LG G5 מושק היום בישראל

תומר צין
04-04-2016 10:17

חברת LG משיקה בישראל את ה-G5 עם סוללה נשלפת ומנגנון להחלפת מודולים, שתי מצלמות מאחור ואחת מלפנים, טעינה והעברת נתונים דרך שקע USB Type-C ותמיכה בטעינה מהירה 3. האם זה ישכנע את המשתמשים לשדרג?

חמישה ימים לאחר ההשקה המסחרית הרשמית ברחבי העולם, נערך הבוקר ב-4/4/2016 אירוע עיתונאים, בה הכריזה רשמית LG ישראל, על תחילת שיווק ה-G5. הטלפון הסלולארי יחל להימכר ברשתות מוצרי החשמל, אצל ספקיות הסלולר ובחנויות פרטיות החל מהשבוע הבא - 11/04, במחיר של כ-3,450 ₪ למכשיר עצמו, לפני הוספת אותם "חברים" או תוספים מודולאריים, שימכרו בנפרד או יוענקו ללקוחות שירכשו את המכשיר במבצעים כאלו ואחרים. המחיר מוגדר ע״י היבואנית כמוערך כי החברות הסלולאריות יתמחרו אותו כל אחת כראותה. אחריות היבואנית רונלייט: שנתיים מלאות.

החידושים המסקרנים של השנה ב-G5 הם "החברים של LG", אותם מודולים חיצונים שמוסיפים ומחליפים במכשיר. המשתמשים במכשיר מפרקים את חלקו התחתון בלחיצת כפתור שנמצא בצידי המכשיר, מוציאים את הסוללה ומעבירים לאביזר אחר שהם מחברים לטלפון ובכך משפרים את הפונקציונאליות של הטלפון הסלולרי. לא ידוע בשלב זה, כמה ימצאו את המוצרים הפריקים שימושיים בעבורם, מלבד העובדה שכל מוצר כזה צריך לרכוש בנפרד ומדובר בהשקעה כספית נוספת, מלבד עלויות המכשיר.

מודולים להרחבה

מודול Hi Fi Plus: בשיתוף חברת האודיו B&O שכולל יחידת DAC באיכות 32 ביט ו- 384kHz ומגבר אוזניות איכותיים יותר מהסטנדרט. מחיר בישראל: 749 ש״ח.
CAM Plus: מודול שליטה על מצלמה שכולל לחצנים פיזיים לתפעול פוקוס, צילום וגלגלת זום, בתוספת גריפ לאחיזה נוחה יותר בעת צילום וסוללה חיצונית בקיבולת 1200mAh. מחיר: 500 ש"ח.
מצלמת 360: כוללת שתי מצלמות 13 מגה פיקסל וזיכרון פנימי של 4GB, מאפשרת לשתף עם החברים תכני 360 ביוטיוב או Google Street view. מחיר מוערך: 1,200 ש״ח.
משקפי VR: משקפי מציאות מדומה יעודיים ל- G5, קלות וקטנות יחסית למקובל בקטגוריה ואינן דורשות הכנסת הטלפון לתוכן (להבדיל מאלו של גלקסי S7). מחיר מוערך: 1,200 ש״ח.


LG G5 הצצת ביקורת ראשונית

בשונה ממכשירי ה-G הקודמים, LG זנחה לגמרי את העיצוב הקודם שלה ואף את המאפיין שליווה אותה בשנים האחרונות - הלחצנים בגב המכשיר (והגב הקמור בחלק מהדגמים). היצרנית הקוריאנית מציגה עיצוב חדש לגמרי, גב עשוי ממתכת עם ציפוי פלסטיק מעליו, מסגרת ממתכת ובחזית זכוכית. הוא קל להפעלה ומעניק אחיזה נוחה ביד אחת, משדר מראה יוקרתי וגימור איכותי. מידות המכשיר קטנו במעט מ-G4, מבנה המכשיר החדש צר יותר ודק יותר, כפתור ההדלקה/כיבוי נשאר בגב המכשיר וישולב בו זיהוי טביעת אצבע, כאשר כפתורי עוצמת השמע זזו לצד המכשיר.


LG G5 הצצת ביקורת ראשונית
ב-G5 LG מסך בגודל של 5.3 אינץ’ עם תצוגת IPS Quad-HD quantum, ברזולוציה של 1440x2560 פיקסלים מה שמתרגם לצפיפות של 554 פיקסלים לאינץ' בודד. על המסך מגנה זכוכית גורילה 4 מבית קורנינג והיא אמורה להיות עמידה בנפילות.


מבחינת החומרה, תחת מכסה המנוע יפעל המכשיר עם ערכת השבבים של סנאפדרגון 820 מבית קוולקום MSM8996 עם 4 ליבות, השבב הגרפי אדרנו 530 הבנוי בארכיטקטורת של 64 ביט. זיכרון עבודה ראם יעמוד על 4 גיגה בייט, נפח אכסון של 32 גיגה בייט והרחבה חיצונית באמצאות כרטיס microSD עד 2 טרה בייט.



Always On

ה-G5 מגיע עם האפליקציות המובנות של גוגל ומספר אפליקציות ייעודיות של LG, מעבר לכך לא נמצאו אפליקציות מיותרות. מבחינת מערכת ההפעלה, החברה עשתה כמה שינוים נוספים ומשמעותיים, במכשיר ה-G5 החברה החליטה לשלב מנגנון "דולק תמיד" always-on, אשר ישאיר את מסך המכשיר דלוק בכל זמן נתון ללא צריכה גבוהה של חשמל, זאת על מנת להציג את השעה, תאריך, חתימה אישית ועוד. ה"דולק תמיד" מעט דהוי ב-LG וצורך 0.8% מהסוללה בכל שעה. 

LG G5
מצלמה כפולה

ל-G5 מערך צילום משולש - מצלמת סלפי מלפנים ושתי מצלמות לאחור. השימוש בשתי עדשות וחיישנים מאפשר לצלם בזווית רגילה או רחבה במיוחד לפי רצון הצלם. המצלמה האחורית הראשית מציעה חיישן 16 מגה פיקסל לעדשה הסטנדרטית (78 מעלות), עם פוקוס לייזר, מייצב תמונה אופטי ולד כפול. המצלמה הנוספת כוללת חיישן 8 מגה פיקסל ועדשה רחבה (135 מעלות). מצלמת הסלפי הקדמית כולל חיישן 8 מגה פיקסל. תוכלו לבחור צילום סטנדרטי או צילום פנוראמי שיכלול יותר פרטים ועם מצלמת ה-360 הנפרדת, תוכלו לקבל לנייד ישירות תמונות היקפיות מלאות.

משקפי VR ומצלמת 360 מעלות:

LG G5 הצצת ביקורת ראשונית משקפי VR
הסוללה נשלפת בקיבולת 2,800 מילי אמפר לשעה והיא קטנה מעט בגלל שינוי המבנה. מאחר ב-LG שולבה טכנולוגיית LPLE, החברה מבטיחה שיפור של כ-40 אחוז ביעילות הסוללה. היא תאפשר עד 14 שעות עבודה רצופות וטעינה מהירה אך לא אלחוטית, באמצעות טכנולוגיית טעינה מהירה Quick Charge) 3.0) של קוואלקום. למכשיר מחבר טעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C. יתרונותיו של המחבר האחרון מתבטאות, במהירות העברת נתונים גבוהה במיוחד וכן באפשרות לחברו משני צידיו.

LG G5 הצצת ביקורת ראשונית
לטלפון הסלולארי של LG יש רמקול מונופוני בתחתית וחיבור 3.5 מ"מ לאוזניות, הוא יריץ את מערכת הפעלה אנדרואיד מרשמלו 6 עם ממשק משתמש LG UX 5.0. מידותיו של המכשיר עומדות על רוחב 73.9 מ"מ, גובה 149.4 מ"מ, עובי 8.6 מ"מ, המשקל 159 גרם, הוא נמכר בארבעה צבעים: זהב, כסף, טיטניום (אפור) וורוד.

הקרב הגדול של LG בארץ יהיה מול המתחרה סמסונג ואם אכן המשתמשים שוכנעו לשדרג ל-G5, נדע זאת רק בעתיד. לפי נתונים שהציג גיא דפיצ׳וטו מנכ״ל היבואנית רונלייט, נתח השוק של LG בישראל בסלולר מתקרב ל- 25% השנה.

אנו כמובן נפרט יותר בכתבת ביקורת מלאה על המכשיר אשר תפורסם בהמשך.

מחיר מוערך: כ- 3,450 ש״ח.

מתנה בהרשמה המוקדמת בלבד: מודול מצלמה LG CAM Plus + סוללה נוספת ומטען שולחני שהוא Power Bank.

במכירה הרגילה, הרוכשים הראשונים יקבלו סוללה נוספת ומטען שולחני משולב Power Bank.

השתתף בהכנת הכתבה: ליאור קורן

מעבר לתגובות בפורום