גלקסי S7 של סמסונג - ביקורת משתמש

תומר צין
31-03-2016 19:30

גלקסי S7 - ביקורת משתמש של תומר והשוואה לדגם הקודם, מה מציע מכשיר הדגל של סמסונג, ממה התרשמנו במיוחד והאם יש גם חסרונות?

טלפון הגלקסי S7 הושק בפברואר בתערוכת המובייל MWC. זהו הצאצא החדש במשפחת מכשירי הדגל של סמסונג לשנת 2016, אפשר להתייחס אליו כאל תוצר של מקצה שיפורים שערכה החברה, ביחס לדגם S6. לטעמינו, הטלפון החדש ממשיך להיות אחד המכשירים היפים והמרשימים ביותר הקיימים כיום בשוק, הוא מעוגל בקצוות ומגיע בעיצוב קמור של הזכוכית הגולשת לשולי המכשיר, בצידו האחורי. אבל כאן נגמר הדמיון, יש לו קווים זורמים המתאימים בצורה כמעט מושלמת לכף היד והוא קטן וצר יותר מרוב מתחריו העיקריים. המשקל של המכשיר גדל ב-14 גרם, אך עדיין מרגיש מאוזן ולא כבד מדי.
 
הוא קל להפעלה ומעניק אחיזה נוחה ביד אחת, לעומת הדגם הקודם, בו המסגרת המתכתית בולטת וחדה יותר. המכשיר משדר מראה יוקרתי ומארז אלגנטי, גימור איכותי ונוחות שימוש ללא מתחרים, עיצובו שופר ולוטש, הוא ארגונומי וגדוש בתכונות מתקדמות. יש גם חסרונות המגיעים לצד העיצוב היפה: השילוב בין הזכוכית והמתכת הופכת את המכשיר לחלקלק יותר, דבר המסוכן בעת שליפתו מהכיס, המסך רגיש להשתקפויות והוא מתמלא טביעות אצבעות רבות וגם לכלוך על המתכת בגב המכשיר. מכאן, ששימוש בנרתיק קשיח המונע החלקה, סריטות, סדקים ושברים עם מגן מסך והגנה מפני תיקוני מעבדה שעלולים לגבות מכם סכום לא מבוטל, הוא דבר חובה.

גלקסי S7 - ביקורת טלפון
המסך של המכשיר אחד הטובים והמרשימים ביותר הקיימים כיום בשוק, הוא מאתגר את בעלי האצבעות הקצרות או כפות ידים של ילדים, אבל רובנו נגלה שניתן לגשת לכל פינה במסך באמצעות האגודל. בדגם S7 הרגיל (לא ה- Edge) גודלו 5.1 אינץ’ ברזולוציית Quad HD, בפריסה של 1440x2560 פיקסלים ובצפיפות של 576 פיקסלים לאינץ' בודד. מסך הסופר אמולד של סמסונג מציג צבעים עשירים, חדות התמונה והבהירות בהחלט טובים, התצוגה ברורה במיוחד בזמן קריאת טקסט מחוץ לבית ובאור השמש. מסך ה-S7 עטוי זכוכית קורנינג גורילה 4, הגולשת אל מסגרת המתכת בתצורת 3D. כפתור הבית נמצא בתחתית המכשיר ומעוצב בצורה מלבנית ושטוחה יותר, הוא משמש גם כחיישן ביומטרי לזיהוי טביעות אצבע ומהווה כלי אבטחה חשוב המלווה את מכשיריה של סמסונג. החיישן התגלה כמהיר מאוד, לא כמו החיישן בדגם הקודם, הדורש במקרים רבים שינוי מיקום האצבע, על מנת לקבל גישה למכשיר זיהוי הביומטרי.

גלקסי S7 - ביקורת טלפון
השינויים שביצעה סמסונג בחומרה הינם שינויים מתבקשים, הגרסה הרלוונטית לישראל כוללת מעבד מתומן ליבות מסוג סמסונג אקסינוס 8890, מעבד גרפי של מאלי T880, אשר מעניק ביצועים טובים ומשופרים באופן ניכר, מהמכשיר הקודם בסדרה. את מערכות השבבים יגבה זיכרון עבודה ראם 4 גיגה בייט, לצד נפח אחסון של 32 גיגה בייט. החומרה והביצועים של המעבד מספקים ביצועים מרשימים ללא תקיעות או השהיות בזמן צפייה בווידיאו באיכות גבוהה, בזמן ההנאה ממשחקים עתירי גרפיקה או בזמן גלישה באינטרנט. המכשיר כמעט ולא מתחמם תוך כדי הטענה או תחת עומסי עבודה כבדים במיוחד ולא קיימת ירידה ניכרת בביצועים. ציון מבדק הביצועים Antutu היה מכובד מאוד ועמד על 130977 - הרבה יותר מכל מכשיר קודם.


גלקסי S7 - ביקורת טלפון antutu

ממשק המשתמש של סמסונג ניחן בפונקציות רבות המקלות על השימוש השוטף במכשיריה. החל מהתראות המופיעות על גבי המסך ודרך תפריטים המציגים קיצורי דרך לפונקציות שונות במכשיר, מדובר בממשק המנסה ככל האפשר להתאים עצמו למשתמש. מסך הנעילה מציג את כפתורי הגישה המהירה המוכרים למצלמה ולאפליקציית החייגן בטלפון, כאשר התראות מוצגות על גביו ומאפשרות גישה מהירה לאפליקציות מהן נשלחו. הקשה כפולה על מסך הבית תפתח בזריזות את אפליקציית המצלמה ותאפשר גישה מהירה לצילום רגעים חשובים במיוחד. למעשה, סמסונג הצליחו להפוך את ממשק האנדרואיד מרשמלו 6.0 הבסיסי, לשימושי מאוד על ידי קיצור תהליכים.

סמסונג הקשיבה ללקוחותיה והחזירה את מגירת ההיבריד לכרטיס ההרחבה לזיכרון ומאפשרת בדגם S7 Duo (שנמכר בחו"ל) לשלב שני כרטיסי SIM לחבילות DATA או לשימוש בחו"ל וכך, לא צריך להיסחב עם מכשיר של העבודה ועוד מכשיר פרטי. הדגם הישראלי מספק מקום לכרטיס SIM יחיד וכן כרטיס MicroSD להרחבת הזיכרון. משתמש יכול להרחיב את הזיכרון בעוד 200 גיגה בייט נוספים באמצעות כרטיס מסוג MicroSD.

החברה השכילה להחזיר ל-S7 גם את עמידות בפני מים ואבק בתקן IP68, עד מטר וחצי למשך 30 דקות, ללא כל פשרות בסעיפי העיצוב וחווית השימוש. אין מכסי גומי מעיקים בשום מקום ואפשר להשתמש במכשיר כרגיל לחלוטין. מדיווחים של לקוחות עולה, שכאשר הם השתמשו עם המכשיר במים נמנעה טעינה ב-3-4 שעות הראשונות, המוזיקה או צלילים הבוקעים מהרמקול הפנימי נשמעים צרודים והאיכות הסאונד יורדת פלאים. מכאן שהמכשיר טוב לגשם, פחות לבריכה או לים.  
ב-S7 כיפת עדשת המצלמה שטוחה למדי, כדי שלא תרגישו בליטות מיותרות כשאתם אוחזים במכשיר, היא בולטת מחוץ לגבו ב-0.8 מ"מ והפרופיל נמוך יותר ב- 1.7 מ"מ לעומת דגם ה-S6, הבדל משמעותי מול העבר.

גלקסי S7 - ביקורת טלפון
המצלמה מסוגלת להפיק תמונה ברזולוציית 12 מגה פיקסל, כאשר היא משתמשת בטכנולוגיה חדשה בשם Dual Pixel, על מנת לפקס באופן מדוייק יותר. בנוסף, נעשה שימוש בצמצם גדול יחסית f1.7 שמעביר יותר אור לחיישן ובכך תורם גם הוא לביצועים איכותיים יותר. מצלמת הסלפי הקדמית מציעה חיישן עם 5 מגה פיקסל וגם צמצם גדול מבעבר f1.7. התמונות שמפיקה מצלמת המכשיר הן בין הטובות שראינו ומבצעות עבודה נהדרת בכל מצב תאורה שהוא.
 
ניתן לצלם וידאו באיכות 4K, אין אפשרות לשימוש בווידאו 4K במייצב התמונה, מה שעשוי לגרום למעט קפיצות בתוצאה הסופית. מדובר במצלמת וידאו שמציעה איכות גבוהה הן בצד התמונה והן בצד האודיו.

הסוללה הינה בעלת קיבולת של 3,000 מילי אמפר לשעה, מניסיון בפועל, היא מספיקה לשימוש ליום שלם ויותר, ללא צורך בהטענה חוזרת במהלך היום. יש כאן כמובן טעינה מהירה, טעינה אלחוטית וטעינה אלחוטית מהירה. יחד עם זאת, המכשיר לא מציע סוללה נשלפת להחלפה ועושה שימוש בטכנולוגיית טעינה מהירה מהדור הקודם של קוולקום (Quick Charge 2), בעוד שחלק מהמתחרים משתמשים בטעינה מהירה 3. כמו כן, אין מחבר טעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C, יתרונותיו של המחבר האחרון מתבטאים במהירות העברת נתונים גבוהה במיוחד וכן באפשרות לחברו משני צידיו. בניגוד לקודמו בסדרה, ה-S7 מסרב להתחמם גם בשימוש מאסיבי וזולל סוללה, במשקפי המציאות המדומה Gear VR.

התצוגה ה"דולקת תמיד" ALWAYS ON הופכת לפופולארית מאוד לאחרונה (קיימת גם ב-LG G5), המאפשרת הצגת תאריך ושעה מתוך מגוון של עיצובים וסגנונות, בכל עת על גבי מסך המכשיר בעת שינה, בתמורה לצריכת סוללה מינימאלית. לפי נתוני סמסונג, המשתמש הממוצע מדליק את המסך לצורך זה בלבד כ-100 פעמים ביום. אתם לא מרגישים את זה והפונקציה חוסכת לא מעט הקשות והחלקות אצבע מיותרות ומשפרת את חוויית השימוש.
 
גלקסי S7 - ביקורת טלפון
בשיחות טלפון, הרמקול מעט יותר חלש מזה של ה- S6 בגלל האטימות למים ולאבק. הוא נשמע פחות בולט בצלילים הגבוהים והנמוכים עם דגש על צלילי האמצע, הצליל נקי מאוד ולא נשמעו צרימות או ברק דיגיטלי גם בעוצמת קול גבוהה. האוזניות שמספקת סמסונג לצד המכשיר מציעות איכות טובה למדי, כוללת איקוולייזר ומערכת התאמת שמע אוטומטית ומספקות צלילים טובים בהרבה, מאלו הבוקעים מרמקול המונו הקיים במכשיר. החיבור למערכת ה-Bluetooth באוטו התבצעה ללא בעיות, אבל כמו במכשירי סמסונג אחרים, במערכות המולטימדיה הנפוצות (ברכבי יונדאי למשל), נתמך רק פרופיל השמע של הטלפון. חיבור ה-A2DP אינו נתמך ולא ניתן להזרים מוזיקה למערכת השמע של הרכב.

סמסונג מאמצת גישה בוגרת יותר במכשיריה, מתאמצת להסיר תוכנות מיותרות ומציבה רף גבוה של איכות, הן ברכיבים והן בחוויית המשתמש. הגלקסי S7 לא זול ועולה כ-3490 ₪, אולם, יש לו את כל המרכיבים והמאפיינים הנכונים, שצריך לשלב כדי ליצור טלפון חכם נחשק. יש לנו תחושה שכל הלקחים שנלמדו בדגמים הקודמים יושמו פה בצורה כמעט מושלמת והוא בלי להתאמץ הסמארטפון הטוב ביותר שתוכלו לקנות כרגע, אחרי הגלקסי S7 אדאג'. המכשיר משלב עיצוב פרמיום מרשים ונוחות הפעלה ביד אחת, מסך ברזולוציה גבוהה, ערכת שבבים חזקה, רמקול איכותי ודיי חזק, מצלמה המספקת תמונות מצוינות ביום ובלילה, כרטיס זיכרון להרחבה, עמיד בפני מים ואבק בתקן IP68 וסוללה שמאפשרת לעבוד מבלי לחשוב תמיד על שקע הטעינה, כמעט שלא חסר בו דבר. חשוב לציין כי לסמסונג גלקסי S7 יש גם חסרונות: אין לו רמקולים סטריאופוניים, אין לו רדיו FM, אין לו מחבר USB-C ועינית אדומה לשליטה בטלוויזיה ומוצרי חשמל אחרים מבוססי שלט שנמצאים בבית. יחד עם זאת, לדעתי זה מתגמד מול היתרונות הרבים הנסקרים כאן. סיכום: אולי ה-LG G5 יקרא תגר על מעמדו, את זה נדע בשבוע הבא בישראל. ה-S7 הוא ללא ספק הטלפון הסלולארי המצוין והמרשים ביותר לרגע זה.

מעבר לתגובות בפורום