו, של הזמרת "אדל", לקחה אותי למחוזות אחרים. ברגש, באיכות ההפקה בכלל ובאיכות הצליל בפרט.

קולה של "אדל" נשמע כל כך ברור קרוב ועוטף עד שהיו רגעים שחשבתי שהיא יושבת מולי בסלון. התזמורת שמסביבה נשמעה מצוין. מחיאות הכף של הקהל נתנו לי להרגיש שהם יושבים מאחורי כאילו אני ממוקם באחד מהכיסאות באולם עצמו. הרסיבר הצליח להניב סאונד טבעי עם במה קרובה מרשימה רחבה וגדולה. מרשים עוד יותר זו העובדה שהוא מצליח לחלץ מרמקולים סטליטים יכולות מהממות שהיו מבלבלים לא מעט חובבים שמדובר ברמקולים גדולים ומעבר לזה. וזו אינה הפעם הראשונה שהרסיבר הזה עושה זאת. גם בקולנוע הוא הצליח להגדיל אותם.

סלין דיון - Celine Une Seule Fois Live  Celine Dion
כבר בפעם הראשונה שצפיתי בהופעה המרהיבה הזאת הבנתי שיש לה איכויות מדהימות. זוהי הופעה חיה ענקית של זמרת מדהימה, על במת בידור ענקית עם קהל עצום. הרסיבר מצליח ליצר הפרדה מושלמת בין הבמה לקהל, עם כול הכלים המתנגנים מסביב, גם כאשר סלין דיון קרובה לקהל, קולה נשמע צלול וברור ביחס לכול המתרחש סביבה. במהלכו שומעים ברקע את הקהל, שאינם מתערבבים עם הבמה. הרסיבר צולח את המבחן הזה בצורה מרשימה. הוא הצליח להניב סאונד טבעי, עם במה קרובה ודינאמית, עם הפרדה מצוינת, ונפח מדהים. ה-89 מצליח לשחזר מוסיקה בצורה מרהיבה.

DOLBY ATMOS

זהו פורמט אודיו חדיש ואיכותי שכול חובבי האודיו הרב ערוצי חושקים בו. הוא מחליף את הDOLBY TRUEהאיכותי. פורמט האטמוס שונה ממה שהכרנו עד היום. המעברים בין הפורמטים הישנים יותר לא הצריכו אותנו לשנות את מערך הרמקולים בסלון. לעומת זאת, פורמט האטמוס מחייב התקנת רמקולים בתקרה בתוספת לקיים. תוספת הרמקולים בתקרה מעצימה את החוויה בסאונד איכותי שעוטף אותך מכול הכיוונים. במילים אחרות - אם התרגלנו לצליל שמגיח מקדימה, צדדים ומאחור. תתחילו להתרגל לקבל אותם גם מהתקרה. נכון, ניתן גם ליהנות מפורמט האטמוס מבלי להתקין רמקולים בתקרה. הוא טוב יותר בכל מצב. אבל זוג רמקולים בתקרה, באזור הישיבה, תעצים את החוויה ותכניס אותך לאווירה קולנועית משובחת יותר. וכן - יותר מרשימה ממה שכרגע תמצאו ברוב בתי הקולנוע בישראל.

בכל הקטעים שבחנתי בדולבי אטמוס, הרסיבר הצליח ליצר במה רחבה ועמוקה וסראונד תלת מימדי מטורף, גם בקבצי ההדגמה, וגם בסרטים מלאים. אין ספק שהפורמט נשמע טוב יותר מקודמיו. במה רחבה ומוגדרת יותר, בס גדול עם עומק, רזולוציות ויכולות משמעותיות,  רמת הפרדה מצוינת וסראונד רחב שעוטף אותך מכול זווית. הרסיבר הזה מצליח להדהים בשידור טכנולוגיית האטמוס ולדעתי, כל חובב קולנוע חייב את האופציה הזו לעצמו.

DTS-X MASTER
ה-89 מוכן עקרונית לתקן החדיש מבית DTS אבל ממתין עדיין לעדכון קושחה בכדי להפעיל תכונה זו.

פיוניר SC-LX89 - ביקורת רסיבר
אודיו דו ערוצי

אפשר להגיד שבתחום הזה פיוניר עשו צעדי ענק לעומת הדגמים היוצאים. במרוצת השנים עברו תחת ידי כול דגמי הדגל של החברה (כולל ה-90SUSANO) הם לא הרשימו אותי במיוחד בגזרת הדו ערוצי. ה-89 מביא עימו בשורה די מרנינה. במשך שעות רבות בהן האזנתי ל-89 משודך לרמקולי טאנוי משובחים, עם מבחר תקליטורים איכותי ביותר, בסגנונות שונים. הבחנתי בשינוי משמעותי לעומת הדגמים הקודמים. ב-89 הוכנס מודול יוקרתי שפותח עם חברת JRC דגם NJM-4585 אשר תפקידו לייעל את עיבוד האות. מצב Pure Direct שמיועד לעקוף את כל העיבודים של הרסיבר הופעל, מה שבפועל אמור לתת תוצאות איכותיות יותר, אך לא כך הדבר. במעבר למצב סטריאו הרסיבר הניב תוצאות די מרשימות. לרגע חשבתי שמולי עומד רסיבר שונה לחלוטין. ה-89 נשמע טוב יותר מקודמיו (86.87.88) זה מתבטא בכך שהוא מצליח לייצר הפרדה ראויה בין הכלים. עם יכולת די טובה בהעברת קולות אדם. הוא די מאוזן, מהיר, מדויק, רזולטיבי. אבל הכל יחסית. אפשר לחיות עימו בקלות מבלי לרוץ ולרכוש מגבר סטריאו יעודי.

הצבה
ה-89 וקודמיו כמעט ולא מתחממים. וזה בזכות הגברת CLASS D איכותית ואוורור מספק. למרות זאת מומלץ לתת לו מרווח סביר, עבור אוורור מעליו ומצדדיו, הוא יושב אצלי בתוך נישה די צפופה ולאחר שעות עבודה די מאומצות הוא הגיע לטמפרטורת עבודה נוחה ולא התחמם מעבר לכך.

שלט רחוק
השלט מציג קליטה טובה. הוא אינו נוח לתפעול או ארגונומי ופחות ברור להבנה. אני ממליץ בחום להשתמש באפליקציה ה-iControlAV5 המרהיבה והנוחה. האייפון או הטאבלט שלכם יהפכו לשלט הכי נעים ונוח שניתן לבקש.

פיוניר פיוניר iControl AV5

נוחות תפעול
לא קל להתרגל לרסיברים של פיוניר: הם עתירי טכנולוגיה וכפתורי שליטה, נדרשת תקופת הסתגלות לרסיבר עד שקל יותר לעבוד מולו. הרסיברים החדשים הם כבר הרבה מעבר לרסיבר רב ערוצי בלבד אלא עתירי טכנולוגיה ותכונות. מה שמקשה מאוד על המשתמש החדש הטכנופובי.
 
פיוניר SC-LX89 - ביקורת רסיבר

סיכום

ה-89 הוא רסיבר דגל עם יכולות אדירות בקולנוע ביתי ויכולות טובות באודיו דו ערוצי. הוא דינאמי, אנרגטי, מהיר, חד, מדויק. עם רמת פירוט מדהימה. הוא שולט בקלות בפורמטי האודיו הרב ערוצים. הוא מסוגל להכניס את הצופה לסצנה עד התעלמות מוחלטת ממה שקורה במציאות מסביב. הוא תלת מימדי, מאוזן ומסוגל לגרום לרמקולים לוויינים קטנים להישמע כמו רמקולי רצפה גדולים. יכולת עיבוד הוידיאו שלו מעולה. היא מאפשרת לצפות בתמונה טובה יותר דרכו, יכולת כיול הרמקולים החדישה מדויקת להפליא, השלט שלו גרוע – לעומת זאת האפליקציה שלו מרהיבה. הוא עדכני ביותר, נראה מעולה, בנוי מרשים ונשמע מצוין.

שורה תחתונה
הטוב ביותר נכון לתאריך העלאת הביקורת.

מחיר: 15,990 ש"ח
אחריות של ט.ר אלקטרו סטריאו

מעבר לתגובות בפורום